Gå til innhold

Rune Øygard, hva har egentlig skjedd?


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Personlig så synes jeg lovene rundt seksuelle handlinger er utdaterte, og ikke speiler virkeligheten. Hva jeg synes blir derfor todelt, hvor en side er lovbrudd etter loven og en side er hva jeg personlig mener.

 

Jenter og gutter på 13 år er mer enn nok utviklet til å vite hva sex er og det er en seksuell sjargong i slike miljøer, spesielt blandt gjevnaldrende. Man debuterer tidligere, og har et uproblematisk forhold til sex og nakenhet.

 

For voksne og eldre så kan dette bli vanskelig å tolke, da samfunnet har forandrert seg enormt på 50 år.

En 13 åring som flørter og synes det er spennende å friste andre, samt gjerne deler lettkledde bilder og fremstår som....tja, "billig", kan fort bli mer alvorlig når eldre tar dette mer bokstavelig enn hva det var ment.

 

Jeg ser fortsatt ikke at frivillig sex skal gi såpass alvorlige senskader. Tvang og voldtekt er noe annet, men det er det ikke snakk om i denne saken. Jeg føler det er litt som om jeg gir vekk en gjenstand, så kommer andre og sier at jeg kunne solgt den isteden, og så anmelder jeg den jeg gav det vekk til for tyveri. Saken stinker, og tror ikke på noen i saken.

 

En annen sak er jo hvor stor vekt man legger på "burde ha forstått". Når en person kommer med seksuelle hentydninger, sender div meldinger osv og så inviteres man med på hyttetur. Burde man da ikke forstått at det ville bli litt kyss, klapp og klem? Hvorfor ble man så med på det? Hvorfor ble man med på det 50 nye ganger?

 

Jeg mener fortsatt a tdet er ufattelig naivt å tro at jenta aldri har tenkt tanken at RØ kan utnyttes for cash og stuff. Noen venninner plukker jordbær, passer barn, og gjør småjobber for å få cash, mens denne jenta isteden blir med på hyttetur med mer. Jeg mener hun har tatt et rasjonelt veivalg, og så har andre nå bestemt at det veivalget var feil.

 

Om en så liten fillesak er ønsket i alle aviser i uker og måneder, debattert på TV og radio og alles liv brettet ut så vær så god, de fikk det som de ville. Nå venter vel folk bare på de første nakenbildene av dem så de virkelig får vite alt om dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En annen sak er jo hvor stor vekt man legger på "burde ha forstått". Når en person kommer med seksuelle hentydninger, sender div meldinger osv og så inviteres man med på hyttetur. Burde man da ikke forstått at det ville bli litt kyss, klapp og klem? Hvorfor ble man så med på det? Hvorfor ble man med på det 50 nye ganger?

En eldre person hadde nok forstått det. Og her kommer det som hele tiden blir sagt. Småjenter er for lette å lure. Om grensen settes på 13 eller 14, så er det alt for mange småjenter som blir regelrett lurt og manipulert av eldre menn, uten at noen kan si noe på det.

 

Og jeg tror ikke rettsaken skader jenta i nærheten av så mye som det RØ har gjort. Og hun er tross alt i rettsaken frivilig. Hun hadde ikke trengt å møte opp engang. Men hun gjør det fordi hun vil få fram saken, og få RØ dømt.

 

13 og 14-åringer kan nok være fysisk klare for sex (les: at de ikke tar fysisk skade av det, og er kjønnsmoden), men psykisk sett så er de så underutviklet at eldre personer har små problemer med å utnytte dette. Om to på 14, eller en på 14 og en på 16 har sex, så er det ikke noe galt i det. Loven er der for å beskytte barn (for de er fortsatt barn) mot utnytting/manipulering/overgrep fra eldre personer.

 

 

Hva synes du loven burde si da? Hvor burde grensen gå?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

RØ burde uansett ha satt foten ned og sagt "nei, dette er ikke lov, la meg være i fred" DERSOM disse teoriene deres stemmer. Dessuten ville jenta ut etterhvert, men RØ lot henne ikke gå.

 

Jeg tipper denne jenta har slitt litt, og så funnet en god støttespiller i RØ. RØ på sin side har utnyttet dette , uten at jenta kanskje har vært klar over at det var galt og at hun absolutt ikke skylte ham noe. Etterhvert som hun ble eldre begynte det kanskje å demre for henne, men da var det ikke lett å slippe.

 

Alle menn som har jobbet i barneskole vet hvordan jenter i den alderen kan være, og hvor tett enkelte kan komme på deg. Ikke at jeg har testet grensene eller utnyttet dette på noen måte, men jeg har ikke vanskelig for å tro at en såpass dominant og skruppelløs type som RØ lett kunne ha fått en 13-åring med på det meste.

Lenke til kommentar

RØ burde uansett ha satt foten ned og sagt "nei, dette er ikke lov, la meg være i fred" DERSOM disse teoriene deres stemmer.

 

Ja, ikke sant? Som om det skulle være et problem for disse kommunelederne i 50-årene å holde en 14-åring ute av huset deres...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

I prinsippet fungerer dette akkurat som et hvilket som helst annet kjøp og salg marked. Skal man få solgt noe, må man være billig nok, og skal man få kjøpt noe må man betale nok. Hun solgte, han kjøpte begge er fornøyde inntil hun ble fortalt at andre hadde betalt mer for varene. Det vi ser nå er behandlingen av reklamasjonen.

Lenke til kommentar

Skal, og skal Fru Blom. Naturen er sådann innrettet at slikt skjer uansett hva jeg mener om saken.

 

 

 

Når man er blitt kjønnsmoden, hvilket ikke er aldersbetinget.

 

Siden man kan bli kjønnsmoden i alt fra 6-7 års alderen til 17-18 årsalderen mener du man ikke er pedofil når man er 50 år og blir seksuelt tent på en 7 åring som er kommet i puberteten men at man er det som 25 åring og blir seksuelt tent på en 18 åring som ikke er kommet i puberteten.

 

På samme måte mener du at samleie med en i førsteklassen er greit så lenge det ikke er tvang og at de er kommet i puberteten?

 

Nei, aldrene jeg kommer med er ikke vanlige men de forekommer....

 

Glade du ikke bestemmer lovene her!!!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Siden man kan bli kjønnsmoden i alt fra 6-7 års alderen til 17-18 årsalderen mener du man ikke er pedofil når man er 50 år og blir seksuelt tent på en 7 åring  som er kommet i puberteten men at man er det som 25 åring og blir seksuelt tent på en 18 åring som ikke er kommet i puberteten.

Du må gjerne komme med kilder på påstanden om kjønnsmodne 7-åringer. Noe dårlig oppbygd stråmann?

 

På samme måte mener du at samleie med en i førsteklassen er greit så lenge det ikke er tvang og at de er kommet i puberteten?

 

Nei, aldrene jeg kommer med er ikke vanlige men de forekommer....

 

Glade du ikke bestemmer lovene her!!!!

 

Tja, og du mener tydeligvis at er greit å ha sex med en 16-åring som IKKE er kjønnsmoden. Desverre bare konstatere at det er slike som deg som skriver lovene i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du må gjerne komme med kilder på påstanden om kjønnsmodne 7-åringer. Noe dårlig oppbygd stråmann?

 

 

 

Tja, og du mener tydeligvis at er greit å ha sex med en 16-åring som IKKE er kjønnsmoden. Desverre bare konstatere at det er slike som deg som skriver lovene i Norge.

 

Dette er vel ganske lett å underbygge med googling? Den yngste registrerte moren var vel ikke 6 engang når barnet ble født.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du må gjerne komme med kilder på påstanden om kjønnsmodne 7-åringer. Noe dårlig oppbygd stråmann?

 

 

 

Tja, og du mener tydeligvis at er greit å ha sex med en 16-åring som IKKE er kjønnsmoden. Desverre bare konstatere at det er slike som deg som skriver lovene i Norge.

 

Nå svarte vel noen andre for meg her.

 

Man kan faktisk bli gravid som 5 år... så jeg tok altså ikke hardt nok i når jeg sa 6-7 år.

 

Uansett... er vel greit for deg bare det var frivillig!!

 

Heldigvis har de fleste andre ett annet syn...

 

å ja, sex med en 16-åring synes jeg er greit så lenge aldersforskjellen ikke er for stor.

Lenke til kommentar

Lina Medina

 

Jaha, så nå setter vi vår lit til en tid før folkeregistrering var vanlig nok til å bekrefte alder på moren? Og fra fjærne himmelstrøk hvor overtro er vanlig?Dere kommer vel snart med jomfrufødsler også?

 

Kom gjerne med noe fra Norge dere, ettersom det visstnok er norske lover vi snakker om.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Jaha, så nå setter vi vår lit til en tid før folkeregistrering var vanlig nok til å bekrefte alder på moren? Og fra fjærne himmelstrøk hvor overtro er vanlig?Dere kommer vel snart med jomfrufødsler også?

 

Kom gjerne med noe fra Norge dere, ettersom det visstnok er norske lover vi snakker om.

 

Det er vel opp til deg å tro hva du vil men tilfeller er veldig godt dokumentert, så godt at det er registrert som fakta... ikke en historie.

 

Men som alle andre som deg (ja, deg ja) så siler dere bevisene og så klart avviser alt som ikke stemmer med deres egen oppfatning av verden.

Lenke til kommentar

Det er vel opp til deg å tro hva du vil men tilfeller er veldig godt dokumentert, så godt at det er registrert som fakta... ikke en historie.

 

Men som alle andre som deg (ja, deg ja) så siler dere bevisene og så klart avviser alt som ikke stemmer med deres egen oppfatning av verden.

 

Og som med deg som ikke er villige til å komme med bevis som er troverdige og relevante for spørsmålet som diskuteres. ;)

 

Norske lover - Norske eksempler. Påstander om noe som skal ha skjedd i PERU på 30-taller finner jeg irrelevant og lite troverdig.

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jaha, så nå setter vi vår lit til en tid før folkeregistrering var vanlig nok til å bekrefte alder på moren? Og fra fjærne himmelstrøk hvor overtro er vanlig?Dere kommer vel snart med jomfrufødsler også?

 

Kom gjerne med noe fra Norge dere, ettersom det visstnok er norske lover vi snakker om.

 

Uffda, disse utlendingene.. Ikke særlig troverdige.. ;)https://en.wikipedia.org/wiki/Lina_Medina Known for Youngest confirmed mother in medical history Hun lever visstnok fortsatt, og er bosatt i Lima

 

Nå kjenner jeg ikke til folkeregistrene i Peru, men de er visst gode nok til å få utstede gyldige pass, selv for eldre folk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...