Gå til innhold

skyrim er oppskrytt


Anbefalte innlegg

syntes dette spillet er litt vell oppskrytt. Ok, det er veldig stort og gjennomført og er morro til tider å utforske skyrim verden

 

Men må ærlig si at jeg syntes mange av oppdragene er litt vell kjedelig og at de til tider kan være veldig ensformige og like; alltid en eller annen kar man skal oppsøke eller drepe i en eller annen hule eller i et undergrunn kompleks, blant annet.Syntes spille utviklerene har vært litt lite kreative og ensporige på visse områder

 

Hadde vært morro å sett om det er noen flere som er enig?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om spillet er oppskrytt eller ikke er et vanskelig spørsmål å svare på synes jeg.

 

Hva er det ved spillet som er oppskrytt?

Hvor er det spillet ikke leverer i henhold til skrytet?

 

Det er mange elementer jeg liker godt med Skyrim, og andre elementer jeg har problemer med. Gjenbruket av enkle oppdrag som TS nevner er ikke noe jeg plages særlig av.

 

Jeg vil heller nevne den (nesten) totale mangelen av gjenkjennelse i spillet. Med det mener jeg at folk og grupper burde kjenne deg igjen på bakgrunn av noe av det du gjør. Eksempelvis er jeg i mitt spill leder av Dark Brotherhood, han som hjalp Stormcloaks til seier, og han som kan prate dragisk (mitt ord).

 

At for eksempel lederen av thieves guild ikke følger med i timen, og kjenner igjen lederen av Dark Brotherhood når han står foran han, til tross for at han sier at han har kontakt med DB med jevne mellomrom. Eller at The Companions må se om jeg er god nok til å bli med dem, til tross for at jeg har fanget en drage i byen, ridd på nevnte drage etc. Dette er ting som plager meg mye. Så mye at jeg må unngå å tenke på det for å kunne fortsette å nyte spillet.

 

Så er spillet oppskrytt? Vel, jeg synes det er et flott spill, et underholdende spill, og et godt spill alt i alt, men det er fremdeles mange stenkast unna hva jeg skulle ønske at det var.

 

 

At utvikler også heller lanserer nye DLC'er fremfor å ordne bugs er noe som irriterer.

 

 

 

-Deluze

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg greide å få inn omtrent hundre timer før spillet ble totalt uinteressant. Det eneste underholdende var nye steder, fiender og oppdragstyper. I det du har sett alle plasser, drept alle typer fiender og utført et par av hver type oppdrag er det rett og slett ingen vits å fortsette spillingen. Selve kampsystemet er kjedelig og direkte elendig til tider, det er ingen NPC-er eller byer du bryr deg om, penger er ikke spennende etter hvert, det er ingen våpen det er verd å lete etter og skillsystemet gjør at du relativt raskt slutter å bry deg om å bli bedre.

 

Det mest spennende jeg var borti var da jeg falt ned i et hull og fant første dwemer ruin. Det var ikke mulig å klatre ut hullet og jeg hadde bare en håndfull piler og ingen potions og jeg brukte flere timer på å finne utgangen og drepe falmers.

 

Ja, Skyrim er oppskrytt, det er et bra spill i forhold til andre i samme sjanger og verd å spille, men det er ikke game of the year eller 100/100.

Lenke til kommentar

Oppskrytt og oppskrytt .. Jeg har inntrykk av at Skyrim har omtrent det omdømmet det fortjener. Et veldig bra spill som absolutt kunne vært bedre. Jeg har i hvert fall rundet main quest en gang, men møtte veggen et stykke ut i andre gjennomspilling. Synes jeg har fått valuta for pengene med 234 timer spilt (1,70 kroner/time) så langt, og nå som Hearthfire har kommet føler jeg litt for å gi det en omgang til.

Lenke til kommentar

Hearthfire er den største dritten som har kommet til Skyrim. Man skal liksom kunne bygge sitt eget hus, noe som ikke stemmer. Man kjøper en forhåndsbestemt tomt og "bygger" et forhåndsbestemt hus som ikke gir deg noen muligheter til å hvordan det skal se ut. Man bare klikker på en bok og ser det hele komme frem.

Lenke til kommentar

Hearthfire er den største dritten som har kommet til Skyrim. Man skal liksom kunne bygge sitt eget hus, noe som ikke stemmer. Man kjøper en forhåndsbestemt tomt og "bygger" et forhåndsbestemt hus som ikke gir deg noen muligheter til å hvordan det skal se ut. Man bare klikker på en bok og ser det hele komme frem.

Erm det kunne man gjøre før Hearthfire også? er du sikker på dette?

Lenke til kommentar

Hearthfire er den største dritten som har kommet til Skyrim. Man skal liksom kunne bygge sitt eget hus, noe som ikke stemmer. Man kjøper en forhåndsbestemt tomt og "bygger" et forhåndsbestemt hus som ikke gir deg noen muligheter til å hvordan det skal se ut. Man bare klikker på en bok og ser det hele komme frem.

Erm det kunne man gjøre før Hearthfire også? er du sikker på dette?

 

http://www.uesp.net/...im:Construction

 

Her er forklaringen på hvordan du bygger. Man har ikke total frihet, men det er ikke så ille som ^Th0mas^ skal ha det til. Kunne absolutt vært mer variasjon i byggestiler osv, men nå var aldri Hearthfire ment å være en av de store DLC pakkene, konsollfolka på forumet hos bethesda har etterspurt muligheten til å bygge hus og Hearthfire er resultatet. For oss på PC tilfører ikke Hearthfire masse nye ting, noen nye oppskrifter osv, men mye av det Heartfire tilfører har vi hatt som mods en periode allerede.

 

Før Hearthfire når man "bygde" hus så kjøpte du bare interiøret du ville ha, så man brukte aldri boken til annet enn å se hva man kunne kjøpe.

Endret av Squeekie
Lenke til kommentar

Er heilt enig i at Skyrim er oppskrytt. Eg er også ein av dei som endå ikkje har klart å fullføre spelet (får vurdere om eg skal sette meg ned og spele kjappt igjennom det som er igjen).

 

Alle dei nesten heilt identiske oppdraga har blitt nemnt, men det som for min del gjorde ting ekstra vanskelig var at dei viktige hoveoppdraga etterkvart blei vanskelige å følge med alle side quests som blei kasta etter deg.

Det var fleire gongar eg trudde eg holdt på med hovedhistoria før eg fann ut at eg var langt inne i eit side quest.

 

 

Men av det som eg synest var dårligast med Skyrim er at spelaren hadde svært få reelle valg til tross for at spelet omtalte seg sjølv som eit rollespel.

Eit par gongar så kunne du velge side, men resultatet blei likevell likt. Det hadde vært mykje meir spennande om den eine sida var dømt til å tape uavhengig av kva side du valgte, enn at det var ditt valg som avgjorde kven som vann krigen.

 

Det irriterer meg også at enkelte karakterer er udødelige, medan andre karakterer som ikkje er like viktige kunne dø under tilfeldige drageangrep.

 

Eg synes også at rolleutviklinga var problematisk då du nærmast var tvungen til å lage karakterer som hadde litt av dei fleste skills. F.eks så kunne du berre gløyme å få med deg ein del av skattane dersom du ikkje var godt nok trent i låsdirking. Meiner ein altså å påstå at min supersterke kriger med magiske dragekrefter og ei enorm slegge (warhammer) ikkje var i stand til å enten knuse den spinkle kista, eller eventuellt ta kista under arma og bære den til nærmaste by der eg kunne ha betalt ein tjuv til å åpne låsen?

 

Denne mangelen på fleksibilitet får meg til å ønske at Skyrim hadde vært eit spel med mykje mindre historie og mykje mindre kart i bytte mot fleire alternative måter å løyse oppdraga på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig synes jeg Skyrim fortjener all ros det har fått, for meg eksisterer det ikke noe bedre rollespill enn Oblivion og Skyrim.

 

Jeg gikk ikke lei før jeg fullførte hovedhistorien samt hele Dark Brotherhood og noen andre sidequest. Og hvis jeg først blir lei da kan jeg ikke klage, det er ikke meningen man skal ha 100 timer med like mye morro i et spill, det vil alltid dabbe av.

 

Det er først og fremst friheten jeg elsker med Skyrim, ingen andre rollespill har den samme friheten - samt den følelsen av at hver eneste person i spillet er unik; de har et hjem, en jobb, en familie, et liv: og bare tanken på at du har mulighet til å ødlegge alt det er fantastisk.

Endret av MrLG
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Friheten er fin den, hadde det bare bydd på noe mer enn friheten. Lite endres utifra valgene du tar ingame. quests har liten eller ingen innvirking på hverandre eller main story utenom at man får en eller annen tittel og en ny plass å hvile hodet/loote.

 

 

Face it, karakterene/dialogene er syltynne. Det er veldig lite i det spillet som engasjerer meg på samme måte som karakterene i f.eks. Dragon Age. Har tildigere sagt at ett spill med omfanget og friheten til Skyrim, med karakterer/story skrevet av Bioware/Obsidian hadde vært perfekt.

 

Når man i tillegg hører om PS3 portens problemer, at PC porten heller ikke var særlig bra, og for å si det enkelt, spillet så egentlig ikke BRA ut før man legger på masse mods til PC, ja så ender man opp med en konklusjon: oppskrytt.

 

Og for ordensskyld så klarte jeg heller ikke å fullførte main questline...

 

 

Hadde det gøy med skyrim i mange mange timer, skulle bare ønske det var så mye bedre enn det var.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Friheten er fin den, hadde det bare bydd på noe mer enn friheten. Lite endres utifra valgene du tar ingame. quests har liten eller ingen innvirking på hverandre eller main story utenom at man får en eller annen tittel og en ny plass å hvile hodet/loote.

 

Og her kommer man til kjernen av TES spillene, TES har aldri vært en rpg serie hvor valgene dine virkelig har betydd noe. Morrowind prøvde og til dels klarte å lage ett bra politisk system hvor man valgt hus man ville være med i osv. Oblivion og Skyrim har begge hatt sitt hovedfokus på action og utforskning. Ingen dype valg som påvirker ting rundt en osv. Dette er absolutt ikke noe nytt med TES spillene og hvis folk forventet noe annet så har de igrunn ikke gjort hjemmeleksa si. :p

 

En annen ting med valgene som gjør at man ikke ser en direkte forandring er at endel av valgene man tar vil ikke nødvendigvis bety at verden forandrer seg direkte. Dette kunne vært løst ved å ha laget cutscene etter for eksempel enkelte oppdrag slik som civil war questet. Hvor spillverdenen ble oppdatert og alle leirene til de som tapte forsvant og vakter ble erstattet med folk i uniform fra vinnersiden. Siden man spiller i sanntid vil en el valg ikke kunne skje natten over uten at det hadde sett dumt ut, men helt klart dette er ett område som kunne vært gjort så mye mer med.

 

Face it, karakterene/dialogene er syltynne. Det er veldig lite i det spillet som engasjerer meg på samme måte som karakterene i f.eks. Dragon Age. Har tildigere sagt at ett spill med omfanget og friheten til Skyrim, med karakterer/story skrevet av Bioware/Obsidian hadde vært perfekt.

 

NPC'er er flate og kjedelige, dialogene er for få og gir ikke ett inntrykk av valgfrihet. Dette skyldes nok Voiceacting i stor grad da dette langt fra er gratis og man måtte kutte ned på antall dialoger osv for å ikke bruke for mye penger her, fordi man kan bruke for mye penger på å gi alle personer stemmer. SWTOR er ett godt eksempel der.. Obsidian viste at de kunne lage ett bra spill med en verden slik som Bethesda lager, om BioWare hadde klart det tviler jeg på. BioWare er gode på å lage spill ala DA:O der historien og karakterer er drivkraften. Det er en ting å lage noe i en verden de bestemmer fremgangen selv, det å lage noe som skal fungere i en verden der spillerne bestemmer fremgangen vil jeg se de klarer først. Etter DA2 og ME3 så har jeg ikke best tillit til BioWare som RPG produsent for å si det sånn.

 

Når man i tillegg hører om PS3 portens problemer, at PC porten heller ikke var særlig bra, og for å si det enkelt, spillet så egentlig ikke BRA ut før man legger på masse mods til PC, ja så ender man opp med en konklusjon: oppskrytt.

 

Og for ordensskyld så klarte jeg heller ikke å fullførte main questline...

 

Hadde det gøy med skyrim i mange mange timer, skulle bare ønske det var så mye bedre enn det var.

 

PS3 porten og de problemene man så der var vel ikke uventet med tanke på at lignende problemer har vært på andre Bethesda spill. Bethesda og PS3 har en historie og den historien har gjentatt seg noen ganger nå.. PC porten er langtfra dårlig i seg selv, det var småting som irriterte og det var ting som UI. Jeg hadde svært få problemer med Skyrim på PC, spillet fløt fint, kræsja sjelden og alt i alt det fungerte slik som forventet. Dog som du sier mods gjør spillet ennå bedre. Jeg hadde det mye mer morsomt i vanilla Skyrim enn jeg hadde i vanilla Oblivion, levelscalinga i Oblivion var langt fra bra, Skyrim har en level scaling som ligner litt på OOO for Oblivion noe som gjorde ting morsommere. Spilte vel en 60-70 timer før de første moddene ble lagt inn og det var da grafikk mods og UI mods, har vel spilt ca 250 timer med vanilla perks, dog jeg foretrekker slik det er nå med mods som forandrer dem for vanilla perks er ikke perfekte.

 

Jeg er ikke helt enig i at Skyrim er oppskrytt. Det er langtifra ett 10/10 spill, min karakter ville nok mer havnet på 7.5/10. Som alle andre TES spill er Skyrim ett spill som blir mye bedre etter det hat gått en 6-12måneder og mod community begynner å få ut de virkelig gode og store mod prosjektene. Dette er ikke noe som har vært for Skyrim spesifikt, men spesielt Oblivion måtte ha mods for å være spillbart etter du passerte ett visst level. Bethesda har aldri fokusert på å lage ett spill hvor du som spiller forandrer verdenen. Deres spill er ofte mange små historier som du som spiller kan gjøre, du står fritt til å utforske og lage den personen du vil uten at historien tvinger deg i en bestemt retning. Dette så man jo i en viss grad i Fallout 3 også, hvor Obsidian tok tak i en del av de problemene og lagde New Vegas som ble ett meget godt rollespill. Skyrim fikk ufortjent høye karakterer, 10/10r ensbetydende med at det er perfekt. TES spillene i seg selv har alltid vært en fordel å spille på PCnettopp pga av mod community som kan gjøre alt det Bethesda enten måtte nedprioritere eller valgte å ikke gjøre for å omfavne flere potensielle spillere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...