Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spillet høres herlig ut! Skjønner dog hva du mener, tror jeg også hadde blitt sprø av å få byen nullstilt etter én time hele tiden. Som om noen sitter og konstant ødelegger for deg.

 

Jupp :( Jeg har også drevet med å forsøke å finne avstanden man må ha for å maksimere plassutnyttelsen mellom to low density bygninger som peker rumpe til rumpe som i alle de andre Sim City spillene, men det er nesten umulig... de gangene det skjer er det et hendig uhell, og det er nødt til å være en liten gleppe mellom. Dette sonings-systemet irriterer meg nå noe veldig. I tidligere videoer Maxis har vist så har det vært klare avgrensninger. Her er det helt diffust, bare et lite gult, blått eller grønt område helt inntil veien som indikerer hvilken soning veien har.

 

Hvordan får man folk til å jobbe på kullverket?

 

Du må ha nok folk. Noen ganger tar det litt tid hvis det er mange jobber som står tomme. Rart at de ikke prioriterer strøm osv. umiddelbart.

 

"Play is blocked at this time" :(. La meg nedpå litt for å slappe av, men får fortsatt ikke spilt. :(

 

Jeg logget meg nettopp av, funket fint inntil for 1-2 minutter siden :s

Lenke til kommentar

Jeg har spillt en sånn "timesby" to-tre ganger nå og ja, jeg er enig i at zoningen kunne vært bedre.

 

Also, det er irriterende at man bare har en time - kan tenke meg dette er et spill jeg starter på, og så henter jeg det fram sånn dann og vann og spiller litt, finpusser på byen og sakte men sikkert prøver å få den ti lå vokse seg til en stor metropolis.

 

Sitter igjen med en litt sånn "hmmm" følelse siden det slutter uansett etter én time, men jeg kommer nok til å kjøpe spillet likevel.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte Digital Deluxe i dag ;)

 

Soningen er nesten utilgivelig. Samtidig er det noen rare hvite grid-saker som liksom skal vise hvor du kan/bør anlegge vei. Jeg hater nå dem også. De er stadig i veien.

 

Dette med timesbegrensing og så stor begrensning på hva man kan bygge er også ekstremt frustrerende, men de laget vel betaen slik for å snevre inn nettet av mulige ting som kunne gå feil og som testes i denne omgangen. Det blir nok 2-3 omganger til om de skal teste alt innholdet.

 

Den "hmm" følelsen du nevner har dog jeg også innimellom. Men jeg tror det har mest å gjøre med alle frihetene som tas ifra deg i beta, og at du er nødt til å starte over hele tiden. Når man endelig har bygd noe man bryr seg om blir det slettet, og da føles ting meningsløst etterhvert. Jeg var unaturlig sterkt knyttet til de små simmene de par første gangene jeg spilte igjennom :p Nå er det bruk og kast og eksperimenter hehe

Lenke til kommentar

I Sim City serien er i min oppfatning alle bedre enn den foregående med unntak av Sim City 3000. Den syntes jeg ikke noe særlig om. Sim City 4 er flott, og går litt mer i realistisk retning enn denne nye Sim City.

 

SimCity 5 er "to skritt frem, ett tilbake". Nesten alt som er nytt er bra, med unntak av always-online, mangelen på terraforming, og de små byene som er så langt ifra hverandre. Her i Sim City 4 kunne man terraforme som man ville. Man kunne tom. lage kartene selv i et annet program. Og byene kunne bygges helt inntil hverandre, sømløst.

 

476217__simcity_4_rush_hour_region_view.jpg

Endret av omnomnomnivore
Lenke til kommentar

Takk for tips. Da får jeg leke meg litt i det i mellomtiden! :)

edit:

 

Sjekket forresten Mac Game Store, og der har de lagt inn SimCity: Limited edition. På ETA står det March 2013. Jeg møter forøvrig kravene ganske greit også i følge appen. Pris $59.99, men orker ikke logge inn for å se hva prisen for meg blir. Aldri kjøpt spill via Mac Game Store, så usikker på om det er samme priser verden over.

Endret av uTukt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...