Gå til innhold

Øygard-saken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

.......

 

Jammen eg legg meg ikkje oppi kva for eit førehald det er mellom dei, og kva for internheiter dei har mellom seg. Det er ikkje noko gale i griseprat mellom far og dotter, så lenge han ikkje insestera på noko.

 

......

 

 

 

Jeg pleier vanligvis ikke å kommentere diskusjoner rundt slike pågående saker, men nå ble jeg provosert. Dette går laaangt utover "griseprat" som du mener er greit i far-datter forhold (selv om personene i denne saken ikke har et slik biologisk forhold. Hva slags forhold de har hatt vil jeg ikke spekulere i)

 

Hvis min far hadde skrevet "Jeg sitter her naken", "Er du blaut", "Er du barbert", "er du nødt til å bruke bh", "jeg vil ikke se deg når jeg ikke kan ta på deg", når jeg var 13 år, jeg har ikke ord. Æsj. Altså, du ser jo selv at dette er langt, lenger enn romår til Pluto, unna "griseprat"?!?!???

 

Dette er ikke "såg du nabokjerringa igår, ho viste puppstellet til postmannen"-grisprat som jeg håper du egentlig mener.

 

Og til syvende og sist har en voksen mann på over 50 år ansvar for å sette grenser når en snakker med en jentunge, uavhengig av yrke, rolle, rykter og paragraf-lover. Det er moralen for meg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Da skjønner jeg ikke hvorfor tiltalen ikke inneholder § 200 og § 201? Han hadde jo blitt dømt da, ettersom det er allerede er bevist (og til dels alvorlige) brudd på begge.

 

I det intervjuet jeg så vedrørende dette ble det sagt at i slike saker "trumfer" den alvorligste anklagen de andre anklagene, og dermed er det den alvorligste anklagen det blir tatt ut tiltale på.

 

Så om han ikke blir dømt for overgrepene vil han heller ikke bli dømt for overnemte lovbrudd? Det er helt på jordet i såfall.

Lenke til kommentar

.......

 

Jammen eg legg meg ikkje oppi kva for eit førehald det er mellom dei, og kva for internheiter dei har mellom seg. Det er ikkje noko gale i griseprat mellom far og dotter, så lenge han ikkje insestera på noko.

 

......

 

 

 

Jeg pleier vanligvis ikke å kommentere diskusjoner rundt slike pågående saker, men nå ble jeg provosert. Dette går laaangt utover "griseprat" som du mener er greit i far-datter forhold (selv om personene i denne saken ikke har et slik biologisk forhold. Hva slags forhold de har hatt vil jeg ikke spekulere i)

 

Hvis min far hadde skrevet "Jeg sitter her naken", "Er du blaut", "Er du barbert", "er du nødt til å bruke bh", "jeg vil ikke se deg når jeg ikke kan ta på deg", når jeg var 13 år, jeg har ikke ord.

 

Kvar kjem desse døma frå? Jenta? Så lenge dette berre kjem frå jenta, og ikkje Skype-logg eller meldingsutveksling, så er det berre oppspinn.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

I denne saka må de hugse på ein ting:

Media vrir og vrengjer på alt som vert sagt, og spesielt av Rune Øygard for å selja og få klikktal.

 

Jeg er helt enig med deg i dette - men vi spørre deg om hva du personlig synes om ordførerens eget ansvar i den kontakten han har hatt med en mindreårig på nett og sms og skype - synes du han bør få fortsette som tillitsvalgt for kommunens befolkning, etter den oppførselen han har inrømmet å ha vist?

 

:)

 

Det er vel ikkje forbode for ein tillitsvald å ha ei intern samtale med fosterdotter si? :)

 

De fleste "eksperter" og vanlige folk later til å synes at han gikk langt over strekn for det som er høvelig for en "reservepappa" - og selv kalte ham det "griseprat"

 

Synes du det er greit at voksne folk snakker gris med mindreårige, og som i dette tilfellet, i skjul for andre?

 

Hvis det gladt din egen far, hva da?

:)

Det må da vel vera greitt med useriøs (frå hans side) griseprat, så lenge det går internt og partane skjønar at det ikkje er seriøst. Noko ho nå vrengjer totalt om på. ;)

 

Nå er det du som forsøker å vri deg unna - svar på de konkrete spørsmålene, er du snill

 

:)

 

Jammen eg legg meg ikkje oppi kva for eit førehald det er mellom dei, og kva for internheiter dei har mellom seg. Det er ikkje noko gale i griseprat mellom far og dotter, så lenge han ikkje insestera på noko.

 

Og om det gjaldt min eigen far? (Du veit eg er eit hankjønn?) Joda, det har vore mykje griseprat, så eg ser ikkje heilt problemet med det.

 

 

 

 

Jeg tror du misforstår

 

Spørsmålet er: Hvordan ville du selv ha syntes det hadde vært å ha en far som grisechatter med mindreårige jenter på nettet?

 

Så har du allerede sagt endel om at du synes det forsåvidt er greit for voksne menn å ha slik kontakt. Så da blir ett annet spørsmål dette: Hvor unge synes du barna bør være for at voksne kan få grisechatte med dem, 13 år - 10 år - 8 - 6 - 4 - 2 år - hvor går aldersgrensen?

 

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

@Staketten: Dette er sitat fra Skypeloggen. Jeg kan sikkert finne en link eller fem til deg når jeg ikke skriver på mobilen. Eller du kan gå inn på hvilken som helst nettavis, så har de fleste skrevet om disse, og noen har hatt livefeed fra rettsaken med disse, også regionavisa GD.

 

"Er du blaut" forklarte forøvrig Øygard i retten med at han hadde spurt om hun var nødt på do...

Lenke til kommentar

Flott! :)

 

http://www.nettavise...icle3492864.ece

 

Nettavisen skriver at Øygard nekter å trekke seg, og heller vurderer permisjon uten lønn. Tviler på at han får det slik han vil, da ingen med noe vett kan ha tillit til en ordfører som har slike samtaler med små jenter.

 

Han gjør dette pga at han vet han vil bli kastet til ulvene med 0 om han går frivillig. Han vil selvsagt sikre seg økonomisk etter han får fyken. Ellers er ordet "tillit" noe oppbrukt, da han sitter frem til neste valg i kommunestyret. Uansett hva andre måtte ønske. Etter loven. Og hvis det var personvalg i kommunen, så sitter han som ordfører også.

Lenke til kommentar

Da skjønner jeg ikke hvorfor tiltalen ikke inneholder § 200 og § 201? Han hadde jo blitt dømt da, ettersom det er allerede er bevist (og til dels alvorlige) brudd på begge.

 

I det intervjuet jeg så vedrørende dette ble det sagt at i slike saker "trumfer" den alvorligste anklagen de andre anklagene, og dermed er det den alvorligste anklagen det blir tatt ut tiltale på.

 

Så om han ikke blir dømt for overgrepene vil han heller ikke bli dømt for overnemte lovbrudd? Det er helt på jordet i såfall.

 

Det var dessverre slik jeg forstod det ja. Men nå husker jeg hverken hvilket intervju eller med hvem det var. Var en av de klippene som kom når retten var hevet inne på vg-live sendingene. Og ja, helt bak mål.. Vanskelig å finne bevis for at samleie har funnet sted, men dette lovbruddet er jo bevis samt innrømmet, så der er saken oppgjort forsåvidt. Eneste "mangelen" er at han ikke er tiltalt for det..

Lenke til kommentar

Faktumet at han dro på spa hotell "Farris bad" med en 14 år gammel jente og fikk staten/kommunen til å betale for alt sammen gjorde meg forutinntatt på at han var skyldig. Og dette var en av de første bevisene som dukket opp.

Er ikke dette et lovbrudd i seg selv? Går ikke dette som korrupsjon?

For min del er det et såpass kraftig tillitsbrudd at jeg umulig kan tro det er alt mors beste barn; grisegutt-Øygard har gjort.

Og er dette dysset så kraftig ned og glemt fordi det er normal praksis i AP?

Lenke til kommentar

Joda en 13 åring har lurt en oppegående voksen mann.

 

Ikke bare en hvilken som helst mann, men en tillitsmann for kommunens innbyggere nemmelig ordføreren.

 

Det stinker av Vågå kommune......

 

Jeg tror der finnes ett pedofilt nettverk der.

 

Ordføreren og hevmsomhelst kan onanere til gravsteiner, døde dyr, parterte slakt, bilder av biler osv.

 

Men her er en jentunge involvert fra hun var 13 år gammel.

 

En jentunge der en ordfører har sendt slibrigheter til via flere kanaler.

 

Hadde det vært min datter på 13 år, så ville ett lyskespark ikke vært langt unna.

 

At Øygarden i tillegg skylder på denne jentunge er helt patetisk.

 

 

Hvorvidt om det har vært mere - står igjen å se, men Øygarden har mistet all troverdighet.

 

Mere normalt at hvermansen hadde ringt opp Øygardens kone, og spurt om hun var våt i "hakket"

Om brystvortene var stive og likeledes galatippen.

 

I det minste hadde det vært ett "voksent" kvinnemenneske som hadde fått slike meldinger.

 

Hele kommunen er pil råtten.

 

Der ligger mere og ulmer i asken der i kommunen - det er jeg helt sikker på.

Endret av Vårbris
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ven av 16-åringen: – Folk vil ikkje ha kontakt med meg

 

Den fornærma 16-åringen (teikninga) og venene hennar går på ein skule der avdelingsleiaren er ein god ven av den tiltalte Vågå-ordføraren Rune Øygard. Ei skuleveninne som skal vitna mot Øygard seier ho blir møtt med ei iskald skulder på skulen.

 

http://www.nrk.no/ny...norge/1.8357246

 

En pill råtten kommune - husker godt da denne sak kom i media.

 

Slagorder til kommunen er vel at du skal serveres slibrigheter av seksuell karakter fra Vågå ( vugga ) til graven....

Endret av Vårbris
Lenke til kommentar

I denne saka må de hugse på ein ting:

Media vrir og vrengjer på alt som vert sagt, og spesielt av Rune Øygard for å selja og få klikktal.

 

Jeg er helt enig med deg i dette - men vi spørre deg om hva du personlig synes om ordførerens eget ansvar i den kontakten han har hatt med en mindreårig på nett og sms og skype - synes du han bør få fortsette som tillitsvalgt for kommunens befolkning, etter den oppførselen han har inrømmet å ha vist?

 

:)

 

Det er vel ikkje forbode for ein tillitsvald å ha ei intern samtale med fosterdotter si? :)

 

De fleste "eksperter" og vanlige folk later til å synes at han gikk langt over strekn for det som er høvelig for en "reservepappa" - og selv kalte ham det "griseprat"

 

Synes du det er greit at voksne folk snakker gris med mindreårige, og som i dette tilfellet, i skjul for andre?

 

Hvis det gladt din egen far, hva da?

:)

Det må da vel vera greitt med useriøs (frå hans side) griseprat, så lenge det går internt og partane skjønar at det ikkje er seriøst. Noko ho nå vrengjer totalt om på. ;)

 

Nå er det du som forsøker å vri deg unna - svar på de konkrete spørsmålene, er du snill

 

:)

 

Jammen eg legg meg ikkje oppi kva for eit førehald det er mellom dei, og kva for internheiter dei har mellom seg. Det er ikkje noko gale i griseprat mellom far og dotter, så lenge han ikkje insestera på noko.

 

Og om det gjaldt min eigen far? (Du veit eg er eit hankjønn?) Joda, det har vore mykje griseprat, så eg ser ikkje heilt problemet med det.

 

 

 

 

Jeg tror du misforstår

 

Spørsmålet er: Hvordan ville du selv ha syntes det hadde vært å ha en far som grisechatter med mindreårige jenter på nettet?

 

Så har du allerede sagt endel om at du synes det forsåvidt er greit for voksne menn å ha slik kontakt. Så da blir ett annet spørsmål dette: Hvor unge synes du barna bør være for at voksne kan få grisechatte med dem, 13 år - 10 år - 8 - 6 - 4 - 2 år - hvor går aldersgrensen?

 

:)

 

Og hvor stopper moralisten i sitt korstog for normsetting og dydighet?

 

Ville han syntes det var greit om pappaen hans likte å bli pegget av mora, med hjulvisp og styrthjelm?

Jeg tror ikke spørsmål av typen "Ville du syntes det var greit om...", er spørsmål som andre enn prektige mennesker, moralister, og små barn har så veldig stor interesse av.

Resten av oss er mer interessert i hvilken konkret og sporbar skade som andre mennesker sin moralisme fører til i praksis, som for eksempel denn jenta som nå nettopp begikk selvmord etter å ha blitt mobbet fordi hun tok av seg klærne på webkamera for noen år siden.

 

Fortell meg, lille venn som er så lur, var der at hun tok av seg klærne som skadet henne, eller var det andre mennesker som skadet henne?

Lenke til kommentar

Jeg synes at dette har utartet seg til å bli en heksejakt og et mediahysteri uten like. 3 ganger i løpet av Dagsrevyen ble det overført direkte fra Vågå.

Media, "moralens voktere", glemmer helt at de har med en menneskeskjebner å gjøre. Det gjelder ikke bare Rune Øygard, men også kona og familie.

 

Øygard har visst en total mangel på dømmekraft, men så langt er det ingen direkte bevis som knytter han til overgrep. Han har gått langt over streken med grisepraten. Men la oss være forsiktig med å forhåndsdømme.

Frykter at denne saken kan få ganske tragisk utfall for enkeltskjebner.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...