Gå til innhold

Øygard-saken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

I denne saka må de hugse på ein ting:

Media vrir og vrengjer på alt som vert sagt, og spesielt av Rune Øygard for å selja og få klikktal.

 

Jeg er helt enig med deg i dette - men vi spørre deg om hva du personlig synes om ordførerens eget ansvar i den kontakten han har hatt med en mindreårig på nett og sms og skype - synes du han bør få fortsette som tillitsvalgt for kommunens befolkning, etter den oppførselen han har inrømmet å ha vist?

 

:)

 

Det er vel ikkje forbode for ein tillitsvald å ha ei intern samtale med fosterdotter si? :)

 

De fleste "eksperter" og vanlige folk later til å synes at han gikk langt over strekn for det som er høvelig for en "reservepappa" - og selv kalte ham det "griseprat"

 

Synes du det er greit at voksne folk snakker gris med mindreårige, og som i dette tilfellet, i skjul for andre?

 

Hvis det gladt din egen far, hva da?

:)

Det må da vel vera greitt med useriøs (frå hans side) griseprat, så lenge det går internt og partane skjønar at det ikkje er seriøst. Noko ho nå vrengjer totalt om på. ;)

 

Nå er det du som forsøker å vri deg unna - svar på de konkrete spørsmålene, er du snill

 

:)

 

Jammen eg legg meg ikkje oppi kva for eit førehald det er mellom dei, og kva for internheiter dei har mellom seg. Det er ikkje noko gale i griseprat mellom far og dotter, så lenge han ikkje insestera på noko.

 

Og om det gjaldt min eigen far? (Du veit eg er eit hankjønn?) Joda, det har vore mykje griseprat, så eg ser ikkje heilt problemet med det.

 

 

 

 

Jeg tror du misforstår

 

Spørsmålet er: Hvordan ville du selv ha syntes det hadde vært å ha en far som grisechatter med mindreårige jenter på nettet?

 

Så har du allerede sagt endel om at du synes det forsåvidt er greit for voksne menn å ha slik kontakt. Så da blir ett annet spørsmål dette: Hvor unge synes du barna bør være for at voksne kan få grisechatte med dem, 13 år - 10 år - 8 - 6 - 4 - 2 år - hvor går aldersgrensen?

 

:)

 

Og hvor stopper moralisten i sitt korstog for normsetting og dydighet?

 

Ville han syntes det var greit om pappaen hans likte å bli pegget av mora, med hjulvisp og styrthjelm?

Jeg tror ikke spørsmål av typen "Ville du syntes det var greit om...", er spørsmål som andre enn prektige mennesker, moralister, og små barn har så veldig stor interesse av.

Resten av oss er mer interessert i hvilken konkret og sporbar skade som andre mennesker sin moralisme fører til i praksis, som for eksempel denn jenta som nå nettopp begikk selvmord etter å ha blitt mobbet fordi hun tok av seg klærne på webkamera for noen år siden.

 

Fortell meg, lille venn som er så lur, var der at hun tok av seg klærne som skadet henne, eller var det andre mennesker som skadet henne?

 

Jeg uttaler meg på bakgrunn av profesjonell erfaring og særlige kunnskaper om overgrepsproblematikk, og vet av den grunn hvor viktig det er å være grundig i prinsippene når det gjelder slike problemer.

Hva du ellers får spunnet ut av det jeg skriver - er det fantasien din som bestemmer, og den er til nå ganske livlig.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Kvar kjem desse døma frå? Jenta? Så lenge dette berre kjem frå jenta, og ikkje Skype-logg eller meldingsutveksling, så er det berre oppspinn.

 

De kommer jo fra skype-loggen. Øygard har jo til og med kommentert disse. Bl.a. prøvde han seg på en absurd bortforklaring om at det han mente med å spørre om ho var "blaut" var om hun måtte på do (!!!).

 

Fyren er ikke bare pedofil, han er peise idiot også. Nekter å trekke seg som ordfører inntil en dom foreligger. Han er jo i sin egen pedofile boble. Vågå AP (Og Oppdal AP og AP sentralt) har jo ikke uttrykt mistillit til ham på bakgrunn av det han er tiltalt for (seksuelle overgrep og samleier med jenta), men på bakgrunn av chattingen som er dokumentert i retten og som han har innrømmet. Denne chattingen er ikke noe annet enn nett-sex mellom en mann på over 50 og en jente på 13-14. Det er uakseptabel oppførsel og er ulovlig i seg selv (Skulle han bli frikjent fra tiltalen i denne rettssaken, vil jeg anta at det tas ut ny tiltale på bakgrunn av det som har skjedd på Skype).

 

Ved å nekte å trekke seg, misbruker han den tilliten han har fått fra de folkevalgte, og pisser rett og slett på sitt eget folk som valgte han inn. Han er ikke ansatt i kommunen, han er folkevalgt politiker.

 

Hadde han lagt seg paddeflat og i det minste innrømmet galskapen i dette og trukket seg, hadde jeg i det minste hatt litt respekt for mannen, men nå er den totalt borte.

 

Jeg blir kvalm.

Endret av TigerJack
Lenke til kommentar

Vi kan nok ikke si at han er pedofil når det handler om ei jente på 13-15 år.

 

Uansett er jeg ellers enig. At han har så lite selvinnsikt så han tror at en eventuell frikjennelse vil endre ønsket om at han skal trekke seg? Jeg har ikke ord. Snakk om å drite seg loddrett ut for hele Norge. Han har allerede innrømmet noe som de fleste normale mennesker synes er helt forkastelig, og som faktisk er kriminelt. Og likevel vil han vente med avgjørelsen om å trekke seg, til dommen har falt. Tror ikke Øygard skjønner at dommen egentlig er ganske uvesentlig når man ser hva han har innrømmet i retten.

Lenke til kommentar

Konsekvensene av dette er at det blir forbudt å griseprate på chatter. Da forsvinner vel 70-80% av medlemmene på endel forum.

Er 70-80% av medlemmene på diverse forum 50-åringer som griseprater med mindreårige de har inntatt en omsorgsrolle overfor? Mindreårige som overnatter hos dem og som de tar med seg på diverse turer hvor de sover i samme hotellseng?

 

Hvilke fora er det du egentlig frekventerer?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Konsekvensene av dette er at det blir forbudt å griseprate på chatter. Da forsvinner vel 70-80% av medlemmene på endel forum.

Jeg tror at det heller mot mer overvåkning, i hvert fall ikke mindre dessverre.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Konsekvensene av dette er at det blir forbudt å griseprate på chatter. Da forsvinner vel 70-80% av medlemmene på endel forum.

Er 70-80% av medlemmene på diverse forum 50-åringer som griseprater med mindreårige de har inntatt en omsorgsrolle overfor? Mindreårige som overnatter hos dem og som de tar med seg på diverse turer hvor de sover i samme hotellseng?

 

Hvilke fora er det du egentlig frekventerer?

 

 

Mange. Det er ikke ulovlig at mindreårige overnatter hos fosterforeldre, eller at de sover i samme seng. Det er ikke verre enn foreldre som dusjer med egne barn, som JEG synes er mye mer spooky.

Det han blir tatt på er grisepraten alene, og det er ikke uvanlig at folk griseprater selv om aldersforskjellen var stor. Hadde selv lærere som grisepratet med elevene sine, og har besøkt nok forum til å si at det er vanligere enn hva du tydeligvis vet om.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Konsekvensene av dette er at det blir forbudt å griseprate på chatter. Da forsvinner vel 70-80% av medlemmene på endel forum.

Jeg tror at det heller mot mer overvåkning, i hvert fall ikke mindre dessverre.

 

Ja, man vil få forum hvor det er forbudt å griseprate, omtale andre, informere om saker som ikke er fremkommet i nyhetene allerede, ikke lov å være politisk ukorrekt, forbudt å skrive ord og setninger med bokstavkombinasjoner som kan feiltolkes (Gratulerer med fødselsdagen (FødesLSDagen inneholdt kombinajonen LSD så når jeg skriver gratulerer med fødselsdagen på enkelte forum blir jeg kastet ut)

 

Regelverket må også skrives om på mange forum, inkludert dette, da forbud mot griseprat vil danne presedens. Ingen banning, ingen griseprating, ingen slenging med leppa. Slike ting må inn i forbudslisten til alle forumregler.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Konsekvensene av dette er at det blir forbudt å griseprate på chatter. Da forsvinner vel 70-80% av medlemmene på endel forum.

Jeg tror at det heller mot mer overvåkning, i hvert fall ikke mindre dessverre.

 

Ja, man vil få forum hvor det er forbudt å griseprate, omtale andre, informere om saker som ikke er fremkommet i nyhetene allerede, ikke lov å være politisk ukorrekt, forbudt å skrive ord og setninger med bokstavkombinasjoner som kan feiltolkes (Gratulerer med fødselsdagen (FødesLSDagen inneholdt kombinajonen LSD så når jeg skriver gratulerer med fødselsdagen på enkelte forum blir jeg kastet ut)

 

Regelverket må også skrives om på mange forum, inkludert dette, da forbud mot griseprat vil danne presedens. Ingen banning, ingen griseprating, ingen slenging med leppa. Slike ting må inn i forbudslisten til alle forumregler.

 

Du glemte å informere om at du var på vei inn i ett intenst ironimodus ... ikke bra når kaffekoppen står så nært tastaturet her ... ;)

 

Ellers vil jeg bare si at hvis det virkelig er sånn at voksne griseprater med barn og mindreårige anmass .. så betyr kanskje det og at overgrepstallene våre er å sammenligne med toppen av isfjellet. Det sies nemlig at "overgrep skaper nye overgripere" ...

 

:)

Lenke til kommentar

Det er ikke ulovlig at mindreårige overnatter hos fosterforeldre, eller at de sover i samme seng. Det er ikke verre enn foreldre som dusjer med egne barn, som JEG synes er mye mer spooky.

Det han blir tatt på er grisepraten alene, og det er ikke uvanlig at folk griseprater selv om aldersforskjellen var stor. Hadde selv lærere som grisepratet med elevene sine, og har besøkt nok forum til å si at det er vanligere enn hva du tydeligvis vet om.

Husk at det ikke bare er griseprat han her tiltalt for da.

Virker veldig på han fyren der at det godt kan være en hånd som har sneket seg til forbudte områder i diverse situasjoner og litt harde krav mot jenta har gjort at "hun ikke ville såre han" som hun sa selv.

Øygard virket nesten panisk forelsket og gikk LANGT over grensen i den buss episoden. Så det er mye av isfjellet i denne saken som ikke er gravd frem eller som kommer til å bli gravd frem slik jeg ser det.

 

Uansett hva andre folk sier her på forumet så er aldrene vi snakker om pedofili. Spesielt 13-14 år.

I min verden er det sykt at folk mener noe annet. At de fortsatt går på barne- og ungdomsskole gjør dem til barn.

Lenke til kommentar
Uansett hva andre folk sier her på forumet så er aldrene vi snakker om pedofili. Spesielt 13-14 år.

I min verden er det sykt at folk mener noe annet. At de fortsatt går på barne- og ungdomsskole gjør dem til barn.

Åj, jeg visste ikke at pedofilisex var legalisert i spania!!
Lenke til kommentar

Uansett hva andre folk sier her på forumet så er aldrene vi snakker om pedofili. Spesielt 13-14 år.

I min verden er det sykt at folk mener noe annet. At de fortsatt går på barne- og ungdomsskole gjør dem til barn.

Uansett hva andre mener er månen laget av ost.

I min verden er det sykt at andre mener noe annet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119
Gjest Bruker-95147
Ellers vil jeg bare si at hvis det virkelig er sånn at voksne griseprater med barn og mindreårige anmass .. så betyr kanskje det og at overgrepstallene våre er å sammenligne med toppen av isfjellet. Det sies nemlig at "overgrep skaper nye overgripere" ...

Haomh.jpg

Meningsløst ...

Har du ikke noe mer velfundert å komme med?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...