Gå til innhold

Øygard-saken


Anbefalte innlegg

Ellers vil jeg bare si at hvis det virkelig er sånn at voksne griseprater med barn og mindreårige anmass .. så betyr kanskje det og at overgrepstallene våre er å sammenligne med toppen av isfjellet. Det sies nemlig at "overgrep skaper nye overgripere" ...

Haomh.jpg

Meningsløst ...

Har du ikke noe mer velfundert å komme med?

Det er ikke meningsløst. Jeg var ikke klar over at jeg var overgrepsoffer før jeg leste loven. Jeg synes det er skammelig at du snakker til overgrepsofre på den måten!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du virkelig er et overgrepsoffer hadde du visst hvor skadende det er og ikke kommet med slike tåpelige bilder.

Hvis jeg definerer det "å kjøre for fort" som "å drepe" i lovboken fører dette med en gang til mer mord (ergo skade) ?

Argument does not compute. Try again? [Y/N]
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Joda, men det varierer. Mange forum som var ille for 10-15 år siden har fått inn moderatorer og strenge regler. På den tiden hadde vel de fleste et sexchat vindu oppe mens de surfet. Vågå fyren er vel gammel nok til å ha opplevd den tiden.

 

Det er VELDIG fristende å ta en poll på hvor mange som hadde klart å ligge ved siden av en lettkledd/naken 16 åring uten å tukle og med hendene over dyna. Og hvor mange hadde turt å svare ærlig på det?

Lenke til kommentar

Hvis du virkelig er et overgrepsoffer hadde du visst hvor skadende det er og ikke kommet med slike tåpelige bilder.

Hvis jeg definerer det "å kjøre for fort" som "å drepe" i lovboken fører dette med en gang til mer mord (ergo skade) ?

Argument does not compute. Try again? [Y/N]

Det jeg prøver å fortelle deg er at hvis man skriver i lovboken at månen er laget av ost betyr ikke dette at månen er laget av ost. De er veldig flinke til å omdefinere begreper i lovboken. Endret av Warz
Lenke til kommentar

Med litt selvkontroll går det fint. Men det er stor forskjell på 16-åringer. Noen ser ut som de er 12, mens andre ser ut som de er i tjueårene. Så det kan gå an å ta feil.

 

Jeg hadde klart det. Uten det minste problemer. Hadde jeg derimot vært tiltrukket av henne, ville det muligens vært verre. Men da ville jeg bare unngått å havne i den situasjonen.

Lenke til kommentar
Norge har forøvrig verdens høyeste lavalder.

http://en.wikipedia....nsent_in_Europe

Og dette er bare Europa. Mange land med 16, flere med 17 og 18.

 

 

edit: Nå vet jeg ikke hvor mye de enkelte her setter seg inn i saken, men jeg leser i alle fall det meste som blir sagt i retten om dagene. Hjelper virkelig på å få et innsyn.

 

http://live.dagbladet.no/studio/vrettssaken

 

Jeg føler de som kritiserer jenta/moralistene/samfunnet kanskje ikke har satt seg nok inn i saken, og heller argumenterer på prinsippet saken går utifra. Det skal jeg ikke gå inn på, men i denne saken peker alt om at det har vært et overgrep (Om ikke penetrerende samleie, så kanskje andre måter).

Endret av uTukt
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Har utfordret en makt

Stefaren forteller at han ble sjokkert da han fikk høre om hvilke rykter rettet mot familien som ble utløst av siktelsen mot Øygard.

- Gjennom ryktespredning ble vi oppfattet som en familie som ikke klarte å ta vare på barna våre. En god del snudde oss ryggen. Vi forsto ingenting av hva vi hadde gjort eller sagt for å plutselig å få slike meldinger. Det siste halve året har det vært forferdelig tungt, sier stefaren.

- Har du noen mistanke til hvorfor dette har blitt verre?, spør bistandsadvokaten.

- Vi har utfordret en makt som kanskje skal prøve å slå tilbake mot oss.

 

Den "makten" tror jeg heter det velkjente gamle norske bygdedyret

Lenke til kommentar

Har utfordret en makt

Stefaren forteller at han ble sjokkert da han fikk høre om hvilke rykter rettet mot familien som ble utløst av siktelsen mot Øygard.

- Gjennom ryktespredning ble vi oppfattet som en familie som ikke klarte å ta vare på barna våre. En god del snudde oss ryggen. Vi forsto ingenting av hva vi hadde gjort eller sagt for å plutselig å få slike meldinger. Det siste halve året har det vært forferdelig tungt, sier stefaren.

- Har du noen mistanke til hvorfor dette har blitt verre?, spør bistandsadvokaten.

- Vi har utfordret en makt som kanskje skal prøve å slå tilbake mot oss.

 

Den "makten" tror jeg heter det velkjente gamle norske bygdedyret

 

Hadde dette skjedd i en av byene i landet så ville nok folk og bekjente reagert på rimelig tilsvarende måte tror nå jeg. Er vel ikke akkurat som om ryktespredning er noe mindre utstrakt i byene, men på bygda blir det gjerne mer merkbart siden det er færre folk og man fort blir "identifisert".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har utfordret en makt

Stefaren forteller at han ble sjokkert da han fikk høre om hvilke rykter rettet mot familien som ble utløst av siktelsen mot Øygard.

- Gjennom ryktespredning ble vi oppfattet som en familie som ikke klarte å ta vare på barna våre. En god del snudde oss ryggen. Vi forsto ingenting av hva vi hadde gjort eller sagt for å plutselig å få slike meldinger. Det siste halve året har det vært forferdelig tungt, sier stefaren.

- Har du noen mistanke til hvorfor dette har blitt verre?, spør bistandsadvokaten.

- Vi har utfordret en makt som kanskje skal prøve å slå tilbake mot oss.

Den "makten" tror jeg heter det velkjente gamle norske bygdedyret

 

Godt vi har urbane "barnevernsansatte" som har lest en bok som "motkraft" isåfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sånn som den jævla bistandsadvokaten driver å gnur og knar på denne jenta - slik man har sett en rekke bilder av - burde advokat-kjærringa selv bli tiltalt for "overgrep", eller i det minste uanstendig oppførsel på offentlig sted.

 

Det hadde vært flott om tråden kunne holdt et anstendig nivå, det der er bare med på å trekke nivået langt ned.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Sånn som den jævla bistandsadvokaten driver å gnur og knar på denne jenta - slik man har sett en rekke bilder av - burde advokat-kjærringa selv bli tiltalt for "overgrep", eller i det minste uanstendig oppførsel på offentlig sted.

 

Den norske måten det. Her skal det gråtes sammen, og synges kumbaja til langt på natt. Hvis ikke så har du ikke følelser, og dermed pr def ond.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Sånn som den jævla bistandsadvokaten driver å gnur og knar på denne jenta - slik man har sett en rekke bilder av - burde advokat-kjærringa selv bli tiltalt for "overgrep", eller i det minste uanstendig oppførsel på offentlig sted.

 

Den norske måten det. Her skal det gråtes sammen, og synges kumbaja til langt på natt. Hvis ikke så har du ikke følelser, og dermed pr def ond.

 

Har du utfordringer mht. konseptet "følelser"?

 

Hvis du ikke har "følelser" er du ikke ond, bare steindau.

 

Trodde det var litt logisk

 

:)

Lenke til kommentar

Sånn som den jævla bistandsadvokaten driver å gnur og knar på denne jenta - slik man har sett en rekke bilder av - burde advokat-kjærringa selv bli tiltalt for "overgrep", eller i det minste uanstendig oppførsel på offentlig sted.

 

Den norske måten det. Her skal det gråtes sammen, og synges kumbaja til langt på natt. Hvis ikke så har du ikke følelser, og dermed pr def ond.

 

Har du utfordringer mht. konseptet "følelser"?

 

Hvis du ikke har "følelser" er du ikke ond, bare steindau.

 

Trodde det var litt logisk

 

:)

 

Absolutt ikke. Mener du å påvise dette, med bakgrunn i teksten, og lang utdannelse i pseudovitenskapen "barnevern"?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Absolutt ikke. Mener du å påvise dette, med bakgrunn i teksten, og lang utdannelse i pseudovitenskapen "barnevern"?

Er det meg eller barnevernet du har en case med nå?

 

Du må gjerne være tydelig, så kan du få tydelig svar.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...