Gå til innhold

Spill som aldri fikk de oppfølgerne de fortjente


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden timesplitters allerede ble nevnt av leflus og half life 3 så må jeg nevne Red Faction. 1rn var genialt bra spill, men oppfølgerne tok helt av sporet iforhold til hvor bra originalen var. Det første minnet mye om half life, mens oppfølgerne har jeg bare briefly testet, men syns alt var dårligere enn første.

 

Resident Evil: Code Veronica fikk også oppfølgere etter seg, men absolutt ikke så bra oppfølger som spillet fortjente. RE4 ble jo bra, men som actionspill. Nytt resident evil i oldschool stil e på tide. La uncharted få beholde QTE og springescener :p

Lenke til kommentar

Huh. Ingen som har nevnt Conkers Other Bad Fur Day, oppfølgeren til Conkers Bad Fur Day. Den var under utvikling av Rare, men da de ble kjøpt opp av Microsoft fikk de beskjed om å legge det ned.

Jeg hadde glatt kjøpt en 360 for det spillet, ene og alene.

 

PS: den utrolig dårlige remaken Conker Live and Reloaded til Xbox teller ikke. .

Lenke til kommentar

Dungeon Keeper, Populous: The Beginning: Bullfrog ble lagt ned etter EA kjøp. Jeg var ekstremt skuffet over EA, og skjønner per i dag fortsatt ikke hvorfor de skulle kjøpe opp Bullfrog...for å så legge dem ned...... Dette var også da jeg begynte å misslike EA.

 

Unreal Tournament 1: Jeg elsker spillet fortsatt den dag i dag og synes oppfølgerne er uverdige. Unreal Tournament 2003 var greit, men aldri så bra som eneren.

 

Dark Age of Camelot: Jeg liker spillet fortsatt den dag i dag, men, spillet er utdatert og skulle virkelig hatt en oppfølger, evt blitt lagd etter 2012 standard. Akkurat nå føles spillet som at det er forlatt av Mythic. Ja, dette er også ett spill som gikk adundras etter at EA kjøpte dem opp...

Lenke til kommentar

Hmm,

 

Lomax trengte en oppfølger, skulle sett Tombi/Tomba 3 på playstation 2,

Breath of Fire trenger en oppfølger, femmern var helt forferdelig , var ikke Breath of Fire, det var et helt annet spill, så en ny Breath of Fire 5 :p

 

Abe 3, selfølgelig har alle spillene flere spill, men jeg skulle ønske de fortsatt videre

Lenke til kommentar

Å herregud, jeg MÅ jo nevne Drakan på PC!!

Drakan: The Order of The Flame (1999/98) er jo tidenes spill.. Aner ikke hvor mye jeg og broren har spilt det, men uansett fantastiske minner.

Så kom oppfølgeren!!! :DD -På PS2.... ikke på PC. Så jeg har måttet nøye meg med walkthroughs på youtube. :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Wooooaaahhhh!

 

Den største og beste spillnyheten for meg de siste 7 årene!

 

https://www.youtube.com/watch?v=VhsgiliheP0&feature=player_embedded#!

 

Hopp på flyet, Gamer.no, og ta en prat med Roberts. Nå!

 

For flisespikkere vil jeg allerede nå gjøre oppmerksom på at dette er litt OOC, men Privateer II:The Darkening står på min øskeliste om savnet oppfølger. Siden jeg oppdager dette bare to dager etter at jeg lagde listen, synes jeg den passer her, men for all del, jeg kan godt lage et eget emne om spillet...ja det må jeg jammen gjøre! :green:

Endret av Puzzlefuzz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg leter etter et spill fra rundt 1998, et strategi spill i middelaldersetting med magikere. Units kunne stige i lvl og forbedres, magikerne fikk nye magier etter som de steg i lvl osv. Man fortsatte med den styrken som overlevde siste slag.

 

Noen som har peiling på hvilket spill jeg tenker på??

Lenke til kommentar

Jeg leter etter et spill fra rundt 1998, et strategi spill i middelaldersetting med magikere. Units kunne stige i lvl og forbedres, magikerne fikk nye magier etter som de steg i lvl osv. Man fortsatte med den styrken som overlevde siste slag.

 

Noen som har peiling på hvilket spill jeg tenker på??

 

Myth 2?

 

Det var det ja, takker! Var vist ikke så god grafikk som jeg husker,hehe!

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Å herregud, jeg MÅ jo nevne Drakan på PC!!

Drakan: The Order of The Flame (1999/98) er jo tidenes spill.. Aner ikke hvor mye jeg og broren har spilt det, men uansett fantastiske minner.

Så kom oppfølgeren!!! :DD -På PS2.... ikke på PC. Så jeg har måttet nøye meg med walkthroughs på youtube. :(

Må si meg enig her. Draken var helt sjef...herregud så kult det var å fly på dragen første gang. Og så kom oppfølgeren til ps2. Skjønte aldri hva de tenkte på.

Lenke til kommentar

Huh. Ingen som har nevnt Conkers Other Bad Fur Day, oppfølgeren til Conkers Bad Fur Day. Den var under utvikling av Rare, men da de ble kjøpt opp av Microsoft fikk de beskjed om å legge det ned.

Jeg hadde glatt kjøpt en 360 for det spillet, ene og alene.

 

PS: den utrolig dårlige remaken Conker Live and Reloaded til Xbox teller ikke. .

 

Ja, conker bad fur day skulle absolutt hatt en oppfølger! Historien startet for lenge siden, det hele begynte i går. Var det ikke noe sånt han sa,hehe

Lenke til kommentar

Flere har nevnt Den lengste reisen, jeg vil heller si Drømmefall. Drømmefall er et flott spill med en elendig cliffhanger-slutt, men det kunne en oppfølger ryddet opp i.

 

Ellers, Gabriel Knight 4. Håper Jane Jensen prøver å skaffe rettighetene til å lage dette.

 

Ultima. Fantastisk serie som dessverre sluttet (som enkeltspiller-serie) med katastrofen Ultima IX.

 

Og Thief 4. Skal liksom være under utvikling, men virker mest som vaporware. I mellomtiden koser jeg meg med Dishonored. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...