Gå til innhold

Spill som aldri fikk de oppfølgerne de fortjente


Anbefalte innlegg

Spillbransjen i dag er preget av oppfølgere til storspill som COD, Mario, Assassin's Creed, Halo og Battlefield. En ganske grei regel for spillselskap og firmaer generelt er at ting som selger bra blir satset videre på. Det er dog ikke disse spillene denne tråden handler om. Den handler om spillene som aldri fikk de oppfølgerne de fortjente. Enten de var en del av en lengre serie, eller om det kun ble med det ene spillet.

 

Jeg ønsker å høre om kanselleringer eller uteblivende annonseringer som stakk deg ekstra hardt i hjerterota. Det er lov å klage over skuffende oppfølgere så lenge dere forklarer hvorfor dere gjør det.

 

Mitt valg? Timesplitters-serien. Timesplitters: Future Perfect kom ut i 2005, like før online-spilling begynte å ta av på konsoll. Siden har det ikke kommet et eneste nytt spill i serien. Jeg er nok ikke den eneste som sitter igjen med gode minner fra multiplayeren til Timesplitters 2, og jeg hadde gitt mye for å sett serien få en oppdatering til dagens pc-er og konsoller.

 

Edit: Redigerte posten litt slik at vi unngår flere misforståelser. :)

Endret av Leflus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

S.T.A.L.K.E.R!

Så frem til 2'a, synd at GSC Gameworld ble lagt ned..

Samtidig så er jeg veldig enig med TS, Timesplitters var et gullkorn!

+ en på S.T.A.L.K.E.R 2... Det selskapet har alltid hatt et helt spesielt preg på spillene sine, samt at de alltid nesten har vært der at de virkelig brøt igjennom. Håpet dette skulle skje med 2 ern... Jaja :(

Endret av Gernia
Lenke til kommentar

Mass Effect og Dragon Age er de to jeg tenker på med en gang.

 

Begrunnelse:

 

 

Mass Effect-serien

Historien som ble påbegynt i Mass Effect 1-spillet, ble ikke videreført riktig i nr. 2 og 3. Historien ble omskrevet av noen andre enn hovedforfatteren, og resultatet ble en laber og svært skuffendes avslutning på det som kunne vært et av de største trilogiene i moderne RPG-er. Mange av de hintene som lå i Mass Effect 1, ble ikke videreutviklet og bygget videre på, men bare blindt ignorert.

 

Dragon Age-serien.

Hvor det første spillet ga deg tilgang til en enorm verden med flere lokasjoner og monstre, var Dragon Age 2 en evig lang repetisjon av det samme om og om igjen. Det var den samme byen, de samme hulene og de samme områdene, gang på gang. Kampsystemet var "dummet ned", og historien var rimelig kjip i forhold.

Ser selvfølgelig frem til Dragon Age 3, men tre andre etterfølgere har ikke klart å levere, så hvorfor skulle denne klare det?

 

Endret av Slimda
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Åh ja, jeg er enig i at jeg gjerne skulle se et spill til i "Den lengste reisen-serien", men de må for guds skyld ikke ødelegg spillet med horrible kontroller, slik de gjorde sist.

 

Andre spill jeg gjerne skulle se oppfølgere eller oppgraderinger til:

 

Anachronox

Virtual Pool(har ikke kommet noe nytt siden 3ern på sent 90-tall, og dette er fortsatt tidenes beste snooker-simulator)

Zork-serien

Geoff Crammonds Grand Prix

Grand Prix Legends

Jack Nicklaus Golf

Summoner

Evil Island

Privateer II:The Darkening

Sanitarium

Plansescape:Torment

Black Dahlia

Endorfun

 

...og mange mange fler!

 

Heldigvis kommer det forhåpentligvis snart et nytt Tex Murphy spill. Den dagen det kommer, uansett hvor cheesy det blir, da blir det julekveld i stua!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...