Gå til innhold

Kommentarer til bildetråden


Anbefalte innlegg

Det er mange her inne som ikke liker skjortene til Harvie & Hudson, og det er helt greit for meg.

Men Harvie & Hudson hadde ikke vært en av de mest velrenomerte skjortemakerne i Jermyn Street hadde det ikke vært for deres ikoniske, bredstripede skjorter i sterke farger. De jeg hadde på i dag er langt fra de mest fargesprakende i kolleksjonen deres, heller midt på treet. ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes skjorter i sterke farger som kan se smakfulle ut kombinert riktig, og det finnes skjorter i sterke farger som totalt overkjører alt annet man har på seg. Skjortene i de siste to antrekkene i bildetråden er dessverre i den sistnevnte kategorien.

Lenke til kommentar

For min del går det nok mest på at jeg ikke er særlig glad i sterke farger. Hadde nok likt skjorten bedre hvis man byttet ut de gule stripene med en annen farge.

 

Jeg har samme mønster i blått/mørkeblått. Så har jeg mønsteret i smalere striper i rødt, gult og rosa. Se i Billedtråden.

Lenke til kommentar

Jeg har samme mønster i blått/mørkeblått. Så har jeg mønsteret i smalere striper i rødt, gult og rosa. Se i Billedtråden.

Jeg kan tenke meg at dette er en smak man erverver seg gjennom tid. Til å begynne med syntes jeg at brouges var det styggeste i verden, og nå elsker jeg brouges. Smak endrer seg over tid, og godt er det. Tenk om jeg fremdeles hadde hatt blekede tupper liksom. Jeg likte den blå skjorten Dag, den var pen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Var litt kjapp på labben, og postet før alle bildene var lastet.

 

Det er ulik smak og tradisjoner. Jeg liker godt det engelske, og der er det vanlligere med fargerike skjorter. Du ser det samme hos Turnbull & Asser, de drar ofte til med mer farger enn mange her er vant med her hjemme - hvor vi ikke har noen som helst tradisjon for klær.

Lenke til kommentar

Jeg har selv en forkjærlighet for det engelske. Jeg er jo selv halvt engelsk, men har dessverre tilbragt svært lite tid der borte. Når jeg begynner på universitet kunne jeg godt tenkt meg et utvekslings år i England.

 

Det er sant det du sier at vi har en svært liten tradisjon for klær her i Norge. Det er nok mange faktorer som spiller inn, uten at jeg skal gå inn på dem - det hadde blitt synsing. Vi har bunadene og aurlandskoen. Jeg er ikke noe videre fan av bunader. Den kvinnelige hallingbunaden ser ut som en blomstrete gardin som kunst og håndverk på barneskolen har sydd sammen.

 

Jeg skulle også ønske det var mer sosialt akseptabelt å kle seg pent. Jeg har opplevd mange fordommer når jeg har vært pent kledd til hverdags. Jeg liker å gå i pene klær, for jeg føler meg komfortabel. Jeg føler meg ukomfortabel når jeg ikke går i "pene" klær.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så enig med deg Fredderen.

Det er en streng kleskode i Norge; den går ut på at man ikke må kle seg for pent og i allefall ikke må skille seg ut; helst dress down.

Mange grunner til det; vi er få mennesker som har kloret seg fast her i denne egalitære staten med liten sosial ulikhet og en harmoni- og enighetsmodell.

Det er historisk sterke pietistiske strømninger, der en ikke skulle prange, men leve enkelt og nøysomt, og vi har vært et fattig folk uten adel eller særlige klasseskiller. Dette har gjort Norge til ett av de beste land i verden å leve i, men det har vært en katastrofe sartorialsk.

 

Nuff OT.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så enig med deg Fredderen.

Det er en streng kleskode i Norge; den går ut på at man ikke må kle seg for pent og i allefall ikke må skille seg ut; helst dress down.

Mange grunner til det; vi er få mennesker som har kloret seg fast her i denne egalitære staten med liten sosial ulikhet og en harmoni- og enighetsmodell.

Det er historisk sterke pietistiske strømninger, der en ikke skulle prange, men leve enkelt og nøysomt, og vi har vært et fattig folk uten adel eller særlige klasseskiller. Dette har gjort Norge til ett av de beste land i verden å leve i, men det har vært en katastrofe sartorialsk.

 

Nuff OT.

Ja, janteloven er en lov som vi kunne vært foruten. Interessant at du nevner dette med adel, Norge har historisk sett hatt en svak adel. Dette bidra til at Norge var i union med henholdsvis Danmark og Sverige lenge. Nå er det lenge siden jeg har lest norsk historie, så jeg gir meg mens leken er god.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skulle også ønske det var mer sosialt akseptabelt å kle seg pent. Jeg har opplevd mange fordommer når jeg har vært pent kledd til hverdags. Jeg liker å gå i pene klær, for jeg føler meg komfortabel. Jeg føler meg ukomfortabel når jeg ikke går i "pene" klær.

 

Er halvt engelsk jeg også, og helt enig med deg. Heldigvis finnes det MoV'ere rundt om i landet som gjør opprør på den fronten. Med tiden vil det bli revolusjon. :p

Endret av -sebastian-
Lenke til kommentar

Er halvt engelsk jeg også, og helt enig med deg. Heldigvis finnes det MoV'ere rundt om i landet som gjør opprør på den fronten. Med tiden vil det bli revolusjon. :p

 

Haha, er nok dessverre større sjanse for at Rød Ungdom og palestinaskjerfene tar makten ved vold enn at MoV starter en revolusjon :p

 

 

Hvilken del av England stammer du fra? Jeg har selv Newcastle avstamming og har derfor en ganske ... fin dialekt.

Endret av fredderen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha, det forstår jeg godt! Jeg har lurt på om jeg kan søke familiegjenforenelse i England og få meg statsborgerskap, kan jo ha dual citizenship. Får la det bli med drømmen, haha.

Nei, det kan du ikke. Den som får utenlandsk statsborgerskap etter søknad eller uttrykkelig aksept (men altså ikke dersom et land "påtvinger" deg statsborgerskap) mister automatisk sitt norske statsborgerskap, jf. statsborgerloven § 23.

Endret av Herr Brun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, det kan du ikke. Den som får utenlandsk statsborgerskap etter søknad eller uttrykkelig aksept (men altså ikke dersom et land "påtvinger" deg statsborgerskap) mister automatisk sitt norske statsborgerskap, jf. statsborgerloven § 23.

Ah, var ikke klar over den norske lovgivningen. Jeg tenkte på at man ifølge britisk lov kan ha to statsborgerskap, uten konsekvens for det britiske statsborgerskapet.

Lenke til kommentar

Nei, det kan du ikke. Den som får utenlandsk statsborgerskap etter søknad eller uttrykkelig aksept (men altså ikke dersom et land "påtvinger" deg statsborgerskap) mister automatisk sitt norske statsborgerskap, jf. statsborgerloven § 23.

Er Norge et av de få landene i verden der det ikke er mulig å få dobbelt statsborgerskap?

Lenke til kommentar

Haha, er nok dessverre større sjanse for at Rød Ungdom og palestinaskjerfene tar makten ved vold enn at MoV starter en revolusjon :p

 

 

Hvilken del av England stammer du fra? Jeg har selv Newcastle avstamming og har derfor en ganske ... fin dialekt.

 

Vel, egentlig er faren min fra Sør-Afrika, men familien flytta til Liverpool i England da han var 10. :)

 

Selv snakker jeg nok mer "Queen's English", etter hva jeg har hørt av andre!

Endret av -sebastian-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...