Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Renault Scenic 2002 - mulig å selge som delebil


SaJo

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg er den (u)heldige innehaver av en Renault Scenic 2002-modell (1.6) som har gått 152.000 km.

For et par uker siden stoppet bilen, og det viser seg at styringsenheten for innsprøytningen har tatt kvelden.

Prisen for reparasjon av denne, samt et nødvendig oljeskift og litt annet fort blir dyrere enn antatt markedsverdi på bilen.

 

For å redusere tapet mitt litt tenkte jeg å undersøke hvilke muligheter jeg har for å sitte igjen med mer enn vrakpanten (minus det verkstedet skal ha for medgått tid til feilsøking).

Er det noen som har noen formening om en slik bil vil ha noen verdi som delebil via finn.no?

Utover styringsenheten er det meste i normal stand, og den ble EU-godkjent i vår.

 

En lokal hogger ville gi en tusenlapp mer enn vrakpanten, utover det har jeg ikke fått tilbud om noe mer den veien.. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

 

Styringsenheten kan skaffes brukt til en relativt grei pris (1500-2000), men ulempen er at startsperra ligger inne i denne, slik at den må omprogrammeres for å fungere sammen med "resten av bilen". Prisen på styringsenhet + omprogrammering ble ikke lavere enn reparasjon av den defekte.. Det var forøvrig også evig lang ventetid på denne omprogrammeringen (1 mnd+).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...