Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Ble tatt fra lappen for fyllekjøring


Jonasboy

Anbefalte innlegg

Ja Teksten sier alt. Men de tok ifra meg lappen uten at de spurte meg eller gidde meg papir på at jeg vile samtykke eller ikke. Så spørsmålet er om 3 uker siden jeg vart stoppet kan jeg hente lappen siden jeg ikke ble spurt om å samtykke eller ikke? Har hørt om denne 3 ukers regelen men ikke forstod alt helt :) trenger bare 1 simpel svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja du kan kreve førerkortet tilbake dersom politiadvokaten ikkje har sent saka over til tingretten for å få avklart om det er grunnlag for vidare beslag.

 

I praksis så betyr det ikkje så mykje sidan saka fortsatt vil være åpen. Du vil derfor likevell risikere å miste førerkortet igjen når retten har tatt sin besluttning.

 

Hovedårsaken til at du bør kreve å få sertifikatet utlevert er at du då tvinger politiet til å prioritere saka slik at du får dommen din så fort som mulig.

 

Dersom du fyrst skal miste lappen så er det ein fordel for deg å la tapsperioden starte så tidlig som mogleg slik at du blir ferdig med den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for et svar kim ;) var det jeg ville ha i stedet for alle de andre setter stor pris på at sånne som deg faktisk finnes her. Alle andre bare håper du mister lappen for alltid når de ikke engang vett hele historien :)

Du sier selv du mistet lappen pga fyllekjøring. Hva forventer du? Applaus pga du setter/var på vei til å sette andres liv i fare?

Endret av Estella!
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Svaret er jo veldig enkelt: Personer som er tatt for fyllekjøring, har ingen verdens ting å gjøre på veiene.

Det visste han nok sikkert. Men han har nok lyst til å være på veien igjen, og det er jeg sikker på at du også hadde hatt lyst til om det var du som hadde mistet lappen. Derfor hjelper ikke svaret ditt/spam.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Svaret er jo veldig enkelt: Personer som er tatt for fyllekjøring, har ingen verdens ting å gjøre på veiene.

Det visste han nok sikkert. Men han har nok lyst til å være på veien igjen, og det er jeg sikker på at du også hadde hatt lyst til om det var du som hadde mistet lappen. Derfor hjelper ikke svaret ditt/spam.

 

Hva man har lyst til, og hva man faktisk bør gjøre, henger sjeldent på grep. Personer som viser så liten dømmekraft at de velger å kjøre/flytte ett kjøretøy i påvirket tilstand, har ikke noe på veiene å gjøre. Det er faktisk så enkelt. Siden TS nevner moped, så vil jeg anta at han er under 18. Da er det helt på plass om han ikke får kjøre på ett par år, til han blir mer voksen, og ser konsekvensene av det han holder på med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...