Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Jeg prøvde forøvrig en Oscar Jacobson dress. Den satt vanvittig bra på, bedre enn Menswear dressen min. 

Den var veldig myk og behagelig, veldig lite (om noe) skulderputer i det hele tatt. Noen som vet om det er fused eller half canvas i Oscar Jacobson dressene? Eller er de ukonstruerte? 

 

Nvm... De er visst limt... 

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, bukser er mye lettere å tilpasse enn jakker.

Men er det mange steder man får en full dress til under 4000? Sånn utenom dressmann og House of Singles? 

 

 

Kjøp en dress til 3800 hvor jakken er perfekt, og få buksen sydd til riktig shape hos uavhengig syerske - koster som regel bare 2-300kr, hvertfall hos min sydame.

 

Takk for tipsene. Endte opp med å gå på Høyer i Stavanger å kjøpe en Oscar Jacobson-dress. 100% ull. Ble litt mer enn budsjettert, nærmere 6000,- inkl. tilpassing hos syerske men jeg satser på at jeg blir fornøyd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Half-canvassed vil jeg tro, ref. denne siden: http://man.oscarjacobson.com/en/stories/jacket-construction/

 

Men, jo, OJ dresser sitter veldig fint. Det er det nærmeste du kommer Napolitansk snitt her oppe, til en rimelig penge. 

Morris Heritage er ikke så langt fra, og er også half-canvas. 

 

De er faktisk limt, dessverre. Sendte dem en email, da jeg blar ikke opp 5k for en dress som er limt, lengre. 

Må nok opp i 6k+ av et annet merke for å få half-canvas. 

Får vente til det er salg på Høyer Luxury eller noe :D

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Noen som har noen forslag til hvilke sjapper jeg bør sjekke ut for å skaffe meg dress? Trent meg ut av den gamle og er på utkikk etter en ny general-purpose dress, type som passer til det meste 17-mai, bryllup, osv. 

 

Bor for tiden på sørlandet, men vet ikke om så mye mer enn Moods og Volt, hopper over dressmann tror jeg.

Lenke til kommentar

Noen som vet om norske sider som selger Off-White, Supreme, Wtaps, Undercover, Mastermind Japan, Anti Social Social Club osv. Typ high end streetwear?:/ eller må jeg ty til utenlandske sider hvor jeg får toll som koster like mye som det jeg kjøpte...?

Lenke til kommentar

Noen som har noen forslag til hvilke sjapper jeg bør sjekke ut for å skaffe meg dress? Trent meg ut av den gamle og er på utkikk etter en ny general-purpose dress, type som passer til det meste 17-mai, bryllup, osv. 

 

Bor for tiden på sørlandet, men vet ikke om så mye mer enn Moods og Volt, hopper over dressmann tror jeg.

 

Da må du absolutt ta en tur innom Retro Kristiansand. Evt. Høyer Sørlandssenteret/Høyer Slottet eller Henriks Herre. Skulle du likevel dra til Volt er Oscar Jacobson-dressene verdt å prøve. Lykke til!

Endret av dover606
Lenke til kommentar

Noen som vet om norske sider som selger Off-White, Supreme, Wtaps, Undercover, Mastermind Japan, Anti Social Social Club osv. Typ high end streetwear?:/ eller må jeg ty til utenlandske sider hvor jeg får toll som koster like mye som det jeg kjøpte...?

YME i Oslo er vel en av svært få, om ikke den eneste så vidt jeg vet. Off-White i hvert fall. Supreme og Anti Social får man ikke tak i her i det hele tatt.

Lenke til kommentar

 

Noen som vet om norske sider som selger Off-White, Supreme, Wtaps, Undercover, Mastermind Japan, Anti Social Social Club osv. Typ high end streetwear?:/ eller må jeg ty til utenlandske sider hvor jeg får toll som koster like mye som det jeg kjøpte...?

YME i Oslo er vel en av svært få, om ikke den eneste så vidt jeg vet. Off-White i hvert fall. Supreme og Anti Social får man ikke tak i her i det hele tatt.

 

 

Tusen takk for forslaget:) Nå bor jeg i Bergen så må kjøpe over nettsiden deres, som virker til å ha 80% av varene i "utsolgt" kategorien:/ ugh. Har du handlet noen av disse merkene selv og kan anbefale noen gode nettsider eventuelt hvordan få tak i dem?

Lenke til kommentar

 

 

Noen som vet om norske sider som selger Off-White, Supreme, Wtaps, Undercover, Mastermind Japan, Anti Social Social Club osv. Typ high end streetwear?:/ eller må jeg ty til utenlandske sider hvor jeg får toll som koster like mye som det jeg kjøpte...?

YME i Oslo er vel en av svært få, om ikke den eneste så vidt jeg vet. Off-White i hvert fall. Supreme og Anti Social får man ikke tak i her i det hele tatt.

 

 

Tusen takk for forslaget:) Nå bor jeg i Bergen så må kjøpe over nettsiden deres, som virker til å ha 80% av varene i "utsolgt" kategorien:/ ugh. Har du handlet noen av disse merkene selv og kan anbefale noen gode nettsider eventuelt hvordan få tak i dem?

 

De aller fleste av disse merkene selger bare fra sine respektive sider. Eventuelt må du betale annenhåndsverdi.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Er det noen som vet hvor man får tak i Norse Projects, Anker Classic, Regnjakke i Oslo?

 

Butikken Hunting Lodge på Grünerløkka fører et større sortiment Norse Projects, dog ingen Anker Classic ifølge nettbutikken deres.

 

 

De kan sikkert bestille den inn for deg fra Danmark slik at du kan prøve og kjøpe den i butikken. Det er bare å spørre dem.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...