Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte å handle meg dress til uken, har egentlig aldri hatt en dress som sitter godt.

Denne skal brukes til alt utenom begravelser (inkludert fyll type julebord)

 

Blir ikke hverken høyere eller tjukkere på mange år så tenkte å handle noe som skal vare i mange år å sitte GODT.

 

Veldig usikker på budsjett, men 10 000 er absolutt smertegrense å da burde jeg få med mer en kun dressen.

 

Hvor burde jeg dra? (Bor i Akershus/Oslo)

Lenke til kommentar

Finner Canali og Corneliani til under 10 lapper. Marineblå eller koksgrå er safe, og noe alle burde ha.

 

Ellers så kan du jo sjekke ut suitsupply, de mest high-end modellene der ligger på rundt 6000. Da kan du også kjøpe et par skjorter, slips og kanskje et par sko.

 

Er selv stor fan av Caruso, men tror de ligger på rett over 10000 her.

 

edit: Ferner Jacobsen, L'escalier, Sten og Strøm Magasin, Eger/Høyer, muligens Gunnar Øye.

 

Har selv eid mange dresser fra Hugo Boss, men ville ikke betalt 5500-6000 kr for en. Bare vær obs på det, da selgere elsker å pushe Boss på nye kunder...

Endret av cppdude
Lenke til kommentar

Vel, blir vanskelig å få god målsøm til den prisen her hjemme, og skreddersydd dress er helt uaktuelt om du tenkte på det. Tror det beste ville vært å finne en dress som rett og slett sitter godt.

 

De fleste high-end butikker tilbyr selvfølgelig endringer og justeringer. Noen er gratis, andre tar et par hundrelapper. Ofte er må man legge opp/ned bukser, ta de inn eller sy ut, endre lengde på jakkeerme. Basic stuff.

Lenke til kommentar

Jeg hadde valgt burgunder som skjerffarge. Synes det fort kan bli litt mye med navy skjerf og navy jakke (forutsatt at du faktisk har en navy jakke til vinterbruk..duh..) og burgunder går greit med det meste av farger som navy passer med.

 

Godt poeng.

 

Helst burde man vel ha flere farger, så man kan variere med antrekk og dagsform. Takker for innspill!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Skal handle Desert Boots nå.

Er disse greie? Er de store eller små i størrelsen? Burde jeg ha mørkere en mørkere farge?

CL112C01P-7031_zpsd3eb52a2.jpg

 

Edit: Bruker 42 i Docksides, må jeg gå ned til 41 i Desert Boots?

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Har de siste dagene insett at jeg kanskje burde skaffet meg en regnfrakk. Veldig usikker på hvilken derimot, og hvor i Bergensområdet jeg skal se. Har sett på denne fra Stutterheim, og likte den veldig godt! Noen erfaringer med merket, eventuelt hvor de er å finne i Bergen?

 

De fleste Volt-butikker har vel Stutterheim, så vidt jeg vet. Du kan også sjekke ut Norse Projects Elka. Tror Lot 333 har den.

Lenke til kommentar

Ralph Lauren (US) har salg nå, opp til 50% på en mengde varer. :)

 

 

 

 

 

Skulle returnere en dress til suitsupply, men når bringkaren kom og skulle hente den, sa han at jeg manglet en toll form eller noe lignende. Noen som vet noe om det? Finner ingenting på nettsidene til suitsupply

Han mener bare de papirene (kvitteringen) som fulgte med pakken, der du krysser av for om du skal returnere for exchange/refund osv. Ikke værre enn det.

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Er vel ikke akkurat den moten de fleste her er interessert i, men men..

 

Er det noen som vet om en butikk i Oslo som selger slike: http://www.zalando.no/dc-shoes-court-graffik-skatesko-hvit-dc112a04b-c11.html

 

Evt, noen som har erfaring med Amazon?

Tenker da på: http://www.amazon.com/DC-Shoes-Court-Graffik-Trainers/dp/B00NMI2HSK/ref=sr_1_9?s=apparel&ie=UTF8&qid=1414764934&sr=1-9&keywords=shoes+court+graffik

 

1 par blir da 433kr inkludert shipping (+25% mva + toll = ca 600).

Er det noe annet jeg ikke har tatt med da? Har ikke handlet fra ebay/amazon e.l. før.

Endret av wampster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...