Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Kommentar til det MinMote innslaget: Selve antrekket til Hulsker var ikke akkurat så veldig bra. Skjorten grenser til å være harry med det silkepreget (spesielt sammen med vanlige sorte bukser). Og fremfor sneakers som forsøker å være pensko, er det bedre å bare gå for pensko...

 

Men likevel så har hun et poeng angående de to trendbeskrivelsene hennes (kneppe skjorten opp, rund hals fremfor v-hals). Studerer man på en økonomiskole, henger på utesteder på Oslo vest, eller generelt har en mer konservativ klesstil, så er jeg enig i at det hun sier bare blir idiotisk. Men om en ser stilen på skoler som WD/KHiO/AHO/(Blindern) osv, eller går på barer/scener/hipsterutesteder på sentrum-øst, så har hun et mer rett. Her velger mange å kneppe skjorten helt opp, og v-halsen er knapt nok å se.

 

(Men når dette er sagt: Er anledningen et pyntet julebord, og ikke et hipsterutested, så er jeg enig i at hun er litt ute å kjøre: Skal en først kjøre det pyntet så kan en gjerne lene seg mot det konservative).

Endret av blured
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er da ikke at hun tar feil av hva som er in for tiden (det har hun som du sier helt rett i, i alle fall når det gjelder invisible tie), problemet er at hun insisterer på å fokusere på hva som er in. De aller, aller fleste menn tjener veldig på å fokusere på å se bra ut, heller enn på å se trendy ut. Blant annet fordi trenden gjerne har gått videre før menn som Hulsker rekker å ha fått "reglene" med seg, men også av mer åpenbare grunner: Lær å krype før du går og alt det der.

 

Hun forutsetter altså at det å ikke være trendy er en voldsom faux pas, og snakker om "regler" og at man "skal" gjøre det sånn og sånn. Samtidig er utgangspunktet at dette er noe "alle menn må vite/gjøre/ha". Det blir det bare tull av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kom inn her for å poste linken til det innslaget. Helt vanvittig å klare å sette sammen et så gjennomført traust antrekk, komplett med grå silkeskjorte, svart bukse, svarte glinsende sneaker-pensko, grå genser med svarte lapper (!) på skuldrene. For så å toppe det med "klarer du dette sjøl?". Voksne menn i Norge må slutte å oppføre seg som at de enten trenger hjelp av mamma eller dama til å kle på seg, samtidig må minmoteredaksjonen få litt smak når det gjelder herrebekledning. Det antrekket der klarer du bare å pulle off om en har en ekstremt "fargerik" personlighet eller utstråling, i 9/10 tilfeller vil en se ut som en grå trist tryhard.

 

Forøvrig helt enig med Herr Brun. Jager en etter hva som er trendy å ha på seg er en dømt til å være for sent ute.

Klarer folk å matche farger og stoff, samtidig som de kjøper rikig størrelse og unngår klær som ser i overkant trendy eller billige ut så klarer de et bedre antrekk enn det der.

Endret av PhelpsTransposed
Lenke til kommentar

Klassiske farger som hvitt og blått er "kjedelig" for Ola Dunk. Hører dette gang på gang, og er dessverre ikke noe som kommer til å forsvinne med det første. Vet ikke helt når det startet, men det har pågått i en god del år nå.

 

Jobbet en veldig kort stund på Dressmann når jeg var student, og der var alltid svar fra kunden "Men blir ikke det litt kjedelig? Alle går jo med slik", og vips så plukket de opp en blodrød skjorte, hvit polyesterskips og den sorte dressen, klar for årets 17 mai eller julebord.

 

Det er noe med sorte, lilla, mørkerøde, og andre sterke farger som sitter dypt inne i den norske folkesjela.

Kanskje folk mener monokrome fargekombinasjoner ser litt mer "tøft" og barskt ut?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes dere over oppsummerer det godt. For øvrig synes jeg det er rart at det i det hele tatt kan lages slike skiftende regler på hva som ser bra ut. At "det er in" i seg selv kan stå som et argument for at noe ser bra ut, kommer jeg aldri til å skjønne.

 

 

Noen som kan anbefale noen gode tøfler som ikke ser så ille ut? Skal brukes til lange dager på jobb, så komfort kommer forran varme.

Jeg har iallfall vært fornøyd med Birkenstock i alle år, men kanskje ikke det du ser etter når du bruker ordet tøfler?

Lenke til kommentar

Men 1200 kr? Ugh. Har lyst på et par tøfler til kontoret jeg også, men har mye annet jeg heller bruker en god tusenlapp på. Noen forslag til veldig komfortable tøfler som koster mindre? Utseende er mindre nøye for meg, er til kontoret mitt på universitetet og der er det ingen kleskode, så de kan godt være stygge så lenge de er billige og komfortable.

Lenke til kommentar

Eventuelt kan du se på et par fra Shepherd; http://www.shepherd.nu/en/produkter/herr/indoor/

 

rocker selv paret som heter Malte, synes de fungerer godt til sitt formål. Litt mer såle enn de overnevnte. Prisen ligger også i riktig område viss jeg ikke husker helt feil. Kjøpte de over disk her i Trondheim (Dinsko?).

Endret av -sebastian-
Lenke til kommentar

Julebordsesong i anmarsj og de som jobber i klesbutikker er ubrukelige fordi alt skal være så innmari "gøyalt" (les: lilla slips, ehm... oransje dress, hvorfor ikke platåsko (sånn med fisk inni) og what the hell, sleng på en blomstrete skjorte også).

 

Lysblå skjorte, grå dress, mørkeblått eller-rødt slips, men hva for et lommetørkle går med til enten rødt eller blått slips? Føler jeg aldri har fått helt teken på den delen.

Lenke til kommentar

Julebordsesong i anmarsj og de som jobber i klesbutikker er ubrukelige fordi alt skal være så innmari "gøyalt" (les: lilla slips, ehm... oransje dress, hvorfor ikke platåsko (sånn med fisk inni) og what the hell, sleng på en blomstrete skjorte også).

 

Lysblå skjorte, grå dress, mørkeblått eller-rødt slips, men hva for et lommetørkle går med til enten rødt eller blått slips? Føler jeg aldri har fått helt teken på den delen.

Hvitt lommetørkle er sjeldent feil

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...