Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Jeg var en kjapp tur der nå i går. Det var noen sko fra RM Williams til 50%, men fikk ikke med meg hvilke. En del J.Lindeberg-gensere, noen Eton-skjorter og diverse andre skjorter med 50% avslag. Hadde ikke tid til å se mer nøye.

 

Fikk meg en grei Eton skjorte, for 50%. Hvite, og lyseblå plain, var ordinærpris.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer så jævla mye fjær ut av Goosen min. Begynner å lure på om den er fake, men det er den ikke. Skal jeg ta en tur i tørketrommelen med den?

 

Xtra: Hadde Retro mye prosenter? Hva slags gensre var det de hadde på tilbud? Har ikke vært der på en stund!

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Kommer så jævla mye fjær ut av Goosen min. Begynner å lure på om den er fake, men det er den ikke. Skal jeg ta en tur i tørketrommelen med den?

 

Xtra: Hadde Retro mye prosenter? Hva slags gensre var det de hadde på tilbud? Har ikke vært der på en stund!

 

Var vel 50% på en del kurante jakker og 50% på gensre. Var kun raskt innom så fikk ikke sett så mye på gensrene men regner med de selger ut de fra Ornesto, som har helt OK kvalitet (hvertfall på 50%) og er 100% ull mener jeg.

Lenke til kommentar

Tenkte å bestille BD skjorter/OCBD-skjorter fra Luxire etter hvert. (får vente på lønning i denne omgang)

 

Men sånn jeg har forstått det så er unfused/ulimt krage og mansjett det man burde gå for på casual skjorter, mens fused/limt krage/mansjett ofte ser bedre ut på penskjorter/mer formelle skjorter.

 

Hva synes dere forresten om disse ulike BD-kragene? Polo sine OCBDer poster jeg ikke bilde av da jeg tror de fleste vet hvordan de ser ut/har en eller flere i skapet sitt. Luxire sin BD-krage er ca lik mens Epaulet sin "high-stance" krage skiller seg nokså klart fra de andre. Hva synes dere om Epaulet sin noe annerledes variant?

 

Epaulet sin til venste. Luxire til høyre: (litt vanskelig å sammenligne når den øverste knappen er kneppet på skjorten fra Luxire mens den er ikke det fra Epaulet.

 

 

bd_oxford_blue_2_large.jpg?5747Classic_OCBD1_1024x1024.jpg?1405

Epaulet sin OCBD i bruk:

bd_oxford_blue_3_1024x1024.jpg?5747

 

 

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Vurderer denne, mye pga pris/salg. Hvis jeg er ca 182 cm, og bare skinn og bein (kanskje 65 kg), burde jeg da velge S eller M?

 

Har ikke målene som står i størrelsesguiden.

 

Medium, du er for høy til å bruke small. Det er ytterklær, så det fint med litt god plass. Hadde det vært noe pent, kunne saken vært en annen, men her er det funksjon over form.

Lenke til kommentar

Everlane og J. Crew har veldig fin rull på kragen.

 

OK, takk.

 

Så ut som om Everlane sine så noe bedre ut enn tilsvarende fra Epaulet, men synes ikke J. Crew sine hadde så mye mer/finere rull på kragen enn den fra Epaulet.

 

Også blir det ekstra mye styr med shipping fra Everlane, da de ikke sender ut av USA. (enda...), men takker for tips! :)

Lenke til kommentar

Ulimt er det beste, både utseendemessig og med tanke på hvor lenge du har skjorten.

 

Limt er billigvarianten.

 

Jeg kjenner godt til, og er enig i, at det er slik du sier for jakker, men er det så enkelt med krager og mansjetter også? Hvis limt, så ser vel kragen og mansjettene mer "crispy" ut, noe som man vel ønsker i formelt antrekk og som man må jobbe mer for å få til med ulimt?

 

Når jeg leser rundt forbi så ser jeg også det samme som xtra, nemlig at de fleste foretrekker limt på formelt antrekk, mens ulimt kan passe bra til mer uformelle.

Lenke til kommentar

OK, takk.

 

Så ut som om Everlane sine så noe bedre ut enn tilsvarende fra Epaulet, men synes ikke J. Crew sine hadde så mye mer/finere rull på kragen enn den fra Epaulet.

 

Også blir det ekstra mye styr med shipping fra Everlane, da de ikke sender ut av USA. (enda...), men takker for tips! :)

Oja, jeg trodde du skulle bruke Luxire til å kopiere en krage som du likte. I såfall så har jeg hørt mye dårlig om Everlane sine skjorter.

 

Uniqlo har også OCBDs med en fin rull på kragen. De shipper ikke til Norge, men hvis du er i et land ,som har Uniqlo butikker, kan du stikke innom. Ellers så er det en proxy fra UK fra SF som sender gratis til deg.

Lenke til kommentar

Oja, jeg trodde du skulle bruke Luxire til å kopiere en krage som du likte. I såfall så har jeg hørt mye dårlig om Everlane sine skjorter.

 

Uniqlo har også OCBDs med en fin rull på kragen. De shipper ikke til Norge, men hvis du er i et land ,som har Uniqlo butikker, kan du stikke innom. Ellers så er det en proxy fra UK fra SF som sender gratis til deg.

 

Ja, for så vidt det som var tanken, da blir det enten Everlane kragen eller den fra Epaulet.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Hvordan fungerer det? Sender du en skjorte de skal prøve å kopiere eller gjør de det utifra bilder?

 

Vel, mener man kan klippe ut en del av bildet, evt scanne hvis man har funnet noe man liker i blader o.l og sende det til de.

 

Var hvertfall en på SF som fikk en BD-skjorte laget med omtrent lik krage som Epaulet har, husker ikke helt fremgangsmåten.

 

Søkte i Luxire-tråden på SF etter "epaulet" og fant det ganske raskt.

 

I had a good OCBD done by Luxire recently with Epaulet's collar measurements. Check them out and see if you like them. If so, you can just quote my order # to luxire and ask them to copy that collar & cuffs I think: order #2107, Classic Blue Oxford

(Bruker "LACHYZEE").

 

En annen fremgangsmåte:

I have to say that I am blown away at the quality, speed, and service at this price point. I wanted a casual OCBD so I coped the measurements off an Epaulet chambray BD shirt. I even copied the collar measurements and linked them to a photo of what I wanted (since the Epaulet BD collars are amazing). They said they could replicate it and suggested that the regular (as opposed to summer) oxford fabric would be better, to which I agreed.
(Bruker "prozach1576") Endret av Xtra
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kjenner godt til, og er enig i, at det er slik du sier for jakker, men er det så enkelt med krager og mansjetter også? Hvis limt, så ser vel kragen og mansjettene mer "crispy" ut, noe som man vel ønsker i formelt antrekk og som man må jobbe mer for å få til med ulimt?

 

Når jeg leser rundt forbi så ser jeg også det samme som xtra, nemlig at de fleste foretrekker limt på formelt antrekk, mens ulimt kan passe bra til mer uformelle.

 

Jeg tenkte på skjorter.

Limt blir for flatt, og det bobler etter noe tid. Ved ulimt så er det en viss bevegelse mellom stofflagene slik at krage og mansjetter former seg bedre. Det blir bra hvis det er en dyktig skjortemaker. Litt annen teknikk å stryke.

Ingen seriøse skjortemakere jeg vet om selger limt, men billigmerkene gjør det.

Det kan være at skjorter til livkjole er limt, men det bruker jeg ikke og kjenner derfor ikke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...