Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ellers, er det noen grense på antall minus som sier når jeg ikke skal gå med jakken? Jeg kjøpte den, eller fikk, for å bruke den. Enten det er 0 grader eller -15 grader, så gidd jeg ikke å ta på meg en tynnere jakke av den grunn. Hater å fryse, og går ikke i tynnere jakke før det blir noen pluss.

Opptil hver enkelt, men jeg er fornøyd med denne fremfor andre parkasen jeg hadde før til ca 3500,-

Kvaliteten er bedre blant annet.

 

For min del synes jeg det ser ganske dumt ut å fly rundt i parkas når det er under -10, men det får nå være opp til deg. -5 burde jo være absolutt nedre grense.

 

 

 

 

Troll?

 

Lami? Aldri...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Troll?

 

Hva faen er nå fjortis og griseharry med å gi en jævla parkas? Om det e Woolrich, Canada Goose, Parajumpers eller Lindex spiller ingen rolle. Ser mange som går i Cubus parkas. Er det da griseharry og fjortis? Hahahah.

 

 

 

For min del synes jeg det ser ganske dumt ut å fly rundt i parkas når det er under -10, men det får nå være opp til deg. -5 burde jo være absolutt nedre grense.

 

Med været i Bergen, den fuktige luften og drittvinden 24/7 føles det som -20 når det er -10. Så jo, her trenger jeg en varm parkas for å ikke fryse. Jeg fryser lett forresten, og er kald person.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Åja, men siktet til mchansern som skrev troll. Skjønner virkelig ikke hva som er troll når jeg sier at det ikke er griseharry eller fjortis med CG, haha.

Men nå er det ganske teit å si at folk som bruker de er griseharry.

Mange fjortiser bruker de ja, men jeg skal ikke arrestere dem for de om eller utbrøle at de er griseharry. Alle er forskjellige!

 

 

Men til mote... Shit, glemte ka jeg sku si..

 

Wow, PRL lammeull v-genser i Cream Ivory er sykt fin!:

$(KGrHqJHJ!wE+TpmwVU-BQbOVOj!W!~~60_35.JPG

Fikk lyst på

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Da fikk jeg endelig mine Johnston& Elgin kashmir skjerf fra Highland Store. Det tok en halv evighet uten noen pakke, så de sendte heldigvis en ny pakke, da den andre er borte i posten. (har ikke kommet enda) God kvalitet på skjerfene og de er utrolig mye (100% kashmir). De er riktignok ikke så veldig tykke, men virker klart som gode skjerf.

 

Da er det kun lommeboken fra Chester Mox (fra USA - med sneglepost) som er på vei i posten, håper den kommer frem snart. Ble jo tross alt sendt 5. januar som jo er tre uker siden i dag.

 

Ellers så er det en del kurante jakker på salg på Retro (Bergen), noen gensre og Diemme sko i litt ulike størrelser på 50%, men kun i mørk brun. Fikk også melding fra Scabal som skal ha "finalesalg med 50-70% på en mengde varer", som det stod i meldingen. Aner ikke hva som er igjen der nå da, har ikke vært innom der en stund.

Lenke til kommentar

Ja. Skal også nevne at jeg ikke har den tykkeste CG'en du får tak i, så rolig :)

 

Ellers, er det noen grense på antall minus som sier når jeg ikke skal gå med jakken? Jeg kjøpte den, eller fikk, for å bruke den. Enten det er 0 grader eller -15 grader, så gidd jeg ikke å ta på meg en tynnere jakke av den grunn. Hater å fryse, og går ikke i tynnere jakke før det blir noen pluss.

Opptil hver enkelt, men jeg er fornøyd med denne fremfor andre parkasen jeg hadde før til ca 3500,-

Kvaliteten er bedre blant annet.

 

Det var bare et spørsmål. Har selv en CG, men kan ikke akkurat si jeg har følt behovet for å ta den med meg til Bergen etter at jeg flyttet hit. De få dagene i året det er kjølig ute kan man bruke fine parkaser (selv foretrekker jeg Woolrich). Resten av året holder det fint med en jakke av ull, uten at man trenger å fryse.

 

Og ja, jeg er tidenes kaldeste person (har faktisk noe så sært som kuldeallergi), men det gjelder bare å tenke litt smart før man går ut av døren. Ta på en fin ulljakke (eller kåpe i mitt tilfelle) og med en crewneck av ull under for eksempel. Da slipper man dessuten å se ut som Lars Monsen i Iditarod.

 

Eneste stedet i Norge jeg faktisk har følte behovet for CG var da jeg bodde et år på Finnmarksvidda, samt noen ganger i Hemsedal og på Hafjell. Bergensvinteren blir syden i forhold.

Lenke til kommentar

Så en med dubmonks i sentrum i går. Woop woop!

 

Nei, det er riktignok sjeldent at jeg ser folk i Bergen med dubmonks men det som jeg synes var litt spesielt var at han brukte kalosjer.

 

Det var da opphold, ingen snø, hadde ikke regnet på en stund, men allikevel gikk med han kalosjene sine. Tipper skoene er helt ny og han er noe voldsomt redd for de. Det er for så vidt helt greit men hvorfor bruke Swims når det åpenbart ikke trengs? :hmm:

 

Petter: Jakken er for kort og for tight, så dropp den.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Hvor lang skal en jakke være? Bør ikke lengden slutte ved midten av tommelen?

 

Det er forskjell på lengden på jakkeermene og lengden på selve jakken. Her er det sistnevnte som er for kort, men jeg vil ikke si den er voldsomt kort.

 

Sjekk ut denne artikkelen på Put This On om passform på dress: (noobspørsmål - hvordan får man linken direkte inn i det man skriver? Har ikke fått det til siden forumet sist fikk ny look/oppdatering)

 

http://putthison.com...-waist-shoulder

Endret av Xtra
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fikk også melding fra Scabal som skal ha "finalesalg med 50-70% på en mengde varer", som det stod i meldingen. Aner ikke hva som er igjen der nå da, har ikke vært innom der en stund.

Jeg var en kjapp tur der nå i går. Det var noen sko fra RM Williams til 50%, men fikk ikke med meg hvilke. En del J.Lindeberg-gensere, noen Eton-skjorter og diverse andre skjorter med 50% avslag. Hadde ikke tid til å se mer nøye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...