Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tviler.

 

 

Men andre som ser på Ettermiddagen nå atm på TV2? "Moteekspert" sier at parkas er charter, og at menn ikke trenger parkaser for å være varm, så viser han frem DE tynne, fjasete sommerjakkene. Blant annet en blazer! Fjøsjakker.

 

Omfg. Visst faen kan vi "bevare looken" med å gå med parkas, lol!

Nei, om vinteren skal man ha tykk god jakke som parkas, selv om det er minusgrader, boffeeen!

Bare tragisk med de som går i tynne jakker om vinteren for å bevare stilen...

Lenke til kommentar

Xtra, har du vært innom Vincci i går eller i dag?

De har visst salginnspurt nå, men lurer på hva det vil si i forhold til dagene før. Er det mer enn 70% på stativene eller 30% på buksene? :/

 

Aner ikke, har ikke vært inne der på lenge nå. Men hvis de har 70% på mansjettknapper fra Mulberry eller noe annet interessant si gjerne ifra. Mente de hadde noen OK shearling hansker fra Mulberry, dersom det er noen igjen av de, tar jeg nok turen innom.

 

Lami: For ganske mange nordmenn er klimaet, også på vinteren, såpass mildt at man sjeldent "trenger" å bruke parkaser, dunjakker o.l. Vet riktignok ikke hva du mener med "tynne, fjasete sommerjakker" da.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Når jeg var ute og gikk iste, frøs jeg noe inn ***** på ørene, og kom til å tenke på, tror jeg aldri har sett en klassisk kledd herre med et varmere hodeplagg? Hva er det som er vanelig å benytte om vinteren på hodet i klassisk herremote mote, er det noe som helst ( :p )?

Lenke til kommentar

En lue i ull er ganske greit. Som oftest går jeg ikke med lue siden jeg er avhengig av å høre på musikk hvis jeg går alene.

 

Her på vestlandet anser jeg det som viktigere å ha en vindtett jakke enn en varm en. Om man holder vinden ute så blir det som oftest ikke kaldere enn hva en ullgenser og ullskjerf klarer.

Lenke til kommentar

Aner ikke, har ikke vært inne der på lenge nå. Men hvis de har 70% på mansjettknapper fra Mulberry eller noe annet interessant si gjerne ifra. Mente de hadde noen OK shearling hansker fra Mulberry, dersom det er noen igjen av de, tar jeg nok turen innom.

 

Lami: For ganske mange nordmenn er klimaet, også på vinteren, såpass mildt at man sjeldent "trenger" å bruke parkaser, dunjakker o.l. Vet riktignok ikke hva du mener med "tynne, fjasete sommerjakker" da.

 

Mulberry har de aldri tilbud på. De sa de ihvertfall til meg :p

Tviler også på at de har mansjettknapper på tilbud, kunne ikke se det sist gang.

Men hanskene fra Mulberry hadde de igjen. Var 30% på de sist gang, kan godt være det er mer prosenter denne gangen siden de skriver at de har salgsinnspurt. Med mindre de er borte :p

 

Tynne og fjasete sommerjakker, de han viste fram, noen veldig tynne uten noe for, ren polyester, tror ikke de var vindtette engang. Lignende dette:

 

summer-jacket-black.jpg

 

Værste var jo at han viste fram at man kunne gå med en blazer! Sier litt om fyren, når han sier at parkas er charter og ikke stilig nok for menn....

 

Lue ja, dette her går jeg med:

D-26G-Wool-Cap-006-8015-59822.jpg

Synes det er viktig at alle får med seg hvilket merke jeg har på lua mi.... :wee:

Tenker å kjøpe en til i Gucci, som har mønster over hele lua.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med de andre, en lue vil som regel ikke se så veldig pent ut, men jeg sikret meg en nøytral en fra Berg&Berg i 100% kashmir, hentet den faktisk i posten i dag. Ser ikke så verst ut og virker som den er passe varm.

 

Lami: Nei, det er nok trolig, men det eneste jeg fant på Vincci (på salg) sist var mansjettknapper fra Mulberry samt hansker derfra.

 

Enig med deg i at de jakkene ser vel tynne ut, men en losjakke, frakk o.l. ser i 9/10 tilfeller penere ut enn en parkas.

 

Hvorfor er det viktig at alle vet at du har Gucci/lignende merker vist gjennom en stor logo på luen? :hm:

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Jeg synes faktisk pannebånd i f.eks. cashmere potensielt er ganske fine. Funker kanskje ikke særlig godt på gutter.

 

Angående jakkediskusjonen er det ikke noe problem å bruke tynne jakker om vinteren. Det blir knapt nok under -10 på vestlandet ihvertfall, og da er du mer enn varm nok med 1-2 ullgensere og en tynn jakke. Jeg var på Fløyen med hettegenser og to ulltrøyer, da var jeg langt fra kald.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...