Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

fordi jeg mener det er mindre behagelig å hvile øynene på enn sort, grått og hvitt. jeg trodde dette var elementær fargelære...sort, hvitt, grått og mørkeblå er konservative, klassiske og relativt anynome farger. rosa, grønn, gul, sære blånyanser osv. er mer skrikende farger som trekker oppmerksomhet, gjør øynene slitne og er vanskeligere å matche med hverandre...men vi er tydeligvis uenige der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sondre^^, jeg må ærlig innrømme at jeg ikke merker så mye til at jeg blir sliten i øynene av folk uten sorte, grå, hvite og blå klær.

5674412[/snapback]

hvis du hadde stirret på en rosa og lyseblå skjerm i noen timer i strekk ville du blitt sliten i øynene, i større grad enn du ville hvis skjermen hadde en nøytral farge. noen farger er mer behagelige å hvile øynene på, og behagelige farger er det motsatte av skrikende farger. det var poenget mitt...riktignok litt klønete formulert.

jeg legger meg heller ikke ned i fosterstilling og brøler "AAARGH! MY EYES!1" hvis jeg ser noen med rosa t-skjorte (jeg bare tenker rolig at det ser stygt, harry, glorete, barnslig og jeg-prøver-litt-for-hardt-å-være-velkledd ut).

Endret av Sondre^^
Lenke til kommentar
Har et spørsmål; om man bruker dagkrem, vil det gjøre så man får flere kviser ?

for huden min er litt tørr i ansiktet, bruker derfor en dagkrem..

5673901[/snapback]

Tvert imot, du bør absolutt bruke kremer for å hindre tørr hud, slik unngår du unødig produksjon av talg i huden, og fjerner dermed en situasjon som kan forårsake kviser.

 

Angående rosa har jeg intet mot gutter som går med det, så sant det blir gjort på en ordentlig måte. «Rosa fordi det er rosa» blir fort slitsomt (og veldig last year!), men ellers pene plagg kan gjøre seg godt i rosa, for å få et lite friskt tilskudd til antrekket.

Lenke til kommentar

sondre_:

 

Pastellfarger skal vel være rolig å hvile øynene på. Lys rosa eller lys gul/grønn er ikke spesielt skrikende. Sjokkrosa derimot er mer skrikende (se på navnet;p).

 

For mye rosa blir uansett ikke pent. Sort genser med rosa skjorte under med kragen over f.eks., kan bli pent. Eller en rosa t-skjorte med hvit zipper over. Rosa og rødt i samme antrekk derimot blir grusomt. :p

Lenke til kommentar
http://se.zoovillage.com/images/product/pi...0015918_sez.jpg

Hva slags type skjorte til den?

5674541[/snapback]

Jeg ville sagt hvit, ikke veldig kritisk på type snipper (eneste er om du også skal bruke slips, men da tilpasser man snippene til slipset og knuten).

 

Rosa og rødt i samme antrekk derimot blir grusomt. :p

5674549[/snapback]

Normalt enig, men Bruuns Bazaar klarte det i høst, merkelig nok (da sammen med noen andre farver også, riktignok).

Lenke til kommentar
Angående rosa har jeg intet mot gutter som går med det, så sant det blir gjort på en ordentlig måte. «Rosa fordi det er rosa» blir fort slitsomt (og veldig last year!), men ellers pene plagg kan gjøre seg godt i rosa, for å få et lite friskt tilskudd til antrekket.

5674535[/snapback]

 

Enig.

 

Desverre har de siste årenes holdninger om at rosa er en legitim farge på hankjønn, i høy grad slått ut helt gale retninger. Ihvertfall hos den yngre garde.

Megaslitte D&G bukser, koffelianebånd, Dior Ski, og knallrosa dype v-halsede t-shirts er etter min mening definisjonen på "smakløst".

 

Selv syns jeg generelt plagg som er ensfarget rosa ikke er noe spesielt tiltalende.(Det avhenger selvsagt noe av plagget og fargetonen.)

Selv om jeg fullt ut mener at rosa er en farge som gjerne kan benyttes av gutter, kan man vel ikke undergrave det faktum at fargen i de aller fleste tilfeller ssender feminine vibber. Selvom man er aldri så metrofil, er det tross alt ikke gøy å minne om en 14 år gammel jente.

Om det derimot er mer subtilt, er det absolutt ikke noe veien for å bruke rosa.

 

Just my opinion :)

Lenke til kommentar

Var til tannlegen i dag. Bedøvelsen må ha gjort noe med mine kognitive egenskaper siden jeg kom hjem med dette:

 

- Massasjeolje som er fuktighetsbærende (hva nå enn det måtte bety)

- Aloa Vera fuktighetskrem

- Peeler

- Peelinghansker

- Selvbruningskrem for kropp

- Selvbruningskrem for ansikt

 

John Hotti, here I come. ^^

Endret av LarsP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...