Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig jeg som har lite peiling på dresskoder, formalitet osv, men jeg synes det var litt rart å forby dongeribukser (jeans?) helt.

 

Er da mulig å få til et antrekk som er pent og representativt med jeans? Tenker da på settinger som ikke krever at du går i dress.

 

 

Hva ville du gått for? FIH?

 

Merk at jeg skrev uformell dongeribukse. Et par uten hull, med ingen eller moderat vask, er helt greit etter mitt syn. Denim vil uansett ikke være mitt førstevalg om jeg skulle fremstå som semi-formell. Denim er ikke et dårlig valg, men det finnes bedre alternativer.

 

Nesten alt annet enn dobbel windsor funker. Jeg liker ikke FIH så godt personlig, men Pratt eller enkel Windsor er bedre synes jeg.

Lenke til kommentar

Avslutningsvis: Vær så snill å ikke bruke dobbel Windsor til din nyfunnede business casual-stil, og lær deg å knytte et slips skikkelig FFS!

Mmmmm, Windsor. :wee:

Tingen er at krever man spsifikt arbeidsantrekk, må arbeidsgiver betale det. Derfor vil du nok ikke se noe annet en ganske generelle retninglinjer i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det dumme med beige dresser er jo at alt for mange har beige dresser som gjerne er alt for baggye og store, og tror de ser classy, men avslappede ut på diverse sommerarrangementer. De som virkelig har stil kjører jo selvfølgelig på med sorte, firkantede sko og til og med sort skjorte.

 

Føler at beige dress er litt for viderekommende, men hvis du klarer å pulle det off så kan det se meget bra ut :)

Lenke til kommentar

Fy faen jeg hater butikkselgere. Her kommer jeg og skal ha noen gensere fra PRL, og så skal hu prakke på meg en stygg genser fra et merke de fører som heter burberry.

 

201252516343596063.jpg

 

Atpåtil var prislappen på 2300 kroner.

Hva faen? Jeg finner finere genser på cubus til 200 spenn.

 

Endte opp med at jeg ikke kjøpte noe

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...