Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Hei, litt usikker på om dette er rett plass å spørre, så bare flytt hvis det ikke passer. Situasjonen er sånn at jeg har besilt et par sko fra ebay fra England. Pakken kom fram etter ca. ei uke og der manglet det vist en sko. Jeg har kontakt selgeren (som har stort sett bare gode feedbacks) og han mente han hadde snakket med den som pakket, og han bekreftet det var 2 sko. I tillegg står det på pakken at vekt var 1.25 kg, noe som stemmer med det han skrev først. Jeg har med ei litt upresis vekt målt pakken til omtrent 1 kg. Det jeg tror må ha skjedd er at tollerne må ha mistet en sko eller gjort noe med pakken. For skoesken ser veldig slitt ut. Må vell ringe tollvesenet og høre på mandag, noen som har vært borti lignende?

 

Og det viktigste, selger mener de ikke har gjort noe galt, eller kan gjøre noe. De mener jeg må åpne sak for ebay, noen som har peiling på om det er vanskelig å vinne frem? Tok bildet med en gang jeg kom hjem, og kan godt sende tilbake den ene skoen, og da må det jo være et godt argument at jeg ikke vil lyge - for hvorfor skulle jeg sitte igjen med sko hjemme?

 

Takk til de som evt. kommer med noen svar! Lei knipe å bruke 2000 på en sko.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til tidligere diskusjon: Personlig ser jeg ikke helt problemet med dumme spørsmål. Om en kan svare og sørge for at vedkommende tilegner seg kunnskap som resulterer i at han kler seg "bedre" er det en bare flott i mine øyne. Ja, de burde kanskje undersøke litt mer på forhånd (dessverre er googling en kunst ikke alle mestrer), men tror de fleste ikke tenker så nøye over det og ser på forumet som en enkel og kjapp ressurs og en kilde til informasjon rundt akkurat det du lurer på, på like linje med f.eks. en artikkel, samtidig som de kanskje ikke ser på spørsmålet som dumt selv. Det er jo en liten kurve her, og dersom du er på bånn vil man jo ha behov for svar på en del spørsmål. Og hvorfor ikke tenke at man bidrar til å øke kunnskapsnivået hos vedkommende og at man slår et slag for en verden uten Ecco og Moods of Norway. Hvis ikke er det jo ikke verre enn å ignorere det. Tror noen her kanskje hadde hatt godt av litt bedre tålmodighet også.

Nivået her har vel forøvrig sunket, det er jeg enig i, men det har da aldri vært noe SF heller.

Vil også nevne at jeg skjønner reaksjonene på måten fkm fremstår, har selv reagert, men han er likevel den beste bidragsyteren her inne og det er noe han sjeldent for skryt for. Begynner uansett å bli litt lei av alt fokuset på én enkelt bruker. Er lei av å se at det diskuteres person og ikke det kategorien egentlig er til for.

Savner også flere nerder her inne.

 

Fikk mine Diemme Roccia Vet i går og må si jeg er fornøyd. Litt uvant å gå i, men liker at sålen er bygd opp.

Endret av lokeland
  • Liker 6
Lenke til kommentar

For min del ser jeg rett og slett ingen moralsk plikt til å hjelpe andre her, og det er lov å være gretten. Jeg bruker ikke forumet for andre folks skyld, og det tror jeg ikke så mange andre heller gjør. Noen blir glad av å hjelpe, mens noen synes det er morsomt å krangle og være spydig. Begge deler er greit, og folk må selvfølgelig få lov til å ha sin mening om hvem som er de "snilleste" eller "beste" brukerne, men, vel, fkm trenger strengt tatt ikke bry seg om hva folk synes om han. Så lenge man holder seg på rett side av retningslinjene så må nesten folk få lov til å være spydig.

Lenke til kommentar

Amen lokeland!

 

Brun:

 

Wtf?

 

Jeg bruker forumet for andres skyld.

 

Ellers så er det noen her som burde ta å lese reglene i første posten!:

Det er greit å ikke like andres klær eller produkter. Imidlertid har alle brukere krav på respekt. Ha dette i bakhodet når du poster.

 

Jeg ser ikke mye til respekt i denne tråden.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Du bruker ikke forumets for andres skyld. I den grad du gjør det "for andres skyld", så er det fordi du får respekt/"credz" av andre for å skrive her. Det er mulig du ikke ser så mye respekt i denne tråden, men det er nok fordi du er tynnhudet og sutrete, og stort sett bare ber om bråk.

 

Den setningen må åpenbart tolkes, den innebærer helt åpenbart noe krav på at folk skal like deg, skryte av klærne dine eller la være å kritisere det du skriver eller viser fram her. Det står jo nettopp at det er greit å ikke like andres klær. Det handles om at din personlige integritet ikke skal krenkes.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Nå får du gi deg.

Jeg sutrete og ber om bråk? Du tuller nå sant?

 

Hvor er respekten når man blir kalt forumets harrytass for eksempel? Eller ser du bort fra dette og ser bare det du vil se? Latterlig. Er jeg tynnhudet fordi jeg blir irritert når folk kaller meg det og går mot meg som person? Haha. Hørt det også.

 

Jeg kan faen ikke se mye respekt her. Som jeg sier, akkurat som det var på ITa. Du hadde de faste brukerne og rævaslikkerne dems. Alle andre er dritt.

Endret av Lami
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du klarer altså å komme på ett eksempel på at du ikke har blitt behandlet med respekt (jeg skal nemlig gi deg den, å kalle deg for "forumets harrytass" er ikke å respektfullt), men av det ene eksempelet så drar du konklusjoner rundt hele forumet og sier at jævla mange trenger å lære seg reglene. Go figure.

 

Jeg står fortsatt på at i ditt tilfelle handler det om tynn hud, og utelukkende det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå får du gi deg.

Jeg sutrete og ber om bråk? Du tuller nå sant?

 

Hvor er respekten når man blir kalt forumets harrytass for eksempel? Eller ser du bort fra dette og ser bare det du vil se? Latterlig. Er jeg tynnhudet fordi jeg blir irritert når folk kaller meg det og går mot meg som person? Haha. Hørt det også.

 

Jeg kan faen ikke se mye respekt her. Som jeg sier, akkurat som det var på ITa. Du hadde de faste brukerne og rævaslikkerne dems. Alle andre er dritt.

 

Leter du etter respekt og medfølelse er internett feil sted..

Lenke til kommentar

Har lurket her på forumet en stund, og jeg blir aldri lei av å folk som blir overdrevent butthurt av at folk slakter Ed Hardy-genserne deres. Skjønner ærlig talt ikke helt vitsen med å henge på et moteforum når man egentlig ikke er særlig interessert i mote, og så bli sur når folk som har klassisk herremote som interesse og hobby kritiserer fjortissklærne du legger ut. Folk er rare...

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...