Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Tenkte å bestille meg noen chelsea boots fra loake.com, men er det noen som vet om Loake er store/små/normale i størrelsen? og klarer ikke bestemme meg for om det blir 290 eller hickstead, noen forslag?

 

Hickstead:

 

290:

 

Loake 290 bruker polished leather. Det er ikke å anbefale fordi polished leather (corrected grain) er etterbehandlet og ikke greier å ta til seg fuktighet (skokrem), som gjør at de tørker inn og sprekker mye fortere enn vanlige skinnsko. Det er sagt flere ganger før, men skal du kjøpe Loake etc så ta en titt på Herring Shoes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er du kjent med herring sine størrelser? de er ganske like IMO.

Herring får sko produsert hos forskjellige produsenter, så det forutsetter at en vet at skoene man bruker til å sammenligne med er produsert av Loake. Det er dog bare å se på navnet på lesten. En annen ting er jo at det kan finnes forskjeller fra lest til lest når det kommer til størrelse.

Helt decent guide, en fyllik kan jo plassere lommetørklet bedre enn den karen der. Er det en guide man burde lese igjennom er det SF 101.

Helt enig der, men den er betraktelig bedre enn alt annet tull som kommer fra f.eks. MinMote.

Lenke til kommentar

Du klarer altså å komme på ett eksempel på at du ikke har blitt behandlet med respekt (jeg skal nemlig gi deg den, å kalle deg for "forumets harrytass" er ikke å respektfullt), men av det ene eksempelet så drar du konklusjoner rundt hele forumet og sier at jævla mange trenger å lære seg reglene. Go figure.

 

Jeg står fortsatt på at i ditt tilfelle handler det om tynn hud, og utelukkende det.

 

Jeg skrev feil, mente noen.

 

Ja, jeg har vel tynn hud jeg da. Du har vel ikke sett kommentarene jeg har fått mot meg sider tilbake i denne tråden. Skal jeg fiske opp noen for deg? Eller har dette også gått deg hus forbi?

 

Leter du etter respekt og medfølelse er internett feil sted..

 

Imidlertid har alle brukere krav på respekt.

 

You see?

 

Medfølelse? :nei2:

Nei, for all del. Hvorfor ikke bare være så jævlig som mulig mot andre brukerne, dette er jo internett. Ingen vet hvem jeg er bak tastaturet uansett, #nocare #whatever #douchbag

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

 

Joggebukse-dress.

 

Virker ikke som de har brukt så alt for lang tid på den kodeksen.

 

Antrekk skal være pent og representativt, godt nok til å kunne møte en kunde.

Det skal ikke benyttes treningsantrekk som joggesko og annet eller dongeribukse.

Piquet-skjorte er tillatt om sommeren.

Det er ingen spesiell dresskode for kvinnelige ansatte.

Lenke til kommentar

Ble ikke så imponert over denne eksperten heller, forå være helt ærlig. Problemet med dressbuksene er vel ikke først og fremst at de er for høye eller vide, men at de er alt for lange og dermed fører til at han får masse overflødig stoff som samler seg rundt bena hans.

 

Forøvrig synes jeg at dresskode er fornuftig, ettersom norske kontorarbeidere generelt kler seg alt for slapt.

Lenke til kommentar

Tja, en "mote-ekspert" vil jo synes at bukser som henger på midjen er gammeldags. Skal jo henge på hoftene (helst under, omtrent) i dag, må vite.

 

Er uansett ganske overrasket over at meglerbordet i DNB ikke har hatt dresskode før. Hadde inntrykk av at bank og finans er en forholdsvis konservativ bransje. Selv i lokalbanken hjemme i Nord-Norge gikk de i dress og drakt på jobb.

Lenke til kommentar

Tja, en "mote-ekspert" vil jo synes at bukser som henger på midjen er gammeldags. Skal jo henge på hoftene (helst under, omtrent) i dag, må vite.

 

Er uansett ganske overrasket over at meglerbordet i DNB ikke har hatt dresskode før. Hadde inntrykk av at bank og finans er en forholdsvis konservativ bransje. Selv i lokalbanken hjemme i Nord-Norge gikk de i dress og drakt på jobb.

 

Meglerbord preges mye av casual friday hver dag har jeg hør, men er nok lurt med en strengere dresscode da de ofte er i media.

Lenke til kommentar

Jeg synes at dresskode er en feil tilnærming til problematikken. Stilarten som brukes er et større problem. Om vi sammenlikner for eksempel fkm, og et tilfedig individ innen samme bransje, og ber dem kle seg slik de ser det passende for "casual friday" får man vidt forskjellige resultater.

 

Jeg ville aldri ansett det som for uformelt om noen hadde et par pene bukser, skjorte, og en v-hals genser, slik man gjerne ser på medlemmene på MoV. Det er slik de fleste her ville kledd seg til "casual friday". Det tidfeldige individet ville kanskje miforstå hva som mentes, og stille opp i Shox, en uformell dongeribukse og collegegenser. Hadde denne fyren stilt opp på et møte, ville jeg ansett det som alt for uformelt.

 

Tenk så flott det hadde vært om alle med kundekontakt fikk et kurs i å kle seg skikkelig når de begynte i jobben. Det er smertelig å møte kundebehandlere i en bank. Fæle dresser som ikke passer, og gjerne i sort. Avslutningsvis: Vær så snill å ikke bruke dobbel Windsor til din nyfunnede business casual-stil, og lær deg å knytte et slips skikkelig FFS!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mulig jeg som har lite peiling på dresskoder, formalitet osv, men jeg synes det var litt rart å forby dongeribukser (jeans?) helt.

 

Er da mulig å få til et antrekk som er pent og representativt med jeans? Tenker da på settinger som ikke krever at du går i dress.

 

Avslutningsvis: Vær så snill å ikke bruke dobbel Windsor til din nyfunnede business casual-stil, og lær deg å knytte et slips skikkelig FFS!

Hva ville du gått for? FIH?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...