Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Neida, og det er ikke et spesielt dårlig kjøp. Det er bare ikke en god pris i det hele tatt.

En utdypelse her hadde vært passende. Skjønner at det er forskjell på en dress til 5000,- og en bespoke dress, men hvorfor er 5000,- en "dårlig" pris?

 

5000 er en dårlig pris for en Tigerdress fordi man får mye bedre dresser for 5000 kroner. Let me put it this way: Ville du kjøpt en Fiat hvis du kunne fått en Mercedes for samme pris?

 

Det tekniske gidder jeg ikke gå inn på. Jeg og flere andre har skrevet om det utallige ganger, og uansett kan du gjøre litt research selv. Det er ikke så vanskelig å finne hva som skiller en god og dårlig dress rundt omkring på nettet, og en Tigerdress er ganske langt ned på den dårlige siden av skalaen.

 

 

Når det kommer til sokker: Kjøp et par litt dyre sokker og prøv selv. Man merker forskjell, trust me. Og det har ingenting med å gjøre at man vet at det er "digg å vite at du er top-notch fra topp til tå" (LOL). Personlig bruker jeg stort sett billige bomullssokker på sommeren, og litt dyrere sokker i forskjellige ulltyper på vinteren.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som tenker at sokker er sokker? :p

 

Nei, i utgangspunktet ikke, men om du først skal klé deg properly er det digg å vite at du er top-notch fra topp til tå, sokkene inkludert.

 

Sokker finnes i forskjellig kvalitet. Liker du å gå med tennis-sokker, går du med tennis-sokker, liker du cashmir-sokker, så går du med det. Det er jo en sokk til hver smak :)

Lenke til kommentar

 

Er det bare jeg som tenker at sokker er sokker? :p

 

 

Nei, i utgangspunktet ikke, men om du først skal klé deg properly er det digg å vite at du er top-notch fra topp til tå, sokkene inkludert.

 

 

 

Neida, og det er ikke et spesielt dårlig kjøp. Det er bare ikke en god pris i det hele tatt.

En utdypelse her hadde vært passende. Skjønner at det er forskjell på en dress til 5000,- og en bespoke dress, men hvorfor er 5000,- en "dårlig" pris?

 

Når det kommer til sokker: Kjøp et par litt dyre sokker og prøv selv. Man merker forskjell, trust me. Og det har ingenting med å gjøre at man vet at det er "digg å vite at du er top-notch fra topp til tå" (LOL). Personlig bruker jeg stort sett billige bomullssokker på sommeren, og litt dyrere sokker i forskjellige ulltyper på vinteren.

 

Digg å vite at man er top-notch fra topp til tå faktisk, lo sjæl.

Forskjellen mellom bomullssokker og cashmeresokker er vel ganske selvskreven, men for de som ikke forstår. Cashmere er altså varmere og diggere å bruke.

 

Ja, O.K., i ettertid skal jeg si meg enig i at det var litt flåsete sagt, og ett dårlig ordspill gjorde kanskje ikke saken bedre.

 

Poenget mitt var uansett at helheten i antrekket du har på deg spiller en rolle, og at sokkene tross alt er en del av helheten. Du kan ha den flotteste dressen i landet, men dersom du har på deg tennissokker ser du fremdeles ut som en fjott(selv om det kanskje ikke var helt dette det handlet om).

 

Nå eier jeg ikke cashmeresokker, så spesifikt om dem kan jeg ikke uttale meg, men at sokker, på lik linje med alt annet, varierer i kvalitet er jo bare å merke seg.

Lenke til kommentar

Neida, og det er ikke et spesielt dårlig kjøp. Det er bare ikke en god pris i det hele tatt.

En utdypelse her hadde vært passende. Skjønner at det er forskjell på en dress til 5000,- og en bespoke dress, men hvorfor er 5000,- en "dårlig" pris?

 

5000 er en dårlig pris for en Tigerdress fordi man får mye bedre dresser for 5000 kroner. Let me put it this way: Ville du kjøpt en Fiat hvis du kunne fått en Mercedes for samme pris?

 

Har du tips til noen andre alternativer? Er ute etter en ny dress selv til rundt samme pris.

Lenke til kommentar

Neida, og det er ikke et spesielt dårlig kjøp. Det er bare ikke en god pris i det hele tatt.

En utdypelse her hadde vært passende. Skjønner at det er forskjell på en dress til 5000,- og en bespoke dress, men hvorfor er 5000,- en "dårlig" pris?

 

5000 er en dårlig pris for en Tigerdress fordi man får mye bedre dresser for 5000 kroner. Let me put it this way: Ville du kjøpt en Fiat hvis du kunne fått en Mercedes for samme pris?

 

Har du tips til noen andre alternativer? Er ute etter en ny dress selv til rundt samme pris.

 

Kjøp på nettet og kjøp i dollar. Du får en dress til nesten 1000 $ for 5000 kr, og man kan få en meget bra dress for 1000 $ på nett om man vet hva og hvor man skal handle. Er du usikker på størrelse kan du sende en mail og få mer nøyaktige mål. Kan gi deg noen linker om du er interessert, men akkurat nå sitter jeg på bussen hjem fra shoppingrunde med Charles, så det må bli senere i så fall...

Lenke til kommentar

Faens drittkrise som jeg ikke har penger til!

50-års feiring eller noe i den duren jeg tydeligvis er invitert i, og har jo selvfølgelig ingen dress på lur. Ikke engang en penskjorte eller pensko (vel, jeg har, men de er sorte med firkantede tupp - hell no).

Så, spørsmål: Hvordan ville dere kledd dere i en slik setting? Tenker da på dress, skjorte, slips og sko. Fikk høre det var relativt casual, men tror det ble sagt mer for å roe ned nervene mine når jeg kom på at jeg ikke har riktige klær for anledning.

Baah, jeg må bli invitert til flere slike sammenkomster for å få litt trening, for jeg er alltid like uforberedt og usikker.

Tenkte å kikke etter dress på House of Singles, og på outlet butikkene i Vestby. Tenkte en slank, grå, 2-button, 44S (kanskje R) med slanke og dype jaggeslag til en 2-3k, før skredderarbeid. Litt usikker på hvilken grånyanse dog. Jeg liker generelt ikke å bruke mørke klær ettersom jeg er liten og liker å bruke illusjoner til min fordel, men hva ville dere valgt?

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Faens drittkrise som jeg ikke har penger til!

50-års feiring eller noe i den duren jeg tydeligvis er invitert i, og har jo selvfølgelig ingen dress på lur. Ikke engang en penskjorte eller pensko (vel, jeg har, men de er sorte med firkantede tupp - hell no).

Så, spørsmål: Hvordan ville dere kledd dere i en slik setting? Tenker da på dress, skjorte, slips og sko. Fikk høre det var relativt casual, men tror det ble sagt mer for å roe ned nervene mine når jeg kom på at jeg ikke har riktige klær for anledning.

Baah, jeg må bli invitert til flere slike sammenkomster for å få litt trening, for jeg er alltid like uforberedt og usikker.

Tenkte å kikke etter dress på House of Singles, og på outlet butikkene i Vestby. Tenkte en slank, grå, 2-button, 44S (kanskje R) med slanke og dype jaggeslag til en 2-3k, før skredderarbeid. Litt usikker på hvilken grånyanse dog. Jeg liker generelt ikke å bruke mørke klær ettersom jeg er liten og liker å bruke illusjoner til min fordel, men hva ville dere valgt?

 

Kjøp deg en hvit skjorte, grå eller navy dress og brune oxford captoes. Problem solved. Lykke til med å finne noe i 44 btw...

Lenke til kommentar

:hm:

Var vel nåenlunde det samme jeg tenkte, men er generelt dårlig på etikette og vil helst ikke trå i baret på akkurat det. Det er ille nok å møte slekt. Men jeg får se om jeg er mann nok til å prøve noe annet, som f.eks. en lyseblå eller lyserosa skjorte og et brunt kanskje - eller vil det bli feil for en slik anledning?

 

Skal finnes:

http://www.statman.info/conversions/mens_suits.html

 

Har for øvrig også sett det innimellom, men veldig, veldig sjeldent.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Kjøp på nettet og kjøp i dollar. Du får en dress til nesten 1000 $ for 5000 kr, og man kan få en meget bra dress for 1000 $ på nett om man vet hva og hvor man skal handle. Er du usikker på størrelse kan du sende en mail og få mer nøyaktige mål. Kan gi deg noen linker om du er interessert, men akkurat nå sitter jeg på bussen hjem fra shoppingrunde med Charles, så det må bli senere i så fall...

 

Sier ikke nei til noe linker! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...