Gå til innhold

Ny og slankere PlayStation 3 (PS3)


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke en PS3 heller. Men de aller, aller fleste som enda ikke har skaffet seg en PS3 etter seks år, vil nok tvilsomt ha lyst til å kjøpe seg en PS3 nå heller. Spesielt på tampen av utfasing.

 

Med så få potensielle kjøpere, ser jeg ikke at denne nye varianten vil selge særlig mye. Men så er jo Sony's spillkonsollansvarlige ganske gode på det å lage hardware som ikke selger en dritt, så dette er jo egentlig ikke særlig sjokkerende.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke en PS3 heller. Men de aller, aller fleste som enda ikke har skaffet seg en PS3 etter seks år, vil nok tvilsomt ha lyst til å kjøpe seg en PS3 nå heller. Spesielt på tampen av utfasing.

 

Hvordan vet du det? Det ble solgt mengder av PS2 etter at PS3 var lansert, og PS3 med sin BD-spiller og spillnettverk står sterkere stilt for de neste årene enn det PS2 gjorde i 2006. Mindre titler (inkludert indie) kan holde den i live i lang tid fremover, dersom det skulle tørke inn med AAA.

Lenke til kommentar

Så lenge folk kjøper de nyere versjonene av PS3, så er det jo ikke noe vits for Sony å gi ut PS4.Jeg holder på å emigrere over på PC igjen, så får folk bare slite med utdaterte konsoller :p

Forsjellige målgrupper, denne er for de som 1) har defekt PS3, 2) Kjøper en til ungene 3) ikke har men har lyst på en men ikke vil betale mye.

Denne er også billigere å produsere en den gamle så hvorfor skal de fortsette med en dyrere versjon.

Lenke til kommentar

Jeg tror folk overvurderer hvor mange PS3-maskiner som vil selges etter at PS4 kommer ut. Forrige generasjon var PS2 helt suveren både når det gjaldt salg og bredde på spill, og det var også den soleklart mest populære konsollen for mindre dedikert spillere gjennom spill som Singstar, Buzz og Guitar Hero. PS3 har ingen av disse fordelene, så jeg tror de som tror PS3 vil selge 50 millioner etter at PS4 er på markedet slik som PS2 gjorde, overvurderer kraftig styrken i Playstation-navnet. Både 360 og tildels Wii vil konkurrere om dette segmentet, og også Wii U ligger både med lignende kraft og pris som PS3 og vil nok ta noe av det eventuelle salget etter PS4 dukker opp. Dessuten er Blu-Ray på laaaangt nær like interessant for mainstream-konsumere som DVD i sin tid var (med tanke på streaming osv), og PS3 har ikke så langt lyktes med å skape nye, kreative spill for utvidede brukergrupper. Kort sagt, PS3 vil nok selge greit en del år til (spesielt i utviklingsmarkeder), men ingenting mot hva PS2 klarte. IMO.

Endret av taterfyrings
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror folk overvurderer hvor mange PS3-maskiner som vil selges etter at PS4 kommer ut. Forrige generasjon var PS2 helt suveren både når det gjaldt salg og bredde på spill, og det var også den soleklart mest populære konsollen for mindre dedikert spillere gjennom spill som Singstar, Buzz og Guitar Hero. PS3 har ingen av disse fordelene, så jeg tror de som tror PS3 vil selge 50 millioner etter at PS4 er på markedet slik som PS2 gjorde, overvurderer kraftig styrken i Playstation-navnet. Både 360 og tildels Wii vil konkurrere om dette segmentet, og også Wii U ligger både med lignende kraft og pris som PS3 og vil nok ta noe av det eventuelle salget etter PS4 dukker opp. Dessuten er Blu-Ray på laaaangt nær like interessant for mainstream-konsumere som DVD i sin tid var (med tanke på streaming osv), og PS3 har ikke så langt lyktes med å skape nye, kreative spill for utvidede brukergrupper. Kort sagt, PS3 vil nok selge greit en del år til (spesielt i utviklingsmarkeder), men ingenting mot hva PS2 klarte. IMO.

 

Veldig godt sagt (og argumentert).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...