Gå til innhold

Hasselblad med fullformat speilrefleks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Luksusprodukt. Husk at man stamper like sakte i kø i en Bugatti Veyron som i en Fiat 500, og man får like fine Facebook-bilder med et kompaktkamera til 500 som man får med dette til tusener (Facebook krymper bildene). :)

 

Angående Apple så laget jo de (i samarbeid med Kodak) ett av de første "forbruker"-digitalkameraene på markedet: 0,3 megapiksler (VGA), lite minne og ingen stor suksess...

Lenke til kommentar

Dette er bare en glorifisert Sony NEX hvor Sony eller Hassy har hyret inn en designer og lisensiert Hassy merkevarenavnet.

Selv ordbruken i reklamematerialet lukter Sony marketing avdeling lang vei.

Gjentatt bruk av ordet DSLR for å beskrive en NEX7 i glorifisert luksus innpakning. :dremel:

 

Mer harry-fisert enn glorifisert i mine øyne :)

 

AtW

Lenke til kommentar

Luksusprodukt. Husk at man stamper like sakte i kø i en Bugatti Veyron som i en Fiat 500, og man får like fine Facebook-bilder med et kompaktkamera til 500 som man får med dette til tusener (Facebook krymper bildene). :)Angående Apple så laget jo de (i samarbeid med Kodak) ett av de første "forbruker"-digitalkameraene på markedet: 0,3 megapiksler (VGA), lite minne og ingen stor suksess...

 

Bilder tatt med ordentlig utstyr ser svært mye bedre ut selv om facebook har krympet dem. Og du kjører lett forbi køen i en Tesla :-)

Lenke til kommentar

Synes det later til at flere sliter med å se at det er to forskjellige nyheter her - at Hasselblad:

1) Skal lage en fullframe speilrefleks

og

2) Hasselblad skal komme med speilløse systemkameraer til Sonys NEX-system

 

To forskjellige nyheter. To. Ikke blande, nå.

Neida, nyheten er at Sony skal levere kamera med Hasselblad-logo.

Etterhvert også i DSLR-hus. Da i form av en utspjåka SLT-a99.

Lenke til kommentar
1) Skal lage en fullframe speilrefleks

Lurer på om Hasselblad-sjefen har avslørt tidlige hint om at Sony skal gjøre det samme? Og kanskje han var unøyaktig med tanke på speilteknologi. ("Hasselblad" Sony A99).

 

Neida, nyheten er at Sony skal levere kamera med Hasselblad-logo.

Logoen er en mikroskopisk endring. Den virkelig store forskjellen er om NEX7 har vært på besøk hos pimp my ride-teamet eller ikke.

 

Etterhvert også i DSLR-hus. Da i form av en utspjåka SLT-a99.

Nå synes jeg du tøyer begrepene. SLT er ikke DSLR.

Lenke til kommentar

Nå synes jeg du tøyer begrepene. SLT er ikke DSLR.

Det er Trondster skrev lenger oppe på siden er korrekt (mer eller mindre). Det dreier seg to typer kameraer

- Speilløse med E-fatning som var eksemplet som ble vist frem.

- Kameraer med A-fatning. Fullframe, men om det dreier seg om speilrefleks eller ikke er litt diffust, jeg har ikke klart å finne noe sted hvor det står at det faktisk vil være speilrefleks. Så SLT er et alternativ som ikke er utelukket, og fortsetter de med rebrandede Sony-kameraer er SLT et sannsynlig alternativ.

 

Har heller ikke sett noe som utelukker APS-C med Alpha-fatning eller FF på E-fatning.

Lenke til kommentar

Kom tilbake den dagen Apple begynner å selge DSLR. Ser frem til noen fine krangler flamewars skyttergravskriger ... Hmm. Jeg klarer ikke helt finne ordene i dag. Hva var det det kaltes igjen? Åja... Diskusjoner. Fine og dannede diskusjoner. Det hadde det sikkert blitt.

 

De er allerede på vei...

 

http://www.dinside.no/902498/leica-apple-kameraet-kan-bli-verdens-dyreste

Lenke til kommentar

Jeg er en av de 65% amatører som tok meg råd til å kjøpe ett nytt Hasselblad 500 C/M kit med 80mm Zeis rundt 1987 (?). Et fantastisk kamera, som ligger fortsatt i min gamle bag. Hva hjelper det at Hasselblad bygger nytt kamera, komplett ulikt en 500 C/M, basert på en Sony NEX 7 eller 9 med valnøtt håndgrep ? Mulig noen kjøper modellen, lik andre kjøper Panasonic Lumix med Leica-logo. Det er uansett ikke en 6x6cm mellomformat på mange måter. Hovedproblemet er jo at man ikke kan designe en 6x6cm digital brikke uten at det koster lik en Mercedes. Jeg greier ikke å kvitte meg med dette blanke smykket og den hyperkvasse linsa. Men det er synd at filmen ubønnhørlig er på vei ut av soga ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...