Gå til innhold

En samletråd om de juridiske sider ved NRK-avgift/lisens


Anbefalte innlegg

Derfor har de nå også flere kanaler hvor enkelte ting går i reprise. Og jeg er veldig glad NRK ikke er som discovery, det er en utrolig plagsom kanal å se mye på...

 

likevel så er det problemer når programmet kun sende 2 ganger ( en vanlig og en reprise ) .

Problemet er ikke kanalene , men sendetidene som gjør at de som har normal arbeidstid må ta opp programmene.

 

De som er litt pussig er at de programmene jeg ikke er interessert sende 4-5 ganger ( fordelt over kanalene ).

for de som er interesser i Norge Rund så får de en uforusig reprise tid fordi NRK til vanlig har valgt å sende det på formiddagen i helgen , men så kommer sportssendingene i veien for det

 

Samtidig virker det som om enkelt program kun er forbeholdt en eller 2 av kanalene til NRK

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

elgen.. hvor mange ganger i denne tråden alene har du blitt forklart hva tv lisensen faktisk er. og hvor mange ganger har du starta denne diskusjonen på ny og på ny? de aller fleste gangene du får et svar er det nesten identisk med forrige gang du starta rukkla igang igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

elgen.. hvor mange ganger i denne tråden alene har du blitt forklart hva tv lisensen faktisk er. og hvor mange ganger har du starta denne diskusjonen på ny og på ny? de aller fleste gangene du får et svar er det nesten identisk med forrige gang du starta rukkla igang igjen.

 

Må trenger du ikke å snakke forbi meg eller legge ord i munnen på meg.

 

Når jeg skriver hva jeg mener om lisensen så må du bare godta det .

Det er også svar på de andre innleggene, men du derimot oppfatter en hver meningsytring fra meg som en klage.

Det oppfatter jeg som om du nekter for at lisensens ordningen trenger en endring.

Det er det saken dreier seg om for min del.

 

Personer som enten jobber i NRK eller kun bryr seg om NRK sine tv og radio programmer må man regne som inhabile her , De forstår ikke problemet

Lenke til kommentar

gi deg elgen. tv lisens er ikke for NRK. dette har du blitt forklart. men det er de som derimot sitter med dritt jobben å samle dem inn. hadde du vært mer fornøyd om tv2 hadde den jobben?

pengene kunne vært samla inn på en annen måte. men pengene hadde uansett kommet fra deg og meg.

Lenke til kommentar

gi deg elgen. tv lisens er ikke for NRK. dette har du blitt forklart. men det er de som derimot sitter med dritt jobben å samle dem inn. hadde du vært mer fornøyd om tv2 hadde den jobben?

pengene kunne vært samla inn på en annen måte. men pengene hadde uansett kommet fra deg og meg.

 

Du glemmer en viktig detalj som jeg vektlegger 100 %..2 ting som betyr alt

 

Jeg bryr meg ikke hvem som driver inne pengene.

Derimot at det staten skatter på seere som vil se andre kanaler en NRK sine på tv og samtid gir gratis tilgang til de som ikke har tv .

Samtidig så må konkurrentene sørge for seg selv , men NRK får "sydd puter".

 

Her snylter staten ( hvis man kan bruke det uttrykket) på konkurrentene.

 

Man kan alltids si at at man betaler avgiften for apparatet ikke kanalene .

Det rokker ikke med det faktumet at det ikke gjør noen forskjell.

Lenke til kommentar

du betaler MVA for TV lisens også. om det ikke var det du mente må du virkelig utdype det. viasat har også gratis nett-tv tilbud.

hvordan i allverden NRK eller staten skulle klare å snylte på resten av kanalpakka di må du virkelig forklare dypere.

dengang du virkelig forstår at du ikke betaler TV lisens for å se NRK vil du kanskje rette hatet mot NRK mot noe annet tilfeldig og gi en av Norges beste kanaler en real sjans?

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

du betaler MVA for TV lisens også. om det ikke var det du mente må du virkelig utdype det. viasat har også gratis nett-tv tilbud.

hvordan i allverden NRK eller staten skulle klare å snylte på resten av kanalpakka di må du virkelig forklare dypere.

dengang du virkelig forstår at du ikke betaler TV lisens for å se NRK vil du kanskje rette hatet mot NRK mot noe annet tilfeldig og gi en av Norges beste kanaler en real sjans?

 

MVA er en del av betaling uansett hva man kjøper og har ingen ting med tv lisensen.

 

Hvis man ikke klarer å se at staten snyter på de seerne som vil ha de kanalen som man kun får på tv må bær rimelig blind .

 

Jeg ser mye på Discovery Channel og der er det umulig å få til å se uten å bruke en dekoder og skjerm.

Joda det er 2-3 selskap som leger ut programmene sine gratis på nettet men det er lang fra alle kanalene man ønsker å se på.

 

Når stortinget har bestem at man god kan se programmene hos konkurrentene på en tv , men da må man også betale en avgift så bruke for drifte NRK.

Dette er første delen av snytingen

 

Når de i tillegg velger å legge det ut gratis for resten av de som ikke bruker og har tv så har man del 2.

 

Hver for seg kan man ikke regne det som snyting men samle blir de snyting

 

Hadde lisen vært frivillig så hadde være et realt valg som ikke kunne defineres som snyting , men så lenge det er tvunget så er det snyting .

 

 

Å si at NRK har Verdens beste kanaler er som å at Rover er verdens beste bil merke.

Det kommer helt an på hva man er interessert og liker i.

Når man mener at NRK har Norges beste kanaler så baser man seg kun på en pedagogisk definasjon

 

Det heter seg at NRK skal være et tilbud for alle , Det er det ikke.Slik er det bare

Hadde det vær Norges beste Tv kanaler så hadde de og hatt et godt tilbud til alle

Det går helelr ikke ånn å si at at de har Norges beste tv kanaler når man må bruke Internett for å sett programmene

 

Det er uansett ikke noen unnskyldning for at TV lisensen må være slik den er

Lenke til kommentar

du betaler MVA for TV lisens også. om det ikke var det du mente må du virkelig utdype det. viasat har også gratis nett-tv tilbud.

hvordan i allverden NRK eller staten skulle klare å snylte på resten av kanalpakka di må du virkelig forklare dypere.

dengang du virkelig forstår at du ikke betaler TV lisens for å se NRK vil du kanskje rette hatet mot NRK mot noe annet tilfeldig og gi en av Norges beste kanaler en real sjans?

 

MVA er en del av betaling uansett hva man kjøper og har ingen ting med tv lisensen.

 

Hvis man ikke klarer å se at staten snyter på de seerne som vil ha de kanalen som man kun får på tv må bær rimelig blind .

 

Jeg ser mye på Discovery Channel og der er det umulig å få til å se uten å bruke en dekoder og skjerm.

Joda det er 2-3 selskap som leger ut programmene sine gratis på nettet men det er lang fra alle kanalene man ønsker å se på.

 

Når stortinget har bestem at man god kan se programmene hos konkurrentene på en tv , men da må man også betale en avgift så bruke for drifte NRK.

Dette er første delen av snytingen

 

Når de i tillegg velger å legge det ut gratis for resten av de som ikke bruker og har tv så har man del 2.

 

Hver for seg kan man ikke regne det som snyting men samle blir de snyting

 

Hadde lisen vært frivillig så hadde være et realt valg som ikke kunne defineres som snyting , men så lenge det er tvunget så er det snyting .

 

 

Å si at NRK har Verdens beste kanaler er som å at Rover er verdens beste bil merke.

Det kommer helt an på hva man er interessert og liker i.

Når man mener at NRK har Norges beste kanaler så baser man seg kun på en pedagogisk definasjon

 

Det heter seg at NRK skal være et tilbud for alle , Det er det ikke.Slik er det bare

Hadde det vær Norges beste Tv kanaler så hadde de og hatt et godt tilbud til alle

Det går helelr ikke ånn å si at at de har Norges beste tv kanaler når man må bruke Internett for å sett programmene

 

Det er uansett ikke noen unnskyldning for at TV lisensen må være slik den er

 

og nok en gang. DU BETALER IKKE TV LISENS FOR NRK! jeg skrev heller ikke en av verdens og jeg sa en av, akuratt som at SOLO er en av de beste brus fra Norge. så jeg understreker qouten min. tv lisensen er akkurat like frivillig som å ha tv. du kan fint velge å ikke ha tv, men da må du nok klare deg uten discovery om du ikke vil betale tv lisens.

skulle det vert frivillig med veiavgift også om du hadde bil med skilter?

 

Hvis man ikke klarer å se at staten snyter på de seerne som vil ha de kanalen som man kun får på tv må bær rimelig blind .

etter alle innlegga som er brukt på å svare deg må du vell ha fått med deg at tv lisensen ikke er for NRK? men for å ha TV/motager i Norge. men uansett hvor mange som bruker te-skje mode på å forklare det til deg virker det ikke til å synke inn. du får engasjere en advokat om du mener det er din rett å ha tv uten å se på NRK og ikke betale TV-lisens. fortell oss hvordan det går.

Lenke til kommentar

du betaler MVA for TV lisens også. om det ikke var det du mente må du virkelig utdype det. viasat har også gratis nett-tv tilbud.

hvordan i allverden NRK eller staten skulle klare å snylte på resten av kanalpakka di må du virkelig forklare dypere.

dengang du virkelig forstår at du ikke betaler TV lisens for å se NRK vil du kanskje rette hatet mot NRK mot noe annet tilfeldig og gi en av Norges beste kanaler en real sjans?

 

MVA er en del av betaling uansett hva man kjøper og har ingen ting med tv lisensen.

 

Hvis man ikke klarer å se at staten snyter på de seerne som vil ha de kanalen som man kun får på tv må bær rimelig blind .

 

Jeg ser mye på Discovery Channel og der er det umulig å få til å se uten å bruke en dekoder og skjerm.

Joda det er 2-3 selskap som leger ut programmene sine gratis på nettet men det er lang fra alle kanalene man ønsker å se på.

 

Når stortinget har bestem at man god kan se programmene hos konkurrentene på en tv , men da må man også betale en avgift så bruke for drifte NRK.

Dette er første delen av snytingen

 

Når de i tillegg velger å legge det ut gratis for resten av de som ikke bruker og har tv så har man del 2.

 

Hver for seg kan man ikke regne det som snyting men samle blir de snyting

 

Hadde lisen vært frivillig så hadde være et realt valg som ikke kunne defineres som snyting , men så lenge det er tvunget så er det snyting .

 

 

Å si at NRK har Verdens beste kanaler er som å at Rover er verdens beste bil merke.

Det kommer helt an på hva man er interessert og liker i.

Når man mener at NRK har Norges beste kanaler så baser man seg kun på en pedagogisk definasjon

 

Det heter seg at NRK skal være et tilbud for alle , Det er det ikke.Slik er det bare

Hadde det vær Norges beste Tv kanaler så hadde de og hatt et godt tilbud til alle

Det går helelr ikke ånn å si at at de har Norges beste tv kanaler når man må bruke Internett for å sett programmene

 

Det er uansett ikke noen unnskyldning for at TV lisensen må være slik den er

 

og nok en gang. DU BETALER IKKE TV LISENS FOR NRK! jeg skrev heller ikke en av verdens og jeg sa en av, akuratt som at SOLO er en av de beste brus fra Norge. så jeg understreker qouten min. tv lisensen er akkurat like frivillig som å ha tv. du kan fint velge å ikke ha tv, men da må du nok klare deg uten discovery om du ikke vil betale tv lisens.

skulle det vert frivillig med veiavgift også om du hadde bil med skilter?

 

Hvis man ikke klarer å se at staten snyter på de seerne som vil ha de kanalen som man kun får på tv må bær rimelig blind .

etter alle innlegga som er brukt på å svare deg må du vell ha fått med deg at tv lisensen ikke er for NRK? men for å ha TV/motager i Norge. men uansett hvor mange som bruker te-skje mode på å forklare det til deg virker det ikke til å synke inn. du får engasjere en advokat om du mener det er din rett å ha tv uten å se på NRK og ikke betale TV-lisens. fortell oss hvordan det går.

å påstå at tv lisensen ikke er for NRK er det største tøve du har sagt til nå.

Pengen går nettopp bare til NRK.

så får staten en lien inntekt via momsen på det

 

Det er frivillig om man vil se på tv eller ikke , ikke noe annet.

Det er frivillig om man vil betale for alle de andre kanaler en NRK sine hvis man vil se på tv.

samtidig som en gruppe seere skal betale så slipper en annen.

 

under normale og andre omstendigheter så ville dette ha blir definer som konkurransevridning og vil havne i skuffen for "antatte ulovligheter"

 

bilavgiftene er like urettferdig som NRK lisensen men det er en anene diskusjon.

 

 

Samarbeide mellom staten og NRK er ikke en normal konkurrent til de ander men et skjev drevet selskap som tar seg til rette med velsignelse fra staten.

Som alle de andre lager NRK både gode og dårlig programmer . noen av dem kan være interessante. Dessverre for min del så er flesteparten søppel , eller av svert liten interesse.

 

når man så finner noe som kan være av interesse så er man nødt til ty til interntett for å få sett.

 

Det er ikke noe problem å forstå at sendetiden kan komme i konflikt med andre sine programmer , det er derimot reprise tiden ( som skal være et alternativ til de som ikke har fått med seg programmet ) som er helt bak mål.

De har tross alt 3 kanaler å ta av , men det hjelper jo ikke

 

Til tross for at det er tvungen betaling så har de også det dårligste tilbudet når det gjelder repriser.

Det burde være motsatt

 

i stede bruker de nett tv som et skalkeskjul.

 

Da er det ikke rat at man blir en smule irritert .

 

Så kommer de som elsker og skryter uhemmet av NRK ( som så mange gjør om Apple) og gjør meg bare ende mere irritert .

 

Man mister respekten for slikt.

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Hei!

Jeg har akkurat flyttet til leilighet, og som fattig student var å kjøpe en 50 tommer plasma det første jeg gjorde. Da jeg leste en artikkel om TV-lisens på vg idag kom jeg til å tenke på at det vil jeg også få i posten vell? Kjøpte TVën på komplett.no - kontaktet de for å spørre om de hadde meldt ifra til nrk, noe de hadde gjort. Så det fører til følgende problemstilling, jeg vil sansynligvis få en regning i posten, og denne regningen skjer det ikke at jeg betaler for. Hvordan skal jeg snike meg unna? Jeg har selvfølgelig en tv dekoder (alle som betaler felleskostnader i bofelleskapet får dette inkludert) TVén er også hengt oppå veggen.

 

Spørsmål 1: Kan NRK bare sende meg en regning i posten nå, uten at jeg har noe som helst klagerett eller kan si at jeg har solgt tven videre, eller bare bruker den som monitor?

 

Spørsmål 2: Hvis 1 er ja, er det noe som helst jeg kan gjøre for å slippe tv-lisensen? Jeg har ingen problemer med å lyve noen oppi ansiktet eller å gjemme dekoderen når NRK slavene evt ringer på klokka mi.

Lenke til kommentar

1. Ja, det kan de.

2. Egentlig ikke, så lenge tv'en din kan ta imot tv-signaler er du egentlig butt fucked. Statens innkrevingssentral er forresten mye værre en den værste lånehaien du kunne kan tenke deg, de tar hus og bil om du ikke betaler. Så du må bevise at du ikke eier tv'en, eller gå til en tv reparatør og få plombert tv'en slik at den ikke lenger kan ta imot tv signaler.

Lenke til kommentar

1. Ja, det kan de.

2. Egentlig ikke, så lenge tv'en din kan ta imot tv-signaler er du egentlig butt fucked. Statens innkrevingssentral er forresten mye værre en den værste lånehaien du kunne kan tenke deg, de tar hus og bil om du ikke betaler. Så du må bevise at du ikke eier tv'en, eller gå til en tv reparatør og få plombert tv'en slik at den ikke lenger kan ta imot tv signaler.

Kan jeg sende en mail til innkrevningssentralen og si at jeg har plombert tvén min hos en reperatør og så slippe regningen. Hvis de så kommer på døren min for å skjekke er jeg garantert nesten aldri hjemme uansett, er bare hjemme i leiligheten på kveldstid (etter 21.00) Er verdt et forsøk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...