Gå til innhold

Følg Apples lansering her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

apple.no selger bare uten kontrakt, altså du må ut med 5000 kr.

 

usikkert om forhåndsbestillingen gjelder usa + de første landene eller norge også. Vet ikke hvorfor VG sier at vi kan forhåndsbestille den 14. ingenting er sikkert.

 

 

Foretrekker å kjøpe uten abonnement uansett, så det er egentlig det beste uansett. Man kommer jo stortsett opp i den prisen (eller mer) etter et år med abonnement uansett.

 

 

Må ikke glemme at det faktisk INKLUDERER forbruk da, legger du sammen så er binding stort sett billigere om du ikke velger snodig abb.

Lenke til kommentar

Har 4s , men denne gangen tror jeg det blir å prøve en Nokia 920 . Det som jeg likte med den, ref. Amobil.", er:

 

- Trådløs lading. Virkelig en befrielse å bare slenge telefonen i lade krybben . Skuffende at iphone 5 ikke fikk dette

 

- Stort batteri på 2000 mah, vet ikke størrelse på iphone 5, men regner med at det har mindre kapasitet. Rundt 1460mah sier ryktene. Skal de få dette batteriet til å vare like lenge må de ha funnet opp en revolusjonerende strømspare funksjon. Min erfaring er at uansett så er det kapasiteten på batteriet (mah) som er viktig. I stedet for 18% lettere enn 4s, kunne jeg virkelig ønsket samme vekt, og større batteri. Batteriet er så dårlig at jeg bruker ett ekstra batteri fra mophie.com

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

apple.no selger bare uten kontrakt, altså du må ut med 5000 kr.

 

usikkert om forhåndsbestillingen gjelder usa + de første landene eller norge også. Vet ikke hvorfor VG sier at vi kan forhåndsbestille den 14. ingenting er sikkert.

 

 

Foretrekker å kjøpe uten abonnement uansett, så det er egentlig det beste uansett. Man kommer jo stortsett opp i den prisen (eller mer) etter et år med abonnement uansett.

 

 

Må ikke glemme at det faktisk INKLUDERER forbruk da, legger du sammen så er binding stort sett billigere om du ikke velger snodig abb.

Nettopp. Totalprisen blir vel rundt 6500, men igjen, dette er jo inkludert bruk

Lenke til kommentar

Har 4s , men denne gangen tror jeg det blir å prøve en Nokia 920 . Det som jeg likte med den, ref. Amobil.", er:

 

- Trådløs lading. Virkelig en befrielse å bare slenge telefonen i lade krybben . Skuffende at iphone 5 ikke fikk dette

 

- Stort batteri på 2000 mah, vet ikke størrelse på iphone 5, men regner med at det har mindre kapasitet. Rundt 1460mah sier ryktene. Skal de få dette batteriet til å vare like lenge må de ha funnet opp en revolusjonerende strømspare funksjon. Min erfaring er at uansett så er det kapasiteten på batteriet (mah) som er viktig. I stedet for 18% lettere enn 4s, kunne jeg virkelig ønsket samme vekt, og større batteri. Batteriet er så dårlig at jeg bruker ett ekstra batteri fra mophie.com

større skjerm, større skall, større batteri :)

Lenke til kommentar

Har 4s , men denne gangen tror jeg det blir å prøve en Nokia 920 . Det som jeg likte med den, ref. Amobil.", er:

 

- Trådløs lading. Virkelig en befrielse å bare slenge telefonen i lade krybben . Skuffende at iphone 5 ikke fikk dette

 

 

Nå kan du jo ikke slenge den noe sted, den må ligge ganske så korrekt på induksjonsplaten for at trådløs ladning skal fungere, det er ikke sånn at du bare slenger telefonen i riktig retning også fungerer ting av seg selv. Per definisjon så syntes jeg det er feil å i det hele tatt kalle det "trådløs" lading i den forstanden det faktisk fungerer per dags dato.

Lenke til kommentar

Ja venter bare på at noen Apple karer her skal kalle det nye ørepropp designet for revolusjoneranes :rofl:

 

Poenget med det nye designet er jo til å le seg skakk av.

 

Man finner ikke noe bedre design eller komfort enn dette. Eller du finner sikker ørepropper med bedre komfort, men dem koster jo som regel utallige ganger mere penger da.

Lenke til kommentar

Nå ser man vel hvor langt eplet faller. Dårligste lanseringen i år... Fint at de gamle gode mobilprodusentene lager ordentlige telefoner igjen (Sony,Nokia).

 

Håper at aksjene til Apple synker kraftig for dette var dårlig, men forventet. :p

 

 

Hva er så grusomt dårlig? Ikke noe å hoppe i taket for, det er jeg helt enig i men som stort sett alle andre så leveres det større skjerm, bedre innmat osv.. Kan ikke helt se hvordan verken Nokia eller Sony lanserte noe som helst mer "revolusjonerende"?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stortsett hver gang jeg har regnet på det, er de gjeldende abonnementene for eksempel 300 kr billigere i måneden UTEN binding (f.eks. at du betaler 500 kr i måneden med bruk, men at abonnementet i utgangspunktet har en pris på kr 200). Hvis du da må ut med 1500 kr for mobilen der og da, blir det 5100 i løpet av et år.

 

Selv foretrekker jeg å kjøpe uten abonnement, sånn at jeg kan bytte abonnement etter hvilket som er billigst.

 

eksempel: 1490 + (449-249)*12=3890 (for kun telefonen) hos telenor med fastpris M. Det er vel cirka akkurat det samme som 4s koster nå etter lanseringen av 5.

Endret av whistle
Lenke til kommentar

Ja venter bare på at noen Apple karer her skal kalle det nye ørepropp designet for revolusjoneranes :rofl:

 

Poenget med det nye designet er jo til å le seg skakk av.

 

Man finner ikke noe bedre design eller komfort enn dette. Eller du finner sikker ørepropper med bedre komfort, men dem koster jo som regel utallige ganger mere penger da.

 

 

Nå leverer også Apple "In-Ear" plugger om det er det du referer til? Nå skal det sies at plugger du må trykke inn i øret ikke er for alle, selv har jeg Westone 4R plugger som låter fantastisk og fungerer strålende med Shure sine in-ear tupper, men jeg kjenner MANGE som ikke kan fordra å måtte presse pluggene inn i øret og ergo heller velger slike løsninger som dette som "ligger" i øret istedenfor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stortsett hver gang jeg har regnet på det, er de gjeldende abonnementene for eksempel 300 kr billigere i måneden UTEN binding (f.eks. at du betaler 500 kr i måneden med bruk, men at abonnementet i utgangspunktet har en pris på kr 200). Hvis du da må ut med 1500 kr for mobilen der og da, blir det 5100 i løpet av et år.

 

Selv foretrekker jeg å kjøpe uten abonnement, sånn at jeg kan bytte abonnement etter hvilket som er billigst.

 

De fleste, hvertfall Telenor og Netcom har et tillegg (nedbetalingsgebyr) på 200kr i bindingsperioden. Er absolutt ikke dumt å kjøpe uten abonnement, men totalprisen blir ofte ikke noe dyrere med binding om du velger riktig type abonnement til ditt forbruk.

Lenke til kommentar

  • De andre flaggskipene har bedre oppløsning og større skjerm
  • Dårligere kart.
  • Siri fungerer enda ikke på norsk
  • Ny ladekontakt, alt av tidligere docking-utstyr/ekstrautsyr er ubrukelig.
  • Ingen forbedring i batterilevetid i forhold til 4S
  • Ikke sikkert 4G/LTE vil fungere i Norge.
  • Yeess, en rad ekstra til ikoner!

Endret av Dipol
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja venter bare på at noen Apple karer her skal kalle det nye ørepropp designet for revolusjoneranes :rofl:

 

Poenget med det nye designet er jo til å le seg skakk av.

 

Man finner ikke noe bedre design eller komfort enn dette. Eller du finner sikker ørepropper med bedre komfort, men dem koster jo som regel utallige ganger mere penger da.

 

 

Nå leverer også Apple "In-Ear" plugger om det er det du referer til? Nå skal det sies at plugger du må trykke inn i øret ikke er for alle, selv har jeg Westone 4R plugger som låter fantastisk og fungerer strålende med Shure sine in-ear tupper, men jeg kjenner MANGE som ikke kan fordra å måtte presse pluggene inn i øret og ergo heller velger slike løsninger som dette som "ligger" i øret istedenfor.

 

Disse øreproppene som man putter inn i øret er ikke bare komfortabel, men dem øker jo lydkvaliteten en del med at dem faktisk demper utvendig støy i fra å komme inn i ørene.

 

Så dem som tenker på lydkvalitet, dem går for slike ørepropper.

 

EDIT: Øreproppene som følger med Samsung Galaxy Note leverer faktisk veldig god lyd. Og dem er også meget behagelig å ha i ørene.

 

Jeg har ikke vært borti mange produsenter som faktisk leverer gode ørepropper med god lyd med telefonene sine. Nå har jeg ikke prøvd HTC sine mobiler med Beats og det der da.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...