Gå til innhold

Følg Apples lansering her


Anbefalte innlegg

Synes det er merkelig at det er så viktig for noen hva andre gjør. Spiller vel strengt talt ingen rolle hva MadRos kjøper, gjør det vel? Eller er hans innkjøp en ledesnor som tvinger andre til å gjøre det samme?

Absolutt. Men blir for dumt å si at man ikke kan kjøpe entrecote, fordi man er vegetarianer, og heller blir å kjøpe biffsnadder.

Uansett, ikke viktig.

 

Nå overdriver du. Jeg forklarte min mening i tidligere poster angående mitt syn på Apple og Samsung.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vurderte faktisk kjøpe denne mobilen selv, men er så uenig hvordan denne bedriften handler, at jeg ikke klarer å bite i det sure eplet. I just cant do it :'(

 

Da antar jeg du også for eksempel ikke spiser vanlig norsk kylling, som bor sammen med tusenvis av andre kyllinger i et bittelite rom fra egg til de blir slakta?

 

Om du skal vurdere alt du konsumerer ut i fra hvordan bedriften handler, er det jaggu mye du må slutte med.

Endret av ahpadt
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg vurderte faktisk kjøpe denne mobilen selv, men er så uenig hvordan denne bedriften handler, at jeg ikke klarer å bite i det sure eplet. I just cant do it :'(

 

Da antar jeg du også for eksempel ikke spiser vanlig norsk kylling, som bor sammen med tusenvis av andre kyllinger i et bittelite rom fra egg til de blir slakta?

 

Om du skal vurdere alt du konsumerer ut i fra hvordan bedriften handler, er det jaggu mye du må slutte med.

Slapp av, dette gjelder jo selvsagt bare Apple. Det er så pop i dag å "hate" Apple. At man ellers kjøper produkter som en 8 åring har syd sammen, eller fra en bedrift som dumper tonnevis med gift i en elv som mennesker brødføes fra er ikke nøye!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg syns det er kvalmt , hvordan de manipulerer størrelsen på alt. Bare hvor de stiller opp telefonene ved siden av hverandre. Alle deres telefoner frem til nå, har hatt 3.5" skjerm og minimalt endring av dimensjoner på hele 6 år !! Men ser man på bildene, er det gitt et Helt annet inntrykk.

Jeg tror du bør se andre steder etter årsaker til dine fordøyelsesproblemer...kanskje for mye alkohol i går? Fortsatt litt full? Man skulle nesten tro det ut fra den totale mangelen på mening i innlegget ditt..."de manipulerer størrelsen på alt"? Hvem? Hvor da?

Endret av Newton
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og mest irriterende, er at De som skryter hvor innovative de er, bare rett og slett kopiert en rekke funksjoner fra android produsenter. Panorama funksjon? mulighet til å ta bilder mens man filmer (blant annet HTC hatt dette for lenge siden). Det som plager meg er ikke at de har kopiert, men hvordan de presenterer seg selv, og samtidig direkte kopierer sine konkurrenter, er til å bli kvalm av.

De avanserte kamerafunksjonene man ser i smarttelefoner nå - panoramafoto, ansiktsgjenkjenning, HD-filming, etc. - er "kopiert" fra vanlige kompaktamera fra de store, tradisjonelle kameraprodusentene. Hvorvidt Apple betaler lisenser for eventuelle patenter til noen av disse kameraprodusentene for bruk av spesielle teknikker vet vi ikke noe om, men jeg ser slett ikke bort fra at det kan være tilfelle - eller Apple kan ha patenter som dekker det mest relevante allerede, siden de tross alt har drevet med både digitale kamera og bildebehandling siden forrige årtusen.

Endret av Newton
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei newton, ser du har 1,25 innlegg daglig. Og kommenterer spydigt på alle inleggene som er i "mot" apple. Får du betalt av apple for og sitte å forsvare de? Uansett 26% av en iphone er samsung komponenter. Apple er samsungs største enkeltkunde. Dvs at disse er avhengige av hverandre. Håper du ser den? Men så, når apple får en konkurent i hælene gjør de alt de kan for å stoppe produksjon/salg av konkurentens komponenter. Kjøper f.eks du deg en ny bil i dag kan du ikke saksøke kammeraten din fordi han kjøpte seg ny bil dagen etter.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Apple er jo verdenskjent for å saksøke konkurenter pga "kopiering" av andres ideer, er det ikke akkurat en uke siden Nokia lanserte Lumia serien sin med ulike farger? Syns jammen ipoden som ble lansert i går kommer i flere farger og jeg! Patetiske Apple!

 

 

Tror du virkelig at Apple klarte å få produsert iPoder i alle disse fargene på de få dagene det har vært imellom Lumia lanseringen og Apple pressekonferansen?

 

Har Apple aldri hatt fargerike iPoder tidligere? Og har ikke Lumia serien alltid minnet om en iPod Nano fra 2010 (?), bare med større skjerm? Nå som vi plutselig fikk iPod Nano, som fremdeles har mer eller mindre nøyaktig samme design bare med 2.5" skjerm så ser den jo slående lik Lumia serien.

Lenke til kommentar

nå har apple Iphon noen virkelige alvårlige feil som gjør at det skjer rare ting .

Dette forkommer tydeligvis bare på enkelt iphoner

 

fra før kjenenr dere sikekr til at den feiltolket telfonnummer og sende dem til feil person

 

Denne gangen skjedde det samme med tekstmeldinger

 

Rart at de ikke har klrt å rette det opp enda

 

 

http://www.tv2.no/underholdning/hjelperdeg/telefonmysteriet-stina-fikk-private-smser-fra-ukjente-damer-og-menn-3875801.html

 

 

Lenke til kommentar

Og har ikke Lumia serien alltid minnet om en iPod Nano fra 2010 (?), bare med større skjerm? Nå som vi plutselig fikk iPod Nano, som fremdeles har mer eller mindre nøyaktig samme design bare med 2.5" skjerm så ser den jo slående lik Lumia serien.

Jeg synes at den ligner mer på denne mp3-spilleren Samsung laget i 2007 ;-)

 

150px-Samsung-P2.jpg

Lenke til kommentar

again

 

"Så kommer vi her og folk klapper og jubler over ting som at facebook er integrert i OS'et"

 

hvem og hvor er disse folkene som jubler?

Jesus, Facebook var et eksempel, og når jeg nevnte det mer enn en gang var det som respons til deg på akkurat dette. Jeg har i utgangspunktet ikke noe ønske om å lage kvalm for iPhone 5, og tror ikke jeg har gjort det heller. Poenget står imidlertid. Det jubles og klappes i salen for hver lille ting som presenteres, samme hvor ubetydelig det er. Kisen blir jo knapt nok ferdig med en setning før det klappes. Dette er ganske enkelt et faktum, og ja, det synes jeg grenser opp mot latterlig mange ganger. Jeg har tydelig i denne saken påpekt at jeg ikke synes iPhone er en dårlig telefon, men faktisk en knakende god telefon. Til og med i et svar til nettopp deg. Og det står faktisk rett ovenfor her i quotehistorikken. Men nå orker jeg ikke diskutere hvor vidt jeg lager kvalm eller ikke med deg, og om jeg skrev facebook en eller to ganger... God natt.

Jeg poengerte bare at du sa folk her inne var overbegeistret for facebook.

 

Nå sier du at du bruker det som eksempel. Men det er jo et eksempel som ikke er sant?

 

Så sier du at dem klapper etter hver setning han sier. Hvordan vet du det? Så du videoen live i går? Ikke sant.

Jeg mente ikke folk på dette forumet, jeg skrev hele tiden om eventet. Og JA, jeg så eventet live...

Endret av serpentbane666
Lenke til kommentar

Jeg syns at både iphone 4s og 5 er kjedelige, men selge det kommer de til og gjøre, sikkert som "hakka møkk". Men som mobil kjøper så har vi no 3 like gode systemer og velge blandt. Og for første gangen siden iphone kom er hegemoniet til iphone truet. Ser no at win8 kommer på både htc og samsung, og da trur jeg iphone blir etterhvert små i forhold til de to andre. Android har foresten bredt om seg til media pc, bil og minipc så de vil bestå lenge :-) Gleder meg til framtiden og jeg er veldig sikker på at mange "gamle" nokia fanboys har en win 8 telefon om en stund?

 

Har veldig lyst på det, men er dypt integrert i Android nå :)

DO IT! Join the dark side of the force... :w00t:
Lenke til kommentar

Venter bare på svar rundt LTE og Norge, og hvorvidt "Lightning" faktisk støtter USB3.0 og / eller Thunderbolt eller ikke.

iPhone 5 støtter LTE 1800, og ble rapportert på forumet her at Netcom hadde begynt å sette opp det noen steder, så er mulig man kanskje kan få dekning noen steder?

 

LTE 850 og 2100 som den også har blir ikke brukt i Norge AFAIK. Det er LTE 800 og 2600 derimot.

- NetComs 4G-nett opererer på 2600 MHz-båndet i byene, og på 1800 MHz-båndet langs kysten fra Østfold og nedover Agder-fylkene, sier NetComs kommunikasjonsdirektør Øyvind Vederhus.

Det betyr at telefonen - i teorien - kan koble seg opp mot 4G-nettet til NetCom enkelte steder. Men dette ønsker ikke Vederhus å spekulere i.

Lenke til kommentar

Enig, men så du BMW's lansering av hver av disse bilene? For ikke å snakke om ekstrainslagene på TV2 nyhetene etc? Ikke det? Nei...

 

Tja, jeg følger faktisk med på billanseringer, men det er klart at de ikke får like mye dekning i "vanlige" medier som iPhone-lanseringer. Men det er medienes skyld, ikke Apple. At spesialistpressen dekker årets viktigste mobillansering (iPhone står for en veldig stor del av profitten i mobilmarkedet) er ikke rart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Ja, det blir spennende å se hva som ligger i dette, og i hvor stor grad de har designet sin egen. På ett eller annet nivå vil den i større eller mindre grad være basser på en eksisterende arkitektur.

 

Det er en ARM-prosessor. Såvidt jeg har forstått er det to måter det er vanlig å lage ARM-prosessorer på. De fleste produsenter lisensierer et referansedesign og implementerer dette, men det er også mulig å bare lisensiere instruksjonssettet og lage sin egen implmentasjon. Det kan virke som om det er det Apple har gjort her.

 

Tipper Intel skjelver i buksene - det er ingen grunn til at ikke Apple skal gå over til eget CPU-design også på desktop etterhvert - de er nok fullt klar over fordelene ved RISC over Intels CISC-arkitektur.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...