Gå til innhold

Følg Apples lansering her


Anbefalte innlegg

Hvis man skal dømme på nyhetene så skulle Nokias aksjefall på 13% tilsvare fritt fall på epleaksjen.Men fra responsen i salen å dømme tipper jeg flere hundre epledisipler skal hjem å lovprise de "nye" funksjonene på denne iPhonen.
apple aksjen faller alltid etter produktlansering. men du er jo her bare for å lage kvalme uansett :)
Veeel, jeg må si det ble en liten respons på "kvalmen" som ble postet i forumet under lanseringen av 920 der det ble gjort stort nummer av akkurat dette, og av at det var heeeeelt stille i salen, som om ingen ble imponert.Så kommer vi her og folk klapper og jubler over ting som at facebook er integrert i OS'et og en hel del annet gammelt nytt. For min del blir det hele litt latterlig.Kanskje litt CounterattackTrolling, men jeg ble svak et øyeblikk der.For all del, iPhone er ikke der den er i dag fordi det er en dårlig mobil, den er faktisk knakende god. Det er ikke poenget her.

 

Ja, det er noe eget i det der. Når det kommer på Iphone, tror mange folk at det ikke har eksistert før. Forskjellen er bare at det har fått et egennavn og i foran.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • De andre flaggskipene har bedre oppløsning og større skjerm

 

Hva er bedre oppløsning? haha. Uff.

 

De har høyere oppløsning og større skjerm, noe som igjen fører til dårligere piksel tetthet. Sigh.

 

Jeg tror du skal holde deg unna denne tråden om du ikke kan annet enn å lyge.

 

http://www.gsmarena.com/sony_xperia_acro_s-4781.php

 

Hvis man skal dømme på nyhetene så skulle Nokias aksjefall på 13% tilsvare fritt fall på epleaksjen.Men fra responsen i salen å dømme tipper jeg flere hundre epledisipler skal hjem å lovprise de "nye" funksjonene på denne iPhonen.
apple aksjen faller alltid etter produktlansering. men du er jo her bare for å lage kvalme uansett :)
Veeel, jeg må si det ble en liten respons på "kvalmen" som ble postet i forumet under lanseringen av 920 der det ble gjort stort nummer av akkurat dette, og av at det var heeeeelt stille i salen, som om ingen ble imponert.Så kommer vi her og folk klapper og jubler over ting som at facebook er integrert i OS'et og en hel del annet gammelt nytt. For min del blir det hele litt latterlig.Kanskje litt CounterattackTrolling, men jeg ble svak et øyeblikk der.For all del, iPhone er ikke der den er i dag fordi det er en dårlig mobil, den er faktisk knakende god. Det er ikke poenget her.

 

Ja, det er noe eget i det der. Når det kommer på Iphone, tror mange folk at det ikke har eksistert før. Forskjellen er bare at det har fått et egennavn og i foran.

 

Ja, alle Apple karene trodde jo at Facetime var noe nytt bare fordi den hadde et nytt navn. Det het jo egentlig videotelefoni, men Apple skiftet på navnet til Facetime. Da var det jubel i kirka da på at dette var noe revolusjoneranes.

Lenke til kommentar

Venter bare på svar rundt LTE og Norge, og hvorvidt "Lightning" faktisk støtter USB3.0 og / eller Thunderbolt eller ikke.

iPhone 5 støtter LTE 1800, og ble rapportert på forumet her at Netcom hadde begynt å sette opp det noen steder, så er mulig man kanskje kan få dekning noen steder?

 

LTE 850 og 2100 som den også har blir ikke brukt i Norge AFAIK. Det er LTE 800 og 2600 derimot.

Lenke til kommentar

Sist jeg sjekket kunne jeg ikke benytte vanlige videotelefoni via databruk på telefonen, det hadde gjerne egne priser? Jeg kunne heller ikke benytte det til å ringe mer eller mindre gratis mellom både iPhone, iPad og Mac maskinene mine hjemme, passer perfekt for meg og kjæresten når vi begge etterhvert har iPhone, iPad og Mac, noe vi ikke kunne med vanlig tradisjonell videotelefoni.

 

Så å si at det er nøyaktig det samme blir jo litt feil?

 

 

Hva Sony Arco S angår så har den høyere PPI enn iPhone, og kudos til Sony for det. Det er dog bare en telefon av veldig mange på markedet, og Acro S mangler jo fremdeles litt på GPU-ytelsen og kjører jo Android OS så det er jo ikke akkurat noe spesielt aktuelt tema for de av oss som ønsker iOS og ikke Android OS på telefonen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Altså er det bare toppen av isberget som avsløres. Det er nesten like mye svindel som å handle billig blekkskriver som krever dyre patroner annenhver uke.

Jepp, mobilmarkedet i USA har ikke ordentlig konkurranse. På de tre store operatørene så betaler man like mye i måneden uavhengig av om man er inne i kontraktstiden eller ikke.

Lenke til kommentar

Sist jeg sjekket kunne jeg ikke benytte vanlige videotelefoni via databruk på telefonen, det hadde gjerne egne priser? Jeg kunne heller ikke benytte det til å ringe mer eller mindre gratis mellom både iPhone, iPad og Mac maskinene mine hjemme, passer perfekt for meg og kjæresten når vi begge etterhvert har iPhone, iPad og Mac, noe vi ikke kunne med vanlig tradisjonell videotelefoni.

 

Så å si at det er nøyaktig det samme blir jo litt feil?

 

 

Spørs vel hva man velger å sammenlikne med, vs "vanlig" videotelefoni, så er det ett mindre fleksibelt system som man kan bruke sjeldnere, vs skype ol.l på mobil, så er det mer eller mindre samme tjeneste som andre har hatt før og fortsatt har.

 

AtW

Lenke til kommentar

Skype har alltid vært elendig til OS X, og det å kjør en dedikert app 24/7 på mobilen kontra det å ha Facetime som kun kicker inn når det trengs sier seg selv at vil ha forskjellig utslag på batteriet.

 

Ting har jo ikke akkurat blitt bedre etter at Microsoft kjøpte opp Skype heller.. Dette er det fine med Apple enheter, om du integrerer deg selv i økosystemet så fungerer ting veldig godt og sømløst sammen, ala Facetime og iMessage mellom alle enhetene, Macer osv.. Det finnes alltids andre alternativer du kan kjøre og trikse med, det fine med Apple er at de skreddersyr alt for deg så det fungerer rett ut av boksen og det fungerer knallbra mellom Apple sine produkter. Dette er en av hovedgrunnene til at jeg i det hele tatt startet med iPhone, iOS, Mac og OS X.

Lenke til kommentar

Nå ser man vel hvor langt eplet faller. Dårligste lanseringen i år... Fint at de gamle gode mobilprodusentene lager ordentlige telefoner igjen (Sony,Nokia).

 

Håper at aksjene til Apple synker kraftig for dette var dårlig, men forventet. :p

 

 

Hva er så grusomt dårlig? Ikke noe å hoppe i taket for, det er jeg helt enig i men som stort sett alle andre så leveres det større skjerm, bedre innmat osv.. Kan ikke helt se hvordan verken Nokia eller Sony lanserte noe som helst mer "revolusjonerende"?

Grusomt dårlig? Må ikke putte adjektiver i munnen på hverandre nå :) Dere mener jo omtrent det samme om lanseringen.

 

Det er for meg merkelig hvordan folk går av hengslene for en lansering som det her. Det var vel ikke ventet noen revolusjon akkurat. Så over "siste nytt" på min egen facebook-side i 7tia. Det var overraskende mange som fulgte med, og nå er det jo det folk snakker om etterpå og. Så å si alle nettaviser skriver om lanseringene. Imponerende at de klarer å få slik blest om det gang på gang.

 

Slik omtale kunne vel konkurrentene bare drømt om. Og når noe blir lansert og hw.no skriver om det, blir de beskyldt for å reklamere for produktet.

 

Det jeg synes var litt over kanten er hvor mange punkter de presser inn på hva som angår skjermen. De kunne sikkert fortsatt med -Ekstra linje på iTunes! -Større bilde på kartet! -Har du bilde av tissefanten din, blir den større også!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...