Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Guide - 1. post i denne tråden:

Fix for bricked 920's after reset. Flash Process defined inside!

 

NaviFirm:

RM-821 VAR EU NO TELENOR MOBILE BLACK 1232.5957.1308.0002

(farge som din telefon. Og du må bruke Telenor, ja ...)

 

EDIT:

Du mister alle data, og du må bygge startskjermen på nytt (kan være lurt å ta et screenshot hvis du har mye ...)

Alle Apps blir lastet ned automatisk - hvis du har aktivert backup. Du blir spurt om du vil ta en Recovery første gang du logger på med din Microsoft Live account (du får kun et forsøk!)

 

Men du må konfigurere Apps-ene på nytt. Så hvis du har noen avanserte settings så kan det være lurt å skrive det ned (evt. screenshot og lagre på SkyDrive)

 

 

Er mye enklere å installere nokia software update for retail, installerte den koblet til tlf fikk beskjed at ny oppdatering var tilgjengelig, update :) vist dere går på wpcentral (også en utrolig nyttig app) der på forumet ligger all info + link

Lenke til kommentar

Ja, ser ut som Nokia fortsetter med jevnlige oppdateringer og forbedringer...

Er derfor jeg denne gangen holder meg til Nokia og Lumia 920, stadig oppdatering og forbedring av en allerede flott mobil. Utrolig forskjell fra mine tidligere mobiler, der det virket som om støtten ble borte i det øyeblikket mobilen var kjøpt og betalt...

 

Mulig at innbygd fm-radio snart blir aktivert sammen med noen andre kjekke oppgraderinger :)

http://www.wpcentral.com/fm-radio-return-windows-phone-8-nokia-new-features

Lenke til kommentar

Xaphoon: hvordan mobiler har det vært?

 

Har en del å utsette på 920en selv.

 

First off suges batteriet sykt fort under spilling.

I tillegg er det ikke spesielt flott generelt heller, må nesten alltid ha med lader i tilfelle jeg er tom for strøm i løpet av dagen. Dette har vært bedre før, men har ikke flere/andre bakgrunnsapps enn før, så aner ikke hvorfor dette skjer. Samme om jeg er på jobb her på Sørlandet eller i Oslo sentrum.

Jeg har en liste sanger på Spotify i offline mode, men sangbytte er ofte tregt, samt at den av og til pauser seg selv rett etter et sangbytte fra hodetlf (prøvd flere typer, samme resultat) som gjør at jeg må trykke en ekstra gang for å starte avspilling igjen.

Ordlisten skriver feks "IT" i stedet for "it" hver bidige gang. Selv om jeg bestemt trykker på "it" hver bidige gang. Den skriver og "brå" når jeg taster "bra". Og flere slike eksempler.

FBchatten er ganske sporadisk av seg og, må dobbeltsjekke med FBappen for å se om jeg har gått glipp av noen svar.

 

Begynner rett og slett å bli smålei av bittesmå irritasjonsmomenter...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da kan jeg ikke lenger sende meldinger på 920en min. Noen som har opplevd det samme? Våknet i dag til at den hadde hengt seg ganske voldsomt, trolig i dag morges kl 07.00 siden det var det tidspunktet mobilen viste da jeg fikk den i gang igjen ved å resette den. (volum ned+på-knappen.) Det som skjer nå er at når jeg sender SMSer så bare "forsvinner" teksten jeg har skrevet etter at jeg har trykket på send. Vanligvis dukker jo meldingen opp i "tråden" man har med den man sender melding til. Kan heller ikke koble til facebookchat. Ellers fungerer mobildata greit. Har Telenor/Djuice. Dette er jo enormt frustrerende. :hrm:

 

Noen som har tips til hvordan jeg kan få det til å fungere igjen?

Lenke til kommentar

Xaphoon: hvordan mobiler har det vært?

 

Har en del å utsette på 920en selv.

 

First off suges batteriet sykt fort under spilling.

I tillegg er det ikke spesielt flott generelt heller, må nesten alltid ha med lader i tilfelle jeg er tom for strøm i løpet av dagen. Dette har vært bedre før, men har ikke flere/andre bakgrunnsapps enn før, så aner ikke hvorfor dette skjer. Samme om jeg er på jobb her på Sørlandet eller i Oslo sentrum.

Jeg har en liste sanger på Spotify i offline mode, men sangbytte er ofte tregt, samt at den av og til pauser seg selv rett etter et sangbytte fra hodetlf (prøvd flere typer, samme resultat) som gjør at jeg må trykke en ekstra gang for å starte avspilling igjen.

Ordlisten skriver feks "IT" i stedet for "it" hver bidige gang. Selv om jeg bestemt trykker på "it" hver bidige gang. Den skriver og "brå" når jeg taster "bra". Og flere slike eksempler.

FBchatten er ganske sporadisk av seg og, må dobbeltsjekke med FBappen for å se om jeg har gått glipp av noen svar.

 

Begynner rett og slett å bli smålei av bittesmå irritasjonsmomenter...

 

Litt "morsomt" at du som har forsvart denne telefonen med nebb og klør hittil begynner å få "problemer" når den endelig begynner å fungere normalt for andre av oss sytere her inne nå! ;)

 

Ellers skjer det samme her når jeg skriver it og bra. Må alltid skrive det to ganger før det funker.

Endret av Balder62
Lenke til kommentar

Ikke forsvart den med "nebb og klør", den har bare funket flott til bruken min tidligere, rett og slett.

Batteriet mitt var weird i starten, men ble dritbra, og er nå ikke spesielt bra.

Spotify var heller ikke der før, men nå trekker det ned fordi det har blitt en del av bruken min.

 

Ordbokgreia har alltid vært litt kjipt, dog.

 

Mine kriterier har rett og slett forandret seg, tror jeg, samtidig som lengre bruk har fått frem irritasjonsmomenter som tidligere ikke var irriterende, og nye ting som batteriet og Spotify.

Lenke til kommentar

Hos meg fungerer batteriet greit nå. Men bruker den mest til ringing, meldinger og e-mail. Har ikke Spotify innstallert, men bruker wimp en del. Ordboken har vært sånn siden starten, men synes den stort sett er grei å bruke.

Synes det var flott at NRK nett-tv endelig var kommet. Har savnet det da jeg bruker det endel.

 

Ellers synes jeg det kunne vært en del mer valg angående lydinnstillinger for diverse bruk og "live" tiles er ikke akkurat live. Savner en stor klokke som kan vise nåtid på startskjermen uten at man fysisk må gå inn på den.

Endret av Balder62
Lenke til kommentar

Ja, ser mer feil nå enn når den var ny. Jeg trenger ikke finne feil for å kjøpe s4, dog.

 

Hadde vært en helt annen sak dersom mobilen faktisk holdt bra mtp batteriet.

Skal ta en hard reset og se om det hjelper, for det er absolutt det eneste store problemet. Resten er småting som individuelt er ok, men som totalt sett er irriterende.

Lenke til kommentar

Hver gang jeg skriver noe positivt om telefonen her så skjer det noe. Nå var den gått i svart igjen og måtte resette den. Tror den fungerer bedre hvis jeg holder meg borte fra denne tråden;)

 

Batteriet fungerer som sagt bra til mitt bruk. Men ser at enkelte spill bruker veldig mye strøm. Ellers har jeg alt av trådløst på hele dagen og klarer meg med en lading i døgnet hvis det ikke er noe helt spesielt. Er som regel nede i 30-40 prosent om kvelden når jeg legger telefonen på lading.

Lenke til kommentar

Slai:

har vært innom mange, bla. iPhone 3s, htc desire HD, htc wildfire, htc touch diamond 2, Samsung Galaxy s2, htc radar... greie mobiler, men støtte spesielt fra htc føler jeg har vært fraværende. Har hatt en mengde mobiler helt fra Ericsson Hotline og fram til nå, poenget er at Lumia 920 har alt jeg trenger i en mobil og at jeg kanskje bør trappe ned gadgetmanien en smule ;)

Tror Lumia 920 kan holde meg i ro en stund...

Har skjerm som er bra i sollys, kan brukes med hansker, er veldig responsiv, os flyter bra (ja, det er absolutt forbedringspotensiale, men er godt fornøyd), grei skjermstørrelse, flott å se film på, gratis gps som tar meg dit jeg skal (har, i motsetning til mine 2 Garmin-gps'er, funnet alle adresser jeg har lagt inn), kamera og videokamera støver ned hjemme, tuner til å stemme saxen, bra nettleser, e-post, meldinger og kontakter er bra integrert, familierom er kjempe ++ Synes det er veldig greit å ha alt i en dings så jeg slipper å drasse med mange forskjellige, er først med 920 jeg synes at det funker som jeg vil.

Alle bør finne ut av hva de vil ha selv, er man fornøyd så er jo hensikten oppnådd.

 

Kan forøvrig være enig i at batteriet går fort nedover ved spilling, spesielt Asphalt 7...

Kunne ønsket at det holdt lenger mellom hver lading ellers også, men tror jeg skal ha den inn til Nokia Care for å sjekke. Mobilene til datteren og sønnen min (920) står på ca. 2,5 døgn etter lading og det har min aldri vært i nærheten av...

Holder fra morgen til kveld på min, men må på med lader etter mye spilling/video, setter på billaderen når jeg skal bruke den som gps.

 

Ps! Ang. stavekontroll, la stavekontroll sette inn ordet, marker ordet og trykk på riktig ord på forslaglinja. Den skjønner poenget etter 3-4 ganger og holder seg der. Husk at ordlista blir nullstilt etter hard reset og at den må læres opp på nytt... :p

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg en s3 da min 920 ble sendt inn og jeg krevde penger tilbake. Men android føles omtrent som å gå tilbake til 1990– tallet. Det er så tregt og lite responsivt ifht wp8.

 

Jaja, det funker hvertfall. Så lenge ;-).

 

Jeg kjøpte meg en s3 da min 920 ble sendt inn og jeg krevde penger tilbake. Men android føles omtrent som å gå tilbake til 1990– tallet. Det er så tregt og lite responsivt ifht wp8.

 

Jaja, det funker hvertfall. Så lenge ;-).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...