Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ztil:

 

Nokias kartprogram skal etter det jeg har lest være det eneste man kan bruke offline. Det vil si at det skal fungere uten data-/mobildataforbindelse. Dermed skal man kunne bruke GPS f.eks i fly. Kartene må nødvendligvis være installert på telefonen.

 

Har dog ikke prøvd GPS i fly på en Nokia-telefon. Har kun forsøkt med andre mobiler, og det virket ikke.

Lenke til kommentar

Forstod det som om 920en har mulighet for offline navigasjon..Hvordan har det seg da at det ikke går an å navigere når dataroaming står av?? Blir dyrt å navigere i utlandet i så fall. Eller kan det være en setting jeg har oversett?

 

Innstillinger, programmer, kart, last ned kart. Funker flott uten dataforbindelse. Appen Check Number er også fin sammen med Drive, søk nummer og vis veibeskrivelse :)

Lenke til kommentar

Eneste? Har brukt TomTom på mobil siden E65 var ny og i mange år på smarttelefon og fungerer 100% uten noen dataforbindelse. Det samme med Navigon.

Finnes flere løsninger som lar deg navigere med telefonen uten datatilkoblig. At noen går rundt og innbiller seg at dette kun lar seg gjøre på nokia er ille nok, men at de prøver å innbille andre dette, er hårreisende. ..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fantastisk telefon. Har hatt den siden onsdag, og har ikke hatt problemer om jeg husker riktig. Veldig fersk ennå, ja, jeg vet det.

 

Veldig fornøyd med Nokia Drive+ Beta, veldig fint med navigasjon i bilen, og med en så stor skjerm som det er på mobilen er det som hånd i hanske.

 

Størrelsen på mobilen var litt ekkel i starten, men det gikk fort over i løpet av den første dagen. Vekta er heller ikke noe problem.

 

Veldig fint operativsystem. Men fraværet av Instagram og SnapChat gjør nok at mange brukere ikke våger å skifte fra Android/iOS til WP8.

 

Ellers er IMDb-appen veldig fin, filminteressert som jeg er. Og som Liverpool-supporter er jeg stolt av en så vakker app som liverpool.no.

 

Ingen problemer med Mail-appen her, men så får jeg ikke mer enn 2-3 mail om dagen heller, da.

 

TV 2 Sumo-appen virker også å gjøre susen, har sett to PL-kamper på den, uten noen som helst problemer.

 

Er det mulig å laste ned Portico-update manuelt, på en enkel og ryddig måte? Eller skal jeg bare vente til telefonen finner den?

Lenke til kommentar

Fant ut av problemet mitt med offline navigasjon. Fungerer som en drøm. Egentlig ganske teit jeg ikke fant ut av det før.. Navigasjonsprog søker etter steder online først hvis den ikke er satt til "frakoblet" i innstillinger.

For øvrig helt genialt å kunne laste ned kart for hele verden gratis

 

Lenke til kommentar

Fant ut av problemet mitt med offline navigasjon. Fungerer som en drøm. Egentlig ganske teit jeg ikke fant ut av det før.. Navigasjonsprog søker etter steder online først hvis den ikke er satt til "frakoblet" i innstillinger.

For øvrig helt genialt å kunne laste ned kart for hele verden gratis��

Godt du fant det ut :)

Lurte på hvorfor den ikke ville offline. Har pensjonert gamle gps'n, drive funker bedre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...