Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

Nei. Som sagt ville jeg sendt den til nokia, det er det Netcom sine folk blir å gjøre uansett mest sannsynlig.

 

Nokia Care Centre i Oslo, ring dem og hør hva de syntes, kanskje de kan gi deg et direkte svar eller tipse deg til hva du bør gjøre.

Endret av Slai
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei. Som sagt ville jeg sendt den til nokia, det er det Netcom sine folk blir å gjøre uansett mest sannsynlig.

 

Nokia Care Centre i Oslo, ring dem og hør hva de syntes, kanskje de kan gi deg et direkte svar eller tipse deg til hva du bør gjøre.

 

Ok takk for svar skal ringe de, var på nokia sine sider men der finner jeg ingen måte å kontake de på uten klagehenvendelse.. men takk for tipset! :)

Lenke til kommentar

 

 

Ok takk for svar skal ringe de, var på nokia sine sider men der finner jeg ingen måte å kontake de på uten klagehenvendelse.. men takk for tipset! :)

 

Hos Nokia Care Oslo får du service & reparasjon på stedet.

 

Telefon: 22 42 80 80

 

Åpningstider: Man-Fre 10-18

 

Adresse: Nygate 3, 0155 Oslo (klikk her for kart)

 

Epost: [email protected] | www.facebook.com/nokiacareoslo

 

;)

Lenke til kommentar

http://www.wpcentral.com/microsoft-something-coming-windows-phone-8-tease

 

og for dere pokerinteresserte:

 

fra pokerstars:

 

"Thank you for your email.

 

Please note that at the moment our PokerStars’ Mobile Poker application is only available on the following Apple devices running iOS 4.1.x or higher:

 

iPhone 3G S, iPhone 4, iPhone 4 S, iPad, iPad 2, iPad 3, and iPod Touch 4th Generation.

 

Additionally, the Mobile Poker application is also available for Android devices, running Android 2.2 and above, with a minimum screen resolution of 800x480.

 

Please rest assured however that we are aware of public demand for software compatible with other devices (i.e. BlackBerry) and platforms (such as Windows Mobile or Windows 8 RT for example), and we are working towards developing these for release in the not so distant future.

 

Thank you for your interest. Please let us know if you have any other questions.

 

Regards,

 

Amanda R

PokerStars Support Team"

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Random re-boots og mulig løsning?

 

Jeg har nå hatt telefonen på i 3 dager og fortsatt ingen re-boot. For meg som hadde re-boots 1-2 ganger om dagen, så er dette lovende for min del. Jeg fant et tips på et UK-forum; finner ikke det igjen nå, men gjorde som vedkommende. Han mente han kunne ha funnet løsningen, og at det hos han så var problemet løst mtp re-boots. Her er hva han gjorde, og som jeg sjøl har gjort:

 

Slå av mobilen, og ta ut sim-kortet. Inne i sim-beholderen (på mobilen), så er det mulig å dra ut et lite brett (tray). Dette går på en liten skinne eller et spor og man får tak i det ved å bruke sim-kort nøkkelen til å dra den forsiktig opp. Dra det helt ut til det stopper. Så plasserer du sim-kortet med sim-holderen på dette brettet, og skyver alt sammen forsiktig på plass. Slå på mobilen.

 

Etter dette, så har jeg ikke hatt en eneste re-boot. Kan selvsagt være tilfeldig, og at nå som jeg har skrevet om det, så får jeg en re-boot i løpet av dagen (Murphys lov :wee: ). I tillegg virket det som om jeg oftere hadde "H" (HSPA+) i steden for 4G på de samme områdene, før jeg gjorde dette. Nå har jeg stort sett 4G (som jeg hadde før Portico).

 

Det kan rett og slett være en liten hand-shake feil mellom 4G-simkort og 920 i forbindelse med denne skuffen i sim-beholderen? Har opplevd uforklarlige hand-shake-problemer med HDMI og lyd- og bildeutstyr tidligere, som plutselig virker igjen etter at man plugger om.

 

Fint om flere også prøver, så kan det hende at feilen er funnet :dribble:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hos Nokia Care Oslo får du service & reparasjon på stedet.

 

Telefon: 22 42 80 80

 

Åpningstider: Man-Fre 10-18

 

Adresse: Nygate 3, 0155 Oslo (klikk her for kart)

 

Epost: [email protected] | www.facebook.com/nokiacareoslo

 

;)

 

Jeg bor ikke i Oslo (3 timer unna)

Men jeg ringte butikken der jeg kjøpte telefonen og han jeg snakka med der virka som hadde peiling,

Så jeg dro dit å fikk nytt simkort å da løste alt seg :)

 

 

Kan forresten anbefal 2 geniale spill Zombie High Vol 1 og Wizard's Choice

Lenke til kommentar

Random re-boots og mulig løsning?

 

Jeg har nå hatt telefonen på i 3 dager og fortsatt ingen re-boot. For meg som hadde re-boots 1-2 ganger om dagen, så er dette lovende for min del. Jeg fant et tips på et UK-forum; finner ikke det igjen nå, men gjorde som vedkommende. Han mente han kunne ha funnet løsningen, og at det hos han så var problemet løst mtp re-boots. Her er hva han gjorde, og som jeg sjøl har gjort:

 

Slå av mobilen, og ta ut sim-kortet. Inne i sim-beholderen (på mobilen), så er det mulig å dra ut et lite brett (tray). Dette går på en liten skinne eller et spor og man får tak i det ved å bruke sim-kort nøkkelen til å dra den forsiktig opp. Dra det helt ut til det stopper. Så plasserer du sim-kortet med sim-holderen på dette brettet, og skyver alt sammen forsiktig på plass. Slå på mobilen.

 

Etter dette, så har jeg ikke hatt en eneste re-boot. Kan selvsagt være tilfeldig, og at nå som jeg har skrevet om det, så får jeg en re-boot i løpet av dagen (Murphys lov :wee: ). I tillegg virket det som om jeg oftere hadde "H" (HSPA+) i steden for 4G på de samme områdene, før jeg gjorde dette. Nå har jeg stort sett 4G (som jeg hadde før Portico).

 

Det kan rett og slett være en liten hand-shake feil mellom 4G-simkort og 920 i forbindelse med denne skuffen i sim-beholderen? Har opplevd uforklarlige hand-shake-problemer med HDMI og lyd- og bildeutstyr tidligere, som plutselig virker igjen etter at man plugger om.

 

Fint om flere også prøver, så kan det hende at feilen er funnet :dribble:

Dette var faktisk et ganske godt forslag. Dårlig kontakt med SIM-kortet vil gi diverse problemer, blant annet reboot, kanskje det er så enkelt for mange av de som har problemer. :)

 

Men det er også probleme med OSet, tenker da på at telefonen 'fryser' og at man må resette telefonen som følge av dette. Uansett probleme med OSet blir nok fikset etterhvert.

 

Blir artig å se om NOKIA vil foreta en fix ved innlevering av telefonene på SIM-kort mekanismen.

 

Hørte forøvrig rykter om en ny stor oppdatering etter Portico nå i slutten av februar. Ringte NOKIA kundeservice igår og da sa de noe om det. Jeg prøvde å avklare om de blandet dette sammen med Portico som ikke har kommet til alle enda, men de mente at det var en ny stor oppdatering på vei. Jeg er litt usikker, da det virket som om den personen jeg snakket med ikke hadde særlig dybdekompetanse på hverken WP8 eller Nokia Lumia.

Vi får håpe, hva med 'notification center' og et par, tre andre funksjoner for å stille på lik linje med iPhone og Android. Vi snakker ikke om å få bedre funskjoner, men om å få funksjoner som er en selvfølge i ande mobil OS.

 

Forøvrig e jeg fotsatt fornøyd med min NOKIA Lumia 920. :)

Lenke til kommentar

Postet en artikkel som spekulerte i det samme for et par poster siden.

 

Det kommer garantert en stor oppdatering til wp8 med notificationcentre og masse nytt før sommeren, forhåpentligvis før mars.

 

Nå syntes jeg ikke selv at det er noen vits med Notificationcentre, men så lenge den er nonintrusive er det jo ikke noe stress.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Random re-boots og mulig løsning?

 

Jeg har nå hatt telefonen på i 3 dager og fortsatt ingen re-boot. For meg som hadde re-boots 1-2 ganger om dagen, så er dette lovende for min del. Jeg fant et tips på et UK-forum; finner ikke det igjen nå, men gjorde som vedkommende. Han mente han kunne ha funnet løsningen, og at det hos han så var problemet løst mtp re-boots. Her er hva han gjorde, og som jeg sjøl har gjort:

 

Slå av mobilen, og ta ut sim-kortet. Inne i sim-beholderen (på mobilen), så er det mulig å dra ut et lite brett (tray). Dette går på en liten skinne eller et spor og man får tak i det ved å bruke sim-kort nøkkelen til å dra den forsiktig opp. Dra det helt ut til det stopper. Så plasserer du sim-kortet med sim-holderen på dette brettet, og skyver alt sammen forsiktig på plass. Slå på mobilen.

 

Etter dette, så har jeg ikke hatt en eneste re-boot. Kan selvsagt være tilfeldig, og at nå som jeg har skrevet om det, så får jeg en re-boot i løpet av dagen (Murphys lov :wee: ). I tillegg virket det som om jeg oftere hadde "H" (HSPA+) i steden for 4G på de samme områdene, før jeg gjorde dette. Nå har jeg stort sett 4G (som jeg hadde før Portico).

 

Det kan rett og slett være en liten hand-shake feil mellom 4G-simkort og 920 i forbindelse med denne skuffen i sim-beholderen? Har opplevd uforklarlige hand-shake-problemer med HDMI og lyd- og bildeutstyr tidligere, som plutselig virker igjen etter at man plugger om.

 

Fint om flere også prøver, så kan det hende at feilen er funnet :dribble:

DET hadde jo vært utrolig og veldig flott hvis det er det hele.

Danda fikk jo også sin i orden med nytt kort og da må det jo ut og inn igjen... funker med nytt kort evnt at det er tatt ut og satt inn... sammenheng??

Litt rart at det skal være SW når den skal være lik. Hvis det er simport og dårlig kontakt er det jo ganske trivielt i forhold til irritasjonen det (med god grunn) skaper når en mobil stadig restarter.

Burde absolutt være verdt å sjekke for alle med restart...

Lenke til kommentar

Postet en artikkel som spekulerte i det samme for et par poster siden.

 

Det kommer garantert en stor oppdatering til wp8 med notificationcentre og masse nytt før sommeren, forhåpentligvis før mars.

 

Nå syntes jeg ikke selv at det er noen vits med Notificationcentre, men så lenge den er nonintrusive er det jo ikke noe stress.

 

Ser heller ikke poenget med Notificationsenter ettersom hele mobilen (WP8) ER et notifikasjonsenter... :)

Men uansett er oppdateringer velkomne og hvis noen MÅ ha N-senter er det jo helt greit. Håper bare ikke opplevelsen av WP8 blir forringet...

Lenke til kommentar

DET hadde jo vært utrolig og veldig flott hvis det er det hele.

Danda fikk jo også sin i orden med nytt kort og da må det jo ut og inn igjen... funker med nytt kort evnt at det er tatt ut og satt inn... sammenheng??

Litt rart at det skal være SW når den skal være lik. Hvis det er simport og dårlig kontakt er det jo ganske trivielt i forhold til irritasjonen det (med god grunn) skaper når en mobil stadig restarter.

Burde absolutt være verdt å sjekke for alle med restart...

En annen ting jeg merket, var at jeg ikke fikk re-boots før det hadde gått noen uker fra den var ny. Det kan ha sammenheng med at man legger fra seg mobilen på bordet (litt hardt) og sim-kortet kommer litt ut av posisjon. Veldig mange rapporterer, som du også påpeker, at alt funker med nytt sim-kort. Men det er neimen ikke sikkert at det har noe med det NYE sim-kortet å gjøre i det hele tatt. Kun at det nye sim-kortet taes ut, og plasseres korrekt inn igjen. Vi får krysse fingrene. For som noen sier; mulig løsning er å slå av 4G. Vel, 4G var en av hovedgrunnene til at jeg valgte bort iPhone 5. For meg er det uaktuelt å slå av 4G i hvertfall...

Lenke til kommentar

 

En annen ting jeg merket, var at jeg ikke fikk re-boots før det hadde gått noen uker fra den var ny. Det kan ha sammenheng med at man legger fra seg mobilen på bordet (litt hardt) og sim-kortet kommer litt ut av posisjon. Veldig mange rapporterer, som du også påpeker, at alt funker med nytt sim-kort. Men det er neimen ikke sikkert at det har noe med det NYE sim-kortet å gjøre i det hele tatt. Kun at det nye sim-kortet taes ut, og plasseres korrekt inn igjen. Vi får krysse fingrene. For som noen sier; mulig løsning er å slå av 4G. Vel, 4G var en av hovedgrunnene til at jeg valgte bort iPhone 5. For meg er det uaktuelt å slå av 4G i hvertfall...

Hadde vært flott om det er hele problemet med restart :)

Har 3 920'r i hus og alle fungerer helt nydelig :)

 

Har satt til 3G ettersom det ikke er 4G her ennå, merker forskjell på batteriet... driver antagelig å leter etter 4G uten å finne og bruker ekstra strøm...

Lenke til kommentar

Noen måte å se NRK TV på? Super-g nå :-(

Kun på TV ser det ut som... :(

NRK virker lite interessert i å behandle lisensbetalerne likt...

Mulig de er x-fanboys som ikke liker at det kommer noe nytt som kan forstyrre de fastlagte og inngrodde rutinene de har på å utvikle kun til to plattformer. Evnt. at de ikke har kompetansen som kreves for å lage en løsning... :p

Lenke til kommentar

De skulle hatt et fett Notification-center ved å swipe til høyre. Også vil jeg ha mulighetet til å bla i åpne applikasjoner slik som på Win 8. Det hadde vært kult.

 

Noen som har testet avvis med SMS Funker det. Ulåste mobiler får jo ikke oppdateringen i overskuelig fremtid.

"Åpne" applikasjoner finner du ved å holde tilbake-knappen inne.

 

Notification center håper jeg kommer snarest. Det er irriterende med f.eks Kik messenger at om du får en melding og ikke ser den i det den kommer så har du ingen måte å se det på før du åpner applikasjonen.

Lenke til kommentar

Mer sannsynlig at det ikke er verdt det enda for dem. De kan ikke utvikle til meego, Belle, Android, Ios, maemo, winRT, wp7.5, wp8, osv. Når WP blir større kommer det nok. Forhåpentligvis i løpet av året.

Er nok det, men dyktig irriterende å stadig høre reklame med "se TV på mobilen" fra NRK og alarmstyring/lysstyring med app fra Verisure (stadig på sms og e-post) :|

Endret av Xaphoon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...