Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

Skal en hard resette telefonen anbefaler jeg å bruke den helt "bar" noen dager for å se om man har problemer da. Altså ikke laste ned apps, sette opp mail/facebookkontoer osv.

Enig i dette. Problemet er bare at du har en sjanse til å laste ned backupen. Bruker du ikke den så må alt gjøres manuelt (og apps betales på nytt, regner jeg med)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tekstmeldinger skal synces mot kontoen din så de kommer automatisk.

 

Vil anbefale deg å gå på Windowsphone.com og laste ned apps derfra, er ikke alle som automatisk blir restorert.

 

Der finner du alle apps, selv om du har backup på eller ei.

 

Mange som har hatt hjelp av reset på andre forum så vidt jeg har lest.

 

Takker for svar av dere alle. Får vente til helgen å ta en reset. Er såpass gammel at jeg trenger litt ro på meg når jeg skal gå til slike drastiske skritt! :green:

 

Får teste den ut uken etter og hvis det fortsatt er problemer får jeg levere den inn. Men vil ungå det i det lengste, selv om den svikter innimellom er jeg jo blitt veldig glad i den etterhvert. :p

Lenke til kommentar

Slai: etter noen kalibreringsrunder med batteriet, hjalp det litt men ikke nok. Etter tips slo jeg av funksjonen som kom med Portico; at wifi går i bakgrunnen selv om mobilen er i standby. Det gjorde hele susen. Back to normal, og det ser ut til at batteriet er tilbake på 24 timer med mitt varierte bruk:)

Lenke til kommentar

Skal også prøve å kjøre noen dager med 2G, og se om jeg får re-boots. har hatt min 1 hver dag den siste uka. Problemet med reklamasjonen da, kan bli at Nokia skylder på Telenor sitt LTE nett, og Telenor svarer med å heve skuldrene....

 

Eller kan det løses med nytt sim-kort, tro??

Endret av chrisAK
Lenke til kommentar

Slai: etter noen kalibreringsrunder med batteriet, hjalp det litt men ikke nok. Etter tips slo jeg av funksjonen som kom med Portico; at wifi går i bakgrunnen selv om mobilen er i standby. Det gjorde hele susen. Back to normal, og det ser ut til at batteriet er tilbake på 24 timer med mitt varierte bruk:)

:thumbup: Samme erfaring her

Lenke til kommentar

Jeg har slitt litt med reboots på min Lumia 920, så jeg installerte portico manuelt i håp om at det skulle fungere bedre, men har igjen fått enda værre reboots, det vil si at jeg må softresette tlf hver gang så må stille inn kl på nytt osv, lite problem men skikkelig irriterende.

 

Netcom butikken der jeg kjøpte tlf sier de kan ta den inn å se på den å jeg kan låne en dritt telefon i mellomtiden men hva er vitsen så lenge det er en feil med windows phone 8?

 

Mister man garantien vist man oppdaterer manuelt?

Endret av Danda
Lenke til kommentar

Skal også prøve å kjøre noen dager med 2G, og se om jeg får re-boots. har hatt min 1 hver dag den siste uka. Problemet med reklamasjonen da, kan bli at Nokia skylder på Telenor sitt LTE nett, og Telenor svarer med å heve skuldrene....

 

Eller kan det løses med nytt sim-kort, tro??

Om du ikke har 4G SIM kort og terminalen har 4G aktivert kan du uansett få problemer. Dersom du har en variant uten 4G aktivert burde ikke SIM kortet ha noe å si.

Hva gjelder Telenor nettet så fungerer andre terminaler fint (Xperia V, One SV, S3 4G), så jeg tviler på at det er nettet som er problemet med restarts/freeze. Er det noen her som har avinstallert Nokia apper for å se om disse skaper noen konflikter? jeg tenkte å teste dette nå, da jeg ikke opplever restarts på andre WP terminaler (eksempelvis Ativ S).

Lenke til kommentar

Vi er mange her som ikke har problemer, så det er en vits. Folk virker derimot mer interessert i å syte enn å faktisk løse problemet.

 

 

Du må ikke missforstå meg jeg elsker telefonen, jeg har hatt iphone å android å ingen er i nærheten av wp8 men det er små problemer som ødelegger for helhetsinntrykket.

 

Men hvorfor skal netcom ta inn min telefon for så å sende den på verksted? tviler på at netcom sine service folk på magisk vis skal fike min telefon når ikke Nokia/ Microsoft kan fikse den..

Lenke til kommentar

Hvor har du det fra at nokia/ms ikke kan fikse den?

 

Og jeg ville mye heller levert den til nokia enn netcom.

 

 

De har ikke ute en oppdatering som kan fikse den enda.

Jeg har ikke sagt at den aldri kommer til å bli fiksa av de, men så lenge de ikke har ute en oppdatering som fikser den nå så tviler jeg på at det hjelper å sende den inn til netcom butikken der jeg kjøpte den

 

Jeg vil heller reklamere på tlf å kjøpe en ativ s istede da de ikke har problemer iflg andre forum

Lenke til kommentar
dette er feil, i alle tidligere tilfeller hos Nokia har operatørene hatt noe å si i forhold til slipp av oppdateringer. De får programvaren til testing for nett, egne innlagte tjenester osv. - altså for branding. Dette har spesielt vært et tema for utenlandske operatører da enkelte dynger ned telefonene med egne splash screens og apps. Forøvrig så selger Telenor og andre ofte operatørlåste og ulåste telefoner, men felles er at de er "eid" av Telenor evt andre. Derfor inngår de i Telenors batch og får oppdateringen samtidig. Operatørene må godkjenne oppdateringer. Det vanlige har vært at Nokia har sluppet oppdatering til operatørfrie telefoner først da de ikke trenger noen godkjenning, men med siste lumiaserie ser det ut til at opertørtilknyttete enheter får oppdateringen før andre. Nytt regime på g?? Her kan jeg bare spekulere i antall solgte enheter, eller om det kan ha noe med 4g netta hvor Nokia ønsker full kontroll på at det funker...

Hei. Det er riktig at vi godkjenner varianter men det er lenge før de slippes og det er ikke derfor operatør varianter kommer senere. Grunnen til at de ofte kommer senere er fordi produsent prioriterer generiske først fordi de har størst volum. Dette vet jeg alt om, så jeg forsøker bare å opplyse og ikke forsvare eller angripe noen parter for at det er slik. På Lumia 920 er det solgt mest Telenor varianter i Norge og dermed ble det slik at Nokia valgte å slippe den oppdateringen først.

Lenke til kommentar

men hva er vitsen så lenge det er en feil med windows phone 8?

 

De aller fleste har ingen problemer. Kjøpte min fra Telenor i slutten av november, hentet den på posten mandag 3. des. Har fungert helt uten problemer fra dag en, også etter oppdateringen.

Telefonen er ulåst så lørdag bestemte jeg meg for å ta en test med et "gammelt" NetCom SIM fra sep. 2010 for å se om SIM/operatør hadde noe å si.

Etter 3 døgn fortsatt ingen problem. Har kjørt den som WiFi HotSpot med 2-4 enheter tilkoblet, i går i 8 timer fra kl 09 til 17, helt stabil. Heller ingen problemer ved bruk av Bluetooth mot Jabra Freeway i bil eller Nokia BH-111.

Lenke til kommentar

De aller fleste har ingen problemer. Kjøpte min fra Telenor i slutten av november, hentet den på posten mandag 3. des. Har fungert helt uten problemer fra dag en, også etter oppdateringen.

Telefonen er ulåst så lørdag bestemte jeg meg for å ta en test med et "gammelt" NetCom SIM fra sep. 2010 for å se om SIM/operatør hadde noe å si.

Etter 3 døgn fortsatt ingen problem. Har kjørt den som WiFi HotSpot med 2-4 enheter tilkoblet, i går i 8 timer fra kl 09 til 17, helt stabil. Heller ingen problemer ved bruk av Bluetooth mot Jabra Freeway i bil eller Nokia BH-111.

 

Så da kan det faktisk være problem med min telefon å da kan jeg reklamere å få ny

Lenke til kommentar

"De har ikke ute en oppdatering som kan fikse den enda."

 

Vanskelig å fikse et HW problem med en oppdatering, derfor jeg ville sendt den inn.

 

Folk med samme SW har forskjellige opplevelser, så det tyder på et HW issue.

 

Så du mener Netcom sine servicefolk klarer å fikse den telefonen?

kjekt å sitte igjen med en gammel dritt telefon i 1 måned før jeg får svar liksom..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...