Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

noe galt med norske jenter?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er underlig. Jeg er jente og føler det akkurat på samme måte. Jeg kommer ikke inn på noen jenter her i Norge, egentlig generelt fra alle land. De er overlegne, falske og frekke. Ikke alle, men de fleste er det. Jeg har to bestevenninner som jeg har holdt med i mange år, og vi menger oss bare med gutta. Jentene er som en flokk som rotter seg sammen og nekter å la nye slippe inn. Jeg føler at jeg får stygge blikk på gaten, de baksnakker, tror de er så mye bedre enn alle andre osv osv, mens gutta er så imøtekommende, åpne og hyggelige. Jeg orker ikke flere jentevenninner for det blir kun drama. Så jeg holder meg til gutta der jeg kan være helt med seg, slappe av, drite i å være så ekstremt prippen, ikke ta alt så høytidelig and so on. Liker det sånn jeg :grin:

 

Har du hørt om confirmation bias? http://www.psykologibloggen.no/?p=2006

 

Sier dette deg noe?

Endret av logaritmemannen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg møtte en stille og sjenert jente på byen en gang. Hun var ute med fetteren sin som var på rov og forlot henne sittende i baren for seg selv. Det kunne jeg ikke ha noe av..

Skikkelig pertentlig jente med håret i hestehale og langt skjørt. Hver gang jeg sa noe til henne rødmet hun, men jeg så at interessen var der så jeg flørta på og fikk score.

 

Vi dro hjem til meg og når vi endte opp i senga ble hun en analsex-dominatrix av dimensjoner ikke langt unna Linda Blair. Hun fika meg i ansiktet og ville at jeg skulle spanke henne med en sammenrullet t-skjorte og drenerte meg til slutt for alle kroppsvæsker. Det var en minneverdig aften og hun er gift med en kompis av meg i dag.

 

Bare nevner det..

Endret av Bjellesau
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vet du, jeg skjønner godt at noen nordmenn finner seg dame fra Asia. Med fare for å skyte meg selv i foten, vil jeg si at dagens norske kvinner er mer fokusert på karriere og utdanning, og litt mindre på familie og barn. Her kan jeg jo ta meg selv som eksempel: Jeg blir ferdig utdannet når jeg er 29 (veterinærmedisin) og har et ønske om å flytte langt nordover for å jobbe etterpå. Min samboer er heldigvis en herlig gutt som holder ut. Det betyr at jeg ikke kan stifte familie før jeg er sikkert 30 +.

 

Det er ikke så rart at noen menn heller vil ha en fulltidskone. For i bunn og grunn er asiatiske kvinner mer opptatt av stabilitet, familie og å ha det lykkelig resten av livet. De er oppdratt annerledes, rett og slett, det er ikke å skyve under stol.

 

Min far (etter 15 års ekteskap med norsk kvinne) giftet seg nylig med ei dame fra Asia. Før jeg møtte henne, tenkte jeg som sikkert mange andre, at hun var ung og dum. Men nå ser jeg hva han ser i henne. Hun er voksen, fornuftig og steller skikkelig bra til hjemme. Iom at han reiser mye med jobben har det vært vanskelig med forhold, siden norske kvinner faktisk er veldig kravstore. De sutrer mye og vil ofte ha viljen sin. Denne kvinnen han nå er gift med dekker på til hvert måltid, lager hjemmelagd god mat (for helsa), til og med legger fram tannbørsten med tannkremen på, på vasken.

 

Dette høres jo helt villt ut for oss norske jenter, jeg ville aldri funnet meg i dette, men for han og henne så funker det. Han har aldri krevd at hun gjør noe som helst, men hun liker å gjøre det.

 

Så, jeg skjønner godt hvorfor noen drar utenlands for å finne kjærligheten. Nå skal det sies at min far og kona møtte hverandre gjennom jobb i USA, så han dro overhode ikke på friertokt til Asia.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

----

 

Og hvis det fungerer fint for begge,og de er lykkelige, så er alt flott i mine øyne.

 

Det jeg har store vanskeligheter med er at noen kommer med usle og ekle påstander der man kaller mannen i ett slikt forhold for en stor stygg ulv,mens kvinnen bare er en liten stakkarslig tjener som er underdannig mannen.

 

Min mor hadde mye husarbeid ,strøk alle tskjortene og stod på som bare faen hjeme da jeg var liten,mens faren min jobbet mye ,reiste og stod på den måten.

Var omtrent helt umulig å hjelpe til,alt var ferdig når man kom hjem fra skolen(hun jobbet fra kl.06.00-14-00).

 

Aldri opplevd at noen krangler om husarbeid,eller noe annet,begge gjorde sitt,og fant løsninger,eller rettet på ting som var feil.

 

Tror det dessverre er mange som har alt for store forventninger til partneren og ett forhold,og glemmer at man må snakke sammen ,og finne løsninger på ting.

 

De yngre parrene jeg kjenner(30-40 med barn),så er det slik at den som kommer hjem først lager middag,og rydder,hvis ikke går ikke ting rundt.

De som sliter har nok en part som forventer for mye av den andre og ikke gjør en god innsats selv...

Lenke til kommentar

En ting jeg stusser over er alle de som klager over at det er umulig for menn å få seg noe blant norske jenter. Mitt inntrykk er stikk motsatt. Jeg er så heldig at jeg er sammen men en jente jeg har det utrolig flott med, men noen ganger når jeg er ute med kompiser legger jeg om, enten for å være "wingman" eller for å sjekke om det fortsatt sitter. Uten at jeg finner på noe tøys selvfølgelig. Min erfaring er iallefall at om jeg en dag skulle bli singel og ute på rov, så ville det være den enkleste ting i verden å få med seg noen hjem. Jeg har prøvd meg frem med litt forskjellige personligheter ,for moroskyld, og det er fascinerende hvordan jenter gang på gang biter på den litt for kule halvbrautende kjekkasen. Bare så det skal være sagt er det ikke slik jeg pleier å være. Og om jeg i tillegg forteller at jeg har kjæreste er det en del som blir relativt ivrige. Jeg forstår godt at det er vanskelig for mange å skulle "spille" en type person de gjerne forakter, og som de ikke føler er dem i det hele tatt. Jeg tar meg selv i å ufrivillig forakte jenter litt for å spre beina for nettopp denne "figuren", som igjen gjerne har alt annet enn respekt for dem.

 

For min del har jeg hatt kjæreste lenge og har tenkt til å være sammen med henne ut livet, jeg ligger ikke rundt og kunne aldri bedratt henne. Når jeg ser, som nevnt over, hvor lett det faktisk er, og hvor billige mange jenter er, priser jeg meg lykkelig over at jeg har funnet en jente i ung alder og ikke en "utpult" en i tredveårskrise som er ute etter stabilitet. Jeg vet mange vil mene det er inntollerant av meg, men jeg er ikke interessert i noen som har ligget med omtrent alle andre, jeg synes rett og slett tanken er frastøtende. Jeg har full forståelse for jenter som føler det samme med tanke på gutter som ligger rundt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det flere enn meg som har en følelse av at det er noe galt med norske jenter?

Et par ting jeg har lagt merke til:

Når jeg snakker med norske jenter, er de ofte ganske kalde, lite interesserte, og overlegne.

Snakker jeg med en fremmed eller en bare så vidt bekjent norsk jente går hun meget raskt inn i "Jasså, hehe, han sjekker meg opp"-modus.

 

Utenlandske jenter er derimot som regel veldig hyggelige. Praten sitter løst, de smiler og ler, og er ikke så jækla seriøse, overlegne og prippene.

 

Ta et annet eksempel, jeg spurte ei utenlandsk jente om hun ville spille sjakk med meg, på en lørdagskveld. Vi endte opp med faste sjakk-kvelder :)

Hva ville en norsk jente tenkt, om du spør henne om å spille brettspill?

Antakeligvis noe ala "Herreguuuud, looooser ass".

Jeg synes også å merke at utenlandske jenter er mer interesserte i realfag enn norske.

 

Jeg har aldri i livet mitt fått noe komplimet av en norsk jente. Men har jeg fått mange av utenlandske jenter.

 

Jeg har også snakket med et par utvekslingsstudenter, som mente at norske menn var ganske hyggelige, men norske jenter virket sure og lite pratsomme.

 

Noen som kjenner seg igjen i noe av dette?

 

Og bare for å oppklare et par svar jeg kan se komme:

- Ja, jeg generaliserer. Det finnes sikkert unntak.

- Nei, jeg er ikke interessert i "importere en lydig slave fra thailand eller whatnot". Det er ikke i nærheten av hva jeg snakker om. Jentene jeg snakker om er typisk jenter fra sør-europa, frankrike, midtøsten, usa, canada osv. Og jeg er ikke noen mannsjåvinist eller noe slikt, det burde egentlig gå litt frem av diskusjonen at det er helt andre ting enn norske kvinners selvstendighet jeg kritiserer.

 

veit kem du e : D

Lenke til kommentar

En ting jeg stusser over er alle de som klager over at det er umulig for menn å få seg noe blant norske jenter. Mitt inntrykk er stikk motsatt.

Fra det du skriver så er det tydlig at du er flinkere enn gjennomsnittpersonen. Min erfaring er at det er få nordmenn som er flinke til å holde forhold gående og dra damer.

 

Du må ikke tro alle er som deg.

Lenke til kommentar

Skandinaviske kvinner er ofte kravstore, sutrete og selvsentrerte. Uten å henge ut min egen mor (som jeg selvfølgelig er veldig glad i) er hun et prima eksempel. Fattern måka snø, snekra, mekka bilen, klipte gresset og jobba. Når han kom hjem støvsugde han og rydda/vaska. Han vasket dog ikke klær, og begrenset seg til å lage et par matretter han "kunne". Min mor derimot så ikke mekke biler, snekring, snømåking og gressklipping som arbeidsoppgaver, og hun klagde støtt på at han aldri vasket klær eller rydda bra nok (til hennes standard). Onkelen min jobber ræva av seg for (dag og natt) for at tanta mi skal kunne bytte ut møblemanget i hytt og pine, mens hun har en deltidsjobb.

 

Mannen skal formes etter kvinnens ønske. Selv i vikingtiden måtte vi i skandinavia slite med kvinnene våre. Det var kvinners selvpålagte oppgave å egge menn til kamp. Kvinner skulle med andre ord "skape konflikter". De deltog også i slag, men på sidelinjen hvor de spottet og hånet de menn som dro seg unna. Ikke rart vi dro til de britiske øyer for å hente hjem kvinnfolk derfra. :p

 

Jeg sier selvfølgelig ikke at alle kvinner her er slik, men det er flere av dem her enn andre steder. Det oppleves som om de skal ha i pose og sekk, og de forventer at vi menn skal dyrke dem, og nesten stå i takknemmelighets gjeld til dem fordi de valgte deg og meg.

 

Vidre har de blitt plasert på en "dronning stol" av samfunnet, hvor de skal ha fordeler i arbeidslivet og i skolen. Klart vi skal ha likestilling, men vi skal ikke snu opp ned på situasjonen heller.

 

Mange kvinner, både unge og gamle drar til syden og oppfører seg som "horer", høvler over hva de måtte komme over. MEN så fort en mann finner seg en thai dame, ja da er han en grisete fyr som utnytter hun stakkaren. Ofte kan de ikke fatte hva en thai dame ser i en mann som ser så stygg ut, ikke har han hår på hodet heller. Hvilke sier mer om de skandinaviske damene som har slike holdninger, overfladisk er ordet. Damer fra andre kulturer er ikke like bevisste på menns utseende, men mer på hvordan de takler mannsrollen, om de forsørger, er stabile og kan stå opp for seg selv og deres kjære.

 

Selv har jeg enda hår på hodet, ser nogenlunde bra ut og har ei flott norsk jente, som faktisk setter pris på de oppgavene jeg utfører i hjemmet. Jeg regner meg selv som heldig sånn sett, men om det noen gang skulle ta slutt (-gud forby) da ville jeg ikke nølt med å stikke til andre jaktmarker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...