Gå til innhold

Hvorfor tror du ikke på gud?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er morsomt å se at den rike verden dvs Norge, USA etc ikke er särlig troende mens i den tredje verden tror folk helt sinnsykt....

 

Det vil si at de som har alt tror at de ikke trenger Gud, mens de fattige gjerne ser poenget i å tro på et etterliv....

 

Dersom Guds bolig hadde kommet susende ned fra himmelen og Jesus og Kjerubene suste ned mot menneskene så er det ikke sikkert at Ateistene hadde trodd da engang.

 

De ville kanskje heller tatt det som en trussel...

 

Akkurat som Fariseerne som så på Jesus som vekte Lasarus fra 3 dagers död gjorde...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Det er morsomt å se at den rike verden dvs Norge, USA etc ikke er särlig troende mens i den tredje verden tror folk helt sinnsykt....

 

Det vil si at de som har alt tror at de ikke trenger Gud, mens de fattige gjerne ser poenget i å tro på et etterliv....

 

Dersom Guds bolig hadde kommet susende ned fra himmelen og Jesus og Kjerubene suste ned mot menneskene så er det ikke sikkert at Ateistene hadde trodd da engang.

 

De ville kanskje heller tatt det som en trussel...

 

Akkurat som Fariseerne som så på Jesus som vekte Lasarus fra 3 dagers död gjorde...

 

Det dette egentlig sier er at du er dårlig til å trekke konklusjoner basert på statistikk. Utdanning har en "negativ" effekt på religiøsitet. Jo bedre utdannet befolkningen er, jo mindre er sjansen for at de er religiøse. Om det er fordi at man ikke trenger gud får bli spekulasjon. Kort og godt, statistikk er i de aller fleste tilfeller kun brukbart til å beskrive korrelasjon og ikke kausalitet. Spesielt i forhold til samfunnsforskning som dette faller innunder.

 

Dersom din gud og hans hær kommer galopperende/fallende ned mot meg for å utøve sin vrede så har jeg et spørsmål, i og med at du virker å være en insider. Vil jeg være godt nok beskyttet i en Toyota Yaris Hybrid? Eller må jeg finne en vogn med større jerninnhold?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg ikke tror på gud lengre er at jeg har insett at det ikke finnes noe som faktisk kan bevise utover en hver tvil at det faktisk ekisterer en fyr oppe i skyene som styrer alt

 

Dernest er det VELDIG mye som ikke stemmer over enns i bibelen. Foreksempel at det hele begynte med bare to mennesker, dersom Adam og Eva bare fikk to sønner, tror dere ikke da at det MÅ ha hvert tilfeller av incest om denne påstanden stemmer?

 

Noa fikk to av hvert dyr ombord på en kjempestor båt.. Det skal nevnes at det eksisterer flere hundretusen om ikke milioner forskjellige dyrearter på jorden, og han fikk angivelig alle ombord på en båt.... Til og med de som befant seg på andre siden av jorden? hmmm :hmm:

 

Hvorfor fant gud det nøvendig å straffe ALLE egypterene da farao sa nei til Moses til å la folket få gå? Høres ikke ut som en veldig barmhjertig gud dette

 

Maria var jomfru da hun fødte Jesus............ Denne påstanden motbeviser seg selv, det finnes ingen logikk i at hun plutselig ble gravid uten noen form for seksuelt samkvem

 

Videre må jeg spørre

 

1) Om gud ga menneske ett valg, hvorfor er det da slik at kun det ene valgalternativet er godkjent i hans øyne?

Litt som om høyre og venstre stiller til valg men om du velger venstre blir du slått i hjel

 

2) Om gud hater homofile så intenst, hvorfor skapte ham dem da? Litt selvmostsigende?

 

Religion er en farlig ting. Verden er nok bedre foruten. Hva bibelen angår er dette for min del ikke mer reel historie enn Asbjørnsen og Moes samlede verker.

 

Når det er sagt har jeg naturligvis ikke noe i mot folk som er religiøse, men husk at det er ikke noe galt i å være enig i at det er ting i de religiøse skriftene som ikke virker reelt, det er heller noe galt i å stille spørsmål om dette faktisk skjedde.

 

~crii

(Tidligere kristen)

Endret av crii
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det er morsomt å se at den rike verden dvs Norge, USA etc ikke er särlig troende mens i den tredje verden tror folk helt sinnsykt....

 

Det vil si at de som har alt tror at de ikke trenger Gud, mens de fattige gjerne ser poenget i å tro på et etterliv....

 

Dersom Guds bolig hadde kommet susende ned fra himmelen og Jesus og Kjerubene suste ned mot menneskene så er det ikke sikkert at Ateistene hadde trodd da engang.

 

De ville kanskje heller tatt det som en trussel...

 

Akkurat som Fariseerne som så på Jesus som vekte Lasarus fra 3 dagers död gjorde...

 

Det dette egentlig sier er at du er dårlig til å trekke konklusjoner basert på statistikk. Utdanning har en "negativ" effekt på religiøsitet. Jo bedre utdannet befolkningen er, jo mindre er sjansen for at de er religiøse. Om det er fordi at man ikke trenger gud får bli spekulasjon. Kort og godt, statistikk er i de aller fleste tilfeller kun brukbart til å beskrive korrelasjon og ikke kausalitet. Spesielt i forhold til samfunnsforskning som dette faller innunder.

 

Dersom din gud og hans hær kommer galopperende/fallende ned mot meg for å utøve sin vrede så har jeg et spørsmål, i og med at du virker å være en insider. Vil jeg være godt nok beskyttet i en Toyota Yaris Hybrid? Eller må jeg finne en vogn med større jerninnhold?

 

 

Ja slik ville selvsagt en rik utdannet ung Ateist sett det....   :nei:

 

Du tror ikke det har mer å gjöre med at de har mindre penger da, og at de er fattigere enn oss og opptatt av andre ting en en ny Toyota Yaris Hybrid?

 

Sett på låta, The Man comes around med Johnny Cash.... Det gir en god pekepinn...

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

Ja slik ville selvsagt en rik utdannet ung Ateist sett det....   :nei:

 

Du tror ikke det har mer å gjöre med at de har mindre penger da, og at de er fattigere enn oss og opptatt av andre ting en en ny Toyota Yaris Hybrid?

 

 

Jeg er verken rik eller særlig utdannet, og min alder er irrelevant. Joda, det er sikkert lettere å lure folk som har lavere utdanning og er i en vanskeligere økonomisk situasjon enn det de fleste nordmenn er.

 

Toyotaen har jeg allerede, jeg må bare vite om den har nok jern i seg til å motstå guds hærskare. Og om dette angrepet skjer innen et par års tid, for leasingavtalen går ut etter 3 år. Greit å være forberedt synes jeg.

Lenke til kommentar

 

 

Ja slik ville selvsagt en rik utdannet ung Ateist sett det....   :nei:

 

Du tror ikke det har mer å gjöre med at de har mindre penger da, og at de er fattigere enn oss og opptatt av andre ting en en ny Toyota Yaris Hybrid?

 

 

Jeg er verken rik eller særlig utdannet, og min alder er irrelevant. Joda, det er sikkert lettere å lure folk som har lavere utdanning og er i en vanskeligere økonomisk situasjon enn det de fleste nordmenn er.

 

Toyotaen har jeg allerede, jeg må bare vite om den har nok jern i seg til å motstå guds hærskare. Og om dette angrepet skjer innen et par års tid, for leasingavtalen går ut etter 3 år. Greit å være forberedt synes jeg.

 

 

 

Altså så sykt mange mennesker, også mener du at svaret er utdannelse, rikdom og sekularisme???

Lenke til kommentar

 

Du tror ikke det har mer å gjöre med at de har mindre penger da[..]

Nei, fordi korrelasjonen er sterkere mellom lav utdanning og religiøsitet, enn lav rikdom og religiøsitet.

 

 

Så du mener at folk med höy utdannelse automatisk blir Ateister, den var litt sökt synes jeg.......

Lenke til kommentar

Altså så sykt mange mennesker, også mener du at svaret er utdannelse, rikdom og sekularisme???

 

 

Vet ikke helt hva du spør om, men jeg ser ikke noe galt med hverken utdannelse, rikdom eller sekularitet. Om det er "svaret" vet jeg ikke, kommer som sagt an på hva du mener med spørsmålet.

Lenke til kommentar

 

Så du mener at folk med höy utdannelse automatisk blir Ateister, den var litt sökt synes jeg.......

Nei, men nå mener jeg at du utgir deg for å være passe dum, men det er vel en annen ting. LES: Stråmann

 

 

Hva er det du påstår da?

 

Blir forvirret jeg over alt tullet til dere ungdommer...

Lenke til kommentar

Jeg har ikke tenkt til å kaste bort tid på å lære små gutter å lese.

 

1. El-Ateisten presenterer kilder som korrelerer lav utdanning med religiøsitet.

 

2. Du motargumenterer at dette kan være grunnet lav rikdom.

 

3. Jeg poengterer at korrelasjonen ikke er lav rikdom i like stor grad som lav utdanning.

 

Dette er rett fram og helt ærlig fantastisk enkelt å forstå, og det er ingen grunn til å dumme seg rundt med tåpelige stråmenn derfra.

Endret av cuadro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Du finner heller ingen Ateister i skyttegravene i en krig...

 

 

Man kan lure på hvor du dro dette ut ifra? Det måtte isåfall skyldes at Ateister sjelden er involvert i kriger da religiøse som regel har og har hatt enerett på slikt.

 

Eller mener du at man blir auto-religiøs av å være truet/døden nær? En voksen mann begynner ikke å tro på nissen fordi han er engstelig, det må nok mere til enn det. Men skulle du mot formodning være religiøs i 2015 så er det litt søkt og tro du kommer til himmelen av å krige? Det måtte vel isåfall blitt Vallhall men det har jeg hørt er helt usakelig og usannsynlig... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...