Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er jo et meningstyrrani som provoserer, og da eskalerer det på begge sider.

 

Men jeg lurer på: hva er egentlig greia med å ha så fastlåste meninger om alt mulig? Og hvorfor bli så provosert over at noen sier noe helt annet? Hvis det er en ting alle folk har til felles så er det begrenset forståelse av alt, i bunn og grunn å være uvitende hele tiden, å alltid leve i en situasjon der man har begrenset informasjon angående hva som faktisk foregår ( hvor som helst og om hva som helst )

 

Er ikke dette hva alle mennesker har til felles? Hvis det er tilfellet virker det aldri å være noen grunn til å være så opptatt av meningene. Meningene blir mer som en mellomstasjon på veien som man ikke ønsker å bli værende på uansett. Man ønsker egentlig bare å komme seg videre til større innsikter, mer forståelse og ny læring som kan bli nyttig i praksis.

 

Er sikkert noe sentralt jeg ikke har forstått her...men jeg må si jeg syns det rett og slett er UTROLIG RART å være så sinnsykt opptatt av å forsvare disse meningene om ditt og datt, så lenge hele grunnlaget for alle sammen er begrenset informasjon. Hvis noen kunne forklare den psykologiske logikken i det her så hadde det vært interessant å skjønne bedre :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Vi har alle ulike erfaringer og mange har bestemte erfaringer med bestemte ting. Av og til kjenner man folk som omtales i nyhetene, og sitter på mye mer info enn hva som fremkommer i nyhetene.

 

Mange skriver da svar som går på tvers av den rådende oppfatningen, og blir da veldig fort anklaget for trolling av de som er uenige med dem.

 

De handler jo også om nettverk og hvilke miljøer man har nettverk i.

 

Trolling er noe som stort sett brukes mot de man er uenige med, for å latterligjøre motargumentene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+9871234

Selvhøytidelig og selvopptatt much? Dramaqueen og overvurderende av egenverdi?

:rofl:

 

Glimrende argument som tilfører debatten innhold av substans må jeg si. Jeg trapper ned fordi jeg har viktigere ting å gjøre. Så det som viktig at der før valget ihvertfall var en som kunne begrunne hvorfor han stemte arbeiderpartiet.

 

Sosialdemokrater er der veldig får av her inne. Noen hadde helst sette at der ikke var noen.

 

Politikk er ikke min viktigste aktivitet på nettet, derfor skriver jeg allerede mindre her inne enn jeg gjorde før valget. Noen drypp vil der nok komme fra tid til annen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hva er det for et språk? Kan du forklare og utdype? Flesvik prøver jo i den posten det lenkes til (vent til redirigeringen er ferdig)

 

Du formiddlet en tillfeldig utvalgt nyhet? Ikke noe baktanker? Ikke noe agenda? Ikke noe egen mening? Bare en random nyhet du trekker ut ved hjelp av elle melle på en random nettavis og poster her?

Jeg visste ikke at diskusjon.no var blitt en nettavis med deg som nyhetsformiddlende journalist som plukker ut tilfeldige saker og poster..

 

 

 

 

og bestemme hva jeg skal skrive. Stort sett overser jeg det han skriver. Eksempel:(vent på redirigeringen)

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1536847&p=20993697

 

Innholdsløst upresist språk.

 

Jeg skriver det jeg mener er relevant uavhengig av hva du og han sutrer om. Dere er vel begge rammet av sen(t)SUR viruset.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Hva er det for et språk? Kan du forklare og utdype? Flesvik prøver jo i den posten det lenkes til (vent til redirigeringen er ferdig)

 

 

og bestemme hva jeg skal skrive. Stort sett overser jeg det han skriver. Eksempel:(vent på redirigeringen)

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1536847&p=20993697

 

Innholdsløst upresist språk.

 

Jeg skriver det jeg mener er relevant uavhengig av hva du og han sutrer om. Dere er vel begge rammet av sen(t)SUR viruset.

Du tror nå alle prøver å sensurere deg om de har innvendinger mot det du skriver, så det tar jeg ikke særlig tungt.

 

Tittelen på linken din er således missvisende da det kun er enda en stråmann, og ikke hva han skriver. Med tanke på navnet på tråden kan man samtidig spørre seg hvorfor du prøver å dra i gang en krangel på kryss av trådene, uten at jeg kan se at dette er noen form for ønsket ironi.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Når jeg kommenterer det du og han skriver, tar jeg ballen (argumenet) og ikke mannen. Du svarer heller ikke på det jeg spurte deg om at det du skrev var svært så diffust.

Lenke til kommentar

Når jeg kommenterer det du og han skriver, tar jeg ballen (argumenet) og ikke mannen. Du svarer heller ikke på det jeg spurte deg om at det du skrev var svært så diffust.

Jeg ser ikke hva dette svaret har med nor som helst å gjøre. Ta så mye ball du måtte ønske, stråmenn blir ikke mer riktige av den grunn.

 

Jeg kan ikke se at jeg har noen spørsmål ubesvart?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det er ingen stårmann, men eksempler. Men som forumets sjefskverulant liker du vel påstander uten bevis (her eksempel). Vi og andre medlemmer kan være uenige om eksemplet er godt eller ikke. Du må gjerne kalle det en stråmann.

 

Så du forsvarer dette

 

Du formiddlet en tillfeldig utvalgt nyhet? Ikke noe baktanker? Ikke noe agenda? Ikke noe egen mening? Bare en random nyhet du trekker ut ved hjelp av elle melle på en random nettavis og poster her?

Jeg visste ikke at diskusjon.no var blitt en nettavis med deg som nyhetsformiddlende journalist som plukker ut tilfeldige saker og poster..

sprøytet og det andre våset han skrev i den andre tråden jeg viste til?

Du får som sagt kalle det stråmenn. Jeg kaller det bevis via eksempler ved hjelp av semantiske lenker.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Det er ingen stårmann, men eksempler. Men som forumets sjefskverulant liker du vel påstander uten bevis (her eksempel). Vi og andre medlemmer kan være uenige om eksemplet er godt eller ikke. Du må gjerne kalle det en stråmann.

 

Så du forsvarer dette

sprøytet og det andre våset han skrev i den andre tråden jeg viste til?

Du får som sagt kalle det stråmenn. Jeg kaller det bevis via eksempler ved hjelp av semantiske lenker.

 

Hvor har jeg forsvart noe som helst? Jeg sier kun at du ikke kan ta ett innlegg, for så å gi det en tittel som rett og slett er feil, og påstå at du har bevist noe som helst. All verdens "semantiske lenker" gjør ikke en stråmann mer sann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hva er det du gnåler (kverulerer) om?

 

Du hadde vel sett at jeg ikke kommenterte dette:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1452419&p=21004863

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1452419&p=21004954

 

Svært så overbærende du er med andre postere. Du blir snart den andre på min ignorer liste. Den første er en som konsekvent kalte meg løgner. Jeg prioriterer hva jeg vil bruke tid på. Du har fått nok. Punktum.

 

Du er stemplet som arbeider parti hater. Det er min mening. Kommenteres ikke. Du må gjerne stemple meg som FrP hater. Den karakteristikken lever jeg godt med, da jeg mener at partiet er et uansvarlig populistiske parti som har lurt seg i posisjon med løfter de aldri kommer til å innfri.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Hva er det du gnåler (kverulerer) om?

 

Du hadde vel sett at jeg ikke kommenterte dette:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1452419&p=21004863

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1452419&p=21004954

 

Svært så overbærende du er med andre postere. Du blir snart den andre på min ignorer liste. Den første er en som konsekvent kalte meg løgner. Jeg prioriterer hva jeg vil bruke tid på. Du har fått nok. Punktum.

 

Du er stemplet som arbeider parti hater. Det er min mening. Kommenteres ikke. Du må gjerne stemple meg som FrP hater. Den karakteristikken lever jeg godt med, da jeg mener at partiet er et uansvarlig populistiske parti som har lurt seg i posisjon med løfter de aldri kommer til å innfri.

I marvel at how well you get along with those who have opposing views, accepting their flaws as well as their strengths, engendering open dialogue and exchange of ideas without being judgemental, always forgiving past indiscretions!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

I marvel at how well you get along with those who have opposing views, accepting their flaws as well as their strengths, engendering open dialogue and exchange of ideas without being judgemental, always forgiving past indiscretions!

 

Etter dette https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1452419&p=20955140 innlegget var du vel forpliktet til å bekrefte din stilling i hylekoret.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hvorfor skjuler du deg bak et utenlandsk språk? Ikke alle forstår det språket like godt som meg.

 

Generelt om hele verden er enig med deg har du ikke mer rett. Mer presist om k markedsliberalister er enig med deg har du ikke mer rett. Masken din er i ferd med å falle jjkoggan.

 

Du har skrevet nok til at jeg også setter merkelappen arbeiderparti hater på deg. Fortsett med å forsvare deg selv og du er nærmere min ignorer liste som en annen i denne tråden.

Lenke til kommentar

Du er stemplet som arbeider parti hater. Det er min mening. Kommenteres ikke. Du må gjerne stemple meg som FrP hater. Den karakteristikken lever jeg godt med, da jeg mener at partiet er et uansvarlig populistiske parti som har lurt seg i posisjon med løfter de aldri kommer til å innfri.

 

 

Og igjen, hva du måtte stemple meg som tar jeg med knusende ro. Du har stemplet meg og andre som så mye rart før at man skulle tro du gikk tom for blekk snart. Stemplingen din har ingen tyngde all den tid du stempler i hytt og gevær, tilsynelatende med tilfeldige stempler, og bommer oftere enn du treffer. Stempeldesperadoer (ja jeg fant opp ett eget tabloidord) gjør dessverre ikke nevneverdig inntrykk.

 

Jeg har prøvd å få deg til å underbygge påstandene dine både når du har kalt meg høyreekstremist og liberallist, uten nevneverdig hell, så jeg har ikke særlig store forhåpninger om at du har det i deg. Du må selvfølgelig gjerne overaske og faktisk underbygge påstanden din. Ta det som en utfordring :thumbup:

Lenke til kommentar

 

Hvorfor skjuler du deg bak et utenlandsk språk? Ikke alle forstår det språket like godt som meg.

 

Hvorfor ikke si at ikke alle forstår engelsk istedenfor "like godt som meg". Da unngår du en nedlatende tone.

 

Generelt om hele verden er enig med deg har du ikke mer rett. Mer presist om k markedsliberalister er enig med deg har du ikke mer rett. Masken din er i ferd med å falle jjkoggan.

Hva har jeg påstått som er feil her?

Du har skrevet nok til at jeg også setter merkelappen arbeiderparti hater på deg. Fortsett med å forsvare deg selv og du er nærmere min ignorer liste som en annen i denne tråden.

Jeg respekterer arbeiderpartiet og sosialdemokratiske politikk og mener det fungerer utmerket bra i Norge og flere andre land. Det er en grunn jeg deltar i norsk debatt fora, jeg er nysgjerrig og ønsker å lære hvordan nordmenn ser på det Jeg respekterer alle politikk som prøver å forbedre samfunn, fra høyre og venstre vinklene

 

Det jeg ikke liker er når jeg selv og andre setter merkelappen på folk før jeg kjenner dem godt og folk som ikke greier å respektere andre synspunkter. Jeg mener du har mye verdt og intersannt å si men din debatt teknikk mangler respekt for andre, og mange reagere negativt på det og saklig debatt forsvinner og så begynner personangrep frem og tilbake og etter en stund erklare du at du ignorer dem

 

Etter min mening er dette synd siden du har mye intersannt å si og lære folk

 

Jeg er ingen engel selv og liker ikke at din debatting style irriterer meg Men men... Hvor er ballen....

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg har prøvd å få deg til å underbygge påstandene dine både når du har kalt meg høyreekstremist og liberallist, uten nevneverdig hell,

 

Hvorfor må du til stadighet rippe opp i diskusjonen rundt denne

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1489352&hl=

 

tråden som ikke ble særlig populær på forumet. Den diskusjonen har vi tatt før. Du og neste poster har skrevet nok til at jeg personlig sier dere er arbeiderparti hatere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...