Gå til innhold

Post her: Hvordan har du ødelagt din PC?


dofferneo

Anbefalte innlegg

for 2 dager siden så var jeg ute og kjørte bil i 5timer, jeg såg fram til å komme heim 3 om natta og sette meg med pcen.

 

Men da jeg gikk inn i rommet så lukta det svidd.

Siden 90%av sidedøren var av plexi så såg jeg raskt problemet.

Cpu vifta mi har stoppet.

Jeg skrue pcen av. åpner den.

Cpu brent. chipper er blitt smelta og rant ned på hovedkortet.

Cpu = brent

viftå = ute av funksjon

hovedkort = dødt

skjermkortet = ustabilt

 

arg :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, dette skjedde for noen år siden:

Holdt på å spille "Pharaoh" da datamaskinen klikket. Ble sint, restartet og begynte å spille igjen. Dette skjedde et par ganger, jeg ble forbannet og sparket til PC'en alt jeg kunne! Opps... :oops: Ja, hva ble ødelagt? Var ikke så gale bortsett fra at hovedkortet datt ut! Ja, merkelig. :p Men hvorfor klikket datamaskinen så mye? Fordi at CPU-viften var gåen. :D Dette visst jo ikke jeg siden den var nærmest lydløs. :p

Lenke til kommentar

Har en litt morsom en som skjedde for nøyaktig 5 timer siden.

Satt her på forumet og svarte på en post. Da jeg skulle trykke på "OK" Rørte ikke musa på seg, hmmm tenke jeg og sjekket ingangen bak, den var i orden...

Plutselig kjente jeg lukta av svidd gummi (aldri bra)

 

Det viste seg at jeg hadde lagt ledningen til musa over askebegegeret jeg akkurat hadde sneipet røyken.... :o

 

Var kanskje litt off-topic siden jeg ikke har ødelagt pc'en men...

Lenke til kommentar
Teac cd-romer klarer jeg f... ikke å ta livet av på normal måte

prøv med en cd plate som nesten er sund. Så klarer du kansje dette

 

En kamerat har klart akkurat det der. Men han brukte en original, trykt cd. Plutselig begynte cdspilleren å spinne noe helt sinnsykt, og det sa BANG da cden eksploderte. Cdspilleren døde.

 

Lillebroren min trodde den lille røde knappen bakpå psu var av/på-knappen => gnistregn og død psu.

 

På en av TG-turene mine for et par år siden hadde jeg lånt en 13GB harddisk (dengang var det myye) av en kamerat så jeg hadde litt ekstra plass. Kabinettet mitt hadde ikke flere 3.5"-plasser, så jeg måtte feste harddisken så godt jeg kunne i en 5.25"-plass. På bussturen hjem gikk ikke så bra, for da led den stakkars disken ristedøden.. Det verste var jo at jeg hadde fylt opp harddisken med masse snadder som nå var borte...buhu :(

 

I mine tidlige data-dager hadde jeg Amiga 500, og hadde fått meg 512 KB ekstra minne! Dette minne måtte jeg jo vise til en kamerat, selvsagt var jeg lur nok til å la Amigaen være på => prosessoren døde.

 

Ok da, så har jeg også drept en P4 1.8 @ 2.6 GHz, aner ikke hvordan jeg klarte det egentlig, Vcore var 1.5V, og tempen var lav hele tiden. Plutselig frøs bildet i Windows, og etter det var det bare BSOD'er å se..

Endret av atrax
Lenke til kommentar

en natt jeg ikke fikk sove fikk jeg det for meg at jeg skulle fikle litt i pc´en. husker ikke hvorfor, men jeg hadde uansett ikke lys...

skrujern hadde jeg derimot tilgjengelig!

det dumme var jo at jeg mistet skrujernet oppå hovedkortet, trøtt som jeg var.

 

resultat: dødt hovedkort, hvilket igjen resulterte i omkring 1000 veldig dyre kr. i utgifter for meg.

 

ut i fra dette kan man slå følgende konklusjon: aldri lek dataekspert uten lys. og enda viktigere: aldri mist et skrujern oppå et hovedkort.

Lenke til kommentar

1Stk 300MHz ødelagt av lynnedslag

1Stk switch ødelagt grunnet strømbrudd

1Stk nettverkskort røyk med switchen

3stk harddisker har gått med det siste året, vet ikke hvordan/hvorfor.

1Stk Brent XP2800+, tok med seg et Asus Nforce.

1Stk 256MB SD-Ram brikke svidd.

Har brent et par CPUer, kortsluttet et par hovedkort og brent noen skjermkort også, men noe av utstyret blir jo ødelagt med tiden.

 

Dette er hva som har skjedd med mine maskiner de 2-3 siste årene. :oops:

Lenke til kommentar
Hehe. Det er helt ufattelig åssen jeg i det hele tatt klart meg gjennom 8 år med pc tukling, og kun ødelagt en harddisk.

Tok den for 8 mnder siden da jeg herja litt for mye med noen molex kontakter. Det vil si..uten kontakter på. Den ene plussen traff hd`en men maskinen sto på. Et forrykende gnistregn og takk og farvel til en 60GB IBM...

 

 

gjore d samme for noen dager siden. den ene pinnen som skulle være i 4pins kontakten hadde komt seg utav og lå intil hdd'en da jeg startet maskinen. kom masse gnister og lyd.......men hdd'en funker like bra :D

( hadde håpet på å få noen ekstra gb dog :lol: )...

Lenke til kommentar
Tsjernobyl-viruset tok en gang BIOS på hovedkortet mitt. Jeg og kompisen min, som var fattige studenter, fikk blue screen akkurat kl. 00.00 den natta. Han hadde "BIOS skrivebeskyttelse" på, jeg hadde den av. Han fikk bootet normalt etterpå, alt jeg opplevde var en svart skjerm. Heldigvis gå mutter penger til et nytt hovedkort da jeg luftet historien i en "tilfeldig" telefonsamtale.

 

lol...husker den kvelden der. BLei ikke mye unreal og motocross madness-linking den uka :(

 

Personlig glapp skrujernet mens jeg installerte kjøleribba på CPU'en en gang i vår. Hovedkortet gikk rett i dass.

Lenke til kommentar

"Ödelagt" kanske är i överkant, men udda var det...

 

Jag hade en 486:a med Trident grafikkort och 14" skärm.

Använde normalt en bildupplösning på 640x480.

En dag tänkte jag att jag skulle se vad som hände om jag ökade upplösningen. Gick in i inställningarna och satte upplösningen till max, 1024x768.

Jag fick en hastig skymt av den högupplösta bilden. Sedan blev det svart och hela datorn låste sej.

Startade om, eller snarare; försökte starta om.

Hårddisken, eller snarare C:, var "borta"!

 

Försökte med upprepade omstarter men det hjälpte inte. Dags för grövre doningar.

Format hjälpte inte. (Kunde inte hitta hårddisken.)

Fdisk kunde inte heller hitta hårddisken.

Efter att ha konsultera diverse personer fick jag ett nytt tips; formatera från BIOS.

Detta fungerade, och jag kunde åter få igång datorn...

 

/Olle

Lenke til kommentar

Borsett fra vanlig slitasje som gjør at ting stryker med og diverse herping av utdatert eller elendig hardware (S3 skjermkort) har det ikke vært så mye.

 

Forrige gang noe røk var for noen måneder siden da eg skulle hot-swappe en 20 GB IDE disk... det pleier jo å gå bra dersom disken ikke jobber...men denne gangen ga elektronikken seg når eg kobla den på igjenn.

 

Det mest spektakulere eg har vært med på var imidlertid da eg å tre andre greide å fullstendig herpe en laptop i militæret.

Vi koblet feil i en kontrollboks slik at laptopen fikk all strømmen fra et *svært* nødstrømms-aggregat under en øvelse. Det var såpass mye futt i systemet at deler av laptoppen smeltet og begynnte å renne utover et alubord og ned på gulvet før vi fikk slått av....

Var ikke bare vår feil, overspenningsvernet og sikringer som skulle hindre feil virket ikke heller. Flere tusen watt gikk rett inn i den stakkars laptoppen.

Skulle hatt bilder, for det lignet ikke på noen ting, skjermen ble stekt og rant utover tastaturet...

 

Befalet som var med greidde heldighvis å få utgiftsført kostnadene under posten "Nødhvendige øvelseskostnader i forbindelse med pålagte øvelser."..... :yes:

Lenke til kommentar

har funnet ut at pcèr ikke er gla i rally på gamle skogsbilveier :D

hadde bare slengt pcen igjen bak i bilen og dura hjemmover på en gammel skogsbilvei.... som dere selv kan tenke dere gikk ikke dette så bra og når jeg skulle starte pcen, ja så skjedde det lite (hørte en litt rar lyd inni der) :(

Lenke til kommentar

jeg har ødelagt 3 x cpur x hovedkort og 1x psu

 

det foregikk slik:

 

første cpu(xp1800) og hovedkort(MSI kt3 ultra2) glemte og skru på vannkjølinga (doh)

andre cpu(xp2200) og hovedkort(MSI kt4v) i det jeg skulle montere kjøleribbe T_T kjølern var dødshard og sette på

tredje cpun(xp2000) fikk smaka etter at jeg satt den i ett dødt hk <-- T_T da daua PSU og skjedde også i sammenheng med bytting av kabinett.

Lenke til kommentar

Jeg har av en eller annen grunn aldri ødelagt noe, selv om jeg digger å knote inni pc'en mens den er på. Og jeg fikk min første på for 11 år siden. Kun en cpu-vifte som har gått heden, men det var p.g.a slitasje. Men cpu'en lever fortsatt.....

 

 

En gammel kamerat klarte en gang å "miste" (kaste) en rambrikke en gang. Fant den på gulvteppet et par uker senere. Og den virket fremdeles :-)

Lenke til kommentar

hehehehe, mykje morsom lesing her :lol:

 

Eg har ikkje ødelagt så mykje egentlig ( og takk for det).

 

Har knust noen tastatur når eg har blitt for engasjert( les: FORBANNA :grumpy: ) i spel.

 

Svei også en Athlon T-bird 1.2 fordi eg ikkje hadde festa kjøleren skikkelig.

Hørte den ramla av, sprang som F og slo av maskina, men det var forseint.

Men heldigvis hadde eg akurat kjøpt meg en ny XP2100 ( sucky palomino som eg fekk bytta inn T-bred i siggen pga ustabilitet (thank you komplett :D )

 

Har også drept et Creative GF2 ti, men er ikkje heilt sikker på kva eg gjor, det berre slutta å funke, tålte sikkert ikkje å bli klokka litt.

 

Har også drept 1 stk twinmos 512mb ddr266 brikke pga statisk.

Lenke til kommentar

En OnStream streamer har falt fra hverandre, egentlig ikke ødelagt.

En PSU tok kvelen, fornøyd med den siden jeg fikk ny fra Microplex

En 30GB Quantium(tror jeg)harddisk gikk når jeg skulle innstalere en ny harddisk og jeg kom bort i og noe kretser ble skrapet bort...

Printer og modem tatt av lynet og PCen overlevde!!!

Athlon 900MHz Tbird når jeg skulle bytte til en stillere kjøler... jeg vet ikke om den klarte å ta med seg hovedkortet.

 

Det var vel alt jo det er en ting til. Jeg ble en gang så sint at jeg kastet ballen til en trackball i et skap. Ble et lite hakk i den men ellers OK så lenge en ungikk å få sensoren i det punktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...