Gå til innhold

Post her: Hvordan har du ødelagt din PC?


dofferneo

Anbefalte innlegg

Jeg har, i samarbeid med min kompis Explorer, laget dette temaet. Nyt det.

Vi har vel alle ødelagt noe på 1 eller annen PC. Jeg f.eks. tok hovedkortet og RAMen for et par uker siden. Det vil si at jeg er fri for spillemaskin for øyeblikket :cry:

Men nå vil jeg, og sikkert mange andre vite hvordan andre har ødelagt maskinene til seg selv eller andre! :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi har vel alle ødelagt noe på 1 eller annen PC. Jeg f.eks. tok hovedkortet og RAMen for et par uker siden. Det vil si at jeg er fri for spillemaskin for øyeblikket :cry:

Men nå vil jeg, og sikkert mange andre vite hvordan andre har ødelagt maskinene til seg selv eller andre! :woot:

 

Har kun ødelagt ett hovedkort og ett kabinett. Kabinettet ble skumpet av vaskehjelpen slik at det datt i gulvet. Hovedkortet ble ødelagt som følge av at NB-kjølern datt av i løpet av natten.

Lenke til kommentar

Har ødelagt en komponent såvidt jeg husker. Det var en pc150CL2 OCZ overklokkingsram-brikke som jeg hadde spesialbestilt fra sverige i de gode gamle bx440 dagene!

 

Jeg hadde den liggende på pulten oppå en antistatisk pose. Det "ble lagt" en ullgenser oppå..... Dette var døden for den sinnsykt gode rambrikken med rød pcb.... :cry:

 

Den har nå oppstått fra de døde og fungerer som nøkkelring-gadget. :wink:

Lenke til kommentar

Jeg har ødelag mye!!! :oops:

Først ødela jeg CPU og HK etter montring av kjøleribbe.

Det fikk jeg på garantien (takk Multicom :D) og den gamle CPU (XP 1700+) ble byttet med en XP 1800+.

 

Så var jeg på LAN. Der fikk jeg fingeren i viften (Zalman CNPS 5000 CU).

Så knakk viftebladet. Resultat: Svidd CPU.

 

Neste gang så skulle jeg bytte kabinett. Det gamle multicom toweret var ikke tøfft nok! Det nye kabinettet ble Thermaltake Xaser III :D

 

Da jeg skulle montere det gamle utsyret satte jeg en skru feil :cry:

Resultat: Det var ødelagt HK, CPU, RAM og PSU :oops:

Lenke til kommentar
Jeg har ødelag mye!!! :oops:

Først ødela jeg CPU og HK etter montring av kjøleribbe.

Det fikk jeg på garantien (takk Multicom :D) og den gamle CPU (XP 1700+) ble byttet med en XP 1800+.

 

Så var jeg på LAN. Der fikk jeg fingeren i viften (Zalman CNPS 5000 CU).

Så knakk viftebladet. Resultat: Svidd CPU.

 

Neste gang så skulle jeg bytte kabinett. Det gamle multicom toweret var ikke tøfft nok! Det nye kabinettet ble Thermaltake Xaser III :D

 

Da jeg skulle montere det gamle utsyret satte jeg en skru feil :cry:

Resultat: Det var ødelagt HK, CPU, RAM og PSU :oops:

 

autch, har ødelagt en del jeg 0g. ved feilmontering av vifter og div anna ^^

Lenke til kommentar

Nei, har selv vært med på å fikkle litt på den røde knappen på PSUen. Det førte til et stili lysshow, blått lys over alt bak maskinen. Dette førte til at faren til vennen min som eide denne maskinen begynte å spekkulere hva det var som feilte maskinen siden den ikke ville slå seg på. Ellers har jeg ikke ødelagt noe anna enn et gammelt voodoo kort :woot:

Lenke til kommentar

Ødelagt : 1 stk hovedkort, 2 stk geforce 4 ti4400

 

Hovedkortet skrudde jeg på mens strømmen var på, skrujernet glapp og jeg stakk det rett i elektronikken. vups.

 

Det ene geforce 4 kortet mista jeg en skru på etter å ha skrudd på den. Mens maskinen var i windows. vups.

 

Det andre geforce kortet hadde en lignende død som det første.

:roll:

Lenke til kommentar

Hehe. Det er helt ufattelig åssen jeg i det hele tatt klart meg gjennom 8 år med pc tukling, og kun ødelagt en harddisk.

Tok den for 8 mnder siden da jeg herja litt for mye med noen molex kontakter. Det vil si..uten kontakter på. Den ene plussen traff hd`en men maskinen sto på. Et forrykende gnistregn og takk og farvel til en 60GB IBM...

Lenke til kommentar

Hei,

 

Har ødelagt litt jeg og..

En stk. 15" Siemens-skjerm knuste jeg da jeg skulle på LAN en gang.. Mista den i bakken!

 

Et hovedkort fucka jeg pga. jeg var fullpakka av statisk elektrisitet. :woot:

 

Og for ei uke siden, to dager etter jeg hadde fått min nye Volcano11, så begynte pc'en å riste på gulvet.. Da hadde et vifteblad til Volcanoen knekt av seg selv! Men det verste var at jeg ikke kjørte volcanoen på full fart. Den var bare litt over halv :o

Men jeg får heldigvis helt ny Volcano11 hos Netconnection :)

Lenke til kommentar

Hmm.. har kanskje ikke hundrevis av ting på samvittigheten, men jeg har da ødelagt mitt vakre 1990- modell tastaur etter at jeg helte en flaske brus ned i det. :smile: , kanskje det funket etterpå men jeg tok ingen sjanser og byttet det ut, men det er vel noe så og si alle har opplevd.

Jeg har også erfart at noen av kjølerholderene på AMD soklene brekker hvis man trykker for hardt.. :wink: .

Klarte også å kortslutte sunbeam rheobusen min i et øyeblikk når jeg skulle modde den.. hehe. Kjørte skrurekkeren rett ned i utgangen til vifta. Det luktet svidd, men utrolig nok fungerte den etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...