Gå til innhold

Post her: Hvordan har du ødelagt din PC?


dofferneo

Anbefalte innlegg

Jeg har oxo ødelagt en hel masse.. !! klart å ta livet av 4 ram brikker.. lure på om d var hk sin feil.. men lure siden jeg bruker d som server nuh.. og blabla.. knekt et ti4200 skjermkort.. svidde av d jeg fikk etterpå... 3 stk hd.. en stk psu og nå just tok jeg livet av xp2600+ og soltek hk mitt.. haha :wink: men har klart å få d meste erstattet siden d ikke var synlige skader på d.. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ødelagt 4 HDD(3 stk var garanti-jobb, så de har jeg fått tilbake)2 HK(et MSI KT3 Ult2R :cry: og urgammelt soket 5 kort(yess! den døde til slutt :D )) i tillegg har jeg knust(og da mener jeg bokstavelig) et Aopen kabinett som jeg hadde på sykkelstyret en gang, måtte sy 48 sting når legevakta kom og hentet meg.

i tillegg har jeg 11 mus på samvittigheten og 8 tastatur (de svarte keytronicstastaturene er de mest solide, de overlever meg i 6 mnd).

er datarep på fritiden så få nye ting er ikke så vanskelig

 

PS. har svimlende antall av 17 cd-romer på dødslisten min.

spesielt den gammle kjente bråkemakeren Creative 24x.(13 stk)

Teac cd-romer klarer jeg f... ikke å ta livet av på normal måte :evil:

Lenke til kommentar

Vel har vært en hardware killer...

 

nr1:Hadde et problem med en cd rom for noen år siden...åpna den og kjørte saken uten noe deksel rundt...plutselig var overdelen litt lenger bort en underdelen.

resultat: Laseren svei seg gjennom hele elektroniken(fint bål foresten) :shrug:

 

nr 2:en gammal presario,jeg og en venn lagde et tau av gammle strøm ledninger og tastatur, bandt det i pcen, kastan ut vindu i 2 etasje:hal i og dra. etter 5-9 slag mot fjell var den rimlig død...

 

nr 3:skulle montere et msi K7t 266 pro 2 i et gammelt kabinett men glemte et ekstra melommstykke:resultat svidd hovekort.(henger fint til pynt på veggen)

 

nr4:en gammel compaq armada bærbar fra steinalderen fikk ødlagt harddisken.den fikk møte asfalten nærmere en jeg noen gang har gjort selv...

+ at diverse mus og tastatur har møtt min iron fist gjennom årene. :woot:

Lenke til kommentar

har ødelagt eit gf2 skjermkort, drog det inn og ut litt for mange ganger. Har og vert tilstede når nokon har ikla med "den røde kanppen". Var på skulen og ein heil gjeng av oss sto rundt ein data, mens ein kar viste oss nokre greier. Han eine som var der, var ikkje så voldsomt interessert i kva som var på skjermen. Han vart fasinert over kva som var bak på maskina. Plutseleg sa han: "kva er denne røde knappen til, strøm?" og så skyvde han på den. Det kom eit kort gnistregn før nokon klarte å advare vedkommande mot å ikkje røre knappen

Lenke til kommentar

knakk nettop et gf4 4600ti og i tilegg skulle jeg sjekke hva som var galt, da røyk også mitt gamle gf3ti200 kort dah.. :o :(

hvorfor? jo fordi jeg har laget meg en fin chipset kjøler til mitt h2o system. vel blokka var tilsynelatende tett når jeg testa den utenfor pc'en, etter 3 dager i pc'en viste det seg at den lakk "litt" ca 1-2 dråper i døgnet under trykk. drypte rett ned på AGP porten og kortet (2stk) :evil:

 

vel alt ender godt (men dyrt) mitt nye 9800pro kort kommer om 2-3 dager.

 

blokka er knust med 3 kilos tung slegge! :D samt at jeg venter på den nye swiftech chipset kjøleren :wink:

Lenke til kommentar

Kom akkurat på at jeg har herpa en gammel IBM maskin for et par år siden. Det var vel slikt at hk. ikke tålte at jeg måtte starte maskinen på nytt etter at den hadde klikka. (Måtte holde inne I/O knappen for å slå'n av). Etter 1 år eller 2 ville den ikke starte mer. Da måtte jeg få ny PC. RAMen, CPUen (500Mhz) og CD-romen har jeg fremdeles, men det er ikke i bruk. Men jeg fikk nytt hk. og nytt kabinett. Men tastaturet har jeg fremdeles. Det er faktisk ganske bra. Musa derimot har ikke overlevd. :roll:

Lenke til kommentar
"]

nr1:Hadde et problem med en cd rom for noen år siden...åpna den og kjørte saken uten noe deksel rundt...plutselig var overdelen litt lenger bort en underdelen.

resultat: Laseren svei seg gjennom hele elektroniken(fint bål foresten) :shrug:

Seriøst? Går det ann og bruke den laseren til og brenne hull i saker som elektronikk? TØFT!

 

Skal jeg ****** i meg svi folk med :D

 

Går sikkert ikke da men... kan jo alltids lure! ;)

Lenke til kommentar

Om jeg har ødelagt noe?

Joda, har blitt litt, men de største blir vel hovedkortet jeg nettopp friterte. Tukla litt med vannkjølinga da en liten dråpe klarte å lande midt i hovedkort kontakten (som ikke sto i selve hovedkortet).

Uheldigvis så merket jeg ikke dette før maskina ikke ville starte å jeg hørte høye "strøm-lyder" i fra hovedkortet.

1stk; Abit IT7-MAX2 v2 i søpla.

 

Har også tatt livet av en stakkars Dvd-spiller under "Operasjon Stealthing"

Montere brikkene jeg skulle skjule spilleren med, med dobbelsidig teip av den ekstra sterke sorten. Selvfølgelig monterte jeg den feil og skuffen var i. Fikk den ikke av så jeg dro alt jeg kunne. Tenkte ikke på at jeg kunne drege ut skuffen. Voila, der sto jeg med et stk dvd skuffe i handen.

1stk; Lite-on Dvd-spiller 16x

 

Klarte også her om dagen å drege ut en av de 4 pinnene på strømkontakten til Cd-brenneren min når jeg skulle ha ut strømforsyningen. Den er ikke ødelagt, men akkurat denne molexkontakten som pinnen står i er nå reservert for akkurat denne brenneren. Får heller ikke ut pinnen. Huff.

Delvist ødelagt 1stk; Lite-on Cdbrenner 48x/24x/48x

 

Pluss et dusintalls gamle 286/386/486 som har tatt dagen etter at jeg enten har fiklet med dem i mine barneår, eller på skytebanen med hul spiss. Kunne ønske folk kunne se hvordan de så ut etter å ha fått 30skudd fra 14 skyttere igjennom seg. De så ikke ut for å si det sånn.

Selvfølgelig måtte jeg rydde opp :(

 

Det var vel det. Kommer ikke på toppen av listen, men litt har det nå blitt.

Lenke til kommentar

Har hærpa følgende:

1 17" nokiaskjerm

2 15tommerskjermer Alle døde plutselig

1 20 gb hardisk maskinen velta og den var død

1 soundcontrol

1 120mm vifte hjalp ikke med superlim engang!!

1 2:1 sett høytalere

1 hovedkortet til en pc som var min søsters veninnes

1 katode

1 aopentower modda det ihjel solgt for 100kr

2 300mhz pentium 2 prossessorer

2 36x cdrom

 

ganske imponerende at jeg bare har mekka pc i 2 år....

og folk får meg til å mekke pcene dems hele tida..

Lenke til kommentar

1 th.bird 1200mhz og 1 hovedkort (asus)

Festeklipset til cpu-viften røyk (cpu'en lå på ca. 90grader C i to måneder.... ja det var tidlig i pc-bygger-karrieren min :) )

 

1 radeon 8500le

Ble ustabilt etter noen måneder (??)

 

3 stk wd800jb-harddisker

Ble ødelagt en etter en etter kort tid i pc'en (???????!!). Nå erstattet av seagates

 

Asus a7n8x og radeon 9700

Vannkjølingsulykke :(

En av slangeklemmene røyk (???)

Lenke til kommentar

Har mista flere ting i lynnedslag:skjerm,hk,modem......kjipt.

Brant opp en Athlon Palamino 1400.Satt kjøling feil på.... :oops:

Har hatt en nesten ny seagate en gang i tiden som kræsja.Fabrikasjonsfeil.

Fikk problemer da jeg skulle oppgradere min Amiga 500 med 0,5Mb ram til hele 1Mb.Fabrikasjonsfeil.

Lenke til kommentar

Herpa et (supert) IBM tastatur i går. (Ja, jeg herpa det med vilje).

S-ATA harddisken eg det feil på, og da følte jeg trangen for å få ut litt aggresjon. Å (de aller fleste kanskje) lar det gå ut over tastaturer. Det tåler gjerne en del, men jeg sparket og slo det mot en kant. Å det overlevde (kanskje) ikke. Har ikke prøvd det etterpå, men det er store sprekker i det. Får se når jeg kommer hjem om det funker. Harddisken må jeg kanskje sende inn :grumpy: J*****e Seagate!

Lenke til kommentar

Ganske utrolig så har jeg ikke ødelagt en eneste ting.. selv om jeg ha mange "gode" ideer litt utpå kwisten... eller har sånn delvis ødelagt et gammelt compaq tastautr( føttene er knekt av), en gammel compaq mus( dengte den i gulvet "noen" ganger..) og et logitech internet navigator se( føttene er ekstremt løse) allt dette skyldes at folk bruker ltt for mye awp i cs...

Lenke til kommentar

Tja...

 

er vel litt av hvert her da ;)

 

hmmm 1 stk ødelagt kjerne GeForce256DDR (thermal adhesive = satt som f i annen... brukte skalpell for å få av vifta da jeg skulle planslipe ;P)

det henger på veggen sammen med resten av de ødelagte tingene ;)

 

1x Duron 600 (knust kjerne)

1x Duron 750 (TEC-kondens)

1x Duron 850 (knust kjerne)

 

3 harddisker og en CD-ROM da 12V'en på PSU tørna og gav litt for mange Ampere og Volt :/

 

Kan vel ramse opp en god stund men, hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...