Gå til innhold

Post her: Hvordan har du ødelagt din PC?


dofferneo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-nQdjz0

Ødelagt:

-1 PSU, 115/230 V knappen bak.

-1 AMD Duron 1300 MHz, min første bygge PC og visste ikke om 100MHz/133MHz jumperen på HK

-1 stk PC pga torden

-3 stk modem, glømte å ta ut internettledningen når det tordna

 

Nesten:

-GeForce FX 5700 Ultra, overklokka til 'testen' i DXdiag hakka på standar hastigheter ca en uke etter at standar blei brukt igjenn ( Dårlig formulert... )

-Et Intel HK, kortslutta noen ledninger fra PSU i kabinettet pga isolaskjonen var borte

 

Det var vel alt :hmm:

Lenke til kommentar

kjøpte HK, kr 1200, vannkjøling, visste ikke at hjulagerfett ledet strøm, kortet har aldri bootet. the end. :w00t: Andre var et KT4 ultra. var bare ute en liten tur og når jeg kom tilbake laget begge hardiskene klikkelyder. hk og hardisker kaputt.

Endret av Shiva
Lenke til kommentar

Ødelgt:

4 stk. IBM Deskstar. Produksjonsfeil på serien.

2 stk. tastatur kaffe og cola

1 stk. P1 HK tryna under flashing av BIOS

1 stk. Papst 120mm. Knakk det ene bladet.

 

 

Jeg trodde jeg hadde ødelagt et 9800 PRO kort her om dagen, fikk rar grafikk og streker i forskjellige farger over hele skjermen. Jeg bestilte nytt kort, men i mellomtiden tok jag av vannblokka, rensa kortet med isopropanol og monterte det igjen. Nå funker det. :D Skal returnere det jeg bestilte om noen dager.

 

 

XenZor

Lenke til kommentar

Jeg har så å si "herpa" IBM Deskstar (den serien med produsjonsfeil) 80GB x 3. Det var varmen som tok knekken på 2 av de første. Den 3 tok kvelden etter ca 1år med kjøling. Begynte å oppføre seg rart og lagde merkelige lyder. Snakket med PSData.no og de sa at jeg skulle retunere den og få en annen :yes:

 

BTW: Fikk alle 3 på grantien....

Lenke til kommentar

Har bare foreløpig bare ødelagt et modem..

 

ajaj! det var en gang i tid hvor jeg hadde den vanen å koble litt viftekabler fra og til mens pc´n var på, (:blush:) for det var ikke farlig trodde jeg til det kom en gnist og pcn slo seg av. (..) *stille* (...) "Oj," tenkte jeg... "Hva nå?." :dontgetit:

Jeg følte at noe gikk VELDIG galt, men jeg hadde sånn flaks at pc´n fortsatt funka helt fint etter å ha skrudd av og på strømforsyningen... puh.. :love:

konklusjon: min nylig kjøpte NorthQ strømforsyning til under 400kr. tok for seg støyten! (noe jeg aldri hadde forventet!) :)

Lenke til kommentar

* Skjerm jeg mistet ned på en mur når jeg sku hjem fra lan. (skylle på søvnløsheten:P)

* Nettverksort jeg loddaistykker

* Tastatur jeg brakk, Tastatur som fløy ut vinduet, Tastatur som fikk ett slag me ei hakke, tastatur som brant opp (Bensin på lan) ;) , å ett jeg sjenka full med 1/2 liter pils:(:( Men det funker enda da... fikk rensa det=)

* CPU jeg først overklokka, så begynte pcn å bøge så jeg borra hull i den for å lage meg smykke.

* minne jeg satt meg på i en stressless...

 

Så har jeg jo selvfølgelig en 4-5 muser somligger strødd rundt omkring. (blir hissig når jeg taper:P) å Headsetene møter ofte murveggen forran meg... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Klarte og ødlegge et 3 månder gammelt skjermkort ved statisk elektrisitet, ødla rammet sånn at det kom 1 million artifacts.

Litt etter gikk en P4 2,66ghz og et MSI hk ved at jeg skrudde fast en Swiftech kjøleribbe for hardt fast i hovedkortet, når jeg skulle skru den av funka ikke prosessoren eller hovedkortet.

 

Etter det første skjermkortet gikk i stykker kjøpe jeg et nytt ATI Radeon 9600 Pro som jeg satte kjøleribber på rammet. Etter et LAN jeg var på, (Norvegia i Skien) kom det artifacts.

 

Etter at hovedkortet og prosessoren min gikk i stykker kjøpte jeg en AMD Duron 1.6ghz som jeg hadde i 15 minutter for det socketfeste var knekt av, så jeg limte fast ribba i festene slik at det ikke var noe lim på prosessoren (det funka dårlig). Så et annet hovedkort jeg hadde gikk til helv.... fordi en kamerart sølte cola på det (hadde ikke kabinett)

 

Deretter kjøpe jeg en ny PC (det billigste jeg fant) og satt den sammen med et trekabinett som jeg lagde, etter noe dager skulle jeg lodde fast noen ledninger i en bryter. Det gjorde sånn at det kom tinn på rambrikka som jeg ikke fikk fjerna!

 

Fikk kjøpt et nytt ram så nå på en 4 månder har jeg ikke klart og ødelagt noe!

Dette har jeg lært av! :thumbup:

Lenke til kommentar

Vræka en PowerMac 5200 i 1997 da jeg skulle finjustere bildestørrelsen med en liten skrutrekker. Maskinen sto selvfølgelig på, og da jeg skrudde på plastskruen kom det en stygg lyd og bildet ble veldig blått. (Rød farge var borte).

 

Det viste seg at kryssporet (i justeringsknotten i plast) bare hadde bunn den ene veien og ikke hvis man satte skrutrekkeren ned den andre veien. Så her slo 50/50 prosent sjanse for ødeleggelse til og skjermen ble vræka.

 

Irriterende når man bare skal finplukke på noe for å få det helt perfekt og så ender man opp med å ødelegge hele greia i stedet... :roll:

Lenke til kommentar

Ganske patetisk, egentlig. Jeg mista kaffekoppen ned i tastaturet. "Hva så?" tenker du sikkert.

 

Jo, det var et tastatur fra 1991. Originalt IBM PS/2-tastatur med deilig klakkelyd og nydelig tastefølelse. Det lages bare ikke sånne lengre. :cry: Det har trofast vært med å slite ut 5 pcer siden 1997. Totalt har tastaturet overlevd 7 pcer før jeg tok livet av det i et &%#!! uhell. Eneste skrammen fra før var en plastskade etter at jeg mistet det i betongen fra 2. etasje under en flytting. En blir knyttet til sånne kvalitetsgreier.

 

Etter fire forsøk på å dra det tilbake fra graven har jeg gitt opp. Jeg får ikke renset kontaktfoliene uten å ødelegge enda mer. Kontaktfoliene er støpt fast mellom en tung metallplate og et plastskall. :hm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...