Gå til innhold

Post her: Hvordan har du ødelagt din PC?


dofferneo

Anbefalte innlegg

Haha, *mimre*.

Min første desktop, en P75-maskin skulle en dag bli offer for en skikkelig rens. Med demontert toppdeksel, ble den utsatt for 4 bar´s trykk fra min eminente kompressor i mekkebua, i så måte også inkludert den fastmonterte CPU-vifta.

Om det var generert spenning fra sistnevnte, eller statisk elektrisitet fra trykkluften som knakk hovedkortet skal være usagt, men den maskinen fikke jeg ALDRI opp å stå igjen :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skal vi se.

 

Svidde XP2100+ CPU min. Klokka den, savet i bios, Inn i kassa og montere en ny kjøler, Men så glemte jeg og montere kjøleren:D og det lukta ganske svidd etterpå:D

Radeon 9600XT kortet mitt ble klokka til døde.

Intel P3 667 Maskin hev jeg igjennom vinduet da den klikka noe helt for j****

 

Har vel skjedd noe:D

Lenke til kommentar

hvor skal jeg begynne? Prosesorer: 1stk atlon 1.1Ghz, 2stk atlon 1Ghz, 1stk xp2600. Hovedkort: 1stk asus a7v, 1stk asus p4b533-e, 1stk asus p4b533-e delux, 1stk asus p4c800-e, 1stk asus a7n8x. to harddisker på 20 og 10gb. masse SD-ram. to psu'er(moddet for å drive peltier). en freonkjøler: faktisk kyroen som ble brukt her hos overklokking, røret til kondensoren knak når det lå i flyttelasset :cry::cry::cry: !!! hjerteskjerende å finne den slik bak i bilen :no: ! skjermkort: 1stk gf2 256, 1stk gf2 mx og et ati rage 128! en stk dvd spiller og en cd brenner. et stk soundblaster Live! platinum og masse kabler on annet småutstyr(floppyer og slikt). mesteparten har blit ødelagt av klokking, men også av vannlekasjer og hv-modding. har en del på samvitigheten, men morro har det vært :p

OC4life!

Lenke til kommentar

1.

Hadde slot1 C300 skulle bytte til C900 på slot converter....enkelt nok, bare så synd at holderne på HK (BH6) ikke passet helt. Så selv om det kjentes som at kortet sto helt i var det bare halveis nedi sloten... pang...

Vtt regulatoren brent, men CPU OK.

Fikk fatt i ny regulator (i feil pakke riktig nok) og loddet inn med fritt flyvende kjøle flens...skikkelig jalla. Har kjørt med den i to år nå.... god som ny :cool:

 

Så litt OT. (ikke om PC)

2.

Satt på jobben sent en kveld (04.00) trøtt som fy, testet på et switch mode system. Greide å kortslutte noe da jeg målte så switchen ble stående fast på... da ble det fort varmt gitt. ca 0.5 sek etter begynte det å falle glødende deler fra kortet. Vi har fortsatt svarte nedslagsmerker (svarte striper i alle retninger ca 0.5m radius) i lab gulvet etter det.... våknet på en måte litt da ja. :ohmy:

 

3.

For lenge siden, jobbet på Radio/TV verksted, kollega sitter med siste model super duper 26" med stolt men og litt gretten eier av apparatet i døra som tilskuer... så legger han skrujernet på toppen av TV'n..... den triller sakte og fint over kanten .... poff.... det var det bilderøret. :hmm:

Lenke til kommentar

Presterte å ødelegge mesteparten av innmaten til mine kjære foreldres datamaskin. Jeg skulle nemlig ta backup av enkelte viktige filer i min pc ved å bruke OS'et som var installert på den gamle. Men dessverre ville den ikke boote med den nye hardware konfigurasjonen, og skuffet drog jeg ut harddisken mens pcen sto på. Imidlertid fant jeg fort ut hvilken skade jeg hadde utført, da den etter sigende ble kortsluttet til døde. Kanskje ikke det smarteste du kunne gjøre, men da PS2-porten kun vekselvis fungerte kunne jeg ikke risikere å miste muligheten til en reinstallasjon (Windows CD-en støtter kun PS2).

 

Litt senere sluttet strømforsyningen å fungere, uten at jeg har funnet ut hvorfor, så pcen var vel strenkt tatt verdig søppelfyllingen. Men det var uansett irriterende.

Lenke til kommentar

-1.4ghz athlon cpu ble herpa av vannblocken

-20gb hardisk datt i gulvet

-geforce 2mx ble ödelagt når jeg prövde göre det om til ett quadro.

-geforce 4600 av noen merkelig grunn

+ en god del hovedkort

 

siste ödeleggelsen er litt rar. skrudde av maskina når jeg skulle på festival men så nekta den å starte når jeg kom hjem.. :thumbdown:

Lenke til kommentar

skulle bare ned i kjeller'n å voltmodde skjermkortet, sa jeg til far....

Henta blyanten og begynte å streke litt, alt etter hva jeg husket i hode.....

 

Startet opp pc'en alt gikk fint inntil jeg skulle spille.....Frys.....9600 pro døde da.... :cry:

 

Seff. kommer far og forteller meg: -Er det ikke bedre å få maskinen til å virke enn å overklokke (han vet ikke hva det betyr).

 

Det er det værste jeg vet, når far sier det!!!

 

Den kommetaren for jeg når maskinen e kaputt.....Alltid

Lenke til kommentar

Har knust to Tandeberg-tastatur, så jeg fant taster flere måneder etter "ulykken". Øddela to cd-rommer da jeg knuste det siste tastaturet. Har knust noen gamle prosessorer og bøyd pinnene slik at de ikke kan brukes. Sølt saft/brus på endel tastaturer, behandlet noen muser litt dårlig. "Mista" skrujernet inn i en diskettstasjon en gang også. Det ene kabinettet er ganske bulkete og skeiv etter noen uskyldige slag og spark. (Klarer bare ikke treige pcer) Slått så hardt at pcen restarta. Ødelagt en harddisk ved å knekke en pinne, og så ved å prøve å lodde den på igjen.. Men jeg har ikke øddelagt noen dyre deler. Har respekt for datautstyr som virker.. ;)

Lenke til kommentar

Skulle volt-modde en AMD T-Bird og glemte å sette på kjøleren før jeg fyrte opp for å teste for n-te gang. (Kav død CPU på 1 sek.)

 

Skulle fjerne "Heat-spreaderen" på en P4 CPU og kom i skade for å kutte litt for dypt. (1 stk. død P4 2,26GHz)

 

Har en (u)vane med å kaste jakker o.l. fra meg på gulvet. En gang hadde jeg en harddisk på innerlomma og betonggulv på rommet.

 

Ellers har jeg et ukjent antall joysticker på samvittigheten. :p (Har forresten noe som må være verdens mest robuste joystick nå. Den er laga av bl.a. stål og har uslitelige knapper! Den er vel ca. 15-16 år gammel tror jeg.)

 

Ting som burde gått galt:

For lenge siden frakta jeg en PC på mopeden. Hadde den i fanget oppå tanken på mopeden (en DTR) og da jeg stoppa og satt ned det ene beinet skled PC'n rett ned i asfalten med CDROM-en først. (CDROM-en stod litt ut av kabinettet pga. plassmangel innvendig.) Utrolig nok funka både PC'n og CDROM-en etterpå. :)

 

Fikla med et skrujern inni en commodore64 og kom borti +5V og GND samtidig. Gnistrene spruta men maskinen fungerte like bra.

 

Ble irritert på ett eller ett anna (tror det var tastaturet) og knakk det. Bretta hele tastaturet 180 grader rundt kneet. Dette tastaturet fungerte også etterpå. Bortsett fra en "p" som hang seg opp av og til.

 

Edit: Glemte å nevne at jeg kjørte PC'n min inne i et lukka klesskap, overklokka og heelt uten kjøleribbe på NB (intel 845E chip). Slik stod den i ca. en måned, og eneste jeg fikk var en eller 2 spontan-rebooter da temperaturen inne i skapet (ikke i kabinettet, men klesskapet) steg opp til rundt 45C og CPU-tempen var oppe i ca. 80C.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

SKulle plukke av en Super Orb som virkelig ikke passa på en 333mhz i en Compaq Presario 5060, tanga jeg prøvde å lirke av festene med glei ned på hovedkortet og herpa et par SMD kondensatorer :cry: :cry: :cry:

 

Skulle bare bytte ut harddisken i en Dell Dimension 2360 for å prøve en 80gig, maskina nekta å reboote, så jeg satte i den gamle harddisken igjen, maskina nektet fortsatt å reboote, måtte starte opp med windows cd'n også klarte gode gamle Blaster å lure seg inn igjen.... Er veldig takknemlig til onkel som klarte å rydde opp i alt rotet etter omtrent 6 timer.... Nå lager harddisken noen merkelige lyder mens den jobber, har vært sånn i 9mnd. nå, håper den vil leve videre.

 

Moro med ferdig PC'er :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

2x duron 800MHz pga thermaltake super-orb.

aopen 16x dvdrom pga dro ut strøm når pcen var på.

Aopen ak73pro A

T-bird 800 som en kamerat ødela fordi han fikk for seg at det var lurt å snu hovedkortet opp ned for å se etter merker etter skrujern uhellet mitt, da datt cpuen ut med coren ned.

 

486 dx66, satte den i feil vei. røyk godt :D

msi kt3 ultra. døde etter diverse vannsøl og uhell med skrujern.

 

I det siste, har jeg begynt å konsentrere meg litt når jeg bygger pc og har derfor ikke ødelagt noe :) .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...