Gå til innhold

Planetside 2 Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Hva vil dere anbefale å kjøpe vist man skal kjøpe noe? Men dette lar seg greit spille uten å kjøpe ting eller blir man gitt utstyr som hadde passet seg barnehagen mens andre løper rundt med romteknologi for å si det sånn,hehe. Jeg må si at oppgraderingssystemet var det mest omfattende jeg har vært ute for noen gang tror jeg ;-)

 

Kommer an på hvor mye penger du vil bruke. Som NC heavy, så brukte jeg endel SC, men det eneste kjøpte utstyret jeg brukte mye var kamo (kjøretøy+rustning), Dalton til Liberator og Breaker rocket pods til reaveren - sammenlagt prislapp ca 2000 SC. Det lette maskingeværet man starter med (Gauss Saw) er veldig bra fullt oppgradert. Er en badass kar i gamle outfiten min som har over 3.0 i KD totalt, kun som heavy med den gunneren.

 

Du kan komme veldig langt bare med certs (som ikke kan kjøpes, kun tjenes), men det går trått i starten. Start med å kjøpe deg et 1x holo sikte for kort/medium avstand, det blir regnet som best av mange.

 

Tips for kamo, dersom du vil spare penger: Kjøp Sandy scrub, Jungle forest* og Rocky Tundra (single use armor/vehicle camo) til klassene/kjøretøyene du spiller mest. Om jeg visste det, ville det kosta meg 150 SC (50*3) på heavy assaulten, sunderen og vanguarden - totalt 450 SC. Deretter legger du inn en av hver på hver loadout (3 kamoer, 3 brett, 3 loadouts). Å kjøpe alle 3 til evig bruk for infanteri og kjøretøy, ville kosta 3000 SC (500*6), så jeg kunne spart 2550 SC. Selv om du vil ha mer kamo enn meg, kan du spare endel.

 

*Mange bruker Woodland, men Jungle glir simpelten mye bedre inn i omgivelsene på Amerish. Woodland har brunt, som ikke fins på Amerish. Jungle har mørkegrå (ser ut som svart når du kjøper), noe Amerish har mye av.

 

Potensielle ulemper med engangskamo:

  • Du ikke kan ha loadouts med ulik bruk, som kan være nyttig for å spare tid i krisesituasjoner.
  • Du kan ikke bruke andre kamoer (jeg savner det ikke)
  • En dag kommer det kanskje flere brett, med andre kamobehov.

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken class bruker du mest?

 

Medisinmannen og flyr fly. Må ty til fly når det er lenge siden jeg har fått drept noen motstandere,hehe, virker ikke som om det er veldig mange dyktige piloter enda :-)

 

@Aiven : Takker for godt svar!Ja, går trått i starten å tjene certs, nøyaktig hva er det som gir meg dette? Poeng generelt? Jeg har har vel fått noe sånt som 60-70 til nå, så går ikke akkurat fort!

 

Noen som vet om et sikte som har kun en runding med en liten runding i midten vist dere forstår hva jeg mener? Går det ikke an å se hvordan siktene ser ut før man låser de opp?

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Ja, går trått i starten å tjene certs, nøyaktig hva er det som gir meg dette? Poeng generelt? Jeg har har vel fått noe sånt som 60-70 til nå, så går ikke akkurat fort!

 

Du får 1 cert per 250 XP, for å få X antall kills med våpen og så får du 1 cert/time passivt.

 

 

Booster og medlemsskap gir mer XP.

Endret av MultiForce
Lenke til kommentar

Jaha, prisen på booster og medlemskap da? Jeg fant foresten siktet jeg lette etter, alt ble veldig mye lettere plutselig

 

Lurer på om 6 mnd kostet meg 500 eller noe rundt der. Gir 50% mer XP i de 6 månedene + resources. Om du bare kjøper en 7 dagers booster for xp koster den noe rundt 35 kr. i ekte penger tror jeg. Litt usikker, men du ser det jo i sjappa på nettsiden, eller in-game.

Endret av MultiForce
Lenke til kommentar

Noen som har fps tips?

 

Jeg sliter med 20-30 fps med alt på medium, dropper under 20 i fights. Har i7, 8GB RAM, nvidia 630M 2GB skjermkort - dette skal jo være mer en bra nok.

 

Noen som aner hvorfor jeg sliter så med fps-en?

Vi må visst ha den Samme datan, og sleit litt i starten selv. Last ned nyeste driver og Razer GameBooster. Tynger ut en 5-10 ekstra fps. :)

Endret av LizardBuchter
Lenke til kommentar

Jeg får ikke mer enn 45fps med alt på maks med GTX660ti. Spillet sliter nok enda litt med dårlig optimalisering.

 

På Nvidia sine sider finner man en Beta Driver til Planetside 2 som hjelper litt på Fps problemer.

 

Jeg kjøpte ny pc ca ved planetside 2 lanseringen, da min gamle Q9550 slet med å holde følge.

 

i5-3570 og hd 7950, og jeg får stusselige 40-50 fps. Patetisk :(

 

Og selv om spillet er aldri så moro, så orker jeg ikke spille et spill med så dårlig fps på en flunkende ny pc, som i tillegg er overklokket.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte ny pc ca ved planetside 2 lanseringen, da min gamle Q9550 slet med å holde følge.

 

i5-3570 og hd 7950, og jeg får stusselige 40-50 fps. Patetisk :(

 

Og selv om spillet er aldri så moro, så orker jeg ikke spille et spill med så dårlig fps på en flunkende ny pc, som i tillegg er overklokket.

 

Jeg oppgraderte lydkortdriverne mine, det hjalp (regner med du har nye grafikkortdrivere). Fins uansett endel guider for å optimalisere ytelsen. Ctrl-F er en bra start.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Ang Outfit play.

 

Litt treigt i oppstarten, men jeg tror at når folk får satt opp kontoen sin og blir mer vant til å logge på ventrilo samtidig som de logger på spillet, så blir ting mer streamlined.

 

Satser på at vi kan få nok folk online til å kjøre 2 squads i alle fall i samme platoon og samarbeide om litt ting.

 

Drømmer fremdeles om en Rotten Company MAX crash med 2 fulle sunderers/galaxies :D

 

 

Forøvrig, ut i fra ventrilo chatten i går, virker det som at ikke alle har S-AMS certification på Sunderer enda.

 

Denne er must have for alle. Det er den certen som tillater at du kan "deploye" Sunderer (bussen) og folk kan spawne rett på den. Ettersom sunderers til tider er forbruksvare, så er det viktig at alle i outfitten kan spawne en slik som vi kan bruke til å spawne nærmere action.

 

S-AMS koster 50 cert points. Ta denne før de fleste andre certs.

 

 

Husk, du får XP for hver person som spawner på din sunderer. Får du din sunderer i god posisjon i starten av et facility angrep/forsvar, så kan du tjene drøssevis med poeng bare på respawns...

 

Vehicle Ammo resupply fra Sunderer bør også være prioritert certification. Vi har ikke lyst til å måtte reise helt tilbake til våre egne ammo tårn/airpads for resupply av det. Ammo mangel er en av grunnene til at angrep stopper opp. Planetside 2 er ett logistikkspill. Viktig å ha ressurser nær frontlinjene!

 

OMG... Den posten gav meg SYK lyst til å spille dette spillet :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...