Gå til innhold

Sommer-OL 2012 - Den store tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som kan oppklare noe for meg?

 

Jamaica satte verdensrekord på 4x100 på 36.84. Det gir et snitt på 9.21 pr 100-meter. Pinnen kan da umulig bevege seg 400 meter totalt, på den tiden? Hvordan funker dette egentlig?

 

Du ser jo at nestemann er godt i gang med sin etappe innen han får pinnen. Tjener masse tid på det.

Ja, leser nå at vekslingene skjer 10m før og 10m etter 100m-merket.

 

Makes sense then :p

Lenke til kommentar

Noen som kan oppklare noe for meg?

 

Jamaica satte verdensrekord på 4x100 på 36.84. Det gir et snitt på 9.21 pr 100-meter. Pinnen kan da umulig bevege seg 400 meter totalt, på den tiden? Hvordan funker dette egentlig?

 

Flying start blir noe annet enn å starte fra blokka ;)

Lenke til kommentar

Må da være forferdelig ubehagelig for hånballdamene å skulle feire med de kongelige ved bordet?? Stakkars. Tror jeg hadde fått helt hetta

 

Det tror jeg de gir helt faen i, for det første virker ikke Mette Marit og Håkon nevneverdig pripne og skjønner nok hvem som skal være midtpunk denne kvelden, og for det andre må det jo være en befrielse å slippe Anniken Huitfeldt (nå antar jeg bare at hun ikke var tilstede da :))

Endret av bas
Lenke til kommentar

Så det store spørsmålet, hvorfor har vi ikke flere utøvere som hevder seg i sommer OL? Løping, både langdistanse og kortere distanser kan jeg skjønne, der er vel genetikken fra naturens side i mot oss (selv om bl.a Rodal, Grete Waitz og og Ingrid Kristiansen har vist oss annet). Vi burde jo kunne få frem utøvere i både diskos, kulestøt, slegge, vektløfting, svømming (flere enn Dale Oen RIP), spyd (hvorfor kommer ikke flere opp i kjølvannet av Thorkildsen) bare for å nevne noe. Ja, jeg veit klimaet ikke spiller på vår side med snø og kulde som kan gjøre det vanskelig å trene, men mye kan jo gjøres innendørs.

 

Er satsinga og pengene for fokusert på vinteridretten?

Endret av bas
Lenke til kommentar

Både damene og herrene satte verdensrekord på 4x100m. I snitt løp gutta 3,86 % raskere enn rekorden på 100m, mens jentene kun var 2,72 % raskere enn tilsvarende rekord. Hvis verdensrekorden på 100m for damer var 10,61, da hadde forholdet mellom rekordene på 4x100m og 100m vært lik både for damer og herrer. Dette er naturligvis en tullete måte å regne ut hva som er en realistisk rekord for 100m for damer, men det er ikke utenkelig at det er rundt der potensialet burde ligge.

Lenke til kommentar

Må da være forferdelig ubehagelig for hånballdamene å skulle feire med de kongelige ved bordet?? Stakkars. Tror jeg hadde fått helt hetta

 

Det tror jeg de gir helt faen i, for det første virker ikke Mette Marit og Håkon nevneverdig pripne og skjønner nok hvem som skal være midtpunk denne kvelden, og for det andre må det jo være en befrielse å slippe Anniken Huitfeldt (nå antar jeg bare at hun ikke var tilstede da :))

 

Er det noe som irriterer så er det når politikere ska presse seg på og sole seg i glansen ved å "representere nasjonen" og si noen ord om idrettsprestasjonen og bla bla bla,faen hvor kvalmt det er.

 

Tror det var denne APE dama som kom med noen ord akkurat da jeg skulle se litt fra gullfesten til Erik Verås Larsen ,rett og slett bare blæhhh...

Lenke til kommentar

Svinger (krappe), varierende elevasjon, varierende underlag? Ikke veit jeg, men maraton er vel vanligvis en veldig monton utholdenhetsøvelse, hvis det er ei løype som stadig krever endringer i retning, fart o.l blir det sikkert enda mer teknisk og psykologisk krevende å gjennomføre.

 

Svart bare på generelt grunnlag, har ikke sett på maraton.

Endret av bas
Lenke til kommentar

Bare jeg som ser fram til basketball-finalen? Tipper det blir litt av et show med USA og Durant! Men Spania er også ganske gode så det blir spennende! :D

 

Hvem tror dere vinner bronsen, Argentina eller Russland? Russland ser ut til å ha knappe overtaket for øyeblikket. Men hadde vært gøy med Argentina på tredje :)

 

Åneiånei! Hva skjedde med Argentina der på slutten!! Mistet de bronsen! :/ ahh, håpet på Argentina altså!

Endret av Lami
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...