Gå til innhold

Ingen utpekt til å bære norsk OL-flagg. Tilfeldig? Nei!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å nei, nå var du ikke politisk korrekt men jeg er enig.

Selv om Norge er et multikulturelt land er det totalt feil å markedsføre oss med andre kulturer enn det som er opprinnelig norskt.

 

Turister klager på at det ikke er norske ansatte på hoteller og i andre tjenesteytende bedrifter. Just saying...

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Er det ikkje ein godt etablert praksis at eit lands flaggbærer er den utdøvaren som nasjonen trur vil vinne flest medaljer evt den gjevaste medalja?

 

Hudfargen har vell svært lite med det å gjere. Ein lar i alle fall ikkje flaggbæraren være ein utdøver heilt utan medaljehåp dersom ein har andre alternativ.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er det ikkje ein godt etablert praksis at eit lands flaggbærer er den utdøvaren som nasjonen trur vil vinne flest medaljer evt den gjevaste medalja?

Nei, men det er ofte OL-troppen selv som stemmer frem flaggbærer, og da blir det ofte den største stjerna.

 

Vi har f.eks hatt kronprins Haakon som flaggbærer i OL tidligere.

 

Edit: Jeg håper forøvrig vi får en etnisk norsk nordmann som bærer flagget, av den enkle grunnen at det blir flau smak i munnen av at minoritetene våre har blitt majoriteter når det gjelder representasjon, fordi vi skal vise hvor multikulturelle og flotte vi er.

Endret av Kevlar
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Med andre ord så er du skuffet over at ikke-etniske nordmenn er flinkere enn "gode gamle nordmenn"?

 

Ingen av de tre jeg nevnte var på noen som helst måte flinkere enn nordmenn.

Var jo tydeligvis det, med tanke på at de vant. Å skylde på media blir for lettvint etter min mening.

 

For å stille et spørsmål til deg da. Hvorfor gjør media og komiteene dette mener du? (bare et spørsmål, fordi jeg lurer)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er bare at selvhatende norske politikere og idrettspamper ennå ikke har funnet en villig neger eller muslim til å bære flagget. Sist var det svært påtatt en flaggbærende neger for Norge, og i MGP var det først en neger i fjor og så en muslim i år. Med det åndsvake avstemningssystemet der bestemte Vg og Db helt og fullt den norske vinneren med forhåndspropaganda som ekskluderte alle andre enn den hjelpeløse negeren og den kunstige muslimsangeren. Norge er et ganske sykt samfunn.

 

Jafyfaen, så sykt.

 

Jeg gir forøvrig katta i hvem som bærer dette flagget, da det er totalt uviktig. Og at om dette skal være det viktigste engasjementet i noen liv, og at det i hele tatt skal være mulig å engang bry seg det minste lille gran, ser jeg på som bortkastet tid.

 

Hilsen han med en negerbror og en negersøster som forteller prompevitser på trøndersk, drikker karsk, snakker språket flytende, ikke lukter rart, men samtidig har megaswagge afroer.

Endret av Frohman
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Var jo tydeligvis det, med tanke på at de vant. Å skylde på media blir for lettvint etter min mening.

Tooji fikk 10 av 18 i semifinalen og fikk dereter siste plass i finalen.

Stella Mwangi fikk 17 av 19 i semifinalen

 

De gjorde ikke det særlig godt. Nordmenn må slutte å nominere svarte/muslimer fordi de er svarte/muslimer. Nominer dem om de er flinkere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For det er jo fakta at samtlige etnisk norske som har stilt opp i MGP har vunnet hele greia, mens disse "falske" nordmennene som ikke representerer oss på en riktig måte ikke klarer bedre enn å havne på nedre halvdel i finalen. Nei, vi må virkelig prestere bedre i MGP - en musikalsk konkurranse som kun blir gjevere med årene. Og hvordan presterer vi bedre? Det blir jo selvsagt ved å stemme frem etnisk norske artister.

 

Det samme gjelder forøvrig OL. Hvordan kan vi i det hele tatt tenke noe annet enn å ha en hvit mann til å bære det norske flagget??? For det er jo det Norge er, en nasjon hvor den etnisk norske rase er overlegen andre kulturer og folk, og skal gå foran som et ideal (Slik du gjør PeterB - du gjør meg stolt. Virkelig). Norge er jo på ingen måte et multikulturelt samfunn hvor vi foretrekker å dømme folk på ferdigheter og innsats fremfor å forhåndsdømme på hudfarge og opprinnelse. Derfor er det uakseptabelt et noe annet enn en etnisk norsk person bærer det norske flagget slik at det kan representere de ekte og norske verdiene som PeterB så flott fremmer i denne tråden.

 

 

/ sarkasme

/ out

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så du mener at en etnisk norsk nordmann ville rangert høyere i MGP?

Ja, det tror jeg.

 

De vi stemte inn hadde dårlige sanger. F.eks. Haba Haba var helt klart ikke den beste sangen.

Alt Du VIl Ha, Like a Melody var bedre, og Vardlokk var mye bedre. Den ville ha gjort det bra.

 

Istedenfor valgte vi en jente som synger falskt. Trolig fordi hun var svart.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så du mener at en etnisk norsk nordmann ville rangert høyere i MGP?

Ja, det tror jeg.

 

De vi stemte inn hadde dårlige sanger. F.eks. Haba Haba var helt klart ikke den beste sangen.

Alt Du VIl Ha, Like a Melody var bedre, og Vardlokk var mye bedre. Den ville ha gjort det bra.

 

Istedenfor valgte vi en jente som synger falskt. Trolig fordi hun var svart.

 

Ja vi skulle sendt Jahn Teigen med en erkenorsk sang på norsk!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg spurte en venn av meg som ikke er fra Norge om hvem han likte best. Jeg fortalte han ikke hva min mening var, eller hvem som vant.

 

Han rangerte det slik

1. Helene Bøksle - "Vardlokk"

2. Hanne Sørvaag - "Like A Melody"

3. Sie Gubba - "Alt Du vIl Ha"

4. Stella Mwangi - "Haba Haba"

 

Ikke bare sa han at Haba Haba var sist, men hun var helt klart sist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Norge har vunnet MGP tre ganger: Bobbysocks som var halvt svensk, Secret Garden som var halvt irsk og Rybak som er hviterusser. I andre enden av skalaen er vi beryktet for å ha deltatt med nullpoengerne Teigen, Kalvik og Endresen, alle etnisk norske og interessant nok på den tiden de deltok stjerner her i landet.

 

De siste etniske nordmennene som var med , med hederlig unntak av Maria Haukaas Storeng, gjorde det akkurat like dårlig som Tooji og Mwangi. Å gjøre dette til et etnisk spørsmål er bare et tegn på desperasjon og historieløshet.

 

Geir :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...