Gå til innhold

Ingen utpekt til å bære norsk OL-flagg. Tilfeldig? Nei!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Beklager, vet ikke hva som er haba haba musikk.

 

Er det musikk laget med ikke-vestlige rytmer du er bekymret over?

 

Hva med:

5 plass

Ai se eu te pego!

Michel Teló

 

Litt haba haba tendenser der.

 

4plass

Whistle

Flo Rida

 

Han er jo svart

 

3 plass

Euphoria

Loreen

 

Hun ser jo ikke så lys ut?

 

13

Don't wake me up

Chris Brown

 

Svart

 

14 plass

Starships

Nicki Minaj

 

Definitivt haba haba

 

15 plass

Kjører på

Madcon feat. Timbuktu

 

Dette er jo kompisene til Stella

 

17 plass

Sunrise

Alexandra Joner

 

Hold deg fast - norsk dame med mørk hud!

 

For ikke å snakke om at Haba haba var 18 uker på topp 10 lista, ergo populær musikk. Tenner et lys for deg i kveld.

 

Tenner også et lys for den hvite mannlige 100 meterløperen, den hvite kvinnelige 100 meter løperen, for ikke å snakke om den hvite norske vektløfteren som ikke fikk være med til OL trass i at de var mye bedre, bare pga hudfarge... Hei, vent?!

Det er tydlig at det eneste du klarer er rasismekortet, men her slo det tilbake på deg selv. bare fordi en person er svart betyr ikke at de synger Habba habba sanger. Det er en rasistisk uttaelse.

 

Hva betyr egentlig å synge habba habba sanger. Nei, det handler ikke om hudfarge. Det handler ikke om språk. Det er måten man synger på som det handler om, og ingen habba habba sanger var på topp 20 listen.

 

Du tok feil, og det ser det ut som du har innsett, så nå kjører du løs på desperhathetkoret (rasismekortet).

 

Hadde du bare hatt noe. En eller anna form for empiri e.l. som gir deg grunn til å skrive som du gjør så hadde det hvertfall vært noe. Et grunnlag er ikke dine egne meninger som er tatt ut fra det blå. Dine meninger kan være grunnlag hvis de har rotfeste i virkeligheten. Men det har de ikke. Så igjen, hiver ballen over til din side. Kom med noe håndfast.

Du bør finne på et bedre argument. Jeg har gitt mengder med bevis. Du kan være uenig med dem, men du kan ikke si at de ikke eksisterer.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Dette er patetisk av deg. Du har i hele denne tråden lagt vekt på hudfarge, derav mørk hudfarge, som noe negativt. Selv om du har vært "smart" å unngått å ordlegge deg direkte rasistisk så er det ikke så subtilt som du tror. Ikke si at danba er den som drar opp rasismekortet.

 

Rasisme er å undertrykke noen pga deres hudfarge/etnisitet o.l. Det du driver med er så visst ikke det motsatte av rasisme. Makan.

Skal du begynne med rasismekortet du også. Har du tenkt over det at jeg ikke lider av politisk korrekthet, og derfor uttaler meg ikke i gåter. Jeg er ikke forsiktig med å uttale meg korrekt. Jeg skriver nøyaktig det jeg mener.

 

De som mener jeg er en rasist er alltid hvite internetkrigere. Men faktumet er at dere har mistet evnen til å se forskjell mellom brudd i politisk korrekthet og rasisme. Jeg har sagt ingenting negativt om svarte. Om jeg har snakket negativt om noen, så er det nordmenn som jeg har beskyldt for rasisme. Altså, de velger etter hudfarge og ikke etter musikken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å bruke VG-lista som argument har rimelig lite for seg, da sangene som er der for det meste kjøpes av en diger hivemind av fjortisser som alle hører på akkurat det samme.

 

Med andre ord er musikken representativ for hva en liten gruppe mennesker (ungdom under 16 for det meste, tipper jeg) hører på, mens resten av befolkningen hører på noe helt annet. Jeg kjenner i hvert fall ikke mange som faktisk hører på Justin Bieber, Nicki Minaj og Carly Rae Jepsen fremfor noe annet.

Lenke til kommentar

Camlon: Hvordan vet du at folk stemte på de låtene fordi artisten var farget? Og hvis det var det som skjedde, burde ikke da halvt afroamerikanske Mira Craig vunnet fremfor urnorske Maria Haukaas Storeng i 2010?

Sorry mac, jeg tror det handler mer om folks (i mine øyne elendige) musikksmak.

2011 var et spesielt år på grunn av Maria Amelie. I tilegg er det vanskligere å få sympati for Mira Craig og Maria Haukaas Storeng var helt overlegen.

 

Hubba Hubba var ihvertfall litt catchy. Men jeg er helt sikker på at hadde hun ikke vært svart, så ville hun ikke vunnet.

 

Det kan være at folk har helt elendig musikksmak, men jeg tviler fordi slik musikk er ikke særlig populært å lytte til. Det er ofte personlige faktorer som teller. Folk stemte ikke på Jahn Teigen fordi de synes musikken hans var bra, men på grunn av hvem han representerer. Nordmenn er ganske sikker på at østeuropere stemte mot svarte, så hvorfor kunne ikke nordmenn gjøre det motsatte?

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Så lenge du er helt sikker uten fnugg av gode argumenter og bevis fører dette ingen vei med seg. Det er litt ironisk at du argumenterer helt likt en gruppe mennesker, religiøse fanatister, som du sikkert misliker sterkt.

 

http://no.wikipedia....kapelige_metode

 

Slik gjør vi det i den siviliserte verden.

 

Ha et fint liv.

Hvordan argumenterer relgiøse fanatikere? Du glemte å definere den biten, og hvordan poster jeg som relgøse fanatikere? Ikke har noe ekstremt imot relgiøse fanatikere. Faktisk de jeg har mest imot er naive hvite idealister som drar opp rasismekortet til enhver anledning.

 

Men det jeg egentlig tror du prøver å si er at jeg burde si at du har rett og jeg tar feil. Problemet er at du kommer med helt elendige argumenter. Velger du å si at alt jeg skriver er feil, så vil du få et problem, fordi ikke alt jeg skriver er feil. Og påstanden din om at habba habba musikk er populært å lytte til på ipoden, er veldig feil og det var lett for meg å bevise at du tok feil.

 

Selvfølgelig, rett etterpå begynte du med rasismekortet.

Lenke til kommentar

1. Du har ikke bevist at det er feil at den lå på topp.

Nei, men jeg har bevist at det er irrelevant, fordi den sangen som lå på topp var av henne selv. Selvfølgelig vil en del folk kjøpe en singel fra en artist som var norges bidrag til eurovision.

 

2. Jeg har ikke rasismekort, jeg har aldri kalt deg rasist, og kaller deg ikke rasist.

 

Så du skrev ikke dette

 

Hold deg fast - norsk dame med mørk hud!

For ikke å snakke om at Haba haba var 18 uker på topp 10 lista, ergo populær musikk. Tenner et lys for deg i kveld.

Tenner også et lys for den hvite mannlige 100 meterløperen, den hvite kvinnelige 100 meter løperen, for ikke å snakke om den hvite norske vektløfteren som ikke fikk være med til OL trass i at de var mye bedre, bare pga hudfarge... Hei, vent?

 

Ja, du skrev ikke direkte at du mener jeg er en rasist, men indirekte skrev du det ganske tydelig.

 

 

3. Ikke glem å ta medisinen din i dag.

Hvorfor det? Jeg har det altfor gøy her. :)

Lenke til kommentar
2011 var et spesielt år på grunn av Maria Amelie. I tilegg er det vanskligere å få sympati for Mira Craig og Maria Haukaas Storeng var helt overlegen.

 

Hubba Hubba var ihvertfall litt catchy. Men jeg er helt sikker på at hadde hun ikke vært svart, så ville hun ikke vunnet.

 

Det kan være at folk har helt elendig musikksmak, men jeg tviler fordi slik musikk er ikke særlig populært å lytte til. Det er ofte personlige faktorer som teller. Folk stemte ikke på Jahn Teigen fordi de synes musikken hans var bra, men på grunn av hvem han representerer. Nordmenn er ganske sikker på at østeuropere stemte mot svarte, så hvorfor kunne ikke nordmenn gjøre det motsatte?

Vel, enn så lenge dette ikke er undersøkt på noen måte, så blir det jo uansett spekulasjoner. Jeg tror primært folk stemte på låta fordi de synes den var catchy, og det samme skjedde når Tooji vant over Nora Foss Al-Jabri (som for øvrig er halvt irakisk). Flere artister med annen-etnisk bakgrunn har jo også deltatt i MGP uten å nå opp, som feks. Noora Noor.

 

Hva var det for øvrig Jahn Teigen representerte? Og han deltok jo også i MGP flere ganger hvor han ikke vant, og må da således ha blitt "overrepresentert" av noen andre ;)

 

Men nå kjenner jeg at jeg har nådd MGP-kvoten min for det neste tiåret...minst, hehe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke tvilt et sekund på at det foregikk snikkumulering av stemmer i Melodi Grand Prix, men jeg tror neppe det hadde vært på grunn av etnisitet eller hudfarge. Didrik Solli-Tangen ble jo på nærmest håpløst vis sendt videre i 2010, og burde nevnes i samme kategori som Stelli Mwangi og Tooji. Men ærlig talt: Er vi bedre?

 

Så til det tråden handlet om: Grunnen til at Norge ikke har utpekt en flaggbærer er rett og slett fordi de som arrangerer OL er like håpløse som de som arrangerer MGP. Hvorfor i svarte skal man ha åpningsseremonien kvelden før mange deltakere skal ut i kanskje sin eneste gren, og attpåtil tidlig på morgenen? Hvorfor kan man ikke ha åpningsseremonien FØR lekene begynner (bueskytterne og fotballspillerne skal i aksjon FØR eventen) ? Tror jeg leste et sted at noe og 20 norske uttøvere allerede skulle i ilden første dagen (altså lørdagen).

 

Forøvrig: Foruten Ruth-ett-eller-annet i Beijing (afrikaner) tror jeg alle flaggbærerne sålenge jeg kan huske har vært norske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg spurte en venn av meg som ikke er fra Norge om hvem han likte best. Jeg fortalte han ikke hva min mening var, eller hvem som vant.

 

Han rangerte det slik

1. Helene Bøksle - "Vardlokk"

2. Hanne Sørvaag - "Like A Melody"

3. Sie Gubba - "Alt Du vIl Ha"

4. Stella Mwangi - "Haba Haba"

 

Ikke bare sa han at Haba Haba var sist, men hun var helt klart sist.

 

imponerende statistisk arbeid du har utført der

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Vi har f.eks hatt kronprins Haakon som flaggbærer i OL tidligere.

 

Han tente ilden i 94. Men ikke vært flaggbærer. Kongen var derimot flaggbærer en gang på 60 tallet når han var kronprins, han var faktisk utøver i samme OL.

Endret av xaco
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og her ser vi den fæle multikulturelle negermuslimske flaggbæreren til Norge:

 

 

 

Det er ingen tilfeldighet at det er nettopp padleren som er valgt til å gå først med det norske flagget. Oldefar til Mira Verås Larsen hette Oswald Falch og var med på å ta norsk OL-gull i øvelsen troppsturn under lekene i Athen i 1906.

Geir :)

 

Det er en KONSCHPIRASJON!! *fråde i munnvikene*. Dette er bare hva multikulturalistene vil du skal tro!!!

 

 

:lol:

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er en KONSCHPIRASJON!! *fråde i munnvikene*. Dette er bare hva multikulturalistene vil du skal tro!!!

Flott! Etter mye nøling og leting klarte de ikke å finne en muslim og/eller neger som hadde tid eller lyst. Da ble det altså den representative Mira Verås Larsen.

Q.E.D. Sikker på at Mette Marit egentlig beviser en konspirasjon også. Det var vel ingen negermuslimer som ville gifte seg med kronprinsen... :wee:

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det er en KONSCHPIRASJON!! *fråde i munnvikene*. Dette er bare hva multikulturalistene vil du skal tro!!!

Flott! Etter mye nøling og leting klarte de ikke å finne en muslim og/eller neger som hadde tid eller lyst. Da ble det altså den representative Mira Verås Larsen.

Q.E.D. Sikker på at Mette Marit egentlig beviser en konspirasjon også. Det var vel ingen negermuslimer som ville gifte seg med kronprinsen... :wee:

 

Geir :)

 

Det er svært kjedelig med folk som overdriver og forvrenger for liksom å latterliggjøre. Med teskje: det er en saklig forskjell mellom hva en kronprins ønsker som personlig livspartner og hva en politisk influert olympisk komité bestemmer om flaggbæring. Det er helt ulike typer av konsekvenser for hhv den og dem som bestemmer de to tingene. Det finnes ingen andre forklaringer på din uttrykte idioti enn at du enten er en mentalt lat manipulator eller at du faktisk er en idiot. Jeg heller generøst mot det første.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...