Gå til innhold

Apple fikk godkjent drømmepatent


Anbefalte innlegg

Du bør nesten legge fram noe dokumentasjon som underbygger en såpass alvorlig påstand. Mitt inntrykk er at tjenester som Spotify og Wimp har gjort ulovlig nedlasting av musikk til noe for spesielt interesserte. Når det gjelder film er det kanskje fortsatt aktuelt, men de Applebrukerne jeg kjenner står ikke noe tilbake for de som bruker Android eller wp på det området.

 

Hvordan foreslår du han skal legge fram slik dokumentasjon? :whistle:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er 100% sikker på at flertallet som bruker Android produkter laster ned både filmer og musikk fra et hav av nettsider som tilbyr ulovlig musikk og filmer til nedlasting. Bruker drag & drop og får dette enkelt inn på deres Android telefoner. Og dere klager på hvordan Apple kynisk gjør "ulovlige" ting. Dere er selv med og bidrar til et av verdens største tyverier som pågår hver eneste dag over store deler av verden.

Du bør nesten legge fram noe dokumentasjon som underbygger en såpass alvorlig påstand. Mitt inntrykk er at tjenester som Spotify og Wimp har gjort ulovlig nedlasting av musikk til noe for spesielt interesserte. Når det gjelder film er det kanskje fortsatt aktuelt, men de Applebrukerne jeg kjenner står ikke noe tilbake for de som bruker Android eller wp på det området.

 

Påstand og påstand. Nå er det vel ikke til å stikke under en stol at det ofte er "nerdene" som velger Android. Nettopp fordi det er et veldig åpent OS og de kan bruke interessene sine i en mye større grad enn med iPhone. Og dette er ofte den yngre garde. Og det er ofte den yngre garde som laster ned ulovlig materiale fra nett. Men ingen regel uten unntak. Nedlasting er og blir et kjempe stort problem (tyveri) og det er som sakt stort sett unge mennesker som driver med det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er lettvint å legge inn musikk og film. Konklusjon: Det brukes derfor bare til ulovlig aktivitet. /facepalm.

 

Det blir som (nok en gang) å angripe torrent teknologien, fordi den "bare" brukes til ulovligheter. La oss bare ignorere hvordan teknologi kan forenkle noe.

Lenke til kommentar

Det er lettvint å legge inn musikk og film. Konklusjon: Det brukes derfor bare til ulovlig aktivitet. /facepalm.

 

Det blir som (nok en gang) å angripe torrent teknologien, fordi den "bare" brukes til ulovligheter. La oss bare ignorere hvordan teknologi kan forenkle noe.

 

Overhode ikke. Men iPhone har gjort det mer tungvindt å bruke ulovlig nedlastet materiale.

Lenke til kommentar

iPhoneiere vil ikke ha annet merke. Samsung,Htc,Lg,Se og andre Androideiere vet ikke hva slags telefon de skal kjøpe neste gang? Ikke så rart da de tydeligvis aldri blir fornøyd med valget sitt. iPhone-eiere gidder ikke lete mere da de har funnet ut at de har det beste. Androideiere er en vaklende kundegruppe. Kos dere,jeg storkoser meg i denne debatten. Og jeg bruker så mange utropstegn som jeg ønsker!!!!!! Noen her er jo ganske trege så man må jo presisere poenget litt ekstra!!!!!!

 

Du burde prøyv Android en måned så burde android brukere prøve Iphone en måned før dere forsetter å skriver om thing dere ikke har satt dere selv inn i

Har hatt Android fra start og frem til november i fjor. Hadde aldri hatt lyst på iPhone men følte da for å gi det et forsøk. Og har aldri gjort et bedre valg,ble storfornøyd og positivt overrasket av iPhone. Har bla hatt Htc Sensation og Samsung S2 pluss mange andre Htc,så jeg føler absolutt at jeg har et godt grunnlag for å uttale meg. Som sagt jeg er sjeleglad for mitt valg av iPhone 4S!!

 

Går begge veier dette - jeg byttet fra iPhone til Samsung S3, og kommer neppe til å hoppe tilbake på en god stund. Eneste jeg synes Apple er bedre på er App-store som virker å ha et større utvalgt. Mulig dette er helt feil, men mitt inntrykk er at App-store har flere apper jeg foretrekker enn google sitt marked enn så lenge.

 

Hadde lenge iPhone 3G - jeg ante ikke da jeg kjøpte den at det var 1337-speek for "TREG" - for den var ekstremt treig.

Lenke til kommentar

Det er lettvint å legge inn musikk og film. Konklusjon: Det brukes derfor bare til ulovlig aktivitet. /facepalm.

 

Det blir som (nok en gang) å angripe torrent teknologien, fordi den "bare" brukes til ulovligheter. La oss bare ignorere hvordan teknologi kan forenkle noe.

 

Overhode ikke. Men iPhone har gjort det mer tungvindt å bruke ulovlig nedlastet materiale.

 

Jeg ser ingen som helst forskjell på kompiser som kjører Windows eller Apple systemer hva gjelder nedlasting av eksempelvis film eller musikk. De laster ned omtrent like mye vil jeg tro.

 

Har iPhone gjort det mer tungvint å bruke ulovlig nedlastet materiale eller har de bare gjort det mer tungvint?

 

Har man først lastet ned en fil er det vel bare å overføre den som alt annet man eier lovlig? iTunes/iPhone ser vel ikke forskjell på en film fra f.eks hjemmekamera og en film fra piratbukta?

Lenke til kommentar

Det er lettvint å legge inn musikk og film. Konklusjon: Det brukes derfor bare til ulovlig aktivitet. /facepalm.

 

Det blir som (nok en gang) å angripe torrent teknologien, fordi den "bare" brukes til ulovligheter. La oss bare ignorere hvordan teknologi kan forenkle noe.

 

Overhode ikke. Men iPhone har gjort det mer tungvindt å bruke ulovlig nedlastet materiale.

 

Jeg ser ingen som helst forskjell på kompiser som kjører Windows eller Apple systemer hva gjelder nedlasting av eksempelvis film eller musikk. De laster ned omtrent like mye vil jeg tro.

 

Har iPhone gjort det mer tungvint å bruke ulovlig nedlastet materiale eller har de bare gjort det mer tungvint?

 

Har man først lastet ned en fil er det vel bare å overføre den som alt annet man eier lovlig? iTunes/iPhone ser vel ikke forskjell på en film fra f.eks hjemmekamera og en film fra piratbukta?

 

Da er nok du av den yngre garde og har kompiser på samme alder :) Men fortsatt ingen regel uten unntak.

 

De har gjort det mer tungvindt å bruke ulovlig nedlastet materiale. Skal du bruke en film som er nedlastet fra nettet må du konvertere den for å se den på iPhone med egnet software. Når du overfører en film fra et kamera til pc velger du hvilket format du du vil lagre filmen i. Og Apple er så store at har fått de fleste produsenter til å lage en funksjon som heter til bruk på iPhone/iPad uten at bruker trenger å ha noen kunnskaper om hvilke filtyper som kan brukes på Apple produkter.

Endret av iPaal
Lenke til kommentar

Det er lettvint å legge inn musikk og film. Konklusjon: Det brukes derfor bare til ulovlig aktivitet. /facepalm.

 

Det blir som (nok en gang) å angripe torrent teknologien, fordi den "bare" brukes til ulovligheter. La oss bare ignorere hvordan teknologi kan forenkle noe.

 

Overhode ikke. Men iPhone har gjort det mer tungvindt å bruke ulovlig nedlastet materiale.

Er ikke enig i det. Apple gjorde det derimot enklere å anskaffe musikk (og film) på lovlig måte da de kom med innholdstjenester i iTunes, så mye enklere at mange ikke gadd å bruke masse tid på å oppsøke mer tvilsomme nettsider, når de heller kunne kjøpe innhold med forutsigbar, god kvalitet for noen få kroner gjennom iTunes.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Overhode ikke. Men iPhone har gjort det mer tungvindt å bruke ulovlig nedlastet materiale.

For en som er fortrolig med bruk av iTunes til å legge inn musikk et det ikke akkurat rocket science å legge inn nedlastet musikk. Når det gjelder film og serier så jeg for en tid tilbake en artikkel om det er stadig vanligere at piratene legger dette ut ferdig i et format støttet av Apple enheter. Dessverre klarer jeg ikke finne den igjen.

Som Newton nevner har derimot Apple gjort det lettere å skaffe innholdet lovlig via iTunes, noe som reduserer interessen for å lete etter materialet andre steder. Det samme ser vi nå med spotify, wimp mfl, og Google Play og Amazons butikk tilbyr nå også nedlasting av film og musikk i store markeder.

Lenke til kommentar

Da er nok du av den yngre garde og har kompiser på samme alder :) Men fortsatt ingen regel uten unntak.

 

De har gjort det mer tungvindt å bruke ulovlig nedlastet materiale. Skal du bruke en film som er nedlastet fra nettet må du konvertere den for å se den på iPhone med egnet software. Når du overfører en film fra et kamera til pc velger du hvilket format du du vil lagre filmen i. Og Apple er så store at har fått de fleste produsenter til å lage en funksjon som heter til bruk på iPhone/iPad uten at bruker trenger å ha noen kunnskaper om hvilke filtyper som kan brukes på Apple produkter.

Yngre og yngre... Er passert tredve med noen år. :)

 

At det er lettvint å kjøpe og legge til direkte fra iTunes er jo selvsagt bare bra. At det er tungvint med alt eksternt synes jeg er synd, for det gjør det ikke bare mer tungvint for ulovlig materiale, men omfavner alt eksternt slik jeg tolker det. Har ikke testet iTunes på noen år, men dengang var det tungvint å få min musikk (som jeg altså eide lovlig) over på iPoden. Ikke veldig tungvint, men nok til at jeg byttet ut iTunes med MediaMonkey og sørget for at iPod'en taklet drag & drop. Sistnevnte er nok en personlig preferanse, som jeg har full forståelse for at mange ikke savner. :)

 

At en haug med programmer og enheter er tilpasset synes jeg er skummelt. Det er Apple som skulle tilpasset seg og ikke omvendt mener jeg. Istedet for forsterkere, biler og whatnot som har inngang tilpasset iProds, når det skulle vært brukt en standard som passet alle. Til og med produkter fra konkurrenter er tilpasset iProds. Det er en genistrek, uten tvil.

Lenke til kommentar

Apple har i allefall gjort det slik at artistene får litt penger for piratmusikken. IMatch gjør jo at mye av piratmusikken blir lovlig.

Selv kjører jeg en løsning med plex server og automatisk downloading sv serier og filmer via usenet. Kjapt enkelt og billig. Men om noe lager en skikkelig tjeneste i norge så betaler jeg for det. Akkurat som spotify har gjort at jeg ikke lengre laster ned piratmusikk.

Lenke til kommentar

Da er nok du av den yngre garde og har kompiser på samme alder :) Men fortsatt ingen regel uten unntak.

 

De har gjort det mer tungvindt å bruke ulovlig nedlastet materiale. Skal du bruke en film som er nedlastet fra nettet må du konvertere den for å se den på iPhone med egnet software. Når du overfører en film fra et kamera til pc velger du hvilket format du du vil lagre filmen i. Og Apple er så store at har fått de fleste produsenter til å lage en funksjon som heter til bruk på iPhone/iPad uten at bruker trenger å ha noen kunnskaper om hvilke filtyper som kan brukes på Apple produkter.

 

 

At en haug med programmer og enheter er tilpasset synes jeg er skummelt. Det er Apple som skulle tilpasset seg og ikke omvendt mener jeg. Istedet for forsterkere, biler og whatnot som har inngang tilpasset iProds, når det skulle vært brukt en standard som passet alle. Til og med produkter fra konkurrenter er tilpasset iProds. Det er en genistrek, uten tvil.

 

Jeg er ikke uenig i at det hadde vært bedre om Apple tilasset seg andre produkter/produsenter. Men Apple har lykkes med det og tar markedet på en unik måte som ingen andre har klart. Dette blir selvfølgelig irriterende for svært mange brukere. Men for oss som liker og bruker iPhone får vi jo implenmenteringen servert på sølvfat hele veien.

Lenke til kommentar

Liker du å knote,kjøp android? Liker du at verktøyet fungerer,kjøp iPhone? Dere som liker å mikse og trikse fordi det ikke fungerer ut av eska som dere ønsker,kjøp et puslespill på 1 million brikker uten bruksanvisning!!!

Nerds kalles det!!!! iPhone gjør akkurat det den skal,HVER ENESTE GANG UTEN SPØRSMÅL OM JEG VIL SENDE FEILMELDING OSV!!!!

 

Edit: Gidder ikke, leste litt videre i tråden og så hvor hjernevaska det faktisk er mulig å bli. God bedring :)

Endret av Alt-Ctrl
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Liker du å knote,kjøp android? Liker du at verktøyet fungerer,kjøp iPhone? Dere som liker å mikse og trikse fordi det ikke fungerer ut av eska som dere ønsker,kjøp et puslespill på 1 million brikker uten bruksanvisning!!!

Nerds kalles det!!!! iPhone gjør akkurat det den skal,HVER ENESTE GANG UTEN SPØRSMÅL OM JEG VIL SENDE FEILMELDING OSV!!!!

 

Edit: Gidder ikke, leste litt videre i tråden og så hvor hjernevaska det faktisk er mulig å bli. God bedring :)

 

Med signaturen din bør du ikke nevne hjernevasking :nei2:

Endret av iPaal
  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

android er så mye bedre en iphone(shitphone) treg? quadcore opp til 1,5ghz på android vs 800mhz dualcore på iphone! innviklet det beviser bare at alle som har iphone er dumme, og de som har android er smarte! :) dessutn har android-mobiler større skjerm enn iphone!

Tydelig at du eier iPhone da :p

nope, er bare ikke flink til og skrive!!! :p

 

android er så mye bedre en iphone(shitphone) treg? quadcore opp til 1,5ghz på android vs 800mhz dualcore på iphone! innviklet det beviser bare at alle som har iphone er dumme, og de som har android er smarte! :) dessutn har android-mobiler større skjerm enn iphone!

Tydelig at du eier iPhone da :p

nope, er bare ikke flink til og skrive!!! :p

android eier apple
Lenke til kommentar
Tipper vi vil se at Apple i sin desperasjon, vil prøve å bruke denne patenten, men at de nok en gang må rykke ut i media og be pent om unnskyldning. Tror faktisk vi hadde hatt en bedre verden uten Apple. Rart det er krig i verden, når man ser hvordan Apple oppfører seg?
Apple gjør verden enklere,du har tydeligvis aldri prøvd en iPhone. De er helt fantastisk på brukervennlighet, og det å si noe annet er bare et tegn på at du ikke har peiling. Kos deg med Android og trege telefoner som er innviklet i bruk.

 

Så fint at du vet dette, så slipper folk å tenke selv, men kun kjøpe Apple. Dette er jo nemlig slik som kun er fakta, ikke sant? Folks subjektive meninger finnes jo ikke...

 

Utrolig hvor lik alle dere Apple-zealots argumentasjon faktisk er. Det er nesten slik at jeg alltid bare kan bruke den samme, gamle, velfungerende motargumentasjonen for å få argumentgrunnen deres til å vakle.

 

Dere er som noen hjerneløse zombier som ikke kan tenke selvstendig og heller velger de minst ekslusive produktene overfor gode, fordi "alle andre bruker dem."

 

Forskjellen på en Apple-bruker og en Android- eller Windows-bruker, er at sistnevnte ikke har noe i mot andres meninger om hva de SELV foretrekker. Samtidig skal dere prakke på oss deres egne meninger som om de skulle vært a priorisk riktig.

 

Ta deg en bolle, vær litt original og interessant, og våkn opp!

Endret av LostOblivion
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tipper vi vil se at Apple i sin desperasjon, vil prøve å bruke denne patenten, men at de nok en gang må rykke ut i media og be pent om unnskyldning. Tror faktisk vi hadde hatt en bedre verden uten Apple. Rart det er krig i verden, når man ser hvordan Apple oppfører seg?

Apple gjør verden enklere,du har tydeligvis aldri prøvd en iPhone. De er helt fantastisk på brukervennlighet, og det å si noe annet er bare et tegn på at du ikke har peiling. Kos deg med Android og trege telefoner som er innviklet i bruk.

 

Tror du heller burde ta deg en bolle og se igjennom hvorfor Android er mere brukervennlig enn iOS som du finner her.

 

Og dessuten, så har du ikke svart meg på det jeg spurte deg om her.

 

Betyr det at du har dretet deg loddrett ut og bæsja på leggen her på forumet fordi du snakker piss og løgn?

 

Og ikke nok med det, jeg betaler ikke et firma (Apple i denne sammenhengen) penger som kaller brukerne sine for fullstendige idioter med at dem sier at brukerne demmes ikke klarer å se forskjell på en iPad og en Galaxy Tab.

 

Hvordan føles det at Apple kaller dere for blinde IQ fattige mennesker?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Jeg håper det en dag blir sinnsykt mye strengere straffer på å laste ned ulovlig musikk, film, spill og programvare på nett. Jeg skulle ønske at det ikke var mulig å legge inn annen musikk på telefonen en det som var rippet fra en original cd eller kjøpt på iTunes eller tilsvarende.

 

Javel.

 

Interessant. Det spørs om folk flest mener at nedlasting av musikk, film, spill og programvare er like alvorlig og straffverdig som tyveri, ran og drap. Men én ting gjør at det kunne være hensiktsmessig med grusomme straffer for slike opphavsrettslige lovbrudd: Det ville føre til en massiv overgang til frie alternativer, særlig for programvare. Linux er teknisk overlegent i forhold til Windows og OS X, men utvalget av spesialapplikasjoner kan være en begrensning i miljøer hvor spesielle programmer for bedriftsspesifikke funksjoner for eksempelvis regnskaper eller ulike former for databaser er nødvendige. Ellers er Linux fullt på høyden bortsett fra at man ikke får Photoshop for Linux. Men Photoshop kan ikke installeres uavhengig av Adobe, så du er avhengig av en aktiveringstjeneste for å få bruke programmet. Og for den som tror at jeg sier dette fordi jeg ikke vil betale for lisensen til å bruke programmet, kan jeg fortelle om at dette handler om råderett over egne data. De IT-verktøyene (programmene) vi trenger for å få tilgang til våre data, må selvsagt funksjonere uavhengig av produsenten som har laget dem. Mange kommersielle programmer tilfredsstiller dette kravet, men all programvare basert på åpen kildekode ("Open Source") gjør det. Dette er det ubetinget sterkeste argumentet for Open Source, og nå bør de som utvikler og promoterer fri programvare ta konsekvensen av det og fremheve betydningen av brukerens kontroll over egen maskin og egne data.

 

Enda mer spenstig er det å gå inn for å gjøre det umulig å legge inn annen musikk på telefonen enn det som er rippet fra en original-CD eller lastet ned fra iTunes eller tilsvarende. Da ville det jo også bli umulig å legge inn og kopiere videre musikkfiler man selv har tatt opp, og siden en lydfil er en lydfil ville jeg og andre som ofte lager opptak fra politiske og kulturelle møter og konferanser da bli forhindret fra å lagre og kopiere egne produksjoner slik vi har behov for og vil gjøre. Sannelig et spennende scenario...som neppe vil styrke folks forståelse for de som måtte gå inn for slike tiltak. Det er noe som heter å sage av den grenen man sitter på.

 

Men vi diskuterte telefoner og telefonsystemer her. Jeg har prøvd både iPhone/iOS og Android, og valgt Android. Android er mest avansert og tilbyr flest valgmuligheter, dette er egentlig ingenting å diskutere. Men samtidig er iPhone preget av en særdeles høy konstruksjonskvalitet, og jeg har ikke sett noen andre telefoner som er i nærheten av den byggekvaliteten som Apples iPhone tilbyr. Samsung befinner seg i motsatt ende; både valget av (AM)OLED som er betydelig mindre holdbart enn LCD og generell byggekvalitet er mye svakere hos Samsung. HTC og Sonys Xperia-modeller holder også god kvalitet, men ikke helt på linje med iPhone hva konstruksjon angår. Apple skal også ha ros for en veldig god integrasjon mellom maskin- og programvare, noe som gjelder både telefonene og datamaskinene. Når det kommer til telefoner vil jeg likevel ut fra egne vurderinger si at Android tilbyr brukeren mest, men man bør unngå enkelte produsenters svake byggekvalitet og være klar over at LCD bør velges siden den er en bedre og mer holdbar teknologi enn OLED/AMOLED pr. i dag. Jeg vil avslutningsvis si at iPhone fremstår som et teknisk sett svært gjennomført produkt som uansett fortjener ros for dette selv om operativsystemet Android ligger foran i de muligheter brukeren tilbys.

Endret av Teleskopos
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...