Gå til innhold

Apple fikk godkjent drømmepatent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apple er et selskap styrt av grådige forettningsmenn som låser sine kunder til deres produkter og de er lite glad i konkurranse.

Mye morsomt i forumet i dag! Jeg må bare le av slike utsagn - spesielt når de kommer fra en som bruker Samsung-produkt. Det finnes knapt nok et elektronikkselskap i verden som er mer gjennomsyret av hensynsløs grådighet, kriminell adferd og korrupsjon enn Samsung - og før du protesterer, det finnes en rekke dommer mot Samsung som beviser det, så spar deg selv for bryet og ydmykelsen.

 

Det gjør jo ikke Apple mindre grådige lille venn ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ifølge granskningsrapporten publisert av WIPO i 2008 i forbindelse med denne søknaden oppfyller ikke søknaden kravene for å få patent:

 

http://patentscope.wipo.int/search/en/detail.jsf?docId=WO2008086319&recNum=1&tab=PCTDocuments&maxRec=1&office=&prevFilter=&sortOption=&queryString=FP%3A%28PCT%2FUS2008%2F050446%29

 

(les Written Opinion of the International Search Authority)

 

Antar de ikke vil få patent i andre land enn USA - om de ikke har endret den radikalt etter dette. Det finnes jo tross alt ikke et "verdenspatent", heldigvis.

 

Dette ble sagt av en bruker på ITAvisen i sta.

Lenke til kommentar

iPhoneiere vil ikke ha annet merke. Samsung,Htc,Lg,Se og andre Androideiere vet ikke hva slags telefon de skal kjøpe neste gang? Ikke så rart da de tydeligvis aldri blir fornøyd med valget sitt. iPhone-eiere gidder ikke lete mere da de har funnet ut at de har det beste. Androideiere er en vaklende kundegruppe. Kos dere,jeg storkoser meg i denne debatten. Og jeg bruker så mange utropstegn som jeg ønsker!!!!!! Noen her er jo ganske trege så man må jo presisere poenget litt ekstra!!!!!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

android er så mye bedre en iphone(shitphone) treg? quadcore opp til 1,5ghz på android vs 800mhz dualcore på iphone! innviklet det beviser bare at alle som har iphone er dumme, og de som har android er smarte! :) dessutn har android-mobiler større skjerm enn iphone!

Tydelig at du eier iPhone da :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Til din info så sender iphone automatisk feilmelding uten din godkjennelse,mens på android så er det opptil brukeren om han vil sende inn feilmelsing eller ei.

Påstanden gir ingen mening. Feilmelding til hvem? Om hva? Kanskje best om du viser til helt konkrete eksempler, slik at folk kan skjønne hva du sikter til.

Jeg hadde absolutt ingen problemer med å forstå hva han mente!?

Lenke til kommentar

Skal ikke uttale meg noe om hvilken telefon jeg foretrekker. Bare at jeg foretrekker åpenhet, frihet og valgmuligheter.

 

Dessuten vil jeg påpeke at en viss "fanbase" ser ut til å oppføre seg vesentlig mer barnslig (LES: Caps, 5 utropstegn, skjellsord) enn den andre "fanbasen".

 

Det siste kan kanskje ha noe med modenheten (alder?) og hva slags behov disse personen har av telefonene sine? Kanskje det er der nøkkelen ligger?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til din info så sender iphone automatisk feilmelding uten din godkjennelse,mens på android så er det opptil brukeren om han vil sende inn feilmelsing eller ei.

Påstanden gir ingen mening. Feilmelding til hvem? Om hva? Kanskje best om du viser til helt konkrete eksempler, slik at folk kan skjønne hva du sikter til.

Jeg hadde absolutt ingen problemer med å forstå hva han mente!?

OK. Det er da en totalt unyttig opplysning, med mindre du kan besvare spørsmålene jeg stilte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

http://mashable.com/...e-than-android/ quote Du kan lese om det er.

Du påstår at det er "bevist at iphone kræsjer oftere enn android". Hvorfor kommer du da med en link der det hevdes at iOS apps krasjer mer enn Android apps? Om en app krasjer så er det ikke det samme som at iOS eller Android krasjer. Dessuten så er statistikken fra Critterism etter all sannsynlighet ikke representativ i det hele tatt, da de ikke oppgir noen som helst tall om hvor mange apps som danner basis for tallene, og påstandene er derfor så svakt dokumentert at det er meningsløst å dra generelle konklusjoner.

 

Det du sier at du ikke merker når tlf din kræsjer er jo akkurat hva jeg sa siden på android får du feilmelding og på ios skjer det ikke noe.

Meningsløst. Jeg kan love deg at man merker det når en telefon krasjer, enten det er Android eller iOS. Jeg husker ikke helt når det sist skjedde med min iPhone, så det er nok et par år siden, men jeg har opplevd det. ;)

 

Jeg har ikke noen iPhone selv, ikke skal jeg ha en heller (Er en av det lille knippe fornøyde WP brukerne), men jeg har en iPad som om ikke annet har et helt identisk OS. Og jeg kan bekrefte at det kræsjer fra tid til annen, spesielt noen apper værre enn andre. Selv om jeg er veldig fornøyd med det Apple lager (har en macbook air også) så må jeg si meg uenig i argumentene dine Newton.

 

For meg er det flygende likegyldig om det er selve OSet som kræsjer eller om det er en app, opplevelsen blir dårligere uansett hvem som har skylda. Selvsagt har du teknisk sett rett, men for en sluttbruker så er det ingen forskjell. Jeg ville sagt det samme om et hvilket som helst annet OS også (Det er en grunn til at jeg har kasta ut Android for å si det sånn, selv om mine opplevelser er basert på de første Android versjonene).

 

Når det er sagt, så er jeg faktisk en tilhenger av måten Apple håndterer feilmeldinger på. Javel, ting kræsjer, og programmene forsvinner uten at du fikk vite hva som var feil. Men hvem med sine fulle fem er interessert i å vite hvorfor noe gikk galt ? Flott å vite at det var en nullpointerexception, men det eneste jeg egentlig er interessert i er å starte appen på nytt ;)

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Trodde jeg skulle få lese noe interessant når jeg svippet innom denne tråden, men den er jo spammet av apple-hatere/android-brukere. Helt latterlig at det ikke går an å opprette en tråd som har med apple og gjøre før "di sykt tøffe gutta" kommer inn og forurenser tråden.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg har ikke noen iPhone selv, ikke skal jeg ha en heller (Er en av det lille knippe fornøyde WP brukerne), men jeg har en iPad som om ikke annet har et helt identisk OS. Og jeg kan bekrefte at det kræsjer fra tid til annen, spesielt noen apper værre enn andre. Selv om jeg er veldig fornøyd med det Apple lager (har en macbook air også) så må jeg si meg uenig i argumentene dine Newton.

 

For meg er det flygende likegyldig om det er selve OSet som kræsjer eller om det er en app, opplevelsen blir dårligere uansett hvem som har skylda. Selvsagt har du teknisk sett rett, men for en sluttbruker så er det ingen forskjell. Jeg ville sagt det samme om et hvilket som helst annet OS også (Det er en grunn til at jeg har kasta ut Android for å si det sånn, selv om mine opplevelser er basert på de første Android versjonene).

 

Når det er sagt, så er jeg faktisk en tilhenger av måten Apple håndterer feilmeldinger på. Javel, ting kræsjer, og programmene forsvinner uten at du fikk vite hva som var feil. Men hvem med sine fulle fem er interessert i å vite hvorfor noe gikk galt ? Flott å vite at det var en nullpointerexception, men det eneste jeg egentlig er interessert i er å starte appen på nytt ;)

Sant nok at det er likegyldig hva som kræsjer, app eller os. Men min erfaring er at android kræsjer minst like mye som programmene. Men når denne app kræsjer statistikken, som kanskje er reel eller ikke, dras fram som ett slags argument så blir det viktig å poengtere at det er apps og ikke os kræsjer det snakkes om. Jeg har i allefall ikke i nærheten så mange kræsjer med iPhone som jeg hadde på Desire og x10.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Herregud som folk hisser seg over hvilke telefoner folk bruker. Jeg har en iPhone og er godt fornøyd med den, og jeg bryr meg ikke om andre har Android (som er kjempebra telefoner de også) eller ikke.

Må dere virkelig lage trøbbel og kvalm over så lite at noen foretrekker en annen telefon enn deg selv? Skjerp dere, jævla troll!

  • Liker 7
Lenke til kommentar

iPhoneiere vil ikke ha annet merke. Samsung,Htc,Lg,Se og andre Androideiere vet ikke hva slags telefon de skal kjøpe neste gang? Ikke så rart da de tydeligvis aldri blir fornøyd med valget sitt. iPhone-eiere gidder ikke lete mere da de har funnet ut at de har det beste. Androideiere er en vaklende kundegruppe. Kos dere,jeg storkoser meg i denne debatten. Og jeg bruker så mange utropstegn som jeg ønsker!!!!!! Noen her er jo ganske trege så man må jo presisere poenget litt ekstra!!!!!!

 

Du burde prøyv Android en måned så burde android brukere prøve Iphone en måned før dere forsetter å skriver om thing dere ikke har satt dere selv inn i

Lenke til kommentar

iPhoneiere vil ikke ha annet merke. Samsung,Htc,Lg,Se og andre Androideiere vet ikke hva slags telefon de skal kjøpe neste gang? Ikke så rart da de tydeligvis aldri blir fornøyd med valget sitt. iPhone-eiere gidder ikke lete mere da de har funnet ut at de har det beste. Androideiere er en vaklende kundegruppe. Kos dere,jeg storkoser meg i denne debatten. Og jeg bruker så mange utropstegn som jeg ønsker!!!!!! Noen her er jo ganske trege så man må jo presisere poenget litt ekstra!!!!!!

 

Du burde prøyv Android en måned så burde android brukere prøve Iphone en måned før dere forsetter å skriver om thing dere ikke har satt dere selv inn i

Har hatt Android fra start og frem til november i fjor. Hadde aldri hatt lyst på iPhone men følte da for å gi det et forsøk. Og har aldri gjort et bedre valg,ble storfornøyd og positivt overrasket av iPhone. Har bla hatt Htc Sensation og Samsung S2 pluss mange andre Htc,så jeg føler absolutt at jeg har et godt grunnlag for å uttale meg. Som sagt jeg er sjeleglad for mitt valg av iPhone 4S!!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Trodde jeg skulle få lese noe interessant når jeg svippet innom denne tråden, men den er jo spammet av apple-hatere/android-brukere. Helt latterlig at det ikke går an å opprette en tråd som har med apple og gjøre før "di sykt tøffe gutta" kommer inn og forurenser tråden.

 

Da tar vi oss en diskusjon om dette patentet.

 

Hva synes du om det?

Er det noe unikt som fortjenes å bli patentert eller har ideen om en scrollbar eksistert før Apple fant det opp?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...