Gå til innhold

Apple fikk godkjent drømmepatent


Anbefalte innlegg

Utifra de få intervjuene jeg har sett om steve jobs så er dine synspunkter ganske så feil. Jeg har i alle fall ikke sett noen beskrive ham som du gjør?

Litt overrasket dersom du ikke har fått med deg et nyss om det, det er ganske godt kjent at Jobs kunne være ganske temperamentsfull.[1]

 

[1] http://gawker.com/5847344

 

Forresten, siden at sjefene for produktene våre er så viktig for deg, hvordan er sjefen for ditt produkt?

 

Aner ikke. Jeg vil heller ha det slik enn at vedkommende velkjent sitter i en spaghetthi av omtåle, positiv som negativ. Dersom du snakker om Google, er det velkjent at de har en av de beste arbeidsmiljøene i verden, blant annet. Er det noen som er innovative, så er det Google.

 

Absolutt. Han som alle har nok dårlige og gode sider. At han var en tanke spesiell og temperamentsfull er jo godt kjent. Det var bare din ensidige karakteristikk av han som fikk meg til å stusse. Det du skreiv lengre ned er jo mer passende totalt sett.

Med skjønner ikke hvorfor det er bedre å ikke vite hvordan ledelsen i det firmaet du kjøper mobiltelefon fra, er. når det er da viktig for deg at andre forstår hvordan ledelsen i det firmaet de kjøper mobil i er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi Steve Jobs innstilling har smittet over på selskapets tilsynelatende innstilling mer enn noe annet selskap. Apple er så godt som synonymt med Steve Jobs, og naturligvis Wozniak. Alt Apple gjorde, gikk gjennom Jobs, nærmest som noe som ofte har blitt beskrevet som et diktatur. Det er dette som gjør Apple til et firma som skiller seg en del fra mengden, fordi det er så omstridt.

Lenke til kommentar

Vil gjerne se eksempler på at andre store selskap er ydmyke mot andres selskapers R&D avdelinger. Ønsker også å se noe slags bevis, i alle fall en indikasjon på at folk til er forbanna på Apple. Tror folk ikke har snøring og bryr seg lite.

quoter meg selv i håp om at lostoblivion svarer meg.
Lenke til kommentar

Skal jeg sitere deg kilden min på at folk er irritert/sure/forbannet på noen (Apple)? Det tror jeg må være det dummeste jeg noen gang har blitt påkrevet i forbindelse med en diskusjon.

Tja mulig det. Men da skjønner jeg jo at folk=3-4 forumbrukere, 3 kompiser og pappa.

 

Venter fremdeles på svar på.

Vil gjerne se eksempler på at andre store selskap er ydmyke mot andres selskapers R&D avdelinger.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Vil gjerne se eksempler på at andre store selskap er ydmyke mot andres selskapers R&D avdelinger.

Jeg har aldri påstått noe slikt, så jeg er litt usikker på hvorfor du forventer deg på et svar på det?

 

Jeg sa at Apple aldri har vært ydmyke overfor de som i utgangspunktet oppfant teknologien. Dette dreier seg som regel om universiteter som ikke har vært alt for hyppige med å patentere, fordi mange mener at det ikke er noe vesentlig grunnlag for å patentere det, av diverse grunner. Det er dog et faktum at stadig flere universiteter i dag søker om flere og flere patenter da de vet at de ofte blir frastjålet idéer og konsepter av selskaper som Apple (og mange andre), og at de derfor, i større grad enn før, må verne om sine studenters arbeid.

Lenke til kommentar
Vil gjerne se eksempler på at andre store selskap er ydmyke mot andres selskapers R&D avdelinger.

Jeg har aldri påstått noe slikt, så jeg er litt usikker på hvorfor du forventer deg på et svar på det?

 

Jeg sa at Apple aldri har vært ydmyke overfor de som i utgangspunktet oppfant teknologien. Dette dreier seg som regel om universiteter som ikke har vært alt for hyppige med å patentere, fordi mange mener at det ikke er noe vesentlig grunnlag for å patentere det, av diverse grunner. Det er dog et faktum at stadig flere universiteter i dag søker om flere og flere patenter da de vet at de ofte blir frastjålet idéer og konsepter av selskaper som Apple (og mange andre), og at de derfor, i større grad enn før, må verne om sine studenters arbeid.

Interessant, har du ett konkret eksempel på dette? Og hvorfor trekkes Apple frem? Er de spesielt ille? Hvorfor?

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg trekker fram Apple, er fordi denne diskusjonen handler om de, samt at de er et godt eksempel på et oppskriftsselskap som regelrett krever tidligere teknologi som sin uten egentlig å ha utviklet teknologien. Multi-touch er kanskje noe av det værste de prøvde seg på, men de har gjort mange andre forsøk på å patentere teknologi de mener de utelukkende har oppfunnet, som jo egentlig ikke er eksklusivt Apple. Det er allikevel helt klart at Apple har stått fram som en god promotør for videre utvikling av personlige touch-enheter til den grad at det har blitt så populært som det er i dag, men selve teknologien har vært der lenge.

 

Samsung og mange andre bruker naturligvis også "allmenn" teknologi, men de går ikke rundt og krever at de har oppfunnet det. De fleste mobiltelefonprodusenter i dag har ikke pionert noen særlig store paradigmeskiftende teknologiske fremskritt, men små, spesifikke teknologier, ofte domenespesifikke, som de patenterer.

 

A priorisk kan allmenn teknologi brukes av hvem som helst, og det er dette som setter grensen for hva som er lovlig å patentere. Dersom et universitet "finner opp" en teknologi de mener skiller seg vesentlig fra all annen eksisterende teknologi, og ikke patenterer det, men viser det fram på en offentlig konferanse, er det ikke lenger mulig for noen å patentere det, nettopp fordi teknologien nå er allmenn kjent. Dersom noen vil patentere noe, må de holde kjeft om det til patenten er godkjent.

Endret av LostOblivion
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...