Gå til innhold

Apple fikk godkjent drømmepatent


Anbefalte innlegg

Trodde jeg skulle få lese noe interessant når jeg svippet innom denne tråden, men den er jo spammet av apple-hatere/android-brukere. Helt latterlig at det ikke går an å opprette en tråd som har med apple og gjøre før "di sykt tøffe gutta" kommer inn og forurenser tråden.

 

Da tar vi oss en diskusjon om dette patentet.

 

Hva synes du om det?

Er det noe unikt som fortjenes å bli patentert eller har ideen om en scrollbar eksistert før Apple fant det opp?

fortjene? Hva har det ordet med patentlovene å gjøre? Ingen som får patenter fordi de fortjener det eller ikke. Hele denne diskusjonen er jo basert på 2-3 artikler i medier vg og amobil. Totalt blottet for noen reel dyp forståelse for systemet.

Joda, mye som kan gjøres med patentlovene, hvordan det bør være vet ikke jeg, for det er nok vanskelig å balansere, og det må gjøres av folk som er eksperter på området. Google, Apple, Motorola, Nokia, og alle andre store firmaer i hele verden får årlig innvilget flere tusen patenter, noe hadde sikkert vi synes var greie, mens andre har vi ledd av. Forskjellen mellom Apple og andre er at medier og forum rundt om i verden tar fyr om Jim Cock så mye som fiser når han reiser seg opp av kontorstolen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Krever iProdukter iTunes fremdeles? Jeg husker jeg måtte cracke iPod Classic'en min for å komme rundt den faenskapen. En mobil skal ikke behøve noe annet for å fungere eller å settes opp.

 

Du det er mange troll her. Nei trenger ikke iTunes lengre, da tenker jeg på pc. Er en itunes app. Forøvrig for teknisk anlagte kan en spille matroska på iphone, hvis en er teknisk anlagt. Vanlig dødlige bryr seg ikke

 

iTunes for Windows er noe herk.
Windows er noe herk.

 

Det er nok godt mulig, men det er fremdeles patetisk at iTunes er noe herk på Windows som er det største desktop OS pr dags dato

 

Slutt med Windows !

Lenke til kommentar

Trodde jeg skulle få lese noe interessant når jeg svippet innom denne tråden, men den er jo spammet av apple-hatere/android-brukere. Helt latterlig at det ikke går an å opprette en tråd som har med apple og gjøre før "di sykt tøffe gutta" kommer inn og forurenser tråden.

 

Da tar vi oss en diskusjon om dette patentet.

 

Hva synes du om det?

Er det noe unikt som fortjenes å bli patentert eller har ideen om en scrollbar eksistert før Apple fant det opp?

fortjene? Hva har det ordet med patentlovene å gjøre? Ingen som får patenter fordi de fortjener det eller ikke. Hele denne diskusjonen er jo basert på 2-3 artikler i medier vg og amobil. Totalt blottet for noen reel dyp forståelse for systemet.

 

For at noe skal kunne patenteres må det være unikt. Hva er det unike med dette patentet som gjør at det fortjener å bli belønnet med ett patent?

 

Jeg regner med at diskusjonene baserer seg på fakta, dvs at de som kommenterer her har tatt seg bryderiet med å ihvertfall skumlese patentbeskrivelsen,

Lenke til kommentar

Godt mulig diskusjonen er basert på det lille fakta som finnes i artikkelen, men ingen her inne, så vidt jeg vet, har noe særlig juridisk kunnskap om patentlovene i usa, europa eller resten av verden. Og igjen, fortjene har ingenting med saken å gjøre. Godt mulig jeg og du kan sitte å synse hvem og hva som fortjener å få patent, men det har jo ingenting med saken å gjøre. Patent kontorene sitter ikke å vurdere hvem som fortjener noe som helst, de forholder seg til loven, og gir patenter utifra det. Menneskelige feil oppstår jo selvfølgelig. Google har jo tatt patent på notification senteret, så om de får den så kan de saksøke. Men jeg tror den heller vil bli brukt til ammunisjon for å få gjennomslag for Google's siste forslag. At funksjoner og features som blir så populær at det nærmest er umulig å lage mobil uten, skal gjøres om til ett slags FRAND patent, eventuelt uten behov for lisensiering. Skal se om jeg finner artikkelen. Det er uansett ett forslag jeg støtter. Slik jeg forstår det i allefall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trodde jeg skulle få lese noe interessant når jeg svippet innom denne tråden, men den er jo spammet av apple-hatere/android-brukere. Helt latterlig at det ikke går an å opprette en tråd som har med apple og gjøre før "di sykt tøffe gutta" kommer inn og forurenser tråden.

 

Da tar vi oss en diskusjon om dette patentet.

 

Hva synes du om det?

Er det noe unikt som fortjenes å bli patentert eller har ideen om en scrollbar eksistert før Apple fant det opp?

 

Jeg har ikke best teknisk innsikt til å fortelle deg/dere hvorfor dette er en unik patent.

Mitt synspunkt er ikke relativt, selvom jeg har jobbet med mobiler i 8 år og synes iphone passer veldig bra til folk som ikke har overvekt av peiling på smartmobiler (ja jeg sier rett ut at iphone brukere ikke nødvendigvis jobber med koding eller data-programmering).

 

Men, jeg synes dette forslaget var helt genialt:

 

Du burde prøyv Android en måned så burde android brukere prøve Iphone en måned før dere forsetter å skriver om thing dere ikke har satt dere selv inn i

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Godt mulig diskusjonen er basert på det lille fakta som finnes i artikkelen, men ingen her inne, så vidt jeg vet, har noe særlig juridisk kunnskap om patentlovene i usa, europa eller resten av verden. Og igjen, fortjene har ingenting med saken å gjøre. Godt mulig jeg og du kan sitte å synse hvem og hva som fortjener å få patent, men det har jo ingenting med saken å gjøre.

 

Det er det som er saken. Apple har fått ett patent på noe som bunn og grunn er en scrollbar. Scrollbar er noe som har eksistert lenge før før Apple tok patent på det. Bare på det grunnlaget burde dette patentet ikke vært godkjent.

 

En behøver ikke være en ekspert for å kunne uttale seg om det. Vi kan absolutt si hvorfor vi mener det burde vært patentert eller ikke. Jeg har sagt noe om hvorfor jeg mener det ikke er ett gyldig patent. Har du noen synspunkter på det? Er du enig eller uenig med meg?

Lenke til kommentar
iPhoneiere vil ikke ha annet merke. Samsung,Htc,Lg,Se og andre Androideiere vet ikke hva slags telefon de skal kjøpe neste gang? Ikke så rart da de tydeligvis aldri blir fornøyd med valget sitt. iPhone-eiere gidder ikke lete mere da de har funnet ut at de har det beste. Androideiere er en vaklende kundegruppe. Kos dere,jeg storkoser meg i denne debatten. Og jeg bruker så mange utropstegn som jeg ønsker!!!!!! Noen her er jo ganske trege så man må jo presisere poenget litt ekstra!!!!!!
Du burde prøyv Android en måned så burde android brukere prøve Iphone en måned før dere forsetter å skriver om thing dere ikke har satt dere selv inn i
Har hatt Android fra start og frem til november i fjor. Hadde aldri hatt lyst på iPhone men følte da for å gi det et forsøk. Og har aldri gjort et bedre valg,ble storfornøyd og positivt overrasket av iPhone. Har bla hatt Htc Sensation og Samsung S2 pluss mange andre Htc,så jeg føler absolutt at jeg har et godt grunnlag for å uttale meg. Som sagt jeg er sjeleglad for mitt valg av iPhone 4S!!

 

Ok da har du prøvd begge typene, men at du foretrekker iphone fremfor android er ditt valg. Alle synes den telefonen de liker er best derfor kan ikke den ene være bedre enn det andre.

Lenke til kommentar

Godt mulig diskusjonen er basert på det lille fakta som finnes i artikkelen, men ingen her inne, så vidt jeg vet, har noe særlig juridisk kunnskap om patentlovene i usa, europa eller resten av verden. Og igjen, fortjene har ingenting med saken å gjøre. Godt mulig jeg og du kan sitte å synse hvem og hva som fortjener å få patent, men det har jo ingenting med saken å gjøre.

 

Det er det som er saken. Apple har fått ett patent på noe som bunn og grunn er en scrollbar. Scrollbar er noe som har eksistert lenge før før Apple tok patent på det. Bare på det grunnlaget burde dette patentet ikke vært godkjent.

 

En behøver ikke være en ekspert for å kunne uttale seg om det. Vi kan absolutt si hvorfor vi mener det burde vært patentert eller ikke. Jeg har sagt noe om hvorfor jeg mener det ikke er ett gyldig patent. Har du noen synspunkter på det? Er du enig eller uenig med meg?

joda leser om mange bedrifter som får patenter jeg ikke forstår er mulig. Hvorfor android gutteklubben her inne skal bruke dette som ett slags våpen mot apple og ett slags argument for å ikke kjøpe apple produkter. Men en fanboy ser jo ikke lengre enn til nesetippen. Patent systemet trenger å endres i mine øyne, frem til da må vi nok regne med at megaselskapene i verden kommer til å lønne store hærer med advokater.

 

iPhoneiere vil ikke ha annet merke. Samsung,Htc,Lg,Se og andre Androideiere vet ikke hva slags telefon de skal kjøpe neste gang? Ikke så rart da de tydeligvis aldri blir fornøyd med valget sitt. iPhone-eiere gidder ikke lete mere da de har funnet ut at de har det beste. Androideiere er en vaklende kundegruppe. Kos dere,jeg storkoser meg i denne debatten. Og jeg bruker så mange utropstegn som jeg ønsker!!!!!! Noen her er jo ganske trege så man må jo presisere poenget litt ekstra!!!!!!
Du burde prøyv Android en måned så burde android brukere prøve Iphone en måned før dere forsetter å skriver om thing dere ikke har satt dere selv inn i
Har hatt Android fra start og frem til november i fjor. Hadde aldri hatt lyst på iPhone men følte da for å gi det et forsøk. Og har aldri gjort et bedre valg,ble storfornøyd og positivt overrasket av iPhone. Har bla hatt Htc Sensation og Samsung S2 pluss mange andre Htc,så jeg føler absolutt at jeg har et godt grunnlag for å uttale meg. Som sagt jeg er sjeleglad for mitt valg av iPhone 4S!!

 

Ok da har du prøvd begge typene, men at du foretrekker iphone fremfor android er ditt valg. Alle synes den telefonen de liker er best derfor kan ikke den ene være bedre enn det andre.

Si det til de som allikevel skal prøve å overbevise andre om hvor feil valg de har tatt, eller som kommer med kommentarer som "iphone brukere er dumme".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg har sagt noe om hvorfor jeg mener det ikke er ett gyldig patent. Har du noen synspunkter på det? Er du enig eller uenig med meg?

joda leser om mange bedrifter som får patenter jeg ikke forstår er mulig. Hvorfor android gutteklubben her inne skal bruke dette som ett slags våpen mot apple og ett slags argument for å ikke kjøpe apple produkter. Men en fanboy ser jo ikke lengre enn til nesetippen. Patent systemet trenger å endres i mine øyne, frem til da må vi nok regne med at megaselskapene i verden kommer til å lønne store hærer med advokater.

 

Nå diskuterer vi ett konkret patent. Har du noen mening om det?

Lenke til kommentar

Ja. Som jeg skrev lengre opp så var jeg enig med google i at patenter på funksjoner/features som blir en standard på mobilene. Så må disse lisensiered ut billig evnt gratis. Det blir for dumt om slide to lock plutselig skulle være lov på bare ios devices, eller at notification senter plutselig må fjernes fra ios enheter. Men slik lovene er i dag så brukes disse patentene som skyts i det store patentstrid bildet. Og det vil fortsette til reglene endres.

Så patente som det snakkes om i artikkelen så inneholder det masse som er standard på alt av mobiler i dag, ergo burde det være gratis å lisensiere.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Alltid like morsomt å lese hvordan spesielt Apple haterne forsvarer Samsung. Men finnes jo noen ekstremt Android hatere også.

 

Spesielt morsomt er det å lese hvordan mange mener Apple bryter alle lover og regler, er korrupte, syke patenter og gud vet hva negativt de holder på med.

 

En ting dere ikke tenker på er at Apple har noen gigiatiske bransjer i ryggen sin. Film og musikk bransjen. En av de store årsakene til at iTunes fortsatt er et viktig element til Apple produkter er at Apple ønsker at vi skal være lovlydige borgere og betale for musikk og filmer vi benytter oss av. Derfor er iTunes en kjempe bibliotek med mulighet for å KJØPE musikk og film. Og selvfølgelig tjener Apple sin slant på dette, men mesteparten går tilbake til kontoen til dem som faktisk har lagt mye arbeid i å lage flott musikk og gode filmer til oss. Man kan selvfølgelig legge inn musikk og filmer som er lastet ned fra Internett til en iPhone også. Men som dere skriver hele tiden, det er litt mer komplisert.

 

Jeg er 100% sikker på at flertallet som bruker Android produkter laster ned både filmer og musikk fra et hav av nettsider som tilbyr ulovlig musikk og filmer til nedlasting. Bruker drag & drop og får dette enkelt inn på deres Android telefoner. Og dere klager på hvordan Apple kynisk gjør "ulovlige" ting. Dere er selv med og bidrar til et av verdens største tyverier som pågår hver eneste dag over store deler av verden.

 

Selvfølgelig er det mange Apple brukere som også gjør dette. Men Apple prøver å legge til rette for av vi faktisk må betale for sånne ting. Noe som irriterer derer tyver grønne og er en av grunnene til at dere hater iPhone. Den koster mer i innkjøp samt at det stadig dukker opp at man må betale for ringelåter, musikk osv. Vet dere hvorfor??? Jo, for loven er faktisk sånn. Det er ulovlig å stjele. Det er ikke Apple som er grådige her, men de oppfordrer folk til å betale for ting de skal ha. Og selvfølgelig ser de sin anledning til å tjene litt penger på dette også. De er trossalt også en bedrift som skal tjene penger.

 

Jeg håper det en dag blir sinnsykt mye strengere straffer på å laste ned ulovlig musikk, film, spill og programvare på nett. Jeg skulle ønske at det ikke var mulig å legge inn annen musikk på telefonen en det som var rippet fra en original cd eller kjøpt på iTunes eller tilsvarende.

 

 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Jeg er 100% sikker på at flertallet som bruker Android produkter laster ned både filmer og musikk fra et hav av nettsider som tilbyr ulovlig musikk og filmer til nedlasting. Bruker drag & drop og får dette enkelt inn på deres Android telefoner. Og dere klager på hvordan Apple kynisk gjør "ulovlige" ting. Dere er selv med og bidrar til et av verdens største tyverier som pågår hver eneste dag over store deler av verden.

 

 

kelso-burn.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er 100% sikker på at flertallet som bruker Android produkter laster ned både filmer og musikk fra et hav av nettsider som tilbyr ulovlig musikk og filmer til nedlasting. Bruker drag & drop og får dette enkelt inn på deres Android telefoner. Og dere klager på hvordan Apple kynisk gjør "ulovlige" ting. Dere er selv med og bidrar til et av verdens største tyverier som pågår hver eneste dag over store deler av verden.

 

 

kelso-burn.jpg

 

En som følte seg veldig truffet :w00t: Eller er det det unaturlige inntaket av testosteron som du ikke klarer å kontrolllere?

Endret av iPaal
Lenke til kommentar

iPaal, da er spørsmålet, hvorfor gjør ikke Microsoft (Windows), Android, Chrome OS, Firefox OS, Windows Phone, Linux og mange andre det samme da?

 

Det er en grunn på hvorfor.

 

Og iTunes er ikke noe spesielt lengere. Fordi Amazon er jo like bra og kanskje bedre enn iTunes.

 

Fordi det er en viss risko ved å gjøre det. Nei, iTunes er ikke noe bedre enn noe annet det. Men nå er det iTunes som er integrert i iPhone da. Naturlig nok.

Lenke til kommentar

En som følte seg veldig truffet :w00t: Eller er det det unaturlige inntaket av testosteron som du ikke klarer å kontrolllere?

 

*Facepalm*

 

Jeg er jo dundrene enig i argumentet ditt! Det er jo derfor det er en burn til android brukere!?!

 

Ups hehe, bildet var nytt for meg og jeg tolket det dit hen at det var meg og ikke android brukere som skulle brennes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er 100% sikker på at flertallet som bruker Android produkter laster ned både filmer og musikk fra et hav av nettsider som tilbyr ulovlig musikk og filmer til nedlasting. Bruker drag & drop og får dette enkelt inn på deres Android telefoner. Og dere klager på hvordan Apple kynisk gjør "ulovlige" ting. Dere er selv med og bidrar til et av verdens største tyverier som pågår hver eneste dag over store deler av verden.

Du bør nesten legge fram noe dokumentasjon som underbygger en såpass alvorlig påstand. Mitt inntrykk er at tjenester som Spotify og Wimp har gjort ulovlig nedlasting av musikk til noe for spesielt interesserte. Når det gjelder film er det kanskje fortsatt aktuelt, men de Applebrukerne jeg kjenner står ikke noe tilbake for de som bruker Android eller wp på det området.

Endret av teitur
  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...