Gå til innhold

Rome 2 Total War Infotråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig at det er helt elendig, men med tanke på at også CoH2 ble gitt ut i tidlig beta stadie syntes jeg å se en rød tråd her, nemlig Sega....

 

Dette er en kjip trend blandt utgivere som utviklerne får kjeften for. Hadde de ikke vært så lojale, evnt ikke skrevet under på at de må holde kjeft hadde vi nok fått høre det i klartekst av både Relic og CA hvordan spillene blir presset ut før ferdigstilling av Sega.

 

Når det er sagt så ser jeg ikke noe poeng i å fortsette grininga når spillene faktisk er fikset, noe jeg føler begge disse har blitt nå. Man kan gjerne være uenig/skuffet over designvalg og gameplay men det blir en annen sak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg er glad at du er fornøyd med spillet ihvertfall :)

 

Hehe vel, hopper ikke baklengs salto av dette akkurat men er nok mest misfornøyd med Sega. Det tekniske syntes jeg nå har kommet på plass + CA skal ha honør for å høre på kundene og være villig til å endre endel ting slik som de nå gjorde i siste beta patch.

Lenke til kommentar

CA skal ha honør for å høre på kundene og være villig til å endre endel ting slik som de nå gjorde i siste beta patch.

 

høre på kundene sier du?

 

Joda, kjempe bra at de er villig til å fikse et ødelagt spill.....cred for det

 

Hadde de hatt lyst å høre på kundene kunne de bare tatt seg en tur på MOD tråden for Rome 2 på www.twcenter.net og sett på hvilke modder som har mest treff og kanskje lært litt av dem.....men det har de aldri gjort, ikke med noen av de tidligere spillene heller. Why? Fordi DE er spill utviklerene som vet best og VI er apekattene som gir dem penger.

 

For meg så har spillet mistet masse av den sjelen TW spill en gang hadde, følesen av å spille campaign etter campaign er helt vekke da de har strippet spillet for endel features som gjør campign dynamisk ifra faction til faction.

 

Ta f.eks fruktbarhet på jorda. Tydeligvis var det for komplisert å beholde varierende fruktbarhet på jordene som de hadde i Shogun 2 og bare hadde en standard over hele kartet som de har i Rome 2. Det var kult at du måtte ha en general til å starte en hær men siden det kun er 1 turn pr år så dør jo generalen din av alderdom før du engang kommer deg til level 5. Og hvorfor 1 turn pr år? Jo, for å slippe å lage forskjellige sesonger, masse stress å lage snø på kartet.

 

Diplomacy opplegget her så å si stippet ifra alle de "kule" funksjonene som de alltid har hatt og spillet har ca 0 innflytelse av politikk. Såklart har du noen enkle interner konflikter der du av og til blir snikk mordet av noen men det er så simpelt. Hvor blir det av animasjonene på agentene f.eks?

 

At spillet laget som et h****** på campignkartet var tydeligvis ikke et issue når de "beta" testet spillet internt og ingen hadde noen kommentarer på hvordan AI oppførte seg på slagmarken, alt bar helt tipp topp. SLi støtte er ikke nødvendig, samme gjelder processorer med mer enn 2 kjerner..

 

Med Medival 2, Empire og forsåvidt Shogun kunne jeg spille time etter time og aligevel føle at campign var annerledes og utfordrende men etter de 4 campaign'ene jeg har vært igjennom til nå (Rome, Sparta, Macedonia og Carthage) går det ofte i det samme og jo lengre du kommer og større du blir så blir bare spillet enklere fordi AI kødder det jo til for seg etter turn 40-50 og klarer ikke å håndtere egen vekst/økonomi og vet ihvertfall ikke det å prioritere hvilke enheter de skal bygge.

 

Listen er lang, veldig lang....jeg vil ikke engang begynne å kommentere battles og hvordan AI oppfører seg der tross at de har brukt 40% penger/ressurser på denne delen. For meg så er spillet slik, eller kanskje enda verre enn hva jeg forestilte meg men..jeg kjøpte spillet så jeg er, sammen med minst 118 000 andre en del av apekatt gjengen.

 

Hva er viktigst for deg?

 

a) At soldatene skal kunne gjøre mange forskjellige ansikt uttrykk

b) At det skal være mer pixler i en enkel pil enn i en hel soldat sammenlignet med Rome 1

c) En dynamisk og utfordrende BAI/CAI.

 

Lett å se hvilke valg CA har trodd at spillerene ville ha.

Endret av Bahamut
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spillet har blitt bedre, men det er forsatt store, store rom for forbedringer av ytelsen.

 

At SEGA har slitt økonomisk i lang tid er noe alle vet, og det ser ikke ut som noe som vil endre seg med det første. Utviklerne blir tvunget til å spy ut halvferdige spill og jeg håper og tror at dette er noe som de ikke klarer å holde på med stort lengre... CA er en av de største (eller største?) pengemaskinene til SEGA og de selger i dag spill utelukkende fordi folk har høye forventninger basert på tidligere utgivelser. Men, nå har CA mislyktes fullstendig med sin siste utgivelse, og Rome er kanskje det største navnet i Total War-serien, så nå mangler vi bare en "beta"-utgivelse av Medieval 3 og så bør CA sitt rykte være fullstendig pulverisert.

 

Det viktigste er at ingen må forhåndsbestille neste spill fra CA eller kjøpe dette ved release, i alle fall ikke uten en fullverdig beta først.

 

 

Jeg tror CA ønsker å lage gode spill, men at de trenger nye folk og flere midler uten å få dette, og at de sitter fast i en ond sirkel av dårlige utgivelser...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noe jeg virkelig savner er muligheten til å gjøre andre faksjoner om til vasall eller kreve landområder for å slutte fred med de.

 

Enig, dette er en av mange tid de valgte å strippe vekk ifra Rome 2 da de ikke følte at dette var noe som var nødvendig, samme med litt mer personlig forhold til lederen av din faction, som. f.eks family tree.

 

 

Jeg tror CA ønsker å lage gode spill, men at de trenger nye folk og flere midler uten å få dette, og at de sitter fast i en ond sirkel av dårlige utgivelser...

 

Jeg vil også at CA skal lage gode spill da jeg i mange år har alltid hatt TW som min favoritt serie, nettopp fordi den gir, eller har gitt meg en "jeg blir aldri mett, må prøve mer" følelse. TW serien er ikke som et FPS spill der du spiller igjennom historien og legger det ifra deg etter du har rundet spillet....sett bort ifra om den har en veldig god MP del.

 

SEGA har gjort det greit om man ser på aksjekursen....steg ganske mange prosent etter 3 september, sikkert takke være Rome 2 release. (men nå vet jeg ikke HVOR stort SEGA konsernet egentlig er)

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

SEGA tapte milliarder av kroner ved slutten av 90-tallet og begynnelsen av 2000-tallet, de tjener nå penger men uten at jeg har så veldig stor peiling på selskapets økonomi vil jeg tippe at de har en del gjeld som må betales ned, og at de dermed fortsatt har et stort behov for å tjene penger.

 

Er det noen som vet om SEGA fortsatt produserer noe selv eller om alle spill er laget av tredjepart? Blant tredjeparts utviklere tror jeg Total War-, Football Manager-, og Company of Heroes-spillene må være de største. CoH har jeg ikke spilt på en stund men FM har jo tapt seg de siste årene etter min mening...

Lenke til kommentar

 

 

Enig, dette er en av mange tid de valgte å strippe vekk ifra Rome 2 da de ikke følte at dette var noe som var nødvendig, samme med litt mer personlig forhold til lederen av din faction, som. f.eks family tree.

 

 

Jeg vil også at CA skal lage gode spill da jeg i mange år har alltid hatt TW som min favoritt serie, nettopp fordi den gir, eller har gitt meg en "jeg blir aldri mett, må prøve mer" følelse. TW serien er ikke som et FPS spill der du spiller igjennom historien og legger det ifra deg etter du har rundet spillet....sett bort ifra om den har en veldig god MP del.

 

SEGA har gjort det greit om man ser på aksjekursen....steg ganske mange prosent etter 3 september, sikkert takke være Rome 2 release. (men nå vet jeg ikke HVOR stort SEGA konsernet egentlig er)

Aksjekursen sier ingen ting om hvor "bra" et selskap gjør det, men hvor mye markedet mener selskapet er verdt.
Lenke til kommentar

Newsflash: Alle TW-spill siden R:TW-BI har vært utgitt av Sega. Spillene før det ble gitt ut av ACTIVISION, også kjent som den store melkeren, jfr. CoD.

 

Sega har gitt ut TW siden 2005, først nå gikk det galt.

so fucking what? battlefield og command and conquer var bra med EA som utgiver, før de ble grådige jævler.

Lenke til kommentar

nei, sega har økonomiske problemer og vil cashe inn fortest mulig.

 

jobber du for sega? måte på å forsvare grådige selskaper

Sega har hatt økonomiske vansker lenge. Men likevel har RTW:BI, Alexander, Medieval 2, Shogun 2, Empire og Napoleon blitt bra spill.

 

Mye av endringene i spillet har INGENTING med penger å gjøre heller.

 

Og det å tjene penger. De tjente kanskje noen FÅ raske nå, men om de ikke fikser opp Rome 2 asap, så mister de hundretusener av kunder ved neste spill, blant andre meg, Bahamut og andre her inne, som jeg ser.

 

Grådig selskap? Da skal du se til Activision da, som pumper ut et CoD i året, samme grafikkmotor som i 2005, samme systemer på våpen og oppgraderinger som i 2007, samme maps, samme dårlige multiplayersystem som i 2009.

 

Dette er CA, ikke Sega.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sega har hatt økonomiske vansker lenge. Men likevel har RTW:BI, Alexander, Medieval 2, Shogun 2, Empire og Napoleon blitt bra spill.

 

Mye av endringene i spillet har INGENTING med penger å gjøre heller.

 

Og det å tjene penger. De tjente kanskje noen FÅ raske nå, men om de ikke fikser opp Rome 2 asap, så mister de hundretusener av kunder ved neste spill, blant andre meg, Bahamut og andre her inne, som jeg ser.

 

Grådig selskap? Da skal du se til Activision da, som pumper ut et CoD i året, samme grafikkmotor som i 2005, samme systemer på våpen og oppgraderinger som i 2007, samme maps, samme dårlige multiplayersystem som i 2009.

 

Dette er CA, ikke Sega.

Langt fra alle Total War-spill fungerte optimalt ved utgivelse. Empire f.eks...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...