Gå til innhold

Rome 2 Total War Infotråd


Anbefalte innlegg

Irriterende at du må "charge" fienden for å kaste javelins/pila...og du kan ikke toggle dette av eller på. Med andre ord så har du null kontroll på friendly fire. Godt at de har brukt masse tid på å lage forsjellige ansikttrykk på soldatene under battles da, det var noe jeg VIRKELIG savna ifra de gamle TW spillene....................not.

 

Skal ikke begynne å snakke om capture point når det kommer til byer uten mur...........

 

Så etter snart 6 timer med dette spillet (hardt på jobb) så tror jeg at jeg legger det ifra meg i håp om at om at det blir bra om noen uker.

Endret av Bahamut
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det bare jeg som opplever spillet som ekstremt dårlig optimalisert? Det minner om Arma 3 Alpha med tanke på ytelse. Etter en halvtime møtte jeg også en stor bug; Jeg ville åpne Steam, og trykte som vanlig shift + tab, men da ble spillet satt på pause uten at Steam åpnet seg, og så var det verken muli å trykke play, save eller noe som helst, så jeg måtte avslutte spillet... Og en ting til; Når man skal velge den uniten som din unit skal angripe, så virker det som om du må du treffe et spesielt punke, hvis ikke skjer d ingen ting. Er liksom ikke nok å høyreklikke midt i de 120 soldatene... Upolert fra ende til annen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Upolert fra ende til annen!

 

Regner ikke med at du spilte Shogun 2 dagen det kom ut? :-) Samme pakken der.

 

Uansett, føler også spillet er dårlig optimalisert så jeg er egentlig glad for at 160 enheter er maks, ellers måtte jeg sikkert ned på LOW på alt for å få spillet til å ligge stabilt på 60FPS.

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

...

 

Her kommer jeg hjem fra jobb og så viser det seg at Steam ikke har preloadet R2 skikkelig. Det står og laster ned eller oppdaterer og at det er klart om et minutt, sju minutter, en time, to timer, seksten minutter, åtte minutter... Dette kommer til å ta minst et par timer tror jeg. Sukk.

 

Anyway, er det noen som kan tenke seg å lage en ny, skikkelig R2-tråd? Denne ser ut til å være mer beregnet på pre-launch/spekulasjoner og TS har ikke vært pålogget på snart 2 mnd. Jeg ser for meg en god førstepost med litt info (reqs, faksjoner og litt sånt), noen bilder, kanskje noen linker til anmeldelser og ikke minst linker til andre steder som YT-kanaler og TWCenter og etter hvert direkte til store/gode mods. Noen?

Lenke til kommentar

Vel dette var rått! Blitt 5 timer med bare prologue så langt, første del :p Så her kommer det nok til å forsvinne noe timer ja. Hadde null problemer de få timene så langt, men AIen virker ikke å være den smarteste, men dette har vel blitt nevnt flere ganger.

 

Ellers krever spillet sitt, hvertfall i slagene, største slaget til nå var i en av byene mine hvor jeg hadde stasjonert 2000 mann ca. og fienden kom med 5000 mann, merket at FPS ble litt lav til tider, dog er de fleste av innstillingene mine på det høyeste, men tenker jeg blir å tweake litt ned for å finne en fin middelvei.

 

Men helt klart tomlene opp fra mine side, godt med Rome igjen :D

 

 

Edit: Den cinematic kamera funksjonen er helt konge forøvrig, rått å se hærene dunke inn i hverandre.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Har kjøpt og innstallert Rome 2, men sliter med grafikken, jeg har

 

ATI Radeon HD 5900 Series 4 GB

6 GB RAM

Intel I7 960 3,20 GHz

 

Spillet startet med at den ville kjøre det på Extreme, men det var umulig. Ville ikke spille av filmen i prologen engang... Satte den ned til High, men nå er grasset bare en grønnfarge og resten er ræva. Jeg har jo bedre specs enn Recomended, men fortsatt suger det :S Noen tips?

Endret av Argoniel
Lenke til kommentar

Kjøpte min kopi på spaceworld i dag. Spillet sto som nr 1 på bestselger toppen, de i disken sa jeg var førstemann som kjøpte en kopi, haha. I følge de i butikken, er listen basert på hva de lenger opp i firma strukturen "tror" kommer til å selge mest. Men ofte er det også de i butikken som selv bare setter de spillene de liker best i den rekkefølgen de selv ønsker.

 

Uansett. Installerer fra disk nå, gleder meg :)

 

 

For de som ønsker en ny tråd, jeg ser ikke poenget, kan ikke bare en mod forandre navnet på tråden?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Har kjøpt og innstallert Rome 2, men sliter med grafikken, jeg har

 

ATI Radeon HD 5900 Series 4 GB

6 GB RAM

Intel I7 960 3,20 GHz

 

Spillet startet med at den ville kjøre det på Extreme, men det var umulig. Ville ikke spille av filmen i prologen engang... Satte den ned til High, men nå er grasset bare en grønnfarge og resten er ræva. Jeg har jo bedre specs enn Recomended, men fortsatt suger det :S Noen tips?

HD 5900 series er jo dual GPU, så det forklarer nok en hel del.

Lenke til kommentar

Får ikke spilt for øyeblikket, men skal bli spennende å se hvordan det kjører på GTX 780 og overklokket 4670K :grin2:

 

Spennende? Du vet jo at du kommer til å kjøre spillet på max med (veldig) god margin, men du postet vel bare for å skryte uansett...

 

Kjører silkemykt på 3570k og 7970 i 2560 x 1400. Eneste høye systemkrav i total war er skjermkortminne og middels prossesor.

Lenke til kommentar

Jeg har GTX 670.

Har testet litt med den innebygde Benchmark testen under grafikk settings.

 

På extreme setting (som er den høyeste) får jeg 28 fps i gjennomsnitt

 

På ultra får jeg 33 fps

 

På low fikk jeg 66.

 

 

Har forresten teamet som lagde de nydelige introene i Empire og Napoleon fått sparken? For Introen i Rome var virkelig 3-4 skritt tilbake.

Endret av GrinderX9
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...